Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
13 Styczeń 2012, 12:27
Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego.
Autor Wiadomość
misiu129 
C 220 CDI 99r

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 254
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 26 Październik 2011, 18:11   

badmojo napisał/a:
Chyba, że masz jakiś prosty sposób...?
Ja wpadłem na pewien pomysl jak go sprawdzić ale nie wiem czy zda to egzamin :? . Sam mam juz zamowiony ten termostat więc nie próbuje tego sposobu....
Skoro sprawny termostat nie pozwala cieczy krążyć [przepływać przez chłodniczke] to można zablokowac przeplyw przed nią na przewodzie gumowym zaciskając go czyms, po czym sprawdzić jaka jest roznica temp podczas jazdy. Jesli bedzie roznica na + temp to mamy pewnosc ze ten termostat jest winowajcą. Jesli nie ma roznicy szukamy przyczyny gdzie indziej :wink:
_________________
W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB

W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD

new W203 C320 AVANGARD
 
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 26 Październik 2011, 19:49   

misiu129 jak bym tego tak nie robił :wink:
tylko chodniczka jest ciepła to oznacza rozwalenie lub:
zdejmujemy górny przewód z chodniczki i go zatykamy od strony chodniczki nie zaślepiamy
odpalamy motor jak z chodniczki zacznie sikać mocno płyn oznacza ze termostat jest otwarty :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Październik 2011, 11:26   

No i po wymianie.Wreszcie mam 85 *c na klimatroniku i i strzałka od temperatury stoi nad cyfrą 80 :D
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 27 Październik 2011, 17:28   

TM teraz litra mniej na 100 :mrgreen:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Październik 2011, 14:58   

:mrgreen:

[ Dodano: 28 Październik 2011, 15:02 ]
misiu129 napisał/a:
badmojo napisał/a:
Chyba, że masz jakiś prosty sposób...?
Ja wpadłem na pewien pomysl jak go sprawdzić ale nie wiem czy zda to egzamin :? . Sam mam juz zamowiony ten termostat więc nie próbuje tego sposobu....
Skoro sprawny termostat nie pozwala cieczy krążyć [przepływać przez chłodniczke] to można zablokowac przeplyw przed nią na przewodzie gumowym zaciskając go czyms, po czym sprawdzić jaka jest roznica temp podczas jazdy. Jesli bedzie roznica na + temp to mamy pewnosc ze ten termostat jest winowajcą. Jesli nie ma roznicy szukamy przyczyny gdzie indziej :wink:

Lepiej włożyć kawałek rurki w te dwa węże żeby pominąć chłodniczkę.Ja tak zrobiłem jak pojechałem szukać uszczelki do nowego termostatu.
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
taksiarz83 


Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 72
Skąd: Police
Wysłany: 28 Październik 2011, 22:27   

Ja zasłaniałem dużą chłodnice, tek żeby ta mniejsza miała trochę przelotu, bo myślałem że jest ona od oleju skrzyni :) ale nieważne. Dziś zasłonie tylko tą małą, bo do dużej wymieniałem termostat latem na oryginał. Jutro dam znać czy coś wiadomo.

Na marginesie jaki jest koszt termostatu z małej chłodnicy?
_________________
W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133
 
 
 
rangiz9 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 38
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 28 Październik 2011, 22:49   

taksiarz83 napisał/a:


Na marginesie jaki jest koszt termostatu z małej chłodnicy?


około 120zł termostat

około 20zł uszczelka

w ASO
 
 
misiu129 
C 220 CDI 99r

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 254
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 29 Październik 2011, 08:06   

taksiarz83 napisał/a:
Ja zasłaniałem dużą chłodnice, tek żeby ta mniejsza miała trochę przelotu, bo myślałem że jest ona od oleju skrzyni :)
w zeszłą zime robiłem dokładnie tak samo.... pomyślałem jak jest gorąca to musi miec chlodzenie zeby sie olej nie przegrzal. na szczescie jest forum i temostat czeka na mnie w aso.....w pon. odbieram :D
_________________
W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB

W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD

new W203 C320 AVANGARD
 
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 29 Październik 2011, 08:57   

Cytat:
Tylko jeśli silnik nie trzyma temperatury to trudno określić czy jest to wina tego, czy głównego termostatu. Chyba, że masz jakiś prosty sposób...?

Rozgrzewasz silnik do powiedzmy 60 czy 70 stopni wsadzasz rękę:
- pod maskę na wąż od termostatu jak jest cały gorący to termostat główny nie trzyma
- przykładasz na małą chłodniczkę i jak nie jest cała zimna tzn że nie trzyma
Można prościej?Bo chyba nie?
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
taksiarz83 


Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 72
Skąd: Police
Wysłany: 30 Październik 2011, 11:26   

Ja zasłonilem calą małą chłodnice kartonem i już wiem że u mnie to jest główną przyczyną niedogrzania, bo nawet kiedy zjezdzalem z górki, na której zawsze traciłem temp. to teraz oscylowała w okolicach 80st. kiedyś spadała nawet do 60st.
_________________
W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133
 
 
 
Gri 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 235
Skąd: Płock
Wysłany: 2 Listopad 2011, 21:37   

Będę zamawiał ten termostat, ale musze osobiście zaliczkę dać, bo z magazynu w Niemczech muszą ściągać.

