Awaria centralnego zamka |
Autor |
Wiadomość |
blind0
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 18 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 18:10 Awaria centralnego zamka
|
|
|
Witam
Jakis czas temu przestal mi dzialac centralny. Nie dziala ani z kluczyka ani z kokpitu.
Nie wiem co moglo sie stac ale moze opisze sytuacje jak doszlo do awarii i ktos skojarzy fakty i pomoze. Dodam, ze nie wiem czy wszystkie dzialania maja ze soba jakis zwiazek.
Pewnego wieczoru mialem problem z otworzeniem auta, powodem tego byl slaby akumulator (o czym wiedzialem wczesniej ale zwlekalem z wymiana) W koncu po paru probach zalapal i otworzyl auto. Oczywiscie z odpaleniem rowniez byl problem, ledwo krecil ale zapalil (co wskazuje, ze nie byl chyba do konca rozladowany).
Gdy dojechalem pod dom nie moglem zamknac juz auta z pilota (aku raczej sie naladowal przez droge) Przyciskiem na kokpicie sprawdzalem czy to na pewno nie aku i po 3 probach otwarcia i zamkniecia auta (udanych), on rowniez przestal reagowac.
Naciskalem pare(nascie) razy na kluczyk co spowodowalo rozkodowanie kluczyka.
Przy probie odpalenia auta zaczely migac diody na lusterku i tak jakby imobilaiser odcinal doplyw paliwa. Znalazlem na tym forum sposob jak zakodowac kluczyk i tak tez zrobilem. Na dzien dzisiejszy moge go uruchomic i normalnie uzytkowac poza centralnym zamkiem. Musze wysiadac od strony pasazera i zamykac pozostale drzwi "z palca"
Dodam ze wymienilem akumulator i baterie w pilocie.
Czy ktos wie co w moim przypadku moze byc przyczyna awarii centralnego? Czy to definitywnie pompka czy moze byc cos innego?
Chcialbym jeszcze zapytac czy jadac na diagnostyke komputerowa wykryje mi zrodlo awarii?
Pytam o to wszystko dlatego, ze slabo sie na tym znam a niestety juz raz mnie oszukano i to w autoryzowanym serwisie :/
Bede wdzieczny za jakiekolwiek informacje. |
_________________ C180 Classic '96 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 22:11
|
|
|
blind0, prawdopodobnie pompka, masz ja z tylu w prawej (strona pasażera) wnece błotnika od strony bagaznika musisz zdjąć tapicerke, sprawdź numer i ew umów się z kimś zyczliwym z forum z okolicy kto mogłby dać Ci na chwile w celu sprawdzenia pompkę tak bedzie najlatwiej. badz też wyjmij ją i zobacz jak wygląda jesli z zewnatrz bedzie Ok zdejmij górną klapkę z plastiku (na zartrzaski) i jesli jest spalona to na 99% bedzie widać. Problemy zaczęly się jak był deszcz ? miałem praktycznie taką sma sytuacje w poprzednim w202 i wina była w pompce rowniez zmieniłem akumulator i baterie. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
blind0
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 18 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2011, 11:43
|
|
|
Dzieki za wskazowki zaraz obejrze ta pompke
edit:
Nie bardzo widze tam jakis plastik :/
Za ta "wykladzina" zaraz pierwsza puszka od strony prawego swiatla tylnego, do ktorej podlaczony jest taki zolty przewod wyglada dobrze. Zamaskowane to jest taka gabka. Plastiku nie znalazlem tak wiec nie wiem czy o to chodzi.
Jezeli pojade podpiac go pod kompa to powinno ustalic usterke czy to raczej bezcelowy zabieg?
Moze to byc tez jakis bezpiecznik?
edit2:
Dzisiaj pomeczylem go troche i zupelnie nie wiem co jest nie tak bo raz zalapie centralny a raz nie :/
Po 2-3 probach uzywajac przycisku na kokpicie przestaje reagowac i slychac tylko jakby probowal zadzialac cos w okolicy pompki.
Z kluczykiem to jest loteria. Gdy nie zalapie z kluczyka po kilku probach, jak wsiade i wloze kluczyk do stacyjki zaczynaja migac mi diody na lusterku (na przemian) i musze kodowac kluczyk ponownie. Po tym zabiegu znowu dziala centralny 2-3 razy przycisk z kokpitu tak jak i kluczyk
Czy ktos sie z czyms takim spotkal? Gdzie szukac usterki? |
_________________ C180 Classic '96 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2011, 18:06
|
|
|
blind0, musisz wyciagnąc ta gabke i w srodku jest plastikowa pompka, Gabka otwiera się na pół. wtedy bedziesz wiedział o co chodzilo mi w poprzednim poście |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
blind0
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 18 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2011, 20:11
|
|
|
Dzieki znalazlem ta pompke. Dla pewnosci sprawdzilem na schemacie czy chodzi wlasnie o to
Gdy poszla Ci pompka od centralnego to zupelnie nie reagowala czy objawy byly takie jak u mnie?
Bo nie rozumiem dwoch rzeczy. Dlaczego czasami zadziala z pilota i po 2-3 probach rozkodowywuje sie pilot (odcinajac doplyw paliwa) czego dowodem sa migajace diody na lusterku. A druga rzecz to dlaczego po ponownym zakodowaniu klucza znow zaczyna dzialac do kilku prob centralny wlaczany z przycisku w aucie? |
_________________ C180 Classic '96 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2011, 22:33
|
|
|
blind0, w takim razie pompka powinna byc ok, znajdz sterownik od centralnego zamka, bo coż więcej moze byc? raczej nic.
pompke oglądałes jest ok wizualnie ? |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
blind0
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 18 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2011, 12:26
|
|
|
Wizualnie pompka wyglada ok, nie widac zadnych przebarwien i innych tego typu. Poszukam tego sterownika. Wiesz mniejwiecej moze gdzie go szukac? W "naprawiam sam" jest tylko informacja ze mb moga byc wyposazone w centralny
Wiem ze za duzo sam nie zdzialam ale chcialbym chociaz namierzyc ta usterke. |
_________________ C180 Classic '96 |
|
|
|
|
|