Przesunięty przez: Przemek 12 Styczeń 2012, 17:03 |
Kody błędów |
Autor |
Wiadomość |
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 16 Grudzień 2014, 22:26
|
|
|
Podepnę się do tematu.
Byłem dzisiaj na podpięciu do komputera swojego MB. Nie utrwaliłem sobie błędów ale z tego co pamiętam były tam dwa błędy, hm... oznaczone A006 lub A061/2 i A011 bodajże.
Szukam listy błędów co one mogą oznaczać i nie mogę znaleźć. Jest taka lista błędów co który numer oznacza jaki błąd?.
Albo może ktoś z Was jest w stanie wyjaśnić mi co te numery oznaczą. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Grudzień 2014, 11:35
|
|
|
006 to zwarcie w obwodzie czujnika temperatury powietrza, 011 to czujnik zamknięcia przepustnicy. Niestety pachnie mi to sypiącą się wiązką elektryczną... poczytaj sobie o tym w archiwum forum, bo Twój rocznik nie jest wolny od tego problemu |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 17 Grudzień 2014, 11:55
|
|
|
Javoreczek, hm... to nie dobrze przyznam szczerze.
To są kody błędów napisane z pamięci. Dokładnie nie pamiętam numeracji ich.
Postaram się dzisiaj podjechać i dowiedzieć się jakie to były kody błędów dokładnie.
Z tego co kojarzę było tam mowa coś o sensorze w jednym z błędów.
[ Dodano: 17 Grudzień 2014, 14:42 ]
Dokładnie takie błędy miałem wczoraj w swoim MB
. Są to numery 004 i 011. 011 to czujnik zamknięcia przepustnicy i tak zostaje a 004 co oznacza?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 17 Grudzień 2014, 20:59
|
|
|
Wybłyskałem błędy i wyszło:
42 CAN Communication from ASR Control Module: Defective
CAN Communication from EA/CC/ISC Control Module or CC/ISC Control Module: Defective
CAN Communication from Diagnostive Module (OBD-II): Defective
Fuel Safety Shut-Off of Electronic Accelerator or Cruise Control: Active
Jak próbowałem wybłyskać błędy dla przepustnicy, to po podłączeniu do pinu 7, dioda się lekko świeci, nie błyska, dobrze myślę, że gdzieś zwarcie na przewodzie? |
_________________ Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 17 Grudzień 2014, 21:53
|
|
|
barto125, zwarcie mówisz?. Hm?.
A co dokładnie oznaczają te błędy na zdjęciu co zamieściłem?.
Zwarcie miało by znaczenie i robiło by reset zegarka po wyłączeniu świateł awaryjnych bądź przekręceniu zapłonu?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 17 Grudzień 2014, 23:15
|
|
|
barto125, źle Cię zrozumiałem .
Moje błędy oznaczają takie coś:
011 Solenoid valve relay A7k1 - elektromagnetyczny przekaźnik zawór A7k1
Zawór znajduje się tutaj
Czyżby to chodziło o przekaźnik o numerze 0015426719
?.
004 RPM Sensor RA L6 - czujnik obrotów.
Gdzie znajduje się czujnik obrotów?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Grudzień 2014, 10:51
|
|
|
asziatko napisał/a: | Są to numery 004 i 011. 011 to czujnik zamknięcia przepustnicy i tak zostaje a 004 co oznacza?. |
W wątku o hamulcach już Ci odpowiedziałem. 011 to w przypadku ABS problem z przekaźnikiem zasilania elektrozaworów pompy, czyli ten z obrazka powyżej.
barto125 napisał/a: | Jak próbowałem wybłyskać błędy dla przepustnicy, to po podłączeniu do pinu 7, dioda się lekko świeci, nie błyska, dobrze myślę, że gdzieś zwarcie na przewodzie? |
Bardziej problem z samym modułem przepustnicy. Skoro ani sterownik silnika się z nim nie widzi, ani błędów nie można wybłyskać. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 18 Grudzień 2014, 12:05
|
|
|
No to nie ciekawie że jak to ten przekaźnik coś wariuje.
A może być tak że miał tylko błąd został ten błąd skasowany a przekaźnik jest dobry?.
Taki przekaźnik kupić nie jest prosto, owszem są używki ale wiadomo w jakim stanie one są?. Nie wiadomo i nikt nie wie.
A nowy... hm... nowy kosztuje podejrzewam k/200 zł jak nie lepiej. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 18 Grudzień 2014, 12:54
|
|
|
Używki są po 60zł nowy 40 euro w aso. dot ego czujnik w moście wymieniasz ewentualnie radze ci sprawdzić czy gdzieś kabel nie przerwany. |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
|
|
|
|
Pleslaw
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 45 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 20:21
|
|
|
Witam.po podpieciu pod SD wyskoczyly mi takie bledy:
010hot-film air mass sensor b2/5 -//-
029 O2sensor heater up-stream of cat g3/2 heater curr.too small
107dwell angle control at stop of ignition output stage
jeden to co z przeplywka a drugi sonda (ale dokladnie niewiem co oznaczaja)
kody wracaja.ogolnie faluja obroty na cieplym silniku-na zimnym nie!
tylko myk jest taki ze czasem jak go przeogonie to przestaja falowac az do nastepnych swiatel lub dluzej..Pomoze ktos?
[ Dodano: 2 Styczeń 2015, 23:30 ]
pomoze ktos z tymi bledami? |
_________________ MB W202 C280 r6
driftowoz z prawdziwego zdarzenia:)
ALBO GRUBO ALBO WCALE |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 14 Marzec 2015, 02:16
|
|
|
Pleslaw, tłumacząc to pobieżnie nawet można wywnioskować z tych błędów że oznaczają
010 - czujnik masy powietrza
029 - sensor nagrzewnicy górnego strumienia
107 - kontrola stopnia wyjściowego zapłonu
. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Marzec 2015, 11:20
|
|
|
Pleslaw napisał/a: | a drugi sonda (ale dokladnie niewiem co oznaczaja) |
konkretnie grzałka sody - zbyt małe natężenie prądu (być może spalona - proste sprawdzenie omomierzem lub probówką)
Trzeci błąd to regulacja kąta zwarcia w stopniu wyjściowym zapłonu, czyli któryś z tranzystorów kluczujących cewki zamyka się na zbyt długo lub zbyt krótko. Skąd taki błąd, nie mam pojęcia. Być może rozjechana autoadaptacja, ale może być też usterka samego sterownika. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2016, 23:41
|
|
|
Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej ze swoim MB C180.
Od paru dni dziwnie migała mi kontrolka SRS. Po przekręceniu kluczyka nie gasła, tylko dopiero po przejechaniu 3 - 5 km gasła sama.
Po podpięciu komputera okazało się że jest błąd, został on usunięty.
Był także błąd taki jak na zdjęciu poniżej, związany z trakcją
Kliknij By Powiększyć
Co to za błąd F1 jest?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
|