Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:56
dziwne zachowanie zegarów
Autor Wiadomość
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Marzec 2013, 20:33   

Jestem dos cierpliwy i czekałem dość długo i nic tego świeca cały czas wyobraźcie sobie w nocy latarnia na parkingu aż prosi się o złodzieja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Krystoferius 

Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 20
Skąd: śląskie
Wysłany: 16 Marzec 2013, 21:58   

Witam, ja również się dopnę do tematu.
Otóż dzisiaj niespodziewanie zamiast przebiegu pojawił się kluczyk a obok liczba 1900. pewnie dla was to błahostka, a mnie to denerwuje. Proszę o pomoc.
a i jeszcze jedno, zapaliła się też na chwilę ikona żarówki (chyba). jak się zatrzymałem i zgasiłem silnik i ponownie go uruchomiłem to już się nie zaświeciła.
_________________
C 180 `97
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 16 Marzec 2013, 23:03   

Krystoferius napisał/a:
Otóż dzisiaj niespodziewanie zamiast przebiegu pojawił się kluczyk a obok liczba 1900. pewnie dla was to błahostka, a mnie to denerwuje. Proszę o pomoc.


Hasło do odrobienia pracy domowej: ASSYST -poczytaj w archiwum forum. Auto Ci mówi, że za 1900 km trzeba zrobić przegląd.

No i któraś żarówka ma już dość.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 17 Marzec 2013, 00:29   

Krystoferius napisał/a:
Otóż dzisiaj niespodziewanie zamiast przebiegu pojawił się kluczyk a obok liczba 1900. pewnie dla was to błahostka, a mnie to denerwuje. Proszę o pomoc.

Włączyć zapłon i wcisnąć 2 razy szybko przycisk po lewej stronie licznika "0"
Wyłączyć zapłon w poz 1
Wcisnąć przycisk "0" ponownie i trzymając włączyć zapłon.
Po 11 sek. pojawi się nowy interwał inspekcji oraz dźwięk.
Puścić przycisk.
Wyłączyć zapłon.
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
dziambol 
Lord Of The Strings


Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 32
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 21:34   

wiskontii napisał/a:
temperatury,paliwo,obrotów ,prędkości tego ani rusz tylko obrotomierz drga


Witam.
Miałem całkiem podobnie. U mnie liczniki się blokowały i drgała wskazówka od obrotka. Kupiłem tu na forum licznik od Anglika. Przelutowałem z niego silnik krokowy (wszystkie 4 szt. liczniku są dokładnie takie same). Nie mam już problemów z drgającą wskazówką (jak drgał obrotek to reszta wskazówek leżała na 0). Roboty raptem na 40 minut.
Po kolei:
Odpiąć akumulator.
Potem TORX - poduszka powietrzna.
Potem IMBUS -kierownica (niestety jak mamy tempomat nie da się wyjąć zegarów bez jej ściągnięcia).
Odkręcamy plastik pod kierownicą.
Teraz trzeba tam wsadzić łapki i używając trochę siły wypchnąć licznik od spodu.
Za licznikiem dwie wtyczki. Licznik się rozbiera bez żadnych narzędzi, wszystko jest na zatrzaski. Jak nam się rozejdzie na dwie części - zostawiamy wierzch. Od spodniej części musimy odpiąć elektronikę. Płyta też siedzi na zatrzaski. Teraz delikatnie podważamy wskazówki (ja używałem dużego wkrętaka). Trzeba tylko oznaczyć pola gdzie się zatrzymują wskazówki (u mnie wszystkie dokładnie na 0). Przewracamy licznik cyferblatem do dołu. Luzujemy zatrzaski (przeźroczyste). Zejdzie nam cały cyferblat. I teraz w zależności, który wskaźnik drgał - jego wymieniamy.
Z rozlutowaniem jest trochę kłopotu. Bo o ile cynę możemy sobie odessać, to silniki mają cztery nogi, które są podoginane do laminatu, więc przy demontażu łatwo urwać ścieżkę. Mi sie udało jedną "podnieść". Wymieniamy silnik, składamy wszystko w odwrotnej kolejności i ma działać. Jedna uwaga jeszcze. Podczas telepania licznikiem przy wkładaniu i wyciąganiu z deski lubią paść żarówki. Najlepiej sprawdzić czy działają jak mamy licznik na stole. Można je pomierzyć omomierzem.

Pozdrawiam
_________________
ex Elegance C250TD automat 1996 RIP 21.12.2013 ...skończył na drzewie;(...

