Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzona uszczelka pod głowicą. LPG
Autor Wiadomość
Kosoo1

Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 8
Skąd: jbe
Wysłany: 27 Grudzień 2010, 23:03   Uszkodzona uszczelka pod głowicą. LPG

Witam!

Mój problem wyglada tak: przejechałem 118tys. kilometrów na benzynie i założyłem instalacje gazową. Przejechałem 46tys. na gazie i mechanik stwierdził, że uszkodzona została uszczelka pod głowicą (olej w płynie chłodzącym).
Mechanik wymienił mi uszczelkę a głowica została zplanowana. Po przejechaniu 20km urwał sie wałek rozrząsu a zawory wbiły sie w tłoki...
Kupiłem nowy silnik i wymieniłem go. Samochód był używany bardzo ostroznie, był rozgrzewany na benzynnie, nigdy nadmiernie nie przeciążany. Chodził elegancko przez 30tys. km po czym dzisiaj zorientowałem sie, że ubyło mi oleju w silniku a w zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodnicy mam po prostu maź...

Panowie
Jaka jest przyczyna tak szybkiego zużycia uszczelek? Co radzicie mi dalej zrobic? Boje sie, ze po wymianiu uszczelki sytuacja z ukręconym wałkiem sie powtórzy. Może ktoś sie orientuje jak ta sprawa wygląda w Mercedesach w przypadku gazu II generacji.

Dodam, że chodzi o model W202 z roku 1995 silnik 2.0 benzyna M111.941 w automacie czterobiegowym.
 
 
misza1 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 258
Skąd: Chorzow
Wysłany: 27 Grudzień 2010, 23:12   

zmien mechanika na kogos kto wie jak sie sklada napinacz łancucha :evil:

za zerwany walek wine ponosi mechanik....

to nie dziala tak ze sie wyjmuje i potem wklada odwrotnie do wyjmowania...

wykreca sie caly napinacz a zeby go wsadzic z powrotem trzeba go rozebrac na drobne i po "kawalku" poskladac :evil:

niestety nie jestes pierwsza i zapewne nie ostatnia osoba ktora to przechodzi...
_________________
W202 C280 WDB 2020281A001986
W124 250D
W201 2.0D
Golf MK1 cabrio
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 00:07   

Nawet Nasz Camel ( moderator) przeżywał ten sam horror po tym jak niekumaty mechanik nieumiejętnie złozył napinacz...


Walcz Waść jesli masz taką mozliwość...
Poszukaj lub zagadaj co Camela..
_________________


 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 07:55   

.. a upalona uszczelka pod głowicą to zwykły element eksploatacyjny. Wymienia się i pomyka dalej. Widać masz pecha :)
 
 
Kosoo1

Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 8
Skąd: jbe
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 08:53   

Mam teorie, że uszczelka przepala sie przez zbyt wysoką temperature spalania LPG - około 500 stopni w porównaniu do benzyny około 350 stopni...
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 09:38   

Kosoo1 napisał/a:
Mam teorie, że uszczelka przepala sie przez zbyt wysoką temperature spalania LPG - około 500 stopni w porównaniu do benzyny około 350 stopni...


A nowa uszczelka była oryginalna czy byle co?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 09:50   

Nex@pl napisał/a:
A nowa uszczelka była oryginalna czy byle co?

Nowa nie zdążyła się przepalić ;-)
 
 
maciejo 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 154
Skąd: chicago
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 10:24   

witam , mi również spaliłio ostatnio uszczelek i tez pewnie od gazu :( spaliło ją przy ostatnim cylindrze znajdującym sie najdalej od pompy wody. cały remont z planowaniem zakmnalem w 1000 zł niewiem czy to duzo czy mało ?
_________________
Był---c200 kompressor 95 elegance lpg
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 10:31   

Kosoo1 napisał/a:
Jaka jest przyczyna tak szybkiego zużycia uszczelek? (...) jak ta sprawa wygląda w Mercedesach w przypadku gazu II generacji.

