Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 19:32
pada na mrozie akumulator??
Autor Wiadomość
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 06:18   

I nie licz , że dostaniesz aku zastępczy :mrgreen:
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 08:52   

Panowie, mógłby mi ktoś sprawdzić jaki powinienem mieć aku wg VIN?
Podobno to można sprawdzić przez EPC, ale nie mam...

Szykuje mi się delegacja- nie będzie mnie kilka dni, samochód będzie stał i obawiam, się, że jak wrócę to będę nocował w firmie, bo nie zakręci- Co by było jakbym zabrał aku do ciepłego pomieszczenia ?
Resetują się jakieś ustawienia w silniku / komputerze? Jest jakaś specjalna procedura po podłączeniu ponownym?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 19:42   

godaC napisał/a:
polofix napisał/a:
mówić mi się nie chce. akumulator, który kupiłem rok temu [DUBLET] już nie kręci jak na początku. u ojca jest tego samego producenta [AUTOCRAFT] 10 miesięcy i też pada. ale u niego to klapa całkowita. Procedura reklamacyjna to jedna wielka porażka.

dwa tygodnie procedura :wink: i
do zdania na reklamacje aku. musi być naładowany :P

objawy wskazują na to że akumulator jest zasiarczony. jak to możliwe, bo samochód ma idealne ładowanie i jest używany niemalże codziennie. boję się że mi nie uznają gwarancji.
 
 
 
rosomak1983 

Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 32
Skąd: Łańcut
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 09:23   

Ale jak ładowny na kwartał ??? A to nie wystareczy dłuzsza trasa na kwartał :D
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 15:53   

rosomak1983,
W większości gwarancji jakie spotkałem jest miejsce na co kwartalne przeglądy gwarancyjne. Mimo, że instalacja jest w pełni sprawna, to producent zaleca podładowywanie akumulatora raz na 3 miesiące bez względu na warunki użytkowania.
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
rosomak1983 

Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 32
Skąd: Łańcut
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 00:20   

to niech sobie zaleca , jak altek dziala sprawnie to głupota jakas jest.
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 13:19   

rosomak1983 napisał/a:
to niech sobie zaleca , jak altek dziala sprawnie to głupota jakas jest.

pisze na instrukcji żeby raz na 3 miesiące sprawdzić stan elektrolitu, i naładować go b. małym prądem odsiarczającym. wziął kurier tego złoma. mówi że na samochodzi ma już cztery takie do reklamacji.
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 14:40   

Niestety, to nie pierwsza opinia z jaką się spotykam ogólnie o akumulatorach, że aktualne "to już nie te same co kiedyś". Oryginalne akumulatory potrafiły przetrwać 10 lat. Aktualnie 2-3 lata i nowy.
W obu :mb: mam Boscha S3 53Ah czyli 20Ah za mało w stosunku do serii i póki co dają radę, z czego ten ze Sporta lubi być podładowywany (głównie miasto) w stosunku do Classica (głównie trasa) - ale problem z kręceniem jeszcze mnie nie spotkał. Tfu tfu.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 14:51   

Camel- napisał/a:
Niestety, to nie pierwsza opinia z jaką się spotykam ogólnie o akumulatorach, że aktualne "to już nie te same co kiedyś". Oryginalne akumulatory potrafiły przetrwać 10 lat. Aktualnie 2-3 lata i nowy.
W obu :mb: mam Boscha S3 53Ah czyli 20Ah za mało w stosunku do serii i póki co dają radę, z czego ten ze Sporta lubi być podładowywany (głównie miasto) w stosunku do Classica (głównie trasa) - ale problem z kręceniem jeszcze mnie nie spotkał. Tfu tfu.

Według mnie kupić używke, oczywiście jak najmłodszą z np Mercedesa, BMW, czy VW/Audi produkcji Varty, niż jakiś nowy z kosmicznymi prądami rozruchowymi. Przecież wiemy że one potrafią dotrwać do 10lat.
 
