Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:17 |
Bicie przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
Kruk
Daniel
Pomógł: 44 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 630 Skąd: Wrocław/Walencja
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 13:40
|
|
|
U mnie też było bicie - więc od razy podejrzenie padło na tarcze. Wymieniłem więc przednie tarcze na BOSCH (nówki). Po wymianie - ku mojemu zdziwieniu bicie występowało nadal... Wymieniłem tarcze z tyłu i jak ręką odjął |
_________________ BMW 120D E87 163KM |
|
|
|
|
maciekkkk
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: stąd
|
Wysłany: 24 Styczeń 2011, 12:25
|
|
|
Jednak tylne tarcze były krzywe. Dzięki wszystkim za pomoc jakbym napisał wcześniej na forum to bym zaoszczędził jakieś 320 zł ; ) |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2011, 20:35
|
|
|
Właśnie dokładnie to samo miałem u siebie, bicie występowało nadal pomimo wymiany tarcz z przodu, i oczywiście tylne tarcze były za owe bicie odpowiedzialne, aż nie wierzyłem że tak może wyglądać tarcza
DSC00137.JPG
|
|
Plik ściągnięto 271 raz(y) 158,15 KB |
|
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2011, 20:42
|
|
|
jacon napisał/a: | aż nie wierzyłem że tak może wyglądać tarcza |
Ta jest jeszcze ok Widziałem gorsze Taki stan tarczy to efekt zapiekania się tłoczków, przesmarowałeś je? |
|
|
|
|
s1kuba
Kuba
Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2011, 20:52
|
|
|
Łukasz napisał/a: | jacon napisał/a: | aż nie wierzyłem że tak może wyglądać tarcza |
Ta jest jeszcze ok Widziałem gorsze Taki stan tarczy to efekt zapiekania się tłoczków, przesmarowałeś je? | ja miałem podobnie w vw golf4 winne były jarzma zacisków zardzewialy i klocki nie wracały , ale jak jest bicie to i muszą być krzywe w dodatku a u mnie wyglądały podobnie ale dało sie to uratować |
|
|
|
|
K_I_K_I
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 117 Skąd: TBU
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 21:30
|
|
|
Ja mam podobną sytuację jak u kolegi z tym że przy hamowaniu czuć bicie, ale na kierownicy. Bicie i wibracje są wyczuwalne przy hamowaniu powyżej 70km/h oraz przy jeździe z prędkością powyżej 120km/h. Tarcze zmienione, a bicie nadal wyczuwalne. Byłem na szarpakach i jedynie co wykryli to lekki luz na drążku ( ten z dwiema końcówkami i uchem do którego przykręca się kolumnę kierowniczą). Czy to może być przyczyną? Pytam ponieważ to już wydatek rzędu 400-600+robocizna. Dodam że przez ten drążek najprawdopodobniej słychać stuki na nierównościach poprzecznych pokonywanych przy małej prędkości. |
_________________ T202 C220 CDI Kombi '98 Classic
WDB2021931F756295
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=16791
Stefan nie odstawiaj badziewia, skręć drutem! |
|
|
|
|
maciekkkk
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: stąd
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 10:37
|
|
|
tarcze przód i tyl wymienione ? Jeżeli przy normalnej jeździe bez hamowania drży ci kierownica to jest na bank wina opon albo wyważanie albo wymiana. U mnie na zimówkach drżała mi kierownica powyżej 120 i tak do 160 powyżej było ok. Wyważałem i nic to nie dało zmieniłem felgi na letnie i już kierownica nie drży. |
|
|
|
|
jankosss
Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Kedzierzyn-kozle
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2011, 11:06
|
|
|
Mam podobny problem jak kolega tylko,ze u mnie jeszcze auto sciaga na lewa strone i na nierownosciach na drodze czasem czasem go rzuca .Ppo wymianie tarczy i klockow z przodu wyczułem,ze flachowcy z warsztatu nie dokrecili łożyska,po dokreceniu łożyska auto zaczelo sciagac,i teraz mam pytanie czy mozliwe,ze ustawili zbierznosc na niedokreconych łozyskach i dlatego tak rzuca i sciaga? |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2011, 11:21
|
|
|
jankosss napisał/a: | Mam podobny problem jak kolega tylko,ze u mnie jeszcze auto sciaga na lewa strone i na nierownosciach na drodze czasem czasem go rzuca .Ppo wymianie tarczy i klockow z przodu wyczułem,ze flachowcy z warsztatu nie dokrecili łożyska,po dokreceniu łożyska auto zaczelo sciagac,i teraz mam pytanie czy mozliwe,ze ustawili zbierznosc na niedokreconych łozyskach i dlatego tak rzuca i sciaga? |
Pytanie jak Ty dokręciłeś łożysko? Jak dowaliłeś na siłę, to IMO masz przyczynę ściągania. To są łożyska stożkowe i muszą być dokręcone z wyczuciem. Radzę nie jeździć z tak "dokręconym" łożyskiem
Pytanie drugie to po co mieli ustawiać zbieżność? Przy takiej robocie nie robi się zbieżności, chyba, że sobie życzyłeś dodatkowo. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
jankosss
Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Kedzierzyn-kozle
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 13:24
|
|
|
łozysko bylo dokrecone dobrze.
Wymienilem drazek i juz nie rzuca |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 13:51
|
|
|
Jak najprościej sprawdzić które tarcze ( przód czy tył ) są skrzywione. Odczuwam silne bicie przy hamowaniu i stawiam na tarcze jednak nie chciałbym wymieniać w ciemno. Dodam iż przód wymieniałem dwa lata temu a że mało jeżdżę to nawet nie zjechałem jeszcze jednych klocków więc bardziej stawiam na tył którego jeszcze nie wymieniałem ale jest jakaś metoda aby się upewnić ? |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 14:21
|
|
|
lojek, na stacjach diagnostycznych są dostępne przyrządy do takich pomiarów. Mój diagnosta sprawdzał mi w ten sposób - nie pytaj jak to się robi bo nie wiem, nie było mnie przy tym |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 16:19
|
|
|
Domyślam się że wjazd na rolki może wskazać takie bicia przez skoki pomiary siły hamowania a może są jakieś inne domowe sposoby oczywiście bez używania czujnika o jakich mówi serwisówka |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Padre321
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 64 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13 Listopad 2011, 16:33
|
|
|
Powodem bicia może być dodatkowo zle wyważona opona - odpadnięcie ciężarka, dodatkowo bicie jest spowodowane nieprawidłowściami tylko przedniej osi, czYli krzywa tarcza lub zle dopasowujący się klocek w trakcie hamowania. Tarcze można pokrzywić nawet po króktotrwałym użytkowaniu, przykładem jest wjazd samochodu z rozgrzanymi tarczami w kałużę, jężeli klocek jest równomiernie przytarty - ewidętnie tarcze przedniej osi. |
_________________ MB W 202 2.5 TD 99 VIN WDB 2021881F829986
MB W 124 2.0 D - MIAŁEM JE 16 LAT
MB W 123 2,4 D - Miałem ją,ale pozostała w rodzinie
MB W 123 3.OD - JEST W RODZINIE |
|
|
|
|
|