Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:04 |
Odmulanie silnika nie pomogło C180 W202 95ROK co dalej??? |
Autor |
Wiadomość |
wadamw
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 131 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 18:06
|
|
|
Może koledze hamulec nożny trzyma? Ja tak miałem że linka się trochę zacięła i hamulec trzymał auto |
|
|
|
|
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 17:06
|
|
|
Miałem okazje zaliczyc sporą trase 700km jednego dnia.Dobra okazja na odmulenie
silniczka.Po miescie tez ostatnio jezdzilem na wysokich obrotach.
Zdziwienie POMOGŁO CZESCIOWO
V-MAX wrociła czyli około 160km/h.Wczesniej tylko 130km/h.
Jednak przyspieszenie i reakcja na gaz troche jakby sie poprawiła a moze sobie to
wmawiam z powodu VMAX.
DALEJ JEST MUŁOWATY musze go prosic aby jechał deptac deptac i jeszcze raz deptac.
Jeszcze jedno pytanie czy za niskie obroty czyli około 450-500obr/min na jałowym po
rozgrzaniu silnika to wina silniczka krokowego czy ma to powiazanie z tym zamuleniem
i brakiem mocy???Kto wie cos na temat obrotow w C180 miał jakies przygody z obrotami
prosze o rade ale chociaz Vmax wrociła Z gory dzieki. |
|
|
|
|
marcin18l
CLK 230 Kompressor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 119 Skąd: kraków
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 17:22
|
|
|
krzychu.c180 napisał/a: | V-MAX wrociła czyli około 160km/h |
No to jest trochę lepiej, ale prędkość maksymalna dla C180 wg danych katalogowych wynosi około 190. |
_________________
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 18:03
|
|
|
a kreci ci do jakich obrotow jak mu dajesz np na 1/2/3 biegu? moze linka sie poluznila.[nie ma to zwiazku z obrotami,bo linka nie sluzy do ich regulacji] |
|
|
|
|
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 20:03
|
|
|
Jak mu daje z 1 na 2 itd...to kreci sie do konca do odciecia.Oczywiscie na jedynce staram
sie tego nie robic ona słuzy tylko do ruszenia.Na postoju na luzie kreci sie do 4tys około
ale czytałem ze to jest poprawne ma blokade co by silniczka na postoju nie zajezdzic.
Jest lepiej ale to jeszcze nie to z predkoscią i osiągami.Zobacze jeszcze postaram sie
jeszcze wyskoczyc na jakąs długą równą prostą i zobaczymy moze bedzie jakas mała
poprawa.Wymienie filtr powietrza nie jest drogi a i tak go bede zmieniał i wtedy zobacze.
Dzieki za porady i pomysły i jak sie cos komus jeszcze nasunie to śmiało.
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 20:05 ]
To czym można wyregulować obroty na jałowym myslałem ze własnie linke pod machą
podwiązać???
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 20:09 ]
To co jeszcze zauważyłem to ze czasami jak zapalam celinke bez znaczenia czy ciepły czy
zimny to czasami zapala odrazu od przysłowiowego cykniecia a czasami musze długo
krecic i ciezko załapuje musze czasami pomoc gazem.Juz chyba wszystko opisalem
na forum wszystkie objawy zwiazane z silniczkiem.No ale moze pomogą w znalezieniu
i zdiagnozowaniu silnika przez internet. |
|
|
|
|
bis
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 18 Skąd: Rypin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 20:19
|
|
|
krzychu.c180 napisał/a: | Jak mu daje z 1 na 2 itd...to kreci sie do konca do odciecia.Oczywiscie na jedynce staram
sie tego nie robic ona słuzy tylko do ruszenia.Na postoju na luzie kreci sie do 4tys około
ale czytałem ze to jest poprawne ma blokade co by silniczka na postoju nie zajezdzic.
Jest lepiej ale to jeszcze nie to z predkoscią i osiągami.Zobacze jeszcze postaram sie
jeszcze wyskoczyc na jakąs długą równą prostą i zobaczymy moze bedzie jakas mała
poprawa.Wymienie filtr powietrza nie jest drogi a i tak go bede zmieniał i wtedy zobacze.
Dzieki za porady i pomysły i jak sie cos komus jeszcze nasunie to śmiało.
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 20:05 ]
To czym można wyregulować obroty na jałowym myslałem ze własnie linke pod machą
podwiązać???
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 20:09 ]
To co jeszcze zauważyłem to ze czasami jak zapalam celinke bez znaczenia czy ciepły czy
zimny to czasami zapala odrazu od przysłowiowego cykniecia a czasami musze długo
krecic i ciezko załapuje musze czasami pomoc gazem.Juz chyba wszystko opisalem
na forum wszystkie objawy zwiazane z silniczkiem.No ale moze pomogą w znalezieniu
i zdiagnozowaniu silnika przez internet. |
W Twojej Celinie masz ewidentnie zbyt niskie "wolne" obroty. Prawidłowe to ok. 800obr/min.
To może wskazywać na wiele przyczyn. Jednej z podanych ci rad bym posłuchał szczególnie. Udaj się do diagnostyka i postaw auto pod komputer. Powinny pokazać się błędy. Nie słuchaj rad o "nie pracującym tłoku" . Taką usterkę słychać nawet przez laika. Silnik "fika" i nie wkręcisz go na żadne obroty "do odcięcia".
Życzę powodzenia. Napisz co zwojowałeś. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 20:22
|
|
|
marcin18l napisał/a: | krzychu.c180 napisał/a:
V-MAX wrociła czyli około 160km/h
No to jest trochę lepiej, ale prędkość maksymalna dla C180 wg danych katalogowych wynosi około 190. |
ja swoim C180 leciałm 220kmh - ale musiałem go dusić z 10km na autostradzie. Do 210kmh nie ma problemu z przyśpieszaniem
U ciebie 160kmh - to jeszcze coś w nim nie gra tak jak powinno
krzychu.c180 napisał/a: | To czym można wyregulować obroty na jałowym myslałem ze własnie linke pod machą
podwiązać??? |
nie wolno ci robić takich rzeczy - jeżeli nie chcesz mieć stłuczki np. na światłach (skrzyżowaniu)
krzychu.c180 napisał/a: | To co jeszcze zauważyłem to ze czasami jak zapalam celinke bez znaczenia czy ciepły czy
zimny to czasami zapala odrazu od przysłowiowego cykniecia a czasami musze długo
krecic i ciezko załapuje musze czasami pomoc gazem. |
nie ciekną ci zaworki na listwie wtryskowej? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 20:22
|
|
|
Ok dzieki bis.Tak zrobie znajde chwile i podjade na kompa tam powinny wyjsc wszystkie
błedy. |
|
|
|
|
bis
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 18 Skąd: Rypin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 20:25
|
|
|
krzychu.c180 napisał/a: | Ok dzieki bis.Tak zrobie znajde chwile i podjade na kompa tam powinny wyjsc wszystkie
błedy. |
Wolne obroty reguluje się tylko poprzez gniazdo diagnostyczne (komputer). =Żadnego podwiązywania linki. |
_________________ Esprit 94 C-180 Klima, Nivomat. |
|
|
|
|
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 20:25
|
|
|
Nie żadnych wycieków w okolicy wtrysków nie znalazłem.
Wiem ze tak sie nie powinno z tym podwiazaniem linki ale kiedys znajomy mial tak zrobione
w BMW E36 Z LPG bo na wolnych mu gasł to podwiazał zeby obroty trzymał.
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 20:34 ]
Moze to nie do konca logiczne ale z tego co piszecie koledzy wynika ze wsumie
silniczek moze byc ustawiony komputerowo pod ekonomie jazdy.Dlatego te za niskie
obroty na jałowym brak reakcji na gaz mała vmax.Moze poprostu ktos z poprzednich
właścicieli ustawił takie obroty i taką charakterystyke motoru.Skoro mozna ustawic
obroty jałowe poprzez podłączenie kompa.Już naprawde mam korbe w głowie
chciałbym zeby moja celinka miała zrywa i jezdziła jak trzeba a jednoczesnie jej nie
zaszkodzic nie wymieniac wszystkich czesci bez potrzeby.Na pełnym baku po miescie
zrobie nawet na upartego 650km.Nie za dużo ile wam palą C180???
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 20:40 ]
Jak nie znajde przyczyny to wkoncu wstawie CHIPA i sie skonczy podniose moc i
jednoczesnie spalanie i problem z głowy.
A tak przy okazji CHIPOWAŁ ktos C180 W202 95ROK czy nie wpływa to zbytnio na
żywotność motoru,sprzegła itd...???
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 20:48 ]
Jak sie myle to mnie poprawcie z tym silnikiem ustawionym pod ekonomie ale juz
naprawde rozne rzeczy mi do głowy przychodza chodzi mi o to czy jest to w ogóle logiczne. |
|
|
|
|
Młody
C230 Esprit - Brabus
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 194 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 21:19
|
|
|
Sprawdz cisnienie paliwa bo coś mi sie wydaje ze masz za niskie... |
_________________ W202 96r 1.8 esprit ATP Tour -WDB2020181F459498 sold..
W202 96r 1.8 >2.3 chip brabus esprit też ATP Tour - WDB2020181F462812 sold...
nowy projekt :)W202 97r 4.3 V8 elegance w trakcie składania już nie elegance a sport
|
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 01:44
|
|
|
do chipa to fajnie by było zmienić dolot i wylot. wtedy coś można zdziałać. na samym chipie to jak dodasz mu 10% mocy to max co z niego może być. będzie więcej palił, ale i lepiej jechał. chipem można wygładzić i dopasować charakterystyki pracy silnika i ostatecznie osiągnąć efekt: lepiej jedzie i mniej pali, ale to by było ustawienie indywidualnie pod ciebie.
z przestawianiem przez kogoś map w silniku to raczej wątpię, bo naprawdę niewiele jest samochodów, w których da się fabryczny sterownik tuningować i raczej mercedes do nich nie należy.
zdejmij rurę dolotową i sprawdź czy nie masz zbyt dużo syfu na przepustnicy i dookoła. też może to powodować różne kwiatki z obrotami.
u mnie spalanie po mieście zimą, na niedogrzanym silniku nie przekracza 10l. latem na nagrzanym było zazwyczaj 8,3 do 8,5 litra. w trasie schodziłem do 7l. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 23:17
|
|
|
dogrzej auto,pojezdzij po miescie,stan i zobacz czy rura nie robi sie czerwona.jesli tak to na 1 miejscu kat zapchany |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 24 Styczeń 2011, 10:44
|
|
|
sprawdz wydech !! mogła sie ta otulina w nim posypać ....ja tak mialem w mondeo nie było mocy .... |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Styczeń 2011, 18:37
|
|
|
Tak wydech mam bankowo do wymiany.Jak kupiłem Celinke już ponad pół roku temu to
juz był do wymiany z racji nieszczelności a teraz to jest juz naprawde głośny tylko razem
z katem to chyba spory koszt.Interesuje mnie wydech dobrej jakosci a kat raczej oryginał
powinien byc zeby wszystko grało.Orientuje sie ktoś w cenach kata???NOWY z ASO???
Ale czy przez wydech były by za niskie obroty na jałowym bo to chyba mało realne. |
|
|
|
|
|