Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:56 |
dziwne zachowanie zegarów |
Autor |
Wiadomość |
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Marzec 2013, 20:33
|
|
|
Jestem dos cierpliwy i czekałem dość długo i nic tego świeca cały czas wyobraźcie sobie w nocy latarnia na parkingu aż prosi się o złodzieja!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Krystoferius
Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 20 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 16 Marzec 2013, 21:58
|
|
|
Witam, ja również się dopnę do tematu.
Otóż dzisiaj niespodziewanie zamiast przebiegu pojawił się kluczyk a obok liczba 1900. pewnie dla was to błahostka, a mnie to denerwuje. Proszę o pomoc.
a i jeszcze jedno, zapaliła się też na chwilę ikona żarówki (chyba). jak się zatrzymałem i zgasiłem silnik i ponownie go uruchomiłem to już się nie zaświeciła. |
_________________ C 180 `97 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 16 Marzec 2013, 23:03
|
|
|
Krystoferius napisał/a: | Otóż dzisiaj niespodziewanie zamiast przebiegu pojawił się kