Przesunięty przez: Camel- 13 Styczeń 2012, 12:27 |
Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego. |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 11:29
|
|
|
r0rk napisał/a: | To jest zwykłe niedoinformowanie... chyba, że się upierają, że tego nie ma to już inna kwestia. |
W silniku OM611 występuje tylko jeden termostat. To tylko na forach mówi się, że w tym silniku są dwa
Znaczenie termostatu chłodnicy paliwa jest mocno przeceniane, najczęściej zupełnie niepotrzebnie.
Natomiast zdecydowane znaczenie ma wymiana termostatu w silniku - tam efekty mogą być zdumiewające. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 11:50
|
|
|
Daniel, tu się z Tobą nie zgodzę, że znaczenie jest mocno przeceniane. Wiem to z doświadczenia jak miałem CDI'ka, jak chcesz to możesz sobie pogrzebać w moich postach i poszukać, z tego co wiem nie tylko dla mnie bo dla sporej grupy użytkowników też. A to, że występuje także termostat chłodnicy paliwa to daje nam sumę dwóch termostatów więc sam sobie przeczysz.
Dandiee, ja bym walił gdzieś do kierownika, bo przez ich niekompetencje czy niewiedzę (w zasadzie w tym wypadku nieistotne bo rezultat ten sam) musisz szukać gdzie indziej, mając powiedzmy to ASO pod nosem. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 15:30
|
|
|
Muciek napisał/a: | Daniel, tu się z Tobą nie zgodzę, że znaczenie jest mocno przeceniane. Wiem to z doświadczenia jak miałem CDI'ka, jak chcesz to możesz sobie pogrzebać w moich postach i poszukać, z tego co wiem nie tylko dla mnie bo dla sporej grupy użytkowników też. A to, że występuje także termostat chłodnicy paliwa to daje nam sumę dwóch termostatów więc sam sobie przeczysz. |
Nie jest moim zdaniem prowadzenie krucjaty dotyczącej tej części osprzętu silnika OM611. Temat ten ciągnie się już na tym Forum od 5 lat (!!!) i ma objętość 11 stron Znaczy to, że jest to temat społecznie "nośny". Wynika to przede wszystkim z jednej strony wysokiej sprawności silnika, trochę przewymiarowania układu chłodzenia a przede wszystkim (najczęściej) niesprawnego dogrzewacza. Ponadto niektórzy użytkownicy, trochę nieświadomie, sami nakręcają temat "drugiego termostatu". Ostatnio takim przykładem jest wypowiedź kolegi Mors - pisze On, że po wymianie małego termostatu nagrzewanie silnika uległo znacznej poprawie. Nie wspomniał tylko, że wymienił obydwa... I tak się tworzą kolejne "urban legends"
Mimo wszystko będę upierał się, że w silniku OM611 stosowanym w W202 jest JEDEN termostat. Wszystko inne jest po prostu osprzętem lub instalacją - w tym przypadku elementem instalacji zasilania a konkretniej - odpowiada za chłodzenie paliwa na powrocie.
W przypadku problemów z nagrzewaniem się silnika zdecydowanie radzę od wymiany "głównego" termostatu. W dalszej kolejności doprowadzenie dogrzewacza do sprawności technicznej. Dopiero w przypadku ewidentnych objawów usterki układu chłodzenia paliwa można wymienić "mały" termostat.
Uwaga!
A teraz chciałbym ogłosić mały konkurs - kto wie gdzie w W202 z silnikiem OM611 może występować TRZECI termostat?
Forumowicz, który jako pierwszy udzieli poprawnej odpowiedzi dostanie ode mnie dyplom Specjalisty ds. Trójramiennej Gwiazdy |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Piotrek.sz
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 555 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 16:24
|
|
|
Mi jedno co na myśl przychodzi to elektrozaworki ogrzewania, niby na prąd ale funkcja podobna:) |
_________________ Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447
|
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 16:58
|
|
|
Daniel, ja wiem swoje Ty wiesz swoje. Rozbierałem główny termostat dwa razy - raz dla spiłowania króćca a drugi raz do wymiany na nówkę. Poprawa była ale niewielka. Dopiero wymiana małego termostatu załatwiła sprawę i cieszyłem się w pełni nagrzewającym autem, więc możesz sobie mówić co chcesz, że główny jest ważny a mały nie - ja swoje wiem i doświadczenie w tej kwestii mam.
A co do tego, że termostat jest jeden. Polecam poszukać numer tego małego 'nie termostatu' i zobaczyć jaka jest nazwa, skoro Mercedes nazywa to termostatem (tak, wystarczy sprawdzić A0052033175) to tak widocznie ma być. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 19:55
|
|
|
Odpowiedź na 1 pytanie rozwiąże spór o znaczenie termostatu chłodzenia paliwa.
