Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Dolozenie instalacji CNG do LPG
Autor Wiadomość
sarge 


Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: WPZ
Wysłany: 18 Grudzień 2010, 15:08   Dolozenie instalacji CNG do LPG

Koledzy przesyłam link do forum gdzie nikt nic nie odpisał (u nas zawsze znalazła się jakaś pomocna ręka) na ten temat. Pomoże ktoś?

http://www.gazeo.pl/forum...fd2021768463fdc
_________________
c180 esprit '94
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 18 Grudzień 2010, 17:57   

sarge, pomijając sam pomysł pakowania kolejnej instalacji do samochodu, zadałbym sobie kilka pytań:
- ile kosztuje jeden "litr" (metr) gazu ziemnego i ile oszczędzam w stosunku do LPG (na każde przejechane 100 km)
- jak dużo miesięcznie jeżdżę
- jak długo będzie zwracać się sama instalacja

Bo może gra nie jest warta świeczki i zanim CNG się zacznie zwracać, to auto dawno będzie zezłomowane..?
 
 
sarge 


Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: WPZ
Wysłany: 18 Grudzień 2010, 22:53   

A wiec tak metr gazu kosztuje 2.24 co odpowiada około 1,5 litra benzyny
rocznie przejeżdżam 35-40 tys km wiec miesięcznie wychodzi 3000 km.

Cena LPG to 2.60 pali 11-12l/100km wychodzi ponad 30zł na setkę
Cena PB95 to 4.70 pali 9l/100km wychodzi ponad 40zł na setkę
Cena CNG to 2.24 z informacji użytkowników tego paliwa wiem ze pali tyle samo co PB95 albo jeszcze mniej wiec licząc 9l/100km wychodzi 20zł na setkę. Oszczędność nawet do LPG jest jakieś 300zł miesięcznie nie wspominając nawet o benzynie. Koszt używanej instalacji CNG w dobrym stanie to jakieś 500-1000zł wiec zwraca się po 3-4 miesiącach Zastanawiam się nad tym paliwem gdyż nie mam daleko do jedynej stacji na Mazowszu :mrgreen: Chodzi mi tylko o informacje jak to jest z legalizacja używanej instalacji? Interesował się ktoś tym tematem? Dodam jeszcze ze gaz ziemny nie jest uzależniony od ropy wiec skoki ceny nie są takie jak LPG ze raz 1,50zł za kilka miesięcy 2,50zł :shock:
_________________
c180 esprit '94
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 10:13   

sam piszesz ze 1m gazu odpowiada 1,5l benzyny czyli 9*1,5=13,5m3/100km co daje wynik 30 zl na 100km

wiesz czego instalacje sa takie tanie? bo sie nie oplacaja a dwoch instalacji w aucie chyba nikt by nie zalegalizowal
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 11:14   

A gdzie wpakować butle na CNG ? Na dach ? Do kufra ?Czy do podwozia.Ale trzeba zmniejszyć zbiornik paliwa.Co z dodatkową masą butli - auto będzie jak motorówa.Kup Spirintera 2,3 w benzynie i możesz sobie kombinować.
Do tego piszesz że to używana instalacja.....
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 19:24   

madzara31 napisał/a:
Ale trzeba zmniejszyć zbiornik paliwa.Co z dodatkową masą butli - auto będzie jak motorówa

zbiornika nie trzeba zmniejszać, bo pod spód pewnie i tak nie dałoby się żadnej butli zmieścić. żeby zaoszczędzić na masie można by wywalić instalacje lpg i kupić zbiornik z włókna węglowego, tylko on pewnie odpowiednio dużo kosztuje. jest jeszcze kwestia czy będziesz jeździł wokół stacji (w niewielkich odległościach), bo cng jest gazem i mieści się go w butli niewiele porównując z lpg, więc i zasięg na baniaku byłby taki sobie jeżeli nie mały. nie wiem też czy jest sens kupować używaną instalację, bo prawdopodobnie trzeba by było zrobić jej regenerację (powymieniać filtry, gumy i inne co tam trzeba), a na zbiornik pewnie tak jak dla zbiorników lpg, jest jakiś określony termin ważności (i trzeba pamiętać o papierach na zbiornik i od gazownika, który ma na to uprawnienia; bez podpisu gazownika i papieru na baniak samochód nie przejdzie badania technicznego).

[ Dodano: 19 Grudzień 2010, 19:38 ]
tutaj coś znalazłem ciekawego. szkoda że sprzed 3 lat więc może się coś pozmieniało.
http://forum.oilpeak.pl/about944.html
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Grudzień 2010, 10:18   

13696 chodzi o to, że w jednym metrze jest taka wartość energetyczna jak w 1,5 litrze benzyny.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 20 Grudzień 2010, 14:03   

Technicznie da się to zrobić, ale ekonomicznie nie będzie to opłacalne. Mniej więcej od parownika instalacja jest w zasadzie taka sama, wymaga nieco innego strojenia. Natomiast to co wcześniej to zupełnie inna wysokoćiśnieniowa instalacja. Używanej instalacji LPG legalnie nie założysz i nie zalegalizujesz. Myślę wię, iż z używaną instalacją CNG jest tak samo. Zresztą z używanej instalcji nie przełożysz zasilania od butli do parownika, bo są one "docinane" do konkretngo samochodu, od biedy może dałoby się przełożyć do identycznego samochodu, ale nie sądzę by była instalacja do W202.
Jeżeli chcesz jeździć na CNG to albo załóż nową instację albo kup np. E200 NGT.
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 20 Grudzień 2010, 14:20   

A może rozwiązaniem jest zmiana auta? Taki np. A2 z dieslem 1,2 podobno w mieście spala.. 4 litry ropy? Wychodzi niecałe 20PLN/100km ;-)
 
 
sarge 


Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: WPZ
Wysłany: 25 Grudzień 2010, 11:17   

Sprostuje swoja wypowiedz na temat porównań CNG do PB95. Na przykładzie VW Caddy 2.0 eco fuel. Średnie spalanie CNG w tym samochodzie wynosi 8,64 m3 a benzyny 10,9 litra
wiec
8,64x2,24=19,3zl/100km
10,9x4,70=51,2zl/100km

Trochę pomyliłem się z tym 1m3 CNG = 1,5l PB95 ale i tak jak dla mnie jest rewelacja. Do tego CNG ma 130 octanów :roll: Żeby tak moja gwiazdeczka 8m3 paliła... :D Co do zmiany samochodu to prędzej wyrzucę LPG i założę CNG niż go zmienię :mrgreen: Zobaczycie koledzy ze temat CNG wróci jeszcze nie raz.
_________________
c180 esprit '94
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 25 Grudzień 2010, 14:38   

moim zdaniem dobry temat dla taksowki gdzie sie jezdzi tylko po miescie gdzie mozna zatankowac cng w butle lpg wchodzi duzo wiecej paliwa niz cng co daje duzy zasieg i zawsze mozna po drodzwe dotankowac a cng niestety nie ma jeszcze takich mozliwosci i raczej nie bedzie w przyszlosci
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 25 Grudzień 2010, 16:36   

Butle do CNG są bardzo ciężkie, kompozytowe chyba jeszcze nie są homologowane.
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Grudzień 2010, 17:06   

Butle kompozytowe do CNG mają atesty ale kosztują duzo więcej niż cała instalacja. Najprostszy kompresor co gazu z sieci to wydatek rzędu ~10000zł. Opłacałoby się w przypadku zebrania max trzech ludków. auto ładuję się całą noc.
A tak przy okazji to w Warszawie jest jedna stacja na terenie wolskiej gazowni. Nie wyobrażam sobie powszechnego wykorzystania CNG przy praktycznie nieistniejącej infrastrukturze. Może by i to zaczeło funkcjonować gdyby nie kasa. Nikt, kto wszedł w biznes LPG nie życzy sobie konkurencji. A goście z LPG są u nas bardzo mocni.
_________________
WDB2020281A107602
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 15 Maj 2011, 20:28   

Dodać należy, że LPG transporyuje się cysternami a gaz ziemny tylko rurą.
Ładowanie z sieci domowej, tak, tylko co z akcyzą? Wszystko co używasz jako paliwo podlega akcyzie....
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
GELO LBN 
W202

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 22
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Maj 2011, 09:17   

Pomyślałeś ze będziesz musiał wzmocnić zawieszenie wiem ze te butle są ciężkie i jednej tez nie wstawisz bo zasięg jak czytałem jest bardzo krótki.

Dla przykładu w lublinie jest 1 stacja CNG a dokładnie przed lublinem jakieś 6km Trasa Lublin - Świdnik
Na województwo może 3 będzie

Używana instalacja nie spotkałem się żeby ktoś legalizował na inny samochód tę sama instalacje chodzi o CNG Bo to jest specjalistyczna instalacja chba ze przejdzie szereg testów i w tedy zgoda
_________________
MB-C200 Kompressor VIN-WDB2020251F433287
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,155 sekundy. Zapytań do SQL: 10