Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:16 |
Wywala płyn z układu |
Autor |
Wiadomość |
norbi20zg
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 17:04 Wywala płyn z układu
|
|
|
Witam Państwa problem jest następujący. Posiadam C200 bez kompresora. O jakiegoś czasu mam następująca sytuację jeżdżąc po mieście czyli cały czas wajchowanie skrzynią temperatura lekko ponad 80C niby wszystko jest OK. Ale gdy zgaszę silnik to z wężyka potrafi mi z litr płynu chłodzącego wylecieć. Sprawdzałem wentylator kręci się uszczelka pod głowicą raczej też nie bo wcześniej miałem to wiem jakie są tego objawy. Zastanawiam się czy to nie termostat który zablokował się na małym obiegu? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc |
_________________ W202 C200 136km 1995r. |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 18:29
|
|
|
norbi20zg, a chłodnica gorąca ? Węże od chłodnicy twarde czy nie ? |
|
|
|
|
marcin18l
CLK 230 Kompressor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 119 Skąd: kraków
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 21:57
|
|
|
Miałem to samo na początku wiosny, nowy korek z ASO za 37 zł rozwiązał sprawę. |
_________________
|
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 22:00
|
|
|
norbi20zg, Korek od chłodnicy wymień, jeśli to nie pomoże to pojedź gdzieś zrobić próbę na obecność spalin w układzie chłodzenia, np czymś takim : http://www.pronar.com.pl/...ils&ref=A0302EC . Ale obstawiam bardziej korek, bo by Ci się grzało w korkach gdyby były spaliny w układzie chłodzenia |
|
|
|
|
norbi20zg
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 00:01
|
|
|
Jutro Panowie dzień wolny więc czeka mnie troszkę zabawy. Odpowiadam na pytania
Węże od chłodnicy twarde. Ja obstawiam tak jak sugerujecie albo korek albo termostat. Ale pierwsze co obejrzę korek. ? Dzieki za posty jutro sprawdzę co dokładnie chodzi nie tak:) |
_________________ W202 C200 136km 1995r. |
|
|
|
|
nice-wawa
W202 , C180 . 97
Pomógł: 33 razy Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 133 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 00:49
|
|
|
Dodam nic nowego albo korek lub termostat chodzi na małym obiegu.
Zabawę bym rozpoczął od zmiany na nowy korek a potem wymiana termostatu. |
_________________ C180 / 97 WDB 2020181F587711 |
|
|
|
|
misza1
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 258 Skąd: Chorzow
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 06:30
|
|
|
no coz... u mnie podobne objawy... weze twarde... wywalało plyn... teraz wymiana silnika mnie czeka |
_________________ W202 C280 WDB 2020281A001986
W124 250D
W201 2.0D
Golf MK1 cabrio |
|
|
|
|
mlody_lukas
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 329 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 14:03
|
|
|
Witam a mi ubywa płynu może nie dużo ale możliwe ze to dopiero początek. Na 600 km ubyło ze zbiorniczka jakieś 0,5 cm. Przeglądałem co mogłem( łączenia węży, same węże ) i nie widzę gdzie może znikać ten płyn śladu nigdzie po nim nie ma. w płynie chłodzącym nie ma śladów oleju ani pod korkiem oleju nie ma żadnej białej mazi. Sam nie wiem gdzie juz szukać tego ubytku. |
_________________ Super MB C180 z 1997r wersja esprit (juz po lifcie)
VIN WDB2020181A568543 |
|
|
|
|
domelfm
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 172 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 01:15
|
|
|
nie szukać
to raczej normalna sytuacja czekaj na dalszy rozwój |
_________________ C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520 |
|
|
|
|
mlody_lukas
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 329 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 16:17
|
|
|
domelfm napisał/a: | nie szukać
to raczej normalna sytuacja czekaj na dalszy rozwój |
Czy ja wiem czy normalne raczej nie powinno nic znikać a niedługo jadę nad morze wiec nie chciał bym mieć niespodzianki. |
_________________ Super MB C180 z 1997r wersja esprit (juz po lifcie)
VIN WDB2020181A568543 |
|
|
|
|
norbi20zg
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2011, 13:24
|
|
|
Panowie okazało się że całym problemem był termostat. Który się zablokował i nie puszczał dużego obiegu. Wyciągnąłem go całkowicie i jak narazie będę jeździł na dużym obiegu dopóki i nie kupię nowego. Chciałem się również poradzić ponieważ pojawił się następny problem mianowicie auto mi nie równo pracuje czuć wyraźnie ja to nazywam "bicie na motor" kolega polecił wymianę świec ale nic nie pomogło wiem stwierdził że kable zapłonowe do wymiany. Proszę o pomoc |
_________________ W202 C200 136km 1995r. |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2011, 13:36
|
|
|
skoro miałeś 80*C i tak się działo to termostat był raczej dobry. sprawdź czy nie leci ci para z wydechu. znaczyło by to spalanie płybu z układu. |
|
|
|
|
norbi20zg
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2011, 13:39
|
|
|
polofix napisał/a: | skoro miałeś 80*C i tak się działo to termostat był raczej dobry. sprawdź czy nie leci ci para z wydechu. znaczyło by to spalanie płybu z układu. |
Termostat sprawdzałem po wyciągnięciu w domu zalałem gorącą wodą więc to nie możliwe żeby był sprawny a para nie leci z układu wydechowego. |
_________________ W202 C200 136km 1995r. |
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2011, 15:07
|
|
|
norbi20zg napisał/a: | Termostat sprawdzałem po wyciągnięciu w domu zalałem gorącą wodą więc to nie możliwe żeby był sprawny a para nie leci z układu wydechowego. |
Nie wystarczy zalać gorącą woda bo do otwarcia termostatu trzeba ponad 80st i trzeba zmierzyć tą temp.
norbi20zg napisał/a: | Chciałem się również poradzić ponieważ pojawił się następny problem mianowicie auto mi nie równo pracuje czuć wyraźnie ja to nazywam "bicie na motor" |
Wywalanie płynu; "bicie na motor"; to może być uszczelka lub głowica. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2011, 17:36
|
|
|
musisz zagotować wodę razem z termostatem! on powinien się całkiem otworzyć przy około 90*C. a włożenie w go w niewielką ilość wody, spowoduje gwałtowne jej schłodzenie nawet o kilkadziesiąt st. jeśli masz na cyferblacie coś ponad 80 to jest na 99% sprawny. gdyby był zły to chwilę potem masz gotowanko murowane,czyli ponad 100.
a nie chcę nic wróżyć ale moim zdaniem to może być uszczelka. przy temp 80st ze zbiorniczka przy jego odkręceniu może być conajwyżej [psyk] jak przy otwieraniu małego pepsi. |
|
|
|
|
|