Czy do chłodnicy paliwa dociera płyn w małym obiegu, czy dopiero po otwarciu głównego termostatu...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Snak
snak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 16 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 20:36
|
|
|
Z tego co pamiętam płyn, który dociera do "podgrzewacza" paliwa pochodzi z małego obiegu jeszcze przed termostatem. Mała chłodnica jest połączona jako dodatkowy obwód pod małym obiegiem. Czyli innymi słowy płyn w zime podgrzewa paliwo a w lato je schładza - o ile jest zbyt wysoka temp. ale o tym już decyduje ten mały termostat. |
_________________ C220CDI 99r |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 21:58
|
|
|
Daniel napisał/a: | A teraz chciałbym ogłosić mały konkurs - kto wie gdzie w W202 z silnikiem OM611 może występować TRZECI termostat? |
W systemie podgrzewania płynu do spryskiwaczy. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 08:08
|
|
|
Niedzwiad napisał/a: | W systemie podgrzewania płynu do spryskiwaczy. |
Bardzo dobrze
Przygotuję dyplom i opublikuję na Forum
[ Dodano: 22 Styczeń 2016, 08:19 ]
Muciek napisał/a: | Daniel, ja wiem swoje Ty wiesz swoje. |
Tak jak pisałem - nie jest moim celem prowadzenie w tym temacie jałowych postów. Chciałem jedynie zwrócić uwagę co jest ważne w pierwszej kolejności, a na co należy zwrócić uwagę w dalszej. Wymienianie "dla zasady" części uważam, za nie rozsądne.
Muciek napisał/a: | Dopiero wymiana małego termostatu załatwiła sprawę i cieszyłem się w pełni nagrzewającym autem |
Jeżeli w Twoim przypadku został osiągnięty cel - to OK. Niemniej jednak kolejność została zachowana (brawo Ty )- tak jak pisałem wcześniej.
Muciek napisał/a: | A co do tego, że termostat jest jeden. |
Tutaj sprawa jest jasna - w silniku OM611 występuje JEDEN termostat.
Muciek napisał/a: | Polecam poszukać numer tego małego 'nie termostatu' i zobaczyć jaka jest nazwa |
Dam Ci takie porównanie. To że Mercedes nazywa wiele elementów złącznych jako śruba, to oznacza, że wszystkie śruby w samochodzie są przynależne do silnika? Przecież to jest bez sensu.
Jest prawdą, że element o którym mówimy jest termostatem - to nie ulega jakiejkolwiek wątpliwości. Jednak bzdurą jest mówienie, że jest to DRUGI termostat silnika. Tak jak już pisałem wcześniej - jest to lapsus stworzony na potrzeby forumowe, jednak nie ma nic wspólnego z PRAWDĄ TECHNICZNĄ. I dlatego wielu pracowników ASO (i nie tylko) twierdzi uparcie, że nie ma dwóch termostatów silnika. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 09:39
|
|
|
Daniel, Tu nie ma co teoretyzować. To jest termostat chłodzenia układu paliwowego a nie silnika. I to jest oczywiste.
Meritum tematu polega na jego wpływie na dogrzewanie się silnika. I tak jak pisałem wcześniej. Jeśli układ ten pracuje w małym obiegu głównego układu chłodzenia (tak jak nagrzewnica wnętrza), to ma wpływ.
Jeśli płyn chłodzący zaczyna w nim krążyć dopiero po otwarciu głównego termostatu, to ma wpływ nie na rozgrzewanie się silnika, ale na utrzymanie temperatury roboczej już po jej osiągnięciu.
Tym niemniej, tak jak piszesz. Kluczowe w rozgrzewaniu jest sprawność termostatu głównego i dogrzewacza. W obecnych warunkach dogrzanie silnika przy sprawnych termostatach u mnie to.
1. 5min/5km przy włączonym dogrzewaczu.
2. 10-15min/10-15km przy wyłączonym. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 11:42
|
|
|
Temat termostatów to problem także na innych forach Mercedesa W zbiorniczku spryskiwaczy również jest termostar, utrzymuje temperature płynu na poziomie 38stopni. Termostat w przypadku 2,2d jest także w podgrzewaczu paliwa wkręconym w głowicę. On ma za zadanie nagrzać paliwo do temperatury ok 30stopni. Rozumiem Daniela, ale te termostaty nie mają większego wplywu na temperaturę silnika. No może troszkę dłużej się nagrzewa. Ale w CDI praktyka pokazuje, że termostat paliwowy ma wpływ na temperature CDIka.
[ Dodano: 22 Styczeń 2016, 11:42 ]
r0rk, myślę, że niepotrzebnie się przejmujesz. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Mors
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 211 Skąd: ZS
|
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 20:29
|
|
|
Daniel napisał/a: | Ostatnio takim przykładem jest wypowiedź kolegi Mors - pisze On, że po wymianie małego termostatu nagrzewanie silnika uległo znacznej poprawie. Nie wspomniał tylko, że wymienił obydwa... I tak się tworzą kolejne "urban legends" |
Co złego to nie ja ! |
_________________ Mercedes Benz S202 C220T CDI Elegance '99
WDB2021931F856499
Mercedes Benz C124 E200 Sportline '93r
WDB1240401C019974 |
|
|
|
|
|