Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja LPG
Autor Wiadomość
dybek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Marzec 2011, 19:27   Regulacja LPG

Witam byłem ostatnio na komputerze w serwisie MB i po sprawdzeniu wyszło, że na benzynie pokazuje błąd za bogata mieszanka. Kazali przyjechać za tydzień, ale tak żeby jeździć przez ten tydzień na benzynie - jak kazali tak zrobiłem. Po ponownym podłączeniu wyszło, że wszystko w porządku, zresztą czuć to było także podczas jazdy. Kazali podjechać znowu za tydzień ale tym razem żeby jeździć na LPG. Po tym tygodniu posprawdzali i znowu wyszło, że za bogata mieszanka jest na benzynie i dodatkowo na PB sonda chodzi dobrze w całym zakresie, a na LPG stoi na 150 mV i tylko czasem złapie tak 800 mV i z powrotem spada na 150 mV. Po wizycie u gazowników gazownik twierdzi że wszystko z gazem ok i nie ma co regulować.
Stąd moje pytanie - czy instalacje gazową sekwencyjną w w202 można regulować za pomocą sondy wtykanej w wydech? i czy ewentualnie to rozstrajanie komputera benzynowego może być związane ze złą emulacja sondy lambda?
_________________
TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!

C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Marzec 2011, 20:24   

dybek, w W202 wystarczy polegać na czasach wtryskowych benzyny i wszystko będzie dobrze. Przyda się też sprawne auto na Pb, ale to już rzekomo masz :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
dybek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Marzec 2011, 20:43   

czyli co? trzeba zgrać czasy wtrysków gazu z benzyną? u mnie jak byłem na kompie to na pb miałem tak w granicach 3 ms a na gazie w granicach 4 - 4.5 ms. Jak powinno być prawidłowo? ewentualnie jak skorygować czasy na gazie? Czy w gre wchodzi tylko wymiana wtryskiwaczy - obecnie mam czerwone Vaulteki.
_________________
TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!

C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Marzec 2011, 22:36   

dybek, wiele razy było pisane (w Necie czy na forum) jak regulować sekwencję. Poza tym magicy od LPG (o ile magicy...) powinni dobrze wiedzieć o co chodzi. Jeśli auto na benzynie działa dobrze, to na gazie też musi. Sondą lambdą (zwłaszcza na gazie) nie ma się co przejmować.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 21 Marzec 2011, 20:29   

Camel- napisał/a:
Sondą lambdą (zwłaszcza na gazie) nie ma się co przejmować.


wlasnie na gazie jest to jedyny wiarygodny sygnal pod jaki stroimy instalacje gazowa
a tacy fachowcy co sekwencje stroja wtykajac sonde na kiju w tlumik i gazujac na postoju to powinni sobie kupic młotek i strzelic sie nim w leb
a tak jak Camel-, piszesz instalacje sie stroi na czas wtrysku tak tak mozna w duzym uproszczeniu ujac i nie jest to robienie benzyna 3ms to i gaz 3ms nie to nie w ten sposob

dobra mieszanka powinna ukazywac napiecie 0,6 do 0,9 i powinna pracowac falowo nie stojac w miejscu tak wyglada prawidlowa praca sondy na gazie sygnal powinien byc ten sam lecz czesto bywa ze nie pracuje falowo

dybek, ile przejechales na tych valtekach one maja to do siebie ze powinno sie je kalibrowac bo zmienia sie w nich skok tloczka (mozna powiedziec ze wystukują sie zdeżaki tloczka) co w rezultacie rozkalibrowuje mieszanke zazwyczaj na bogatsza

podjedz lepiej do innego gaziaza bo ci od lewatywy to rady nie dadza albo kup kabel i zrob to sam
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Marzec 2011, 20:45   

13696, uważam, że ustawianie LPG wg sondy Lambda to utrudnianie sobie życia. Uważam, że najprofesionalniej ustawiać LPG na podstawie Live Data czyli na odczytach rzeczywistych. Oczywiście, rzadko się zdarza, żeby odczyty czasów wtrysków benzynowych przez komputer gazowy były zafałszowane - ale zdarza się. Wtedy nieodzownym zadaniem gazownika jest odczyt czasów benzynowych przez komputer benzynowy. Popularnym jest takie ustawianie instalacji w VAGach (poprzez VAGCOM, VCDS itp) gdy występują jakieś konflikty - ale polecam zrobić to i w Mercedesie, zwłaszcza przy konfiguracji LPG z nowszymi sterownikami (HFM, ME) gdy istnieje wątpliwość prawdziwych odczytów przez sterownik LPG. Masz wtedy pewność, że mapa benzynowa jest nieprzesunięta co zapewni najlepszą pracę motoru. Oczywiście można wspierać się odczytami sond lambda, ale to nie druga generacja gazu i raczej ciężko jest ustawiać poprawnie całej instalacji wg napięc na niej :D Faktem jest, że przydatną rzeczą podczas ustawiania LPG w VAGach są odczyty długo- i krótkoterminowe sond lambda - daje ogólny pogląd na poprawność odwzorowania mapy wtryskowej przy pracy na gazie.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 21 Marzec 2011, 21:12   

Camel- napisał/a:
ale zdarza się
owszem sa i takie przypadki wtedy niemozliwe jest pokrycie mapy benzynowej z gazowa ale nie wiem co Twoim zdaniem da odczyt czasu wtrysku z kompa benzynowego jesli odczytasz czas 3ms to dla tego samego obciazenia wyregulujesz mnoznik gazu na taki by czas wtrysku gazu był tez 3ms? jesli regulowales kiedyss instalacje sam to napewno wiesz ze pokryte mapy nie koniecznie musza dawac nam odpowiednia mieszanke dajmy na to przyklad Dybka pojechal do gazownika mapy pokryte no ale mapy mapami a mieszanka swoja droga dajmy na to ze byla za mala no to od tego jest lambda podnosi czas wtrysku benzyny i co za tym idzie gazu no i wszystko ok no oczywiscie jesli nie przelaczymy znowu na benzyne bo po przelaczeniu wczesniejsza korekta zostaje komp benzyny zaprogramowal sobie tamte ustawienia jako standard i teraz po przelaczemiu na benzyne jest za bogato oczywiscie po jakims czasie jazdy na benzynie wszystko wruci do normy bo komp wprowadzi znowu korekty i tak w kółko

najlepsze zaklady montazowe maja bardzo dokladne analizatory spalin i hamownie i nie po to zeby 2 generacje instalacji ustawiac nie wazne jest na jakim paliwie jezdzisz lambda wskazuje czy masz prawidlowa mieszanke! z tego co wiem instalacje brc biora pod uwage sygnal z sondy do obliczania dawki gazu.
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Marzec 2011, 19:35   

13696 napisał/a:
owszem sa i takie przypadki wtedy niemozliwe jest pokrycie mapy benzynowej z gazowa ale nie wiem co Twoim zdaniem da odczyt czasu wtrysku z kompa benzynowego

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, ale chodziło mi tylko o to, że odczyt z komputera benzynowego wyklucza ewentualne przekłamiania w odczycie komputerem gazowym.

13696 napisał/a:
jesli odczytasz czas 3ms to dla tego samego obciazenia wyregulujesz mnoznik gazu na taki by czas wtrysku gazu był tez 3ms?

No przecież o to w tym wszystkim chodzi. I nie czas wtrysku gazu ma być 3ms tylko czas wtrysku benzyny na gazie. Czas wtrysku gazu w tym przypadku jest oprócz modelu (mapy gazowej) uzalezniony od średnicy dysz i ciśnienia w gazu na listwie wtryskowej.

13696 napisał/a:
jesli regulowales kiedyss instalacje sam to napewno wiesz ze pokryte mapy nie koniecznie musza dawac nam odpowiednia mieszanke dajmy

Jak to nie muszą? ;) Jak mapy są pokryte - mam na myśli mapa benzynowa na Pb i LPG - to mieszanka będzie idealna w każdym zakresie na obu paliwach. Idealna, czyli taka jaką zażyczył sobie programista sterownika. Sonda Lambda nie wie przecież jakie paliwo leci. Ona tylko określa nadmiar tlenu w spalinach - jak to z definicji wynika.

13696 napisał/a:
nie wazne jest na jakim paliwie jezdzisz lambda wskazuje czy masz prawidlowa mieszanke!

Prawdę mówiac jak nie będziesz brał pod uwagę poprawnej mapy benzynowej, to sonda Lambda Ci g* powie, bo sterownik benzynowy będzie pracował w granicach autoadaptacji mieszanki. ;) I to był błąd Twoich wypowiedzi od samego początku.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 22 Marzec 2011, 19:56   

Camel- napisał/a:
No przecież o to w tym wszystkim chodzi. I nie czas wtrysku gazu ma być 3ms tylko czas wtrysku benzyny na gazie. Czas wtrysku gazu w tym przypadku jest oprócz modelu (mapy gazowej) uzalezniony od średnicy dysz i ciśnienia w gazu na listwie wtryskowej.


chcialem zobaczyc czy Tobie tez o to chodzi
Camel- napisał/a:
Jak mapy są pokryte - mam na myśli mapa benzynowa na Pb i LPG - to mieszanka będzie idealna w każdym zakresie na obu paliwach.


nie jest to regula Camel-, stroisz instalację na czasy wiadomo pokrywasz mapke i nigdy jej nawet nie pokryjesz idealnie dostrajasz ja wtedy jeszcze o pare procent pod sonde lambda po to jest ona wyswietlana w kazdym programie mapa benzynowo gazowa bedzie sie rozjezdzac przy roznych obciazeniach silnika tym bardziej na wysokich obrotach po to jest pokazywana odchylka map nowe sterowniki gazu maja samodzielnie zestrajac mapy gaz benzyna ale nie we wszystkich autach taka opcje sie wlancza bo nie wszystkie sie stroi kropka w kropke odchylka jest zawsze

popatrz mapka zestrojona mozna powiedziec ze dobrze

popatrz na wykres lambda w oscyloskopie co za tym idzie czas wtrysku benzyny to moj stary niby dobry wykres szukam i nie moge znalezc swoich starych innych wykresow

jak Twoim zdaniem to wyglada? bo wygladac to moze i wyglada ale dobrze nie jest

mapa pokryta czyli czasy gazowe odzwierciedlaja benzynowe a lambda za bogato co prowadzi do obnizenia wrtrysku w takim momencie polegasz na sondzie

dybek tak pracuje lambda zakres pracy od 0 do 1,4 na tym screanie jest za bogato powinno rysowac wykres falowy
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Marzec 2011, 21:09   

13696 napisał/a:
mapa pokryta czyli czasy gazowe odzwierciedlaja benzynowe a lambda za bogato

No to jak za bogato to znaczy, że mapa źle ustawiona i czasy się skracają. Wyobraź sobie, że ja u siebie w Mercedesie mam wyłączony nawet map sensor, w ogóle się nim nie sugeruję, a model ustawiam ręcznie. I jest super :) W Audi to samo. Tam map sensor jest więc można popatrzeć co instalka odczytuje i wstępnie można tak ustawić. Jednak z czasem się okazuje, że to co czyta to bzdura i tam instalkę ustawia się polegając na rzeczywistych czasach wtrysków oraz na odczytach długo i krótko terminowych Sond Lambda. ;) Zawsze ostateczne strojenie robię ręcznie, czyli metodą hamowni, na płaskich odcinkach drogi, obserwując tylko czasy wtrysków benzynowych przy potwarzalnych warunkach. ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 22 Marzec 2011, 21:40   

Camel- napisał/a:
Wyobraź sobie, że ja u siebie w Mercedesie mam wyłączony nawet map sensor
map duzo daje jesli chodzi o prace pod obciazeniem jesli dziala i zamontowany jest poprawnie tak sie nauczylem i wydaje mi sie przydatny przy moich metodach regulacji kazdy robi po swojemu wazne zeby bylo dobrze ja kozystam z metody pokrywania wtryskow czyli na mape korygujac potem odchylenie o pare procent w oparciu o lambde w sumie na jedno wychodzi tylko zbieranie mapy bardziej zautomatyzowane w sumie do poprawy po zebraniu mapy jest niewiele i jakos lepiej mi sie na to patrzy w wykresie graficznym

Camel- napisał/a:
odczytach długo i krótko terminowych Sond Lambda.
haha a jednak :wink:
Camel- napisał/a:
Zawsze ostateczne strojenie robię ręcznie, czyli metodą hamowni

no bez tego ani rusz tak jak napisalem ze ci od lewatywy co w garazu gazuja to za polonezy powinni sie czepic a nie za sekwencje bo jak tu ustawic na postoju przy odcince 4tys bez obciazenia i too jeszcze jak silnik ma zmienna faze rozrzadu ja nie wiem ale sa i tacy magicy

apropo to jaki masz komp gazu jesli stag plus to zajzyj na strone producenta jest juz nowe oprogramowanie ktore samo koryguje mape opcja isa-2
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Marzec 2011, 22:24   

13696 napisał/a:
kazdy robi po swojemu wazne zeby bylo dobrze

Zgadzam się :)

Doszliśmy do takiego wniosku, że samą mapą (tzn odwzorowaniem punktów-czasów przy określonym obciążeniu, co automatycznie zbiera map sensor) nie ma co ustawiać instalki. :)

Cytat:
no bez tego ani rusz tak jak napisalem ze ci od lewatywy co w garazu gazuja to za polonezy powinni sie czepic a nie za sekwencje bo jak tu ustawic na postoju przy odcince 4tys bez obciazenia i too jeszcze jak silnik ma zmienna faze rozrzadu ja nie wiem ale sa i tacy magicy

Dokładnie :lol: :lol:

Cytat:
apropo to jaki masz komp gazu jesli stag plus to zajzyj na strone producenta jest juz nowe oprogramowanie ktore samo koryguje mape opcja isa-2

W obu autach AGC Zenit :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 22 Marzec 2011, 23:27   

Camel- napisał/a:
nie ma co ustawiać instalki.
jedynie w poczatkowej fazie puzniej zeby wszystko bylo na tip top trzeba troszke zazwyczaj odchylic mnoznik apropo jak wyregulujesz dobrze instalacje to duze masz odchylenia mapy benzynowej od gazowej? inaczej regulujesz bo zenit nie wykresla chyba mapy na wykresie czas wtrysku i cisnienie map tylko czas wtrysku benzyna i gaz jak dobrze pamietam dlatego moze i latwiej ustawic tak jak piszesz na czasy
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Marzec 2011, 11:57   

13696, na gazie mapa benzynowa jest prawie idealnie pokryta. Wiadomo, czasem będzie jakaś odchyłka 0,2-0,5ms, ale przy wyższych wartościach to procentowo jest niewiele. Natomiast model mapy gazowej jest zależny od instalacji. Magic Jety (dysze 2,5mm) i ciśnienie nawet nie wiem ;) (podjerzewam, że koło 1-1,2bara) i mam offset zdaje się ok 0,7 a nachylenie ok 1,1. :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 23 Marzec 2011, 16:08   

tez na magicach chulam tylko u mnie cisnienie 1,3 bar nizej mi nie utrzyma cisnienia ale nie nazekam
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,204 sekundy. Zapytań do SQL: 10