Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
13 Styczeń 2012, 12:27
Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego.
Autor Wiadomość
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Luty 2011, 12:48   Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego.

Witam. W związku z rewelacjami zawartymi w innym wątku. Link poniżej:
http://www.w202.pl/viewto...r=asc&start=540
Postanowiłem założyć oddzielny wątek dotyczący tego drugiego termostatu w CDI, o którym mówi głównie tom1245
Być może to jest rozwiązanie bolączek z niedogrzanymi CDI.
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/Mercedes?authkey=Gv1sRgCI2Bzuyf6OqsWg#5706083342540989986
I tu mam pytania.
1. Czy to jest ten element, który jest na załączonym zdjęciu?
2. Czy on tam jest, czy mam wersję bez tego termostatu? Bo jak wyczytałem we wspomnianym wątku, to nie wszystkie :mb: z silnikami CDI były wyposażone w ten termostat.
3. Czy to jest chłodniczka czy nagrzewnica?
4. Czy ona działa tylko przy włączonym dogrzewaczu?
5. Skoro i na zimnym i na nagrzanym silniku jest ona zimna, to jest do wymiany?

Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi.
I jeśli sprawdzi się to co pisze tom1245, ze przy sprawności dogrzewacza i obu termostatów CDIki nagrzewają się do 85stC w ok. 4min. to powinniśmy mu być wszyscy wdzięczni, bo zaoszczędzimy zimą sporo gotówki. Niedogrzany silnik to większe spalanie.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
Ostatnio zmieniony przez badmojo 6 Luty 2012, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 1 Luty 2011, 13:13   

1 tak to ten element
2 nie wiem czy jest u ciebie.Najlepiej sam zobacz
3 to jest chlodnica
4 tak jak i zwykla chlodnica dziala niezaleznie od dogrzewacza
5 na zimnym nie moze byc ciepla bo plyn chlodniczy jest zimny.Generalnie dziala tak samo jak zwykla chlodnica z termostatem.Jak on sie za wczesnie otwiera lub jest caly czas otwarty to przez nia przeplywa plyn chlodniczy i powoduje to ze jest ciepla.Natomiast jesli chodzi o te 4 minuty do nagrzania to nie wiem czy on tak napisal ale w zimie jest to niemozliwe.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 1 Luty 2011, 13:16   

badmojo napisał/a:
1. Czy to jest ten element, który jest na załączonym zdjęciu?

tak
badmojo napisał/a:
2. Czy on tam jest, czy mam wersję bez tego termostatu? Bo jak wyczytałem we wspomnianym wątku, to nie wszystkie :mb: z silnikami CDI były wyposażone w ten termostat.

masz
badmojo napisał/a:
3. Czy to jest chłodniczka czy nagrzewnica?

chodniczka
badmojo napisał/a:
4. Czy ona działa tylko przy włączonym dogrzewaczu?

nie cały czas nawet latem
badmojo napisał/a:
5. Skoro i na zimnym i na nagrzanym silniku jest ona zimna, to jest do wymiany?

nie jest tylko czy dobrze sprawdzasz :mrgreen: wyłącz dogrzewacz, ogrzewanie przy temperaturze silnika ok 50-60*C stój w miejscu ok. minuty otwórz maskę i pomacaj przewody czy są cieple i chodniczek
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Luty 2011, 13:54   

Dzięki za odpowiedzi 1-4.
Sprawdzałem tak:
Dogrzewacz wyłączony. Wyłączona klima (mam automatyczną). Auto chodziło w garażu ok. 10min. Sprawdzałem chłodniczkę i przewody - Zimne. Nie mogłem się doczekać, aż się rozgrzeje i ruszyłem w miasto. Jak temp. skoczyła do 60st.C zatrzymałem się - Zimne i przewody i chłodniczka.
(Niestety przy okazji okazało się, że główny termostat już puszcza wodę w duży obieg - a w zeszłym roku wymieniałem na oryginał).
Pojechałem dalej i jak temp. doszła do ok. 78stC znów sprawdziłem i - Zimno. Postałem ok. 5 min. Nic się nie zmieniło.
Po powrocie do garażu sprawdziłem ponownie- Bez zmian i chłodniczka i przewody ZIMNE.
Temp. nie doszła mi nawet do 80st.C. Utrzymywała się na poziomie ok. 75-78st.C.
Przez cały czas wyłączone dogrzewacz i ogrzewanie wnętrza.
???
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Luty 2011, 16:13   

janucha78 napisał/a:
Natomiast jesli chodzi o te 4 minuty do nagrzania to nie wiem czy on tak napisal ale w zimie jest to niemozliwe.

Dokładnie, w 4 minuty nie ma szans w zimie.
Cytat:
Temp. nie doszła mi nawet do 80st.C. Utrzymywała się na poziomie ok. 75-78st.C.

I tak się u mnie też utrzymuje. Wczoraj zrobiłem trasę 500km i temperatura była na poziomie ok 75 stopni. Wcześniej w trasie przy delikatnej jeździe gubił temperaturę do jakichś 60-65 stopni nawet.
Kilka razy tylko podczas upałów ponad 35 stopni i klimie włączonej w korku miałem 85 stopni, dogrzewacz mam niesprawny ale on i tak nie pracuje przy temperaturach powyżej 60 stopni.
badmojo napisał/a:
Być może to jest rozwiązanie bolączek z niedogrzanymi CDI.

I gen CR jest po prostu generację zimnych silników, rozwiązania nie ma :wink:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 1 Luty 2011, 17:07   

carlos napisał/a:

I gen CR jest po prostu generację zimnych silników, rozwiązania nie ma :wink:

Bzdura, wystarczy mieć sprawny termostat.
Silniki CR mogą się długo nagrzewać, i to jest ich bolączka, ale jak już złapią właściwą temperaturę (ok 85 °C), to ta temperatura podczas jazdy nie ma prawa spaść. Jeśli spada, to dokładnie oznacza, że termostat jest niesprawny (jego temperature otwarcia określa właśnie próg, do jakiego spada temperatura). Jeśli temperatura spada do poziomu 60 stopni, to taka jest właśnie temperatura otwarcia (czyli także i zamknięcia) termostatu.
A jak termostat jest niesprawny, to silnik ma problem ze złapaniem prawidłowej temperatury, i koło się zamyka.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 1 Luty 2011, 18:01   

carlos napisał/a:
janucha78 napisał/a:
Natomiast jesli chodzi o te 4 minuty do nagrzania to nie wiem czy on tak napisal ale w zimie jest to niemozliwe.

Dokładnie, w 4 minuty nie ma szans w zimie.
Cytat:
Temp. nie doszła mi nawet do 80st.C. Utrzymywała się na poziomie ok. 75-78st.C.

I tak się u mnie też utrzymuje. Wczoraj zrobiłem trasę 500km i temperatura była na poziomie ok 75 stopni. Wcześniej w trasie przy delikatnej jeździe gubił temperaturę do jakichś 60-65 stopni nawet.
Kilka razy tylko podczas upałów ponad 35 stopni i klimie włączonej w korku miałem 85 stopni, dogrzewacz mam niesprawny ale on i tak nie pracuje przy temperaturach powyżej 60 stopni.
badmojo napisał/a:
Być może to jest rozwiązanie bolączek z niedogrzanymi CDI.

I gen CR jest po prostu generację zimnych silników, rozwiązania nie ma :wink:

Na bank masz walniety ten termostat przy silniku.Mi tez sie dlugo nagrzewa ale potem trzyma temp 80-83 stopnie.Tak sobie tutaj dyskutujemy o termostacie ukladu paliwowego ale chyba nikt jeszcze nie napisal jaka ma temperature otwarcia.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 1 Luty 2011, 18:53   

janucha78 napisał/a:
ale chyba nikt jeszcze nie napisal jaka ma temperature otwarcia.

