Poduszki powietrzne mamy czy nie. |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 09:45
|
|
|
Podłączasz się pod AIRBAG Carsoftem np. i jak masz walnięty sterownik to będzie błąd, że to on, a jak odłączaona poduszka to też powinno być.
Jak to naprawić? Kupujesz poduche o ile nie sprawna (zauważyłem, że te naprawione są lekko wybrzuszone), sterownik i szuru-buru do ASO bo tylko oni potrafią przeprogramować sterownik. Aha - ten stary musisz wziąć ze sobą. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 10:17
|
|
|
Spiralka to nic innego jak zwinięty w kółko drut: pod poduszką ma wtyczki i nad pedałami też. Druty są w sumie cztery, więc raczej nie powinno być problemu z identyfikacją który jest który. |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 12:18
|
|
|
No to narazie leżę, bo już sie w tym roku wykasowałem z autem, trochę przy niej porobiłem. Czy przejdzie przegląd z palącą się kontrolką? |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 13:12
|
|
|
adurweb napisał/a: | No to narazie leżę, bo już sie w tym roku wykasowałem z autem, trochę przy niej porobiłem. Czy przejdzie przegląd z palącą się kontrolką? |
W Polsce, NIESTETY, nie takie numery przechodzą |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 15:36
|
|
|
Tak jak niektórzy z kolegów proponuję zacząć od taśmy w kierownicy (najczęsciej psujący się element systemu SRS). Pierwsze objawy to przeważnie lekkie hałasy przy skręcie kierownicą. Jeżdząc taksówką już w dwóch przypadkach (przy 2 samochodach) borykałem się z tym problemem. Dobry elektryk jest w stanie sprawdzić i wymienić tą taśmę za groszę. Używane taśmy to wydatek w okolicach 100 zł. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 14:01
|
|
|
adurweb, o ile mi wiadomo trzeba ją rozbebebszyć, jak? nie wiem |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 1 Styczeń 2010, 20:14
|
|
|
po ostatnim wypadku (poduszka nie wystrzelila) mam następujące objawy: swieci sie non stop kontrolka srs (wczesniej sie nie swiecila) klakson nie dziala (trabka kupiona nowa bezpeicznik caly) zblokowany pas od strony pasazera (pasazer nie ma poduchy mam tylko od strony kierowcy, znaczy sie niemam ) czyli jak piszecie pewnei ta tasiemka pod kierownica, i teraz pytanie czy jak kupie poduszke, i tasiemke wykasuje blad, to czy to wszystko bedzie dzialac i co zrobic z zablokowanym pasem. I czy mozliwe zeby star diagnosis nie wykryl ze cos bylo grzebane przy srs ? Jesli mialem kontrolke spieta np z kontrolka aku to czy moglo powodowac to jakies problemy z elektryka ?
Pozdrawiam |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 1 Styczeń 2010, 20:17
|
|
|
m00n napisał/a: | po ostatnim wypadku (poduszka nie wystrzelila) mam następujące objawy: swieci sie non stop kontrolka srs (wczesniej sie nie swiecila) klakson nie dziala | taśma w kierownicy uszkodzona |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 1 Styczeń 2010, 20:47
|
|
|
m00n napisał/a: | i teraz pytanie czy jak kupie poduszke, i tasiemke wykasuje blad, to czy to wszystko bedzie dzialac |
Idź do wróżki - bo dalej jest wzmianka o zablokowanym pasie, źle wpiętej kontrolce...
Jeżeli ktoś tam już wcześniej dobre przewały odwalał - to nawet Star Diagnoza nie zagwarantuje sprawnego działania układu (pomimo że nie będzie błędów!)
Skoro Tobie stan rzeczy do tej pory nie przeszkadzał - to mam nieodparte wrażenie, że ten jakże ważny system chcesz utrzymać przy nikłym życiu za pomocą minimalnych środków finansowych
Mam propozycję, żeby ewentualne dalsze dobre rady na temat "ekonomicznej" naprawy układu SRS Kolega otrzymał za pośrednictwem priv.
Pzdr. |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 1 Styczeń 2010, 21:09
|
|
|
a ja mysle zebys sie tak nie nakrecal bo za mocno widze bierzesz to do siebie, ja rozumiem ze masz gleboka wiedze na temat mercedesow itp. ale nie pisz kazdemu swoich morałów. A zeby wyprowadzic Cie z błedu to o niesprawnym ukladzie dowiedzialem sie ostatnio jak mialem wypadek poduszka nie wystrzelila, a teraz po odbiorze auta z warsztatu swieci sie srs nie dziala klakson i jest zblokowany pas po stronie pasazera, jak bi to zwisalo to bym nie ruszal bo co komu przeskadza swiecaca kontrolka, wiec skoro chce to naprawic to znaczy ze tak jest, bo nastepnym razem moge nie miec tyle szczescia ... wiec a ze spieta kontrolka to moje gdybanie jest. Wiec jak koldzy wyzej napisali pewnie tasiemka poszla, a jesli wiesz co jest przyczyna i jak naprawic zblokowany pas chetnie wyslucham technicznej porady bez zbednych porad moralno-etycznych.
Pozdrawiam |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
wadamw
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 131 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 1 Styczeń 2010, 21:21
|
|
|
Niestety kolego pasów nie da się chyba naprawić ale nie wiem w 100% |
_________________ MB C180 '93 Esprit Manual + LPG
WDB2020181A054056 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Styczeń 2010, 22:03
|
|
|
wadamw napisał/a: | Niestety kolego pasów nie da się chyba naprawić ale nie wiem w 100% |
W przypadku odpalenia napinaczy cały pas jest do wymiany. Jeżeli zblokował się po wypadku to oczywiście też nie podlega naprawie tylko wymianie.
Cytat: | Wiec jak koldzy wyzej napisali pewnie tasiemka poszla, a jesli wiesz co jest przyczyna i jak naprawic zblokowany pas chetnie wyslucham technicznej porady bez zbednych porad moralno-etycznych. |
Panie m00n - tutaj nie chodzi o kwestie moralno-etyczne tylko o bezpieczeństwo nie tylko Twoje, ale (przede wszystkim) innych użytkowników tego samochodu teraz i w przyszłości. Być może to że poduszka nie odpaliła jest właśnie wynikiem tego, że jakiś ciul wcześniej po taniości układ SRS naprawił - wziąłeś to pod uwagę?? Czy tylko martwisz się swoim portfelem i dajesz rady innym, znacznie od Ciebie doświadczonym, użytkownikom tego Forum? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 1 Styczeń 2010, 22:36
|
|
|
Daniel napisał/a: | tutaj nie chodzi o kwestie moralno-etyczne tylko o bezpieczeństwo nie tylko Twoje, ale (przede wszystkim) innych użytkowników tego samochodu teraz i w przyszłości. Być może to że poduszka nie odpaliła jest właśnie wynikiem tego, że jakiś ciul wcześniej po taniości układ SRS naprawił - wziąłeś to pod uwagę?? Czy tylko martwisz się swoim portfelem i dajesz rady innym? |
Miałem już sporo "na końcu języka" - ale lepiej (i dosadniej!) bym tego nie ujął.
Jeszcze tylko mały cytat z innego forum:
"Jako biegły sądowy widziałem auto, w którym nie wybuchły atrapy poduszek: jedna osoba zginęła - druga jest kaleką. Jak by układ był sprawny - być może skończyłoby się inaczej. I raczej nie ma tu znaczenia, że tych dwoje młodych ludzi chwilę wcześniej to auto ukradło.
Mógłbym próbować zrozumieć Twoje stanowisko - ale nie będę. I swojego NIE ZMIENIĘ."
Pow. cytat jest mojego autorstwa. |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 1 Styczeń 2010, 23:04
|
|
|
Gerri, Daniel, spokojnie, moim zdaniem kolega m00n chce się dowiedzieć, czy sytuacja jaką TERAZ odkrył m00n napisał/a: | wiec skoro chce to naprawic to znaczy ze tak jest, bo nastepnym razem moge nie miec tyle szczescia . | to ma całkowite prawo oczekiwać porad technicznych bo moralno-etyczne są nietrafione, skoro chce to dorowadzić do porządku bez druciarsywa. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 00:06
|
|
|
Jak bez druciarstwa - to O.K. Tak więc znowu cytat Gerri`ego z archiwum:
"Prawda jest taka, że poduszki lub napinacze można sprawdzić jedynie poprzez ich odpalenie - natomiast jeżeli chodzi o oszukiwanie układu - to skoro kontrolka gaśnie w prawidłowy sposób - również test komputerem błędów nie wykaże. Każdy z elementów układu trzeba wyjąć i indywidualnie pomierzyć - łącznie z okablowaniem!
Widziałem już przypadki, że w celu uśpienia czujności wtyczka była normalnie wpięta do zdefektowanej poduszki, a odpowiedni "oszukiwacz" był wstawiony w instalację w miejscu niewidocznym. Tak więc ASO nie polecam, bo ograniczą się tylko do testu komputerem, a jak będziesz chciał zrobić w ASO rzetelne badanie - to zapłacisz krocie."
Pozostaje test u zaufanego, sprawdzonego elektronika. W najprostszy sposób wygląda to tak, że odpinamy po kolei każdy z elementów układu i sprawdzając błędy oczekujemy, że sterownik to odpięcie wykrył. W razie jakichkolwiek podejrzeń pozostaje sprawdzanie instalacji. Trzeba mieć również podstawowe wiadomości na temat zachowania się kontrolki SRS - gdyż to również może przynieść pewne informacje na temat ewentualnych uszkodzeń (lub "fałszerstw")
Natomiast jeżeli ktoś był przypięty danym pasem w czasie wypadku (nawet jak ładunek pasa nie odpalił) - to taki pas MUSI być wymieniony. Działanie pasa polega między innymi na tym, że w momencie uderzenia w przeszkodę pleciona struktura taśmy pasa powoduje jego rozciągnięcie i zabezpiecza organizm uczestnika wypadku przed gwałtownym opóźnieniem (wyhamowaniem ciała). Niewymienienie takiego pasa może spowodować połamanie żeber i urazy wewnętrzne w razie ponownego wypadku! |
|
|
|
|
|