Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
13 Styczeń 2012, 12:27
Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego.
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 11:29   

r0rk napisał/a:
To jest zwykłe niedoinformowanie... chyba, że się upierają, że tego nie ma to już inna kwestia.




W silniku OM611 występuje tylko jeden termostat. To tylko na forach mówi się, że w tym silniku są dwa 8)

Znaczenie termostatu chłodnicy paliwa jest mocno przeceniane, najczęściej zupełnie niepotrzebnie.

Natomiast zdecydowane znaczenie ma wymiana termostatu w silniku - tam efekty mogą być zdumiewające.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 11:50   

Daniel, tu się z Tobą nie zgodzę, że znaczenie jest mocno przeceniane. Wiem to z doświadczenia jak miałem CDI'ka, jak chcesz to możesz sobie pogrzebać w moich postach i poszukać, z tego co wiem nie tylko dla mnie bo dla sporej grupy użytkowników też. A to, że występuje także termostat chłodnicy paliwa to daje nam sumę dwóch termostatów więc sam sobie przeczysz.

Dandiee, ja bym walił gdzieś do kierownika, bo przez ich niekompetencje czy niewiedzę (w zasadzie w tym wypadku nieistotne bo rezultat ten sam) musisz szukać gdzie indziej, mając powiedzmy to ASO pod nosem.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 15:30   

Muciek napisał/a:
Daniel, tu się z Tobą nie zgodzę, że znaczenie jest mocno przeceniane. Wiem to z doświadczenia jak miałem CDI'ka, jak chcesz to możesz sobie pogrzebać w moich postach i poszukać, z tego co wiem nie tylko dla mnie bo dla sporej grupy użytkowników też. A to, że występuje także termostat chłodnicy paliwa to daje nam sumę dwóch termostatów więc sam sobie przeczysz.



Nie jest moim zdaniem prowadzenie krucjaty dotyczącej tej części osprzętu silnika OM611. Temat ten ciągnie się już na tym Forum od 5 lat (!!!) i ma objętość 11 stron :mrgreen: Znaczy to, że jest to temat społecznie "nośny". Wynika to przede wszystkim z jednej strony wysokiej sprawności silnika, trochę przewymiarowania układu chłodzenia a przede wszystkim (najczęściej) niesprawnego dogrzewacza. Ponadto niektórzy użytkownicy, trochę nieświadomie, sami nakręcają temat "drugiego termostatu". Ostatnio takim przykładem jest wypowiedź kolegi Mors - pisze On, że po wymianie małego termostatu nagrzewanie silnika uległo znacznej poprawie. Nie wspomniał tylko, że wymienił obydwa... I tak się tworzą kolejne "urban legends" :P

Mimo wszystko będę upierał się, że w silniku OM611 stosowanym w W202 jest JEDEN termostat. Wszystko inne jest po prostu osprzętem lub instalacją - w tym przypadku elementem instalacji zasilania a konkretniej - odpowiada za chłodzenie paliwa na powrocie.

W przypadku problemów z nagrzewaniem się silnika zdecydowanie radzę od wymiany "głównego" termostatu. W dalszej kolejności doprowadzenie dogrzewacza do sprawności technicznej. Dopiero w przypadku ewidentnych objawów usterki układu chłodzenia paliwa można wymienić "mały" termostat.


Uwaga!

A teraz chciałbym ogłosić mały konkurs - kto wie gdzie w W202 z silnikiem OM611 może występować TRZECI termostat?
Forumowicz, który jako pierwszy udzieli poprawnej odpowiedzi dostanie ode mnie dyplom Specjalisty ds. Trójramiennej Gwiazdy :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Piotrek.sz 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 555
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 16:24   

Mi jedno co na myśl przychodzi to elektrozaworki ogrzewania, niby na prąd ale funkcja podobna:)
_________________
Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447

 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 16:58   

Daniel, ja wiem swoje Ty wiesz swoje. Rozbierałem główny termostat dwa razy - raz dla spiłowania króćca a drugi raz do wymiany na nówkę. Poprawa była ale niewielka. Dopiero wymiana małego termostatu załatwiła sprawę i cieszyłem się w pełni nagrzewającym autem, więc możesz sobie mówić co chcesz, że główny jest ważny a mały nie - ja swoje wiem i doświadczenie w tej kwestii mam.
A co do tego, że termostat jest jeden. Polecam poszukać numer tego małego 'nie termostatu' i zobaczyć jaka jest nazwa, skoro Mercedes nazywa to termostatem (tak, wystarczy sprawdzić A0052033175) to tak widocznie ma być.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 19:55   

Odpowiedź na 1 pytanie rozwiąże spór o znaczenie termostatu chłodzenia paliwa.

