|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:58 |
Tylna oś napędowa 2,2 D przed FL - przełączanie napędu |
Autor |
Wiadomość |
man212
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 170 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 13:56 Tylna oś napędowa 2,2 D przed FL - przełączanie napędu
|
|
|
Auto 2,2 D przed FL - zakopałem się w śniegu, i patrzę na tylnej osi tylko prawo koło się kręci a lewe stoi w miejscu. Wyłączyłem silnik i włączyłem z powrotem. Sytuacja się zmieniła na odwrót - zaczęło się kręcić lewe koło a prawe stało nieruchomo w miejscu. Czemu ma służyć przełączanie napędu z jednego koła na drugie i na odwrót? Czy już podczas wyjazdu z zaspy na suchej drodze kręcą się obydwa koła czy nadal tylko jedno z kół napędza auto ? |
_________________ W202 220D. '93 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 12 Grudzień 2010, 18:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 14:03
|
|
|
Mechanizm różnicowy zwany również dyferencjałem jest to mechaniczna przekładnia zębata wynaleziona przez Carla Benza. Stosuje się ją w układzie napędowym pojazdów, aby umożliwić obracanie się kół napędzanej osi z różną prędkością obrotową. Jest to jak najbardziej pożądany efekt. Zapobiega on powstawaniu naprężeń w układzie napędowym, prowadzących do szybszego zużycia przekładni, opon, ukręcenia półosi, a także zwiększenia zużycia paliwa.
Sytuacje takie występują podczas:
•jazdy po okręgu
•jazdy po łuku, omijania przeszkody, wyprzedzania, itp
•jazdy po nierównej nawierzchni
•jazdy po podłożu o różnej przyczepności
•hamowania, gdy hamulce na jednej osi działają z różną siłą
•ruszaniu z piskiem opon
Po przeanalizowaniu tych sytuacji można stwierdzić, iż koła na jednej osi bardzo rzadko kręcą się z jednakową prędkością.
Budowa
Mechanizm różnicowy składa się z:
•dwóch kół koronowych – duże koła zębate napędzające półosie
•satelitów – czterech lub więcej małych kół zębatych
•dwóch pierścieni ślizgowych
•krzyżaka
•obudowy
Zasada działania
W przypadku gdy oba koła koronowe połączone półosiami z kołami pojazdu, obracają się z jednakową prędkością, wtedy satelity się nie obracają. Można powiedzieć, że mechanizm różnicowy nie pracuje, a napęd jest przenoszony na koło dokładnie w taki sam sposób, gdyby były one połączone sztywną osią.
Z kolei jeśli w wyniku jednej z przyczyn opisanych powyżej, nastąpi zmiana prędkości obrotowej jednego z kół w stosunku do drugiego, to wówczas satelity obrócą się wokół własnej osi. Wynikiem tego będzie to, że prędkość obrotowa drugiego koła zmniejszy się o taką wartość o jaką wzrosła prędkość obrotowa koła pierwszego.
Mechanizm różnicowy koryguje prędkości obrotowe kół
W praktyce można doprowadzić do sytuacji w której jedno koło będzie się poruszało z podwójną prędkością obrotową, natomiast drugie koło będzie stało. Może się to zdarzyć, gdy koła będą miały różne przyczepności lub jedno z kół nie będzie miało kontaktu z powierzchnią. Zjawisko to obniża możliwość poruszania się po śliskiej nawierzchni oraz w trudnym terenie. Aby temu zapobiec stosuje się mechanizm różnicowy o zwiększonym oporze. Mechanizm taki przenosi większy moment obrotowy na koło o lepszej przyczepności.
Pożądana blokada
W samochodach terenowych, ciężarowych oraz ciągnikach rolniczych stosowane są blokady mechanizmów różnicowych, aby umożliwić tym pojazdom poruszanie się w ich “środowiskach”. Pamiętać jednak należy, aby zbyt długo nie jeździć z włączoną blokadą, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia mechanizmu różnicowego |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 16:14
|
|
|
Zamkniemy, ale nie usuniemy. Może się komuś przyda |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
man212
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 170 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 19:43
|
|
|
Hm i stąd mam pytanie. W mojej sytuacji prawe koło było na śliskim lodzie - i ono kręciło się bardzo szybko, a lewe było na suchej nawierzchni i ono było nieruchome. I tym sposobem nie mogłem wyjechać ani do przodu ani do tyłu, ponieważ całą pracę przejeło koło które było na lodzie i koło buksowało ale powinno być na odwrót, prace powinno przejąć koło, które jest na suchej powierzchni - czyli tej przyczepnej. I sie zdziwiłem bo tak sie nie stało. Wyłączyłem silnik i po włączeniu silnika na nowo - sytuacja zmienila się - koło które kręciło się na lodzie zatrzymało się, a całą prace przejeło koło które było na suchej nawierzchni i tym sposobem wyprowadziłem auto do przodu. Czyli teraz jak znów sie zakopie jednym kołem na lodzie i ono będzie się kręciło, a drugie które bedzie na suchej nawierzchni bedzie nieruchome to znów musze silnik wyłączać i włączać na nowo by koło które jest na śliskim przestało pracować a koło które jest na suchym zaczęło się kręcić ? |
_________________ W202 220D. '93 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 19:47
|
|
|
man212 napisał/a: | Czyli teraz jak znów sie zakopie jednym kołem na lodzie i ono będzie się kręciło, a drugie które bedzie na suchej nawierzchni bedzie nieruchome to znów musze silnik wyłączać i włączać na nowo by koło które jest na śliskim przestało pracować a koło które jest na suchym zaczęło się kręcić ? |
Oooo matko.....Ty myślisz że gaszeniem i odpalaniem silnika przestawisz lód z koła lewego na prawe |
|
|
|
|
man212
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 170 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 19:54
|
|
|
madzara31 napisał/a: | man212 napisał/a: | Czyli teraz jak znów sie zakopie jednym kołem na lodzie i ono będzie się kręciło, a drugie które bedzie na suchej nawierzchni bedzie nieruchome to znów musze silnik wyłączać i włączać na nowo by koło które jest na śliskim przestało pracować a koło które jest na suchym zaczęło się kręcić ? |
Oooo matko.....Ty myślisz że gaszeniem i odpalaniem silnika przestawisz lód z koła lewego na prawe |
Też sie zdziwiłem, ale potem zrobiłem jeszcze 2 próby na śliskim parkingu i za każdym razem po wyłączeniu i włączeniu silnika efekt był jak napisałem w poście powyżej - normalnie cyrk. |
_________________ W202 220D. '93 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 20:01
|
|
|
Masz ASD ? |
|
|
|
|
man212
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 170 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 20:11
|
|
|
Wg. VIN-u - moje auto nie posiada ASD. |
_________________ W202 220D. '93 |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 20:30
|
|
|
Kurde to co piszesz co SF hehe zobaczę u siebie ale to jest nie wytłumaczalne ze strony technicznej bo zawsze będzie to koło napędzane które ma lżej |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Grudzień 2010, 23:12
|
|
|
madzara31, może mieć conajwyżej ETS a później ASR - w co wątpie.
Imho było tak. Dodałeś gazu, koło się ślizgało: tarcie -> temperatura -> z lodu zrobił się asfalt. Akurat wylaczyles silnik wlaczyles i ogień - wyjechałeś do przodu |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,117 sekundy. Zapytań do SQL: 13
| |
|