Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:32 |
pada na mrozie akumulator?? |
Autor |
Wiadomość |
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 06:18
|
|
|
I nie licz , że dostaniesz aku zastępczy |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 08:52
|
|
|
Panowie, mógłby mi ktoś sprawdzić jaki powinienem mieć aku wg VIN?
Podobno to można sprawdzić przez EPC, ale nie mam...
Szykuje mi się delegacja- nie będzie mnie kilka dni, samochód będzie stał i obawiam, się, że jak wrócę to będę nocował w firmie, bo nie zakręci- Co by było jakbym zabrał aku do ciepłego pomieszczenia ?
Resetują się jakieś ustawienia w silniku / komputerze? Jest jakaś specjalna procedura po podłączeniu ponownym? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 19:42
|
|
|
godaC napisał/a: | polofix napisał/a: | mówić mi się nie chce. akumulator, który kupiłem rok temu [DUBLET] już nie kręci jak na początku. u ojca jest tego samego producenta [AUTOCRAFT] 10 miesięcy i też pada. ale u niego to klapa całkowita. Procedura reklamacyjna to jedna wielka porażka. |
dwa tygodnie procedura i
do zdania na reklamacje aku. musi być naładowany |
objawy wskazują na to że akumulator jest zasiarczony. jak to możliwe, bo samochód ma idealne ładowanie i jest używany niemalże codziennie. boję się że mi nie uznają gwarancji. |
|
|
|
|
rosomak1983
Dołączył: 06 Gru 2011 Posty: 32 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 09:23
|
|
|
Ale jak ładowny na kwartał ??? A to nie wystareczy dłuzsza trasa na kwartał |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 15:53
|
|
|
rosomak1983,
W większości gwarancji jakie spotkałem jest miejsce na co kwartalne przeglądy gwarancyjne. Mimo, że instalacja jest w pełni sprawna, to producent zaleca podładowywanie akumulatora raz na 3 miesiące bez względu na warunki użytkowania. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
rosomak1983
Dołączył: 06 Gru 2011 Posty: 32 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 00:20
|
|
|
to niech sobie zaleca , jak altek dziala sprawnie to głupota jakas jest. |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 13:19
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | to niech sobie zaleca , jak altek dziala sprawnie to głupota jakas jest. |
pisze na instrukcji żeby raz na 3 miesiące sprawdzić stan elektrolitu, i naładować go b. małym prądem odsiarczającym. wziął kurier tego złoma. mówi że na samochodzi ma już cztery takie do reklamacji. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 14:40
|
|
|
Niestety, to nie pierwsza opinia z jaką się spotykam ogólnie o akumulatorach, że aktualne "to już nie te same co kiedyś". Oryginalne akumulatory potrafiły przetrwać 10 lat. Aktualnie 2-3 lata i nowy.
W obu mam Boscha S3 53Ah czyli 20Ah za mało w stosunku do serii i póki co dają radę, z czego ten ze Sporta lubi być podładowywany (głównie miasto) w stosunku do Classica (głównie trasa) - ale problem z kręceniem jeszcze mnie nie spotkał. Tfu tfu. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 14:51
|
|
|
Camel- napisał/a: | Niestety, to nie pierwsza opinia z jaką się spotykam ogólnie o akumulatorach, że aktualne "to już nie te same co kiedyś". Oryginalne akumulatory potrafiły przetrwać 10 lat. Aktualnie 2-3 lata i nowy.
