Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Automatyczne otwieranie bagażnika
Autor Wiadomość
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Luty 2011, 13:50   Automatyczne otwieranie bagażnika

Poniżej przestawiona realizacja automatycznego otwarcia klapy bagażnika została przygotowana na podstawie siłownika do otwierania bagażnika firmy: Stig.pl (nazwa firmy nie jest reklamą, ale informacją jak to wygląda).

Wykonanie: W202 w sersji sedan z 93 roku.

Na podstawie przeczytanego forum doszedłem do wniosku, że będzie trzeba rzeźbić w aucie, ale tu akurat nie było aż takiej tragedii.

Z góry przepraszam za jakość zdjęć oraz nie ponoszę odpowiedzialności za zniszczenia.

Narzędzia?
- 2 śrubokręty płaskie średnie - takie aby były dosyć wąskie - potrzebowałem ich do wyciągnięcia wkładki metalowej
- wiertarka i wiertło 1-2mm - ja użyłem 2mm
- dwie śrubki z nakrętkami oraz wiertło im odpowiadające.
- gwóźdź 0.5 mm, świeczka, zapałki i kombinerki.
- krawędziak o długości około 20cm (nie pamiętam) - ja tu użyłem listwy krawędziowej na podłogę o wymiarze (20x30mm) wyciągniętą z piwnicy.
- drut - ja użyłem drut stalowy o grubości 0.3 mm i długości około 20cm - tkai, aby dało się zrobić pętelkę, ale również aby sama nie puściła.
- sprężynka - ja wziąłem z długopisu

inne potrzebne do wymontowania zamka

To zaczynamy:

Ściągamy wygłuszenie klapy bagażnika wyciągając z zatrzask na trójkąd (w lewo po naciśnięciu języczka) oraz wszystkie klipsy - zostawiamy odbojniki na miejscu, bo one wygłuszenia nie trzymają nie trzymają, a jednego cena to 16zł w ASO wraz z ramką obudowy zamka.

Zamek trzyma się tylko na dwóch śrubach, które rozkręcamy. Wyjmujemy zamek w całości, przez otwór i nie rozłączamy pneumatyki oraz przewodów.

Jak można zauważyć, wkładka zamka z pneuamtyką trzyma się na zatrzaskach, więc delikatnie podważając śrubokrętem rozdzielamy mechanizm od reszty.

Ja mechanizm rozkręcałem na części drobne, aby dostać się do plastikowej białej dolnej dźwigni. Wymontowanie samego mechaniku z obudowy składa się z dwóch etapów.
Pierwszy to odblokowanie zatrzasków mechanizmu (kolor żółty na zdjęciu MB_zam1.jpg).
Wkładamy dwa płaskie śrubokręty w zaznaczone elementy i śrubokręty przekręcamy w odpowiednią stronę- mechanizm sam wyskakuje jeśli dobrze zrobimy, można trochę siły do tego użyć.
następnie odginając delikatnie zatrzask zaznaczony na niebieski wyciągamy mechanizm.

W mechanizmu można jedynie ściągnąć tylko te plastiki dwa, które są delikatne.

Po analizie zasady działania każdego elementu doszedłem do wniosku, że jedyna możliwość otwierania to ciągnięcie za dźwignię plastikową.
Aby zamontować tę linkę przy pomocy gwoździa i świeczki wytopiłem w tym elemencie dziurę, tak aby zrobić pętle na drucie. Doświadczenie pokazało, że ten drut powinien iść trochę wyżej. Siłownik ma moc ciągnąć do 3mm, później jest na tyle słaby zamkniętego bagażnika nie otworzy, a jedynie samą zapadkę.

Składamy mechanizm do obudowy zgodnie z tym co wyżej pisałem.

Wiercimy w zamku z lewej strony otwór wiertłem 1-2mm tak, aby dziura była jak najbliżej elementu metalowego pod kątem. Miejsce wyprałem tak jak rysunku MB_zam3.jpg, gdzie kolor czerwony to po montażu drut wychodzący z mechanizmu.

Jeśli wszystko gra to składamy wszystko. Jeśli mamy dość mocną sprężynkę, cienką i wystarczająco długą sprężynkę to pomiędzy część w mechanizmu, a wkładkę, na drut ją nawlekamy. Możliwe, że z długopisu sprężynka się zmieści. Ja o niej na tym etapie nie myślałem.

Gdy mamy zamontowane wszystko to zamek skręcamy do bagażnika.
Następnie montujemy siłownik gdzieś z boku - ja go zamontowałem z prawej strony w wykorzystując prostokątne otwory.Linkę pomiędzy przewody od tablicy przeciągnąłem w pancerzu.

Zrobiłem tzw. stop poprzez wykorzystanie krawędziowej listewki. Przymocowałem ją do występujących w aucie już dziur (zdjęcie MB_zam4.jpg), której wiertłem 1-2mm zrobiłem bardziej z lewej strony dziurę, tak, aby linka nie ocierała o przewody.

Kończąc podłączanie mechanizmu naciągnąłem linkę wraz drutem oraz dałem sprężynkę. Polecam dać przynajmniej jedną sprężynkę, ponieważ linka sama nie wraca, a co za tym idzie nie zamkniesz bagażnika, bo cięgno będzie cały czas otwarte - tej sytuacji nie przewidziałem gdy robiłem to u siebie, stąd też posiłkowanie się sprężynką z długopisu.

Siłownik ma dwa wyprowadzenie na + i - minus. Minus podłączyłem bezpośrednio poprzez śrubę do masy, natomiast plus pociągnąłem do przekaźnika standardowego, ponieważ chciałbym otwierać bagażnik z pilota, którego również instalowałem. Natomiast jeśli ktoś chce zrobić przycisk, to niech użyje przełącznika, który w tym zestawie był dodany. Zabezpieczenie przeciwprądowe 15A zamontowałem w skrzynce bezpiecznikowej będącej w bagażniku.

Po złożeniu nie widać żadnych kabelków i wszystko wydaje się być oryginalne.

Moje uwagi:
- delikatność naciągania powoduje, że trzeba przetestować otwieranie i zamykanie klapy.
- zbyt słaby naciąg nie otworzy klapy
- zbyt mocny naciąg - problem z zamknięciem bagażnika - klapa będzie odbijać.

MB_zam4.jpg
Miejsce połączenia linki z drutem.
Plik ściągnięto 654 raz(y) 84,87 KB

MB_zam3.jpg
Miejsce robienia otworu na drut otwierający
Plik ściągnięto 723 raz(y) 85,7 KB

_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Luty 2011, 14:20   

Ciekawe rozwiązanie. Jakiś film z testem by się przydał ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15 Luty 2011, 07:57   

Można pomyśleć - ale to jak będzie trochę cieplej i auto umyję :)

A co się stało z dwoma zdjęciami?
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 27 Luty 2011, 23:18   

Niby ok, ale jak sterujesz tym ustrojstwem? dodatkowym pilotem?
kończę automatyczne otwieranie i zamykanie klapy z wykorzystaniem bebechów z elektrycznego sterowania szyby w drzwiach bo od szyber dachu był za mocny...
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 19:02   

Hej,

Miałem okazję komórą zrobić film otwarcia klapy bagażnika z pilota. Dodaję w załączniku. Jakość słaba, ale widać to co ma być widoczne.

Wygłuszenia nie ma, ponieważ muszę kupić rybiel zamka, bo w tym połamałem sobie zapadkę jedną, stąd nie instaluję sobie wygłuszenia.

Rozszerzenie 'zip' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany.

_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
Shaft 
W202 C220D

Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 130
Skąd: Słupsk
Wysłany: 5 Lipiec 2011, 08:39   

Szkoda ze jestes az z Gliwic, tak to moze bysmy pobawili sie z moim :)
_________________
Ja nie myślę co mówię... Ja mówię co myślę...
 
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Lipiec 2011, 07:58   

Jeszcze jedno sprostowanie. Przyszły upałyi już się nie chciał zamek otwierać. Wiedząc, że ruch otwarcia ciągu siłownika jest krótki, w zamku jest ciut dłuższy (mój montaż) więc trzeba było wykombinować inny sposób otwierania.Po przeanalizowaniu powstałego problemu rozwiązałem go tworząc dźwignię. Dzięki temu pozbyłem się sprężynki przy zamku, którą zamontowałem na dźwigni. Dzięki temu mały uciąg wywołuje większy ruch drutu do zamka i problem ciepła został rozwiązany. Auto teraz się lepiej zamyka niż wcześniej oraz otwiera.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
kobi 

Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Gniezno
Wysłany: 9 Sierpień 2011, 21:36   

Dzięki opisowi kolegi michele zamontowałem siłownik który otwiera mi bagażnik, jednak klapę trzeba ręcznie podnieść. Mam prośbę o fotkę lub opis jak zamontować lub wykorzystać do tego celu jakiś siłownik.
_________________
C220D Esprit 1993
VIN: WDB2021211A024036
spalanie:6.2/100 4os./średnia z gps 76km/h
 
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Sierpień 2011, 21:44   

kobi - jednym z pomysłów jest po prostu naciąg sprężyny, chodź ja tego nie czyniłem, bo pod koniec otwierania brak tłumika, i jakoś nie ufam temu, że te blaszki wytrzymają te uderzenia.