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 11:19   

Ja w swoim mam 60 ah i dziala juz 4 rok, poprzednio mialem 74 ah i wytrzymal tylko 3 lata i cela sie uszkodzila + widoczne zasiarczenie na plytkach. Moim zdaniem nie warto zakladac wiekszego akumulatora do benzynek w naszych celinach. Zauwazylem ze przynajmniej c180 nie ma duzego napiecia alternatora podczas pracy(jazda caly czas na swiatlach, dmuchawa ogrzewania i podgrzewanie szyb jeszcze to obnizaja) i zwyczajnie duzy akumulator nie zostanie dobrze naladowany jezdzac na krótkich trasach.
W dieslach sprawa wyglada troszke innaczej bo tam wazny jest prad rozruchu no i sam start pobiera duzo pradu na zagrzanie swiec.

Od czasu kiedy padl mi tamten aku to na nowym zawsze jak stawiam auto na dluzszy postoj (w lecie powyzej tygodnia a w zimie ponad 2 doby) to sciagam kleme. Ostatnio kontrolowalem poziom elektrolitu i zagladalem przez korki na cele to nie widac osadu :D
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 13:22   

No i dopadła mnie wymiana aku.Dzisiaj na mrozie nie miał siły zapalić.Dobrze że w uno jest nowy akumulator :mrgreen: pożyczyłem sobie prądu.Chciałem spytać kolegów jakiej firmy akumulator polecają?Vin jak w podpisie akumulator o zwiększonej pojemności 90- 100ah.Pozdrawiam.
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
dobermannn


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 14:20   

VARTA
_________________
Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 15:30   

TM,
Kup Varta silver 77Ah 780A. Moim zdaniem nie warto kupować aku o zwiększonej pojemności.
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
Mayhem190d 
WDB2011221A371711

Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Jarocin-Koźmin Wlkp
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 19:43   

Padł mi aku mam tylko jakiś stary prostownik Unitra 15A do aku o pojemności do 200Ah. Mój akumulator ma 85Ah. Jak długo powinienem ładować?
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 20:54   

Mayhem190d napisał/a:
Padł mi aku mam tylko jakiś stary prostownik Unitra 15A do aku o pojemności do 200Ah. Mój akumulator ma 85Ah. Jak długo powinienem ładować?

Do naładowania :wink:
Tego nie da się określić w godzinach czy minutach, zależnie od tego ile ładunku zostało w akumulatorze, i jaka jest jego realna pojemność po latach eksploatacji. W starych akumulatorach koniec ładowania wyznaczało gazowanie, w nowych osiągnięcie odpowiedniego napięcia na zaciskach (przy odłączonym akumulatorze).
Parametr określający pojemność akumulatora "Ah" mówi nam ile energii można z niego wydostać. Przykład: 85Ah oznacza, że aku może być rozładowany prądem 8,5A przez 10h, prądem 10A przez 8,5h lub prądem 85A przez godzinę itd.
Aby w pełni naładować akumulator trzeba w niego władować około 120 - 160% pojemności znamionowej.
Zalecany prąd ładowania to 0,1C co oznacza, że prąd powinien stanowić 1/10 pojemności ( w naszym przykładzie 8,5A) a czas ładowania można określić na 12 - 16h. Jest pewien problem, bardzo trudno jest utrzymać stały prąd ładowania a co za tym idzie czas ładowania.....
Po podłączeniu rozładowanego akumulatora do prostownika, prąd ładowania może być dość wysoki, jednak w miarę ładowania zmaleje.
W zasadzie jeśli osiągniesz napięcie na akumulatorze z odłączonym prostownikiem w granicach 13,5 - 13,8V to jest dobrze.

Podałem uśrednione przykłady, dokładne dane są zawsze zawarte w karcie katalogowej akumulatora.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,147 sekundy. Zapytań do SQL: 10