Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja sprzęgła wiskotycznego
Autor Wiadomość
MisQ

Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Czerwiec 2011, 23:59   Regeneracja sprzęgła wiskotycznego

Zaczynamy od wymontowania wiatraka z wiskozą

1.Montujemy visco w imadle,i zdejmujemy bimetalowy element na środku (trzeba dogiąć nacięcia na krańcach i usunąć silikon), blaszkę należy przesunąć w prawo lub w lewo, wtedy wyskoczy.






2. Usuwamy blaszkę uważając, by nie wyskoczył trzpień pełniący rolę zaworu(jest mały i łatwo go zgubić)




3. Po usunięciu blaszki, wyjmujemy trzpień i uszczelkę.



4. Tu zaczyna się cała praca. Podgrzewamy wiskozę opalarką i kręcimy wiskozą (najlepiej z założonym wiatrakiem będzie łatwiej, ma to na celu lepsze rozprowadzenie oleju wewnątrz.) Po podgrzaniu dolewamy oleju i nadal kręcimy.





Procedurę powtarzamy, aż będzie pełno.

5. Zakładamy trzpień, uszczelkę i blaszkę.

6. To wszystko!


Olej do wisko musi być o lepkości 3000 cps, dostępny na allegro pod adresem:

http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=9244687

bądź w serwisie toyoty, ale tam życzą sobie 60 zł za 15 ml :|

pozdrower
 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 11 Czerwiec 2011, 00:34   

MisQ, nie żebym się czepiał, ale identyczny temat powstali lata świetlne temu na tym ze forum :mrgreen:

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5468
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 11 Czerwiec 2011, 10:21   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 21 Czerwiec 2011, 16:04   

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5468
art-34 napisał/a:
Może ktoś ma stare visco i wziął by normalnie "kątówkę" z tarczą do metalu i dokonał operacji lub raczej sekcji :lol: zdjęcia myślę duzo by pomogły...



nie ciąłem swojego sprzęgła lecz polecam zapoznanie się z treścią zdjęciami zawartymi na dole strony z tego linku
http://www.bmw-e30.pl/pri...4bc60eec247c74a

pewnie nie ma różnic w zasadzie działania wiska w BMW i :mb:
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 21 Czerwiec 2011, 22:32   

podobno że motodoktor ma bardzo podobne parametry do tego oleju. może w tych strzykawkach jest właśnie on???

znalazłem http://www.mercmania.pl/f...85.htm?start=30
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 21:01   

Olej jakim wisko było oryginalnie zalane ma całkowicie bezbarwny kolor , więc masz racje to w strzykawkach ( ten regenerator ) to zdecydowanie jakaś podróba naśladująca oryginalny czysty olej silikonowy .

jeśli już to polecam zwrócić uwagę na tego typu produkty
http://modele.sklep.pl/pr...roducts_id=8387
ilość zdecydowanie większa , wiadomo co w środku , a i cena milsza .
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Czerwiec 2012, 17:56   

Ostatnio mi się nudziło, więć wziąłem szlifierkę i postanowiłem zajrzeć do środka sprzęgła Visco. Miałem takie stare firmy Sahs, które chodziło bez oporu. No i ukazał mi się taki widok:

https://picasaweb.google.com/106818037401172146952/Mycie?authkey=Gv1sRgCMG9-p6l8q_p5wE#5754523887174721474

https://picasaweb.google.com/106818037401172146952/Mycie?authkey=Gv1sRgCMG9-p6l8q_p5wE#5754524832520562498

https://picasaweb.google.com/106818037401172146952/Mycie?authkey=Gv1sRgCMG9-p6l8q_p5wE#5754524738055984498

Generalnie widoczne są dwie komory. Przepływ oleju między nimi reguluje ta blaszka odsłaniając bądź zasłaniająć otwór- widoczne na zdjęciu. Tą blaszka steruje zewnętrzna blaszka bimetalowa, która wciska ten bolec pod nią. Rozcięta tarcza to element, który połączony jest z osią Visco i tym samym kręci sie z tak jak silnik. Cała obudowa nie jest z tą tarczą w żaden sposób połączona- rolę sprzęgła pełni własnie olej silikonowy, którego u mnie już nie było, przez co WENTYLATOR KRĘCIŁ SIĘ BEZ ŻADNEGO OPORU.
Zostały jednak resztki oleju. Mogę o nim powiedzieć, że jest gęsty i lepki. CO WAŻNE! Podgrzałem opalarką go i mimo że był gorący, dalej był TAK SAMO gęsty i lepki. Czyli niezależnie od temperatury, jego lepkośc sie nie zmienia!
Wnioski są takie:
Jeśli pod maską robi sie goroąco blaszka bimetalowa zmienia przepływ oleju w środku i sprzęgło się zazębia. Czyli lepkośc oleju pozostaje taka sama, a przepływa on tylko z jednej komory do drugiej.

Czyli jeśli blaszka bimetalowa jest sprawna, co można opalarką sprawdzić, a Visco nie chłodzi, pozostaje kupić odpowiedni olej silikonowy i go wlać- napewno nie będzie to żadne druciarstwo, ponieważ w śodku nie ma co się zepsuć i sprzęgło przestaje działać z dwóch powodów:
1. Brak oleju
2. Uszkodzona blaszka bimetalowa

Także producenci robią niezły biznes na tych elementach- po co uzupełniać olej za 30zł, skoro można kupić nowe VISCO za 500zł :twisted:

I jestem jeszcze pewny, że mieszanka olej silnikowy-motodoktor napewno nie jest odpowiednia. Olej do VISCO musi być stabilny temeraturowo powiedzmy od -20 do 120st C., czyli takie temperatury jakie panują pod maską

[ Dodano: 6 Lipiec 2012, 20:53 ]
Przeprowadziłem ostatnio regenerację sprzęgła wisco w Mercedesie W124. Regeneracja polegała na wstrzyknięciu do obudowy oleju silikonowego o lepkości 3000cps. Niedmujachające w ogóle prędzej sprzęgło "ożyło". Efekt jest taki że dmucha nawet na zimno, czyi nie jest do końca sprawne, ale naprawa jak najbardziej jest możliwa, jeśli blaszka bimetalowa jest w pełni sprawna- tzn po nagrzaniu wypręża się w stronę chłodnicy. Co ciekawe olej o lepkości 3000cps ma podobną konzystencję do oleju w sprzegle rozpołowionym.
Wlałem 40ml oleju do wnętrza sprzęgła. Być może za dużo, ewentualnie olej powinien mieć lepkość 2000cps, żeby uzyskać fabryczną sprawność.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
prezes10318 
C 200 DIESEL 94'

Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: LBI
Wysłany: 26 Lipiec 2012, 09:04   

chyba też z ciekawości "rozbiorę" swoje visco od C 200 benzyna leży już 3 lata i nie chciało mi się naprawiać a teraz do C200 Deisel muszę kupić nowe...
P.S. chętnie "oddam" stare visco w dobre ręce:)
_________________
C 200 DIESEL 94'
Wlewam szambo konewką i jedzie!:)
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 29 Lipiec 2012, 12:58   

prezes10318, spróbuj kupic olej silikonowy i wlać, powinno zacząć działać
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
prezes10318 
C 200 DIESEL 94'

Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: LBI
Wysłany: 29 Lipiec 2012, 21:10   

perzu126 juz kupiłem nowe za 98 zeta jakiejś polskiej produkcji:) zobaczymy ile pożyje hehe
_________________
C 200 DIESEL 94'
Wlewam szambo konewką i jedzie!:)
 
 
 
dulas 

Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 10
Skąd: Toruń
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 09:07   

Dla zdesperowanych przez pusty portfel i padnięte visco i dodam że miało już luz na łożysku czyli złom , wlałem do visco miód pszczeli . O dziwo visco działa , dopiero jak na zewnątrz było 35 stopni w korku miałem temperaturę 89 a tak 81 ;)
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 10:47   

jak się ma pusty portfel to się wlewa miód. Wydaje mi się że przy odpowiednio dobranym oleju silikonowym można zapewnić działanie identyczne jak w nowym. Pod warunkiem, że nie działa bo nie ma oleju w środku, a nie z powodu uszkodzenia mechanicznego.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
dulas 

Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 10
Skąd: Toruń
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 23:06   

Mimo luzu na łożysku miód nie wycieka i dosyć sobie radzi , a ja mam czas żeby kupić nowe visco ;)
Tylko muszę uważać żeby mi się pszczoły nie zalęgły ;)
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 23:54   

kup raczej te z dolnej półki, ponieważ chyba nie ma sensu inwestować w drogi zamiennik- ponad 500zł za Behra. Wymiana bardzo prosta a przeważnie i tak przyczyną niesprawności jest wyciek oryginalnego oleju, więc śmiało można pokusić się o dolanie :mrgreen:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
boombounce 


Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Listopad 2012, 23:01   

Zgłaszam się jako kolejny szczęśliwiec któremu dzięki powyższej metodzie udało się zaoszczędzić nieco pieniędzy. Niedobór oleju w sprzęgle visco uzupełniłem MOTODOKTOREM i wentylator znowu dmucha aż miło.
_________________
Mercedes Benz W202 C180 LPG ELEGANCE 1994 MALACHITE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,232 sekundy. Zapytań do SQL: 10