W obu mam Boscha S3 53Ah czyli 20Ah za mało w stosunku do serii i póki co dają radę, z czego ten ze Sporta lubi być podładowywany (głównie miasto) w stosunku do Classica (głównie trasa) - ale problem z kręceniem jeszcze mnie nie spotkał. Tfu tfu. |
Według mnie kupić używke, oczywiście jak najmłodszą z np Mercedesa, BMW, czy VW/Audi produkcji Varty, niż jakiś nowy z kosmicznymi prądami rozruchowymi. Przecież wiemy że one potrafią dotrwać do 10lat. |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 11:19
|
|
|
Ja w swoim mam 60 ah i dziala juz 4 rok, poprzednio mialem 74 ah i wytrzymal tylko 3 lata i cela sie uszkodzila + widoczne zasiarczenie na plytkach. Moim zdaniem nie warto zakladac wiekszego akumulatora do benzynek w naszych celinach. Zauwazylem ze przynajmniej c180 nie ma duzego napiecia alternatora podczas pracy(jazda caly czas na swiatlach, dmuchawa ogrzewania i podgrzewanie szyb jeszcze to obnizaja) i zwyczajnie duzy akumulator nie zostanie dobrze naladowany jezdzac na krótkich trasach.
W dieslach sprawa wyglada troszke innaczej bo tam wazny jest prad rozruchu no i sam start pobiera duzo pradu na zagrzanie swiec.
Od czasu kiedy padl mi tamten aku to na nowym zawsze jak stawiam auto na dluzszy postoj (w lecie powyzej tygodnia a w zimie ponad 2 doby) to sciagam kleme. Ostatnio kontrolowalem poziom elektrolitu i zagladalem przez korki na cele to nie widac osadu |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 13:22
|
|
|
No i dopadła mnie wymiana aku.Dzisiaj na mrozie nie miał siły zapalić.Dobrze że w uno jest nowy akumulator pożyczyłem sobie prądu.Chciałem spytać kolegów jakiej firmy akumulator polecają?Vin jak w podpisie akumulator o zwiększonej pojemności 90- 100ah.Pozdrawiam. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 15:30
|
|
|
TM,
Kup Varta silver 77Ah 780A. Moim zdaniem nie warto kupować aku o zwiększonej pojemności. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
Mayhem190d
WDB2011221A371711
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Jarocin-Koźmin Wlkp
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 19:43
|
|
|
Padł mi aku mam tylko jakiś stary prostownik Unitra 15A do aku o pojemności do 200Ah. Mój akumulator ma 85Ah. Jak długo powinienem ładować? |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 31 Styczeń 2012, 20:54
|
|
|
Mayhem190d napisał/a: | Padł mi aku mam tylko jakiś stary prostownik Unitra 15A do aku o pojemności do 200Ah. Mój akumulator ma 85Ah. Jak długo powinienem ładować? |
Do naładowania
Tego nie da się określić w godzinach czy minutach, zależnie od tego ile ładunku zostało w akumulatorze, i jaka jest jego realna pojemność po latach eksploatacji. W starych akumulatorach koniec ładowania wyznaczało gazowanie, w nowych osiągnięcie odpowiedniego napięcia na zaciskach (przy odłączonym akumulatorze).
Parametr określający pojemność akumulatora "Ah" mówi nam ile energii można z niego wydostać. Przykład: 85Ah oznacza, że aku może być rozładowany prądem 8,5A przez 10h, prądem 10A przez 8,5h lub prądem 85A przez godzinę itd.
Aby w pełni naładować akumulator trzeba w niego władować około 120 - 160% pojemności znamionowej.
Zalecany prąd ładowania to 0,1C co oznacza, że prąd powinien stanowić 1/10 pojemności ( w naszym przykładzie 8,5A) a czas ładowania można określić na 12 - 16h. Jest pewien problem, bardzo trudno jest utrzymać stały prąd ładowania a co za tym idzie czas ładowania.....
Po podłączeniu rozładowanego akumulatora do prostownika, prąd ładowania może być dość wysoki, jednak w miarę ładowania zmaleje.
W zasadzie jeśli osiągniesz napięcie na akumulatorze z odłączonym prostownikiem w granicach 13,5 - 13,8V to jest dobrze.
Podałem uśrednione przykłady, dokładne dane są zawsze zawarte w karcie katalogowej akumulatora.
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
|