Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:34
Zmiana silnika z 1,8 na 2,2
Autor Wiadomość
BartuŚ 
C230

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 116
Skąd: okolice łodzi
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 00:23   Zmiana silnika z 1,8 na 2,2

Witam, mam pytanie czy ciezko jest przelozyc silnik z 1,8 na 2,2 ?
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy..
Moje C230 Niedźwiedź
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 07:09   

Jak konkretny dawca jest to nie.Było soporo o przekładkach.
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 08:55   

2.2 z tego co widziałem były na przepustnicach bez przepływki (chyba ze się mylę), 1.8 też były na przepustnicy (taki mam)
Trzeba sobie odpowiedzieć :
- czy silnik 2.2 podejdzie do skrzyni 1.8 , a potem czy długość wału się nie zmieni
- czy komputer benzynowy od 1.8 "obsłuży" 2.2 bo jeżeli nie to trzeba kompa od 2.2 ale wtedy czy podejdzie kostką od instalacji od 1.8
- kolejna sprawa układ wydechowy - czy kolektor podejdzie od 1.8 czy trzeba zmieniać od 2.2 no i wtedy jaka średnica układu wydechowego
- sonda lambda
- potem jak wygląda sprawa pompy wspomagania, alternator, rozrusznik

to chyba te ważniejsze zagadki :)
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 11:20   

Mechanicznie nie powinno byc problemów, to i to jest M111, więc rozmiary zewnetrzne mają takie same. Różnią się tylko skokiem tłoka i średnicą cylindra. W związku z tym osprzęt tez powinien pasować.
Co do kompa, to widze po obrazku, że te C180 to po małym lifcie, więc jesli na HFM'ie i zakupi się taki sam 2.2 to komp elektrycznie tez podejdzie. Kwestia na ile mapy od C180 różnią się od C220 i jak to po przekładce bedzie jeździć.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 11:55   

Javoreczek, jeszcze kwestia zmiennych faz rozrządu w C220.

Cytat:
2.2 z tego co widziałem były na przepustnicach bez przepływki (chyba ze się mylę), 1.8 też były na przepustnicy (taki mam)

Pewnie mówisz o przepyłwomierzu :mrgreen:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 12:06   

Camel- napisał/a:
Javoreczek, jeszcze kwestia zmiennych faz rozrządu w C220


Nie wiemy jaki to silnik ten 1.8, ale jeśli - tak jak napisałem - na HFM'ie (czyli 921), to już też będzie miał zmienne fazy rozrządu.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 12:18   

Javoreczek, fakt :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
KWAS 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 249
Skąd: Poznan
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 12:23   

Hmm... czyli jest "sposób" na C180... trzeba bedzie to przemyśleć :mrgreen:
_________________
1. "Prawdziwy facet powinien miec wal, a nie jakies tam przeguby..."
2. "Bóg dał nam nogi abyśmy mogli dojść tam gdzie nie dojedziemy na glebie..."

WDB2020181F347899
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 12:39   

bartosz ma c180 jeszcze na PMS. Sposób jest mysłe ze ze wzgledu na małe roznice w silnikach c220 i c180 nie powinno byc zbyt duzo zachodu i kombinowania, kwestia skrzyni, wydechu i elektroniki.

[ Dodano: 1 Czerwiec 2011, 12:41 ]
w takim razie wiem już ze skrzynia się nie różni. jeden problem z głowy :)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Krynek 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Lublin[SB]
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 16:22   

A przypadkiem chłodnica i całe jej "orurowanie" nie będzie inne ?
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 16:59   

TraczU napisał/a:
bartosz ma c180 jeszcze na PMS.


znaczy komp nie podejdzie
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 17:32   

Czy ja wiem... pewnie zadziałać zadziała. PMS dośc szerokie ma autoadaptacje. Natomiast zmienne fazy tak prosto nie zadziałają. Chyba, że jakiś Brabus K1/K2 Kit ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 19:58   

Camel- napisał/a:
Czy ja wiem... pewnie zadziałać zadziała. PMS dośc szerokie ma autoadaptacje.


nie będzie plug-and-play, tak to ujmę :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 20:36   

Javoreczek, jak to nie będzie? :) mechanicznie plug&play, ale nie będą działać zmienne fazy :) Tak myślę ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
gucionexia 
Turbo V6 :)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 780
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 20:54   

Szkoda,że 2.2 ma zmienne fazy rozrządu :( .Czyli jak by nawet odpalił na flakach z 1.8 w starszej wersji to był by nadal mułem :( ?Choć dziwne bo patrząc na dane techniczne to 2.2 osiaga max monent i moc przy tych samych obrotach jak 1.8 więc czy na pewno ma te zmienne fazy?
_________________
w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 11