Tak z ciekawości.
Czy ktoś może wie jak dokładnie w obiegu funkcjonuje ta chłodnica. Jeden wężyk z chłodnicy idzie do takiego aluminiowego wymiennika ciepła (z wyglądu) do którego wchodzi też odpływ nadmiaru paliwa. Drugi wężyk z chłodnicy idzie gdzieś pod pompę wysokiego ciśnienia. Ale do tego aluminiowego wymiennika ciepła idzie też wąż z głównego termostatu, wchodzący w obudowę termostatu już za termostatem (czyli od strony głównej chłodnicy).
Po przejechaniu nie tak wcale długiego odcinka, chłodnca ta potrafi być (u mnie) mocno gorąca. Abstrahując od niesprawnego termostatu2 nie wieżę że paliwo z powrotu potrafi tak dużą temperaturę mieć.
I jeszcze to połączenie z wężek między głównym termostatem a chłodnicą.
Dla mnie zagadka.
_________________
W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487
 
 
misiu129 
C 220 CDI 99r

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 254
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 2 Listopad 2011, 23:08   

Zaliczke w aso możesz wpłacic przelewem - ja tak zrobiłem - wystarczyło 60zł reszta przy odbiorze.
Gri napisał/a:
Po przejechaniu nie tak wcale długiego odcinka, chłodnca ta potrafi być (u mnie) mocno gorąca.
u mnie tez tak było.....po wyjęciu starego termostatu przekonałem sie ze był cały czas otwarty :shock: . Po założeniu nowego chłodniczka zimna :D :D
_________________
W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB

W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD

new W203 C320 AVANGARD
 
 
 
taksiarz83 


Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 72
Skąd: Police
Wysłany: 3 Listopad 2011, 07:05   

Gri napisał/a:
Będę zamawiał ten termostat, ale musze osobiście zaliczkę dać, bo z magazynu w Niemczech muszą ściągać.

Tak z ciekawości.
Czy ktoś może wie jak dokładnie w obiegu funkcjonuje ta chłodnica. Jeden wężyk z chłodnicy idzie do takiego aluminiowego wymiennika ciepła (z wyglądu) do którego wchodzi też odpływ nadmiaru paliwa. Drugi wężyk z chłodnicy idzie gdzieś pod pompę wysokiego ciśnienia. Ale do tego aluminiowego wymiennika ciepła idzie też wąż z głównego termostatu, wchodzący w obudowę termostatu już za termostatem (czyli od strony głównej chłodnicy).
Po przejechaniu nie tak wcale długiego odcinka, chłodnca ta potrafi być (u mnie) mocno gorąca. Abstrahując od niesprawnego termostatu2 nie wieżę że paliwo z powrotu potrafi tak dużą temperaturę mieć.
I jeszcze to połączenie z wężek między głównym termostatem a chłodnicą.
Dla mnie zagadka.

Kolego mi się wydaje że ten układ służy raczej do podgrzewania paliwa, niż jego schładzania. Może ktoś wie jakie wiążą się konsekwencje z przegrzanym paliwem bo narazie nie stac mnie na termostat mam troche pracy z zawieszeniem.
_________________
W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 3 Listopad 2011, 08:55   

carlos napisał/a:
Cytat:
Tylko jeśli silnik nie trzyma temperatury to trudno określić czy jest to wina tego, czy głównego termostatu. Chyba, że masz jakiś prosty sposób...?

Rozgrzewasz silnik do powiedzmy 60 czy 70 stopni wsadzasz rękę:
- pod maskę na wąż od termostatu jak jest cały gorący to termostat główny nie trzyma
- przykładasz na małą chłodniczkę i jak nie jest cała zimna tzn że nie trzyma
Można prościej?Bo chyba nie?

Zapamiętajcie sobie, że wąż dolotowy od dużej chlodnicy, zawsze się robi odrazu ciepły! Nawet jak termostat bedzie sprawny. najbardziej wiarygodna metoda to przylozenie ręki do górnej części chlodnicy a jeszcze lepiej wyciągnąć go z auta i do gara. W każdym termostacie jest mała dziurka i przez nią się wydostaje trochę wody cieplej i tym samym wąż nagrzewa się razem z silnikiem. Także tym sposobem można wymieniać termostataty w nieskończoność... I ludzie wymieniają, bo skoro wąż ciepły to termostat uszkodzony.

[ Dodano: 3 Listopad 2011, 07:58 ]
A jak widać w CDI to nie główny termostat jest winien całego zamieszania.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 3 Listopad 2011, 13:13   

perzu126 napisał/a:
W każdym termostacie jest mała dziurka i przez nią się wydostaje trochę wody cieplej

a świstak siedzi i zawija :lol:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,213 sekundy. Zapytań do SQL: 10