...obecnie odbudowa Golfa MK2...
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 11:57   

dziambol, Można tak, ale można też prościej. Nie trzeba zdejmować kierownicy. Też mam tempomat. Wystarczy, że przekręcimy kierownicę lekko w prawo ok 20st. Zdejmujemy plastik pod kierą. Wypychamy zegary, wkładamy rękę i wypinamy prawą wtyczkę i delikatnie manipulując wyciągamy je w prawo. Wypinamy lewą wtyczkę i mamy je.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 12:07   

dziambol, jaki jest koszt ? Ja jednak kupiłem licznik i też smiga
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
dziambol 
Lord Of The Strings


Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 32
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 15:08   

Kupiłem od kolegi Mateo9115 z forum (pozdrawiam!) z anglika. 40 zł + k.w.


[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 15:10 ]
badmojo napisał/a:
dziambol, Można tak, ale można też prościej. Nie trzeba zdejmować kierownicy. Też mam tempomat. Wystarczy, że przekręcimy kierownicę lekko w prawo ok 20st. Zdejmujemy plastik pod kierą. Wypychamy zegary, wkładamy rękę i wypinamy prawą wtyczkę i delikatnie manipulując wyciągamy je w prawo. Wypinamy lewą wtyczkę i mamy je.

Wiesz, wszystko fajnie, tylko jest duuuuże prawdopodobieństwo, że porysujesz sobie daszek nad licznikiem. A z kierą naprawdę nie ma dużo roboty.
Pozdrawiam.
_________________
ex Elegance C250TD automat 1996 RIP 21.12.2013 ...skończył na drzewie;(...

...obecnie odbudowa Golfa MK2...
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 21:09   

dziambol, Ja nie miałem pod ręką odpowiedniego torx'a i potrzeba stała się matką... :-)
Wyciągałem zegary z 10 razy i nic nie porysowałem. Fakt nie można się z nimi szarpać.
Za to uszkodziłem je delikatnie, bo raz nie chciało mi się też odkręcać plastiku pod kierą i próbowałem je wysunąć za pomocą szprych :oops:
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 20:38   

Dziambol-

Ide w twoje ślady bo mam już trzy liczniki i żaden mi nie pasuje
jak u ciebie z tym podświetleniem licznika i zegara czy gasną czy ma to jakiś związek z imo bo ummie nie chcą zgasnąć a imo umie niedziała i jest zrobiona przeróbka
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
dziambol 
Lord Of The Strings


Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 32
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 20:49   

wiskontii napisał/a:
Dziambol-

Ide w twoje ślady bo mam już trzy liczniki i żaden mi nie pasuje
jak u ciebie z tym podświetleniem licznika i zegara czy gasną czy ma to jakiś związek z imo bo ummie nie chcą zgasnąć a imo umie niedziała i jest zrobiona przeróbka


Tak jak Ci pisałem w pw i pisałem wyżej - wymień tylko ten silnik w liczniku, który się blokuje. Reszta zostaje jak jest i działa znakomicie!
Pozdrawiam
_________________
ex Elegance C250TD automat 1996 RIP 21.12.2013 ...skończył na drzewie;(...

...obecnie odbudowa Golfa MK2...
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 20:52   

A ty masz imo scyzoryk

[ Dodano: 11 Kwiecień 2013, 20:55 ]
dziambol napisał/a:
wiskontii napisał/a:
Dziambol-

Ide w twoje ślady bo mam już trzy liczniki i żaden mi nie pasuje
jak u ciebie z tym podświetleniem licznika i zegara czy gasną czy ma to jakiś związek z imo bo ummie nie chcą zgasnąć a imo umie niedziała i jest zrobiona przeróbka


Tak jak Ci pisałem w pw i pisałem wyżej - wymień tylko ten silnik w liczniku, który się blokuje. Reszta zostaje jak jest i działa znakomicie!
Pozdrawiam


Okej biore sie za robote
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
dziambol 
Lord Of The Strings


Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 32
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 20:55   

Mam. Ale licznik jest jak był. Zresztą nie miałem problemu z podświetleniem.
_________________
ex Elegance C250TD automat 1996 RIP 21.12.2013 ...skończył na drzewie;(...

...obecnie odbudowa Golfa MK2...
 
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 00:04   

koledzy a ma ktoś rozpiskę pinów zegarów w elegance 1994? Szukam złącz masowych
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,091 sekundy. Zapytań do SQL: 6