Czy do chłodnicy paliwa dociera płyn w małym obiegu, czy dopiero po otwarciu głównego termostatu...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Snak 
snak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 20:36   

Z tego co pamiętam płyn, który dociera do "podgrzewacza" paliwa pochodzi z małego obiegu jeszcze przed termostatem. Mała chłodnica jest połączona jako dodatkowy obwód pod małym obiegiem. Czyli innymi słowy płyn w zime podgrzewa paliwo a w lato je schładza - o ile jest zbyt wysoka temp. ale o tym już decyduje ten mały termostat.
_________________
C220CDI 99r
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 21:58   

Daniel napisał/a:
A teraz chciałbym ogłosić mały konkurs - kto wie gdzie w W202 z silnikiem OM611 może występować TRZECI termostat?

W systemie podgrzewania płynu do spryskiwaczy.
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 08:08   

Niedzwiad napisał/a:
W systemie podgrzewania płynu do spryskiwaczy.




Bardzo dobrze :D



Przygotuję dyplom i opublikuję na Forum :)

[ Dodano: 22 Styczeń 2016, 08:19 ]
Muciek napisał/a:
Daniel, ja wiem swoje Ty wiesz swoje.



Tak jak pisałem - nie jest moim celem prowadzenie w tym temacie jałowych postów. Chciałem jedynie zwrócić uwagę co jest ważne w pierwszej kolejności, a na co należy zwrócić uwagę w dalszej. Wymienianie "dla zasady" części uważam, za nie rozsądne.


Muciek napisał/a:
Dopiero wymiana małego termostatu załatwiła sprawę i cieszyłem się w pełni nagrzewającym autem



Jeżeli w Twoim przypadku został osiągnięty cel - to OK. Niemniej jednak kolejność została zachowana (brawo Ty :D )- tak jak pisałem wcześniej.


Muciek napisał/a:
A co do tego, że termostat jest jeden.



Tutaj sprawa jest jasna - w silniku OM611 występuje JEDEN termostat.

Muciek napisał/a:
Polecam poszukać numer tego małego 'nie termostatu' i zobaczyć jaka jest nazwa





Dam Ci takie porównanie. To że Mercedes nazywa wiele elementów złącznych jako śruba, to oznacza, że wszystkie śruby w samochodzie są przynależne do silnika? Przecież to jest bez sensu.

Jest prawdą, że element o którym mówimy jest termostatem - to nie ulega jakiejkolwiek wątpliwości. Jednak bzdurą jest mówienie, że jest to DRUGI termostat silnika. Tak jak już pisałem wcześniej - jest to lapsus stworzony na potrzeby forumowe, jednak nie ma nic wspólnego z PRAWDĄ TECHNICZNĄ. I dlatego wielu pracowników ASO (i nie tylko) twierdzi uparcie, że nie ma dwóch termostatów silnika.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 09:39   

Daniel, Tu nie ma co teoretyzować. To jest termostat chłodzenia układu paliwowego a nie silnika. I to jest oczywiste.
Meritum tematu polega na jego wpływie na dogrzewanie się silnika. I tak jak pisałem wcześniej. Jeśli układ ten pracuje w małym obiegu głównego układu chłodzenia (tak jak nagrzewnica wnętrza), to ma wpływ.
Jeśli płyn chłodzący zaczyna w nim krążyć dopiero po otwarciu głównego termostatu, to ma wpływ nie na rozgrzewanie się silnika, ale na utrzymanie temperatury roboczej już po jej osiągnięciu.

Tym niemniej, tak jak piszesz. Kluczowe w rozgrzewaniu jest sprawność termostatu głównego i dogrzewacza. W obecnych warunkach dogrzanie silnika przy sprawnych termostatach u mnie to.
1. 5min/5km przy włączonym dogrzewaczu.
2. 10-15min/10-15km przy wyłączonym.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 11:42   

Temat termostatów to problem także na innych forach Mercedesa :mrgreen: W zbiorniczku spryskiwaczy również jest termostar, utrzymuje temperature płynu na poziomie 38stopni. Termostat w przypadku 2,2d jest także w podgrzewaczu paliwa wkręconym w głowicę. On ma za zadanie nagrzać paliwo do temperatury ok 30stopni. Rozumiem Daniela, ale te termostaty nie mają większego wplywu na temperaturę silnika. No może troszkę dłużej się nagrzewa. Ale w CDI praktyka pokazuje, że termostat paliwowy ma wpływ na temperature CDIka.

[ Dodano: 22 Styczeń 2016, 11:42 ]
r0rk, myślę, że niepotrzebnie się przejmujesz.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Mors

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 211
Skąd: ZS
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 20:29   

Daniel napisał/a:
Ostatnio takim przykładem jest wypowiedź kolegi Mors - pisze On, że po wymianie małego termostatu nagrzewanie silnika uległo znacznej poprawie. Nie wspomniał tylko, że wymienił obydwa... I tak się tworzą kolejne "urban legends"


Co złego to nie ja ! :D
_________________
Mercedes Benz S202 C220T CDI Elegance '99
WDB2021931F856499

Mercedes Benz C124 E200 Sportline '93r
WDB1240401C019974
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,226 sekundy. Zapytań do SQL: 11