80*C :mrgreen:

[ Dodano: 1 Luty 2011, 19:08 ]
carlos napisał/a:
Dokładnie, w 4 minuty nie ma szans w zimie.

nie jechałeś w moim :mrgreen:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Luty 2011, 19:30   

No nic.
Wymienię najpierw termostat główny i zlikwiduję wyciek z dolotu paliwa do dogrzewacza i zobaczymy co to da.
Sprawdzę też wtedy jak zachowuje się ta chłodniczka...
Ale może ktoś mnie oświeci, jakie ona właściwie pełni zadanie? I kiedy powinna być ciepła a kiedy zimna? Wiem, że jej przewody wędrują pod tę plastikową osłonę głowicy silnika, ale dalej nie zaglądałem...?
Ogrzewa paliwo, schładza je...?
Do wczoraj byłem przekonany, że to jest chłodniczka oleju skrzyni biegów.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 1 Luty 2011, 20:22   

badmojo napisał/a:
No nic.
Wymienię najpierw termostat główny i zlikwiduję wyciek z dolotu paliwa do dogrzewacza i zobaczymy co to da.
Sprawdzę też wtedy jak zachowuje się ta chłodniczka...
Ale może ktoś mnie oświeci, jakie ona właściwie pełni zadanie? I kiedy powinna być ciepła a kiedy zimna? Wiem, że jej przewody wędrują pod tę plastikową osłonę głowicy silnika, ale dalej nie zaglądałem...?
Ogrzewa paliwo, schładza je...?
Do wczoraj byłem przekonany, że to jest chłodniczka oleju skrzyni biegów.

Nie obraz sie ale chyba tu juz nie ma co tlumaczyc bo wszystko zostalo napisane.Jak sama nazwa mowi chlodniczka ma chlodzic a przewody ida do ogrzewacza paliwa.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Luty 2011, 21:34   

Nie obrażam się. Po prostu nie jestem biegły w sprawach mechaniki i sam rzadko robię przy aucie sam. Ale, jak każdy chłopczyk, lubię rozumieć zasady działania. Czytałem te dotychczasowe wyjaśnienia, ale nie zrozumiałem. :D
Chłodzi, ale co? Paliwo...!?

Chłodnica paliwa to chyba coś takiego:
http://moto.allegro.pl/ch...1424435090.html
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 1 Luty 2011, 22:23   

badmojo napisał/a:
Nie obrażam się. Po prostu nie jestem biegły w sprawach mechaniki i sam rzadko robię przy aucie sam. Ale, jak każdy chłopczyk, lubię rozumieć zasady działania. Czytałem te dotychczasowe wyjaśnienia, ale nie zrozumiałem. :D
Chłodzi, ale co? Paliwo...!?

Chłodnica paliwa to chyba coś takiego:
http://moto.allegro.pl/ch...1424435090.html

To jest akurat od w203 tylko sprzedawcy sie cos pomieszalo.To co pokazales to bym raczej nazwal wymiennikiem ciepla w ktorym jest podgrzewane paliwo a w lato po przekroczeniu 80 stopni w tym wymienniku otwiera sie termostat przy chlodniczce i temperatura w tym ukladzie spada do odpowiedniej wartosci.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Luty 2011, 22:32   

Już znalazłem. To o co pytałem to jest chłodnica oleju:
http://moto.allegro.pl/ch...1418537697.html
A więc ten termostat powinien się raczej nazywać Termostatem wodnym układu smarowania...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 1 Luty 2011, 22:37   

badmojo napisał/a:
Już znalazłem. To o co pytałem to jest chłodnica oleju:
http://moto.allegro.pl/ch...1418537697.html
A więc ten termostat powinien się raczej nazywać Termostatem wodnym układu smarowania...?

Nie patrz na to co pisza sprzedawcy na allegro bo sami nawet nie wiedza co sprzedaja no chyba ze on mial na mysli olej napedowy :mrgreen:
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Luty 2011, 23:10   

Ok. Znalazłem. I to bardzo blisko :)
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=173311
Tak zdecydowanie Fuel Cooler to chłodnica paliwa.
Jeśli tak, to ona ma za zadanie schłodzić paliwo jeśli ono przekroczy temp. 80st.C...?
Jeśli tak to ten termostat nie ma chyba szans otworzyć się zimą i ta chłodniczka będzie zimna...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,191 sekundy. Zapytań do SQL: 10