Przesunięty przez: Camel- 13 Styczeń 2012, 12:27 |
Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego. |
Autor |
Wiadomość |
misiu129
C 220 CDI 99r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 254 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 26 Październik 2011, 18:11
|
|
|
badmojo napisał/a: | Chyba, że masz jakiś prosty sposób...? | Ja wpadłem na pewien pomysl jak go sprawdzić ale nie wiem czy zda to egzamin . Sam mam juz zamowiony ten termostat więc nie próbuje tego sposobu....
Skoro sprawny termostat nie pozwala cieczy krążyć [przepływać przez chłodniczke] to można zablokowac przeplyw przed nią na przewodzie gumowym zaciskając go czyms, po czym sprawdzić jaka jest roznica temp podczas jazdy. Jesli bedzie roznica na + temp to mamy pewnosc ze ten termostat jest winowajcą. Jesli nie ma roznicy szukamy przyczyny gdzie indziej |
_________________ W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB
W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD
new W203 C320 AVANGARD |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 26 Październik 2011, 19:49
|
|
|
misiu129 jak bym tego tak nie robił
tylko chodniczka jest ciepła to oznacza rozwalenie lub:
zdejmujemy górny przewód z chodniczki i go zatykamy od strony chodniczki nie zaślepiamy
odpalamy motor jak z chodniczki zacznie sikać mocno płyn oznacza ze termostat jest otwarty |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Październik 2011, 11:26
|
|
|
No i po wymianie.Wreszcie mam 85 *c na klimatroniku i i strzałka od temperatury stoi nad cyfrą 80 |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 27 Październik 2011, 17:28
|
|
|
TM teraz litra mniej na 100 |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Październik 2011, 14:58
|
|
|
[ Dodano: 28 Październik 2011, 15:02 ]
misiu129 napisał/a: | badmojo napisał/a: | Chyba, że masz jakiś prosty sposób...? | Ja wpadłem na pewien pomysl jak go sprawdzić ale nie wiem czy zda to egzamin . Sam mam juz zamowiony ten termostat więc nie próbuje tego sposobu....
Skoro sprawny termostat nie pozwala cieczy krążyć [przepływać przez chłodniczke] to można zablokowac przeplyw przed nią na przewodzie gumowym zaciskając go czyms, po czym sprawdzić jaka jest roznica temp podczas jazdy. Jesli bedzie roznica na + temp to mamy pewnosc ze ten termostat jest winowajcą. Jesli nie ma roznicy szukamy przyczyny gdzie indziej |
Lepiej włożyć kawałek rurki w te dwa węże żeby pominąć chłodniczkę.Ja tak zrobiłem jak pojechałem szukać uszczelki do nowego termostatu. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 28 Październik 2011, 22:27
|
|
|
Ja zasłaniałem dużą chłodnice, tek żeby ta mniejsza miała trochę przelotu, bo myślałem że jest ona od oleju skrzyni ale nieważne. Dziś zasłonie tylko tą małą, bo do dużej wymieniałem termostat latem na oryginał. Jutro dam znać czy coś wiadomo.
Na marginesie jaki jest koszt termostatu z małej chłodnicy? |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
rangiz9
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 38 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 28 Październik 2011, 22:49
|
|
|
taksiarz83 napisał/a: |
Na marginesie jaki jest koszt termostatu z małej chłodnicy? |
około 120zł termostat
około 20zł uszczelka
w ASO |
|
|
|
|
misiu129
C 220 CDI 99r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 254 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 29 Październik 2011, 08:06
|
|
|
taksiarz83 napisał/a: | Ja zasłaniałem dużą chłodnice, tek żeby ta mniejsza miała trochę przelotu, bo myślałem że jest ona od oleju skrzyni | w zeszłą zime robiłem dokładnie tak samo.... pomyślałem jak jest gorąca to musi miec chlodzenie zeby sie olej nie przegrzal. na szczescie jest forum i temostat czeka na mnie w aso.....w pon. odbieram |
_________________ W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB
W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD
new W203 C320 AVANGARD |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 29 Październik 2011, 08:57
|
|
|
Cytat: | Tylko jeśli silnik nie trzyma temperatury to trudno określić czy jest to wina tego, czy głównego termostatu. Chyba, że masz jakiś prosty sposób...? |
Rozgrzewasz silnik do powiedzmy 60 czy 70 stopni wsadzasz rękę:
- pod maskę na wąż od termostatu jak jest cały gorący to termostat główny nie trzyma
- przykładasz na małą chłodniczkę i jak nie jest cała zimna tzn że nie trzyma
Można prościej?Bo chyba nie? |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 30 Październik 2011, 11:26
|
|
|
Ja zasłonilem calą małą chłodnice kartonem i już wiem że u mnie to jest główną przyczyną niedogrzania, bo nawet kiedy zjezdzalem z górki, na której zawsze traciłem temp. to teraz oscylowała w okolicach 80st. kiedyś spadała nawet do 60st. |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2 Listopad 2011, 21:37
|
|
|
Będę zamawiał ten termostat, ale musze osobiście zaliczkę dać, bo z magazynu w Niemczech muszą ściągać.
Tak z ciekawości.
Czy ktoś może wie jak dokładnie w obiegu funkcjonuje ta chłodnica. Jeden wężyk z chłodnicy idzie do takiego aluminiowego wymiennika ciepła (z wyglądu) do którego wchodzi też odpływ nadmiaru paliwa. Drugi wężyk z chłodnicy idzie gdzieś pod pompę wysokiego ciśnienia. Ale do tego aluminiowego wymiennika ciepła idzie też wąż z głównego termostatu, wchodzący w obudowę termostatu już za termostatem (czyli od strony głównej chłodnicy).
Po przejechaniu nie tak wcale długiego odcinka, chłodnca ta potrafi być (u mnie) mocno gorąca. Abstrahując od niesprawnego termostatu2 nie wieżę że paliwo z powrotu potrafi tak dużą temperaturę mieć.
I jeszcze to połączenie z wężek między głównym termostatem a chłodnicą.
Dla mnie zagadka. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
misiu129
C 220 CDI 99r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 254 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 2 Listopad 2011, 23:08
|
|
|
Zaliczke w aso możesz wpłacic przelewem - ja tak zrobiłem - wystarczyło 60zł reszta przy odbiorze. Gri napisał/a: | Po przejechaniu nie tak wcale długiego odcinka, chłodnca ta potrafi być (u mnie) mocno gorąca. | u mnie tez tak było.....po wyjęciu starego termostatu przekonałem sie ze był cały czas otwarty . Po założeniu nowego chłodniczka zimna |
_________________ W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB
W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD
new W203 C320 AVANGARD |
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 3 Listopad 2011, 07:05
|
|
|
Gri napisał/a: | Będę zamawiał ten termostat, ale musze osobiście zaliczkę dać, bo z magazynu w Niemczech muszą ściągać.
Tak z ciekawości.
Czy ktoś może wie jak dokładnie w obiegu funkcjonuje ta chłodnica. Jeden wężyk z chłodnicy idzie do takiego aluminiowego wymiennika ciepła (z wyglądu) do którego wchodzi też odpływ nadmiaru paliwa. Drugi wężyk z chłodnicy idzie gdzieś pod pompę wysokiego ciśnienia. Ale do tego aluminiowego wymiennika ciepła idzie też wąż z głównego termostatu, wchodzący w obudowę termostatu już za termostatem (czyli od strony głównej chłodnicy).
Po przejechaniu nie tak wcale długiego odcinka, chłodnca ta potrafi być (u mnie) mocno gorąca. Abstrahując od niesprawnego termostatu2 nie wieżę że paliwo z powrotu potrafi tak dużą temperaturę mieć.
I jeszcze to połączenie z wężek między głównym termostatem a chłodnicą.
Dla mnie zagadka. |
Kolego mi się wydaje że ten układ służy raczej do podgrzewania paliwa, niż jego schładzania. Może ktoś wie jakie wiążą się konsekwencje z przegrzanym paliwem bo narazie nie stac mnie na termostat mam troche pracy z zawieszeniem. |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 3 Listopad 2011, 08:55
|
|
|
carlos napisał/a: | Cytat: | Tylko jeśli silnik nie trzyma temperatury to trudno określić czy jest to wina tego, czy głównego termostatu. Chyba, że masz jakiś prosty sposób...? |
Rozgrzewasz silnik do powiedzmy 60 czy 70 stopni wsadzasz rękę:
- pod maskę na wąż od termostatu jak jest cały gorący to termostat główny nie trzyma
- przykładasz na małą chłodniczkę i jak nie jest cała zimna tzn że nie trzyma
Można prościej?Bo chyba nie? |
Zapamiętajcie sobie, że wąż dolotowy od dużej chlodnicy, zawsze się robi odrazu ciepły! Nawet jak termostat bedzie sprawny. najbardziej wiarygodna metoda to przylozenie ręki do górnej części chlodnicy a jeszcze lepiej wyciągnąć go z auta i do gara. W każdym termostacie jest mała dziurka i przez nią się wydostaje trochę wody cieplej i tym samym wąż nagrzewa się razem z silnikiem. Także tym sposobem można wymieniać termostataty w nieskończoność... I ludzie wymieniają, bo skoro wąż ciepły to termostat uszkodzony.
[ Dodano: 3 Listopad 2011, 07:58 ]
A jak widać w CDI to nie główny termostat jest winien całego zamieszania. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 3 Listopad 2011, 13:13
|
|
|
perzu126 napisał/a: | W każdym termostacie jest mała dziurka i przez nią się wydostaje trochę wody cieplej |
a świstak siedzi i zawija |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
|