Przesunięty przez: Camel- 13 Styczeń 2012, 12:27 |
Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego. |
Autor |
Wiadomość |
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 18 Styczeń 2016, 19:15
|
|
|
Nie wiem co wy macie z tym termostatem ... ale ja w swoim samochodzie mam cały czas zimną nawet na rozgrzanym ... Z temperaturą nie mam problemów Może trochę przy -15 jak jechałem na otwartym polu i nawiew na 2 biegu to temp spadała na 75 ale to przy małych obrotach |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18 Styczeń 2016, 19:16
|
|
|
perzu126 napisał/a: | r0rk napisał/a: | Do tego po postoju 10-15 min temp spada, jak poniżej, chociaż to ponoć normalne |
Jeśli chodzi ogrzewanie to tak.
r0rk napisał/a: | Generalnie w zimie auto dobija do 80, nie 83 |
Sa różne termostaty o rożnych temperaturach otwarcia- w zależności gdzie auto było sprzedane. Chyba od 78 do 90kilku stopni. Najważniejsze czy dobija do 80 w czasie jazdy. Jak w czasie jazdy masz poniżej 80stopni a na postoju troche wzrasta tzn, że termostat padaka. |
Tak było w tamtym roku i zmieniłem chyba jeszcze pierwszy oryginał na Verneta(wiem, że to nienajlepszy wybór), ale po tym wszystko było ok temp i wskazówka ponad 80. Teraz jest prawie na 80 lub na 80 i czasami potrafi spasć poniżej. Zastawnawiam się poprostu nad małą chłodniczką, a może szukam tylko dziury w całym sam już nie wiem a generalnie w środku mam zawsze bardzo ciepło. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Mors
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 211 Skąd: ZS
|
Wysłany: 18 Styczeń 2016, 19:31
|
|
|
Ja mam nowy, oryginalny "mały" termostat. Przed wymianą 60 stopni to było max...teraz spokojnie 80 mi robi, ale tak jak napisałem wczesniej; w okolicach termostatu chłodniczka jest letnia. Temat termostatów zamknąłem po uruchomieniu dogrzewacza i rozbudowaniu jego na ogrzewanie postojowe |
_________________ Mercedes Benz S202 C220T CDI Elegance '99
WDB2021931F856499
Mercedes Benz C124 E200 Sportline '93r
WDB1240401C019974 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18 Styczeń 2016, 20:01
|
|
|
Ja miałem całą zimną, wręcz lodowatą po wymianie termostatów, jedynie przy nim było letnio można powiedzieć, ale to w promieniu powiedzmy 1-2cm może nawet nie. A co do spadku temperatury przy ogrzewaniu wnętrza na postoju - nigdy ale to nigdy nie miałem takiej sytuacji. Fakt, czasem może pod 80 delikatnie zeszło, ale żeby jak u kolegi na niecałe 70 to nigdy, a tak miałem czasem drzwi i bagażnik otwarty do pakowania czegoś i ogrzewanie włączone, więc nie wiem jak z tymi termostatami jest... |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 01:27
|
|
|
Żeby zakończyć temat temperatur. Dziś swoją C przejechałem 20 km od zimnego startu w temp -6stopni , trochę poza miastem i troszkę w mieście. Kilka razy gasiłem silnik. Ogrzewanie nie na full ale mocno ciepłe. I co? Temperatura zawsze poniżej 80stopni. Co nabiło w trakcie stałej jazdy to na postoju ściągała nagrzewnica. Termostat sprawny, bo później pojechałem do Wrocławia i na S8 przy 120KM/H cały czas 90stopni. Po 80km jazdy silnik i kabina na tyle rozgrzane, że w korkach we Wrocławiu spadki temperatury były prawie nie widoczne, bo mocno nie grzałem.
Także nie panikujmy, jak w dieselku na postoju ucieknie trochę stopni przy mrozach. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 09:36
|
|
|
Dandiee napisał/a: | U mnie w zimę jest cała zimna I taka powinna być |
Zgadzam się z przedmówcą
[ Dodano: 20 Styczeń 2016, 09:42 ]
Mors napisał/a: | Ja mam nowy, oryginalny "mały" termostat. Przed wymianą 60 stopni to było max...teraz spokojnie 80 mi robi, ale tak jak napisałem wczesniej; w okolicach termostatu chłodniczka jest letnia. T |
Wymieniłeś tylko "mały" termostat, czy obydwa?
Muciek napisał/a: | Fakt, czasem może pod 80 delikatnie zeszło, ale żeby jak u kolegi na niecałe 70 to nigdy, a tak miałem czasem drzwi i bagażnik otwarty do pakowania czegoś i ogrzewanie włączone, więc nie wiem jak z tymi termostatami jest... |
To jest zupełnie normalne, że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, to wychładza się. Pamiętajcie, że silniki w W202 są najczęściej 4-ro cylindrowe a nie 8-mio
perzu126 napisał/a: | Także nie panikujmy, jak w dieselku na postoju ucieknie trochę stopni przy mrozach. |
Głos rozsądku |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 17:08
|
|
|
A czy jest normalne to że temperatura spadnie z prawie 80*C do 50-kilku stopni w przeciągu 20-30 min przy temp +2 na zewnątrz?
Pozdr
r0rk |
|
|
|
|
Piotrek.sz
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 555 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 17:23
|
|
|
Na plusie zawsze mi szybko łapie prawie 80 i nie ma opcji zeby spadło:) |
_________________ Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 17:34
|
|
|
Chodzi mi o 20-30 min na wyłączonym motorze. Bo ktoś wspominał że, po 2 godzinach z 80 spadło na 60, że dobrze trzyma temperaturę, u mnie jakoś z trzymaniem tej temperatury jest kiepsko. |
|
|
|
|
Snak
snak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 16 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 18:27
|
|
|
Witam. Miałem do dziś podobny problem, tzn. osiągał max. ok 65-70 stopni niezależnie czy duży czy mały mróz. Poczytałem troszkę nasze forum i rozwiązałem problem . wymieniłem duży termostat. Oczywiście sprawdziłem tę małą chłodniczkę, która jest w obiegu paliwa - zimna. Termostat po demontażu zalałem wodą z kranu i już mi troszeczkę puszczał ale jak zalałem gorącą wodą to już przy ok. 67 stopniach w pełni się otwierał (oczywiście od strony silnika). Kupiłem nowy i też zrobiłem test. Zalałem kranówką i ani kropli nie poszło dopiero wrzątek zrobił swoje. Po montażu próba i lekko powyżej 80 na wskaźniku, a nawet lekko widać po wskazówce kiedy następuje otwarcie. Trochę długi wywód ale chciałem być zrozumiały. Forum zrobiło dobrą robotę. Pozdrawiam wszystkich. |
_________________ C220CDI 99r |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 07:20
|
|
|
Forum zrobiło robotę ... a w ASO Lubin dalej nie wiedzą o istnieniu małej chłodnicy i tego termostatu |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 08:14
|
|
|
Mało doświadczeni ludzie, którym nie zależy na wykonywaniu poprawnie swojej pracy. Strach pomyśleć kto jest ich przełożonym i ile mu strat przynoszą, przez swoją niewiedzę i brak zaangażowania.
Dziwne, że w Polsce takie zachowanie jest często spotykane, natomiast zagranicą jest bardzo rzadkie i to u Polaków. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 11:18
|
|
|
To jest zwykłe niedoinformowanie... chyba, że się upierają, że tego nie ma to już inna kwestia. |
|
|
|
|
|