Jeśli brak oczek na naciąg sprężyny, to skręć dobrym drutem parę zwoi:)

Ogólnie bez tapicerki idealnie mi otwierał klapę w sposób delikatny. Od czasu przeróbki, nie miałem ani jednego problemiku z bagażnikiem i czy zimno, czy upał, deszcz otwiera tak jak ma być.

Natomiast jakby ktoś miał siłownik pneumatyczny lub też elektryczny to mogę naszkicować taki układ, który zrealizuje zadanie.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
FaZi_Fr 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 98
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 9 Sierpień 2011, 23:05   

Mnie zawsze denerwowało otwieranie bagaznika w tym, ze gdy "cyknąłem" z pilot klapa jedynie sie otwierała (lekko uniosla). Nastepnie trzeba bylo ja recznie unieść.
Po regulacji spręzyn, klapa po kliknieciu z pilota sama unosila sie do góry, ale z taką siła, ze przy końcu chcialo ja wyrwać z zawiasów... dlatego zostalem przy unoszeniu recznym.

Wpadłem na pomysl (bardzo prosty) :) zastosowałem takie coś:
http://www.youtube.com/watch?v=C3JuoWzT4Us

Zwykła guma (dostępna w sklepie budowlanym za kilka złotych) zamontowana w sposób widoczny na filmie. Zdaje egzamin :D
Sprezyny sa naciągniete prawie na maxa :) Lewa jest na ostatnim oczko, a prawa na srodkowym. Guma zastosowana z jednej strony :) w miejscu tarcia jest natłuszczona aby sie szybko nie przetarła :) Wszystko chowa sie pod tapicerką - jest niewidoczne ;)
Patent moze i banalny, ale wazne ze zdaje egzamin! :D Klapy juz nie wyrywa - otwiera się plynnie :)

(dodam że na filmie zamek jest wykręcony ;) )

Pozdrawiam
_________________
https://www.facebook.com/PolonezTrawa
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Sierpień 2011, 23:10   

Ale oryginalnie są gumy do wyhamowywania klapy, tylko na pewno się już wyrobiły. Jak wszystkim. W swojej "karierze" tylko jedną C-klasę spotkałem z działającymi tymi gumami. I o dziwo auto było z 1996 roku ;)
Niestety, żeby wymienić te gumy trzeba ściągnąć półkę...
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
FaZi_Fr 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 98
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 9 Sierpień 2011, 23:11   

Camel-, no mozliwe :) nie wiem, nie posiadam zbyt długo :mb: ;) ale patent działa :D i gdy sie guma przerwie to nie trzeba zdejmować półki tylko boczek. O wiele mniej roboty a efekt chyba ten sam? ;)
_________________
https://www.facebook.com/PolonezTrawa
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 10 Sierpień 2011, 00:29   

Camel- napisał/a:
Ale oryginalnie są gumy do wyhamowywania klapy, tylko na pewno się już wyrobiły. Jak wszystkim. W swojej "karierze" tylko jedną C-klasę spotkałem z działającymi tymi gumami. I o dziwo auto było z 1996 roku ;)
Niestety, żeby wymienić te gumy trzeba ściągnąć półkę...
to moja jest druga bo pięknie hamuje :) Jajcek może potwierdzić :P
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 10 Sierpień 2011, 10:59   

ale "bajer". a nie można było po prostu tej gumy zapiąć w miejscu gdzie jest oryginalnie sprężyna ?? tylko jakieś pajęczyny porobiłeś ??

Carmelku-, powiedz coś więcej na ten temat :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
FaZi_Fr 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 98
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 10 Sierpień 2011, 22:13   

maurycy, mozesz sobie tak zrobić, nikt Ci nie broni. Jeden pies bo tego i tak nie widać.
_________________
https://www.facebook.com/PolonezTrawa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,188 sekundy. Zapytań do SQL: 11