Jako, że się nie znam, tym chętniej się wypowiem :mrgreen: IMHO problem z uszczelką wystąpi przy instalacji II gen. w momencie, gdy instalacja nie będzie prawidłowo wyregulowana (zbyt uboga mieszanka). Objawem na plus będzie wtedy niższe spalanie, na minus - wypalone zawory czy właśnie wydmuchana uszczelka (wyższa temp. zapłonu mieszanki). Rozwiązaniem jest albo prawidłowa regulacja instalacji albo.. instalacja IV gen. (sekwencja).
maciejo napisał/a:
cały remont z planowaniem zakmnalem w 1000 zł niewiem czy to duzo czy mało ?

Przeciętna kwota, nic szczególnego.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Grudzień 2010, 10:51   

Jeśli masz instalacje niesekwencyjną, to bardzo możliwe, że mieszanka jest za uboga i tlen robi swoje ;) Mi padła uszczelka pod głowicą, ale przez to, że wisko było niesprawne i pare razy doszło do 110°C temp. wody i się stara uszczelka rozpadła. Miałem dokładnie to samo: olej w wodzie.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 29 Grudzień 2010, 12:04   

Gomezio napisał/a:
problem z uszczelką wystąpi przy instalacji II gen. w momencie, gdy instalacja nie będzie prawidłowo wyregulowana (zbyt uboga mieszanka). Objawem na plus będzie wtedy niższe spalanie, na minus - wypalone zawory czy właśnie wydmuchana uszczelka (wyższa temp. zapłonu mieszanki).


no nie zawsze jest przy tym nizsze spalanie no ale ten cytat pasowalo by wziac w ramke pogrubic czerwona czcionke i kazdemu co wchodzi na tematy lpg powinno sie wyswietlic bo puzniej jest bida i to wyrazana w tys zl i zjedzonych nerwach

niektorzy mysla ze majac IV generacje gazu to im to nie grozi ale sie myla tak samo sekwencja moze byc na tyle zle ustawiona lub rozregulowana ze efekt moze byc ten sam
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Morda 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 414
Skąd: SANDOMIERZ
Wysłany: 29 Grudzień 2010, 13:30   

Dlatego jeżdzę tylko na benzynce , troszkę drożej ale pewnie , bez stresu . Zawsze powtarzałem że silnik na PB ma byc na PB.
_________________
MB C-180 SPORT
WDB2020181A190669
SSIJ MI WYDECH , LIŻ MI FELE
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 29 Grudzień 2010, 13:34   

Morda23 napisał/a:
Zawsze powtarzałem że silnik na PB ma byc na PB
moja zasada jest wyznania ze gaz jest do podgrzewania obiadu :) ale to tylko moje zdanie i nie neguję porządnych instalacji LPG założonych przez znających się na rzeczy monterów. Choć w niektórych przypadkach LPG jest profanacją .
_________________


 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 29 Grudzień 2010, 13:45   

Morda23 napisał/a:
troszkę drożej ale pewnie , bez stresu

A uszczelka pod głowicą to taki znowu stres? Oszczędności, jakie daje jazda na LPG, pokrywają wymianę uszczelki nawet raz do roku. Mnie bardziej zadziwia dorabianie niesamowitej ideologii "jaki to jestem wspaniały" do zwykłego oszczędzania PLN ;-)
Axwell napisał/a:
moja zasada jest wyznania ze gaz jest do podgrzewania obiadu :)

W kuchenkach jest CNG, nie LPG :mrgreen:
Axwell napisał/a:
w niektórych przypadkach LPG jest profanacją

A to zależy tylko i wyłącznie od tego, czy ktoś używa pojazdów zgodnie z ich przeznaczeniem czy też traktuje jako obiekt kultu i/lub inwestycję.
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 29 Grudzień 2010, 14:04   

Gomezio napisał/a:
Morda23 napisał/a:
troszkę drożej ale pewnie , bez stresu

A uszczelka pod głowicą to taki znowu stres? Oszczędności, jakie daje jazda na LPG, pokrywają wymianę uszczelki nawet raz do roku. Mnie bardziej zadziwia dorabianie niesamowitej ideologii "jaki to jestem wspaniały" do zwykłego oszczędzania PLN


Ja wyliczyłem, że rocznie oszczędzałem na 2 silniki, a nigdy nie miałem potrzeby ich wymieniać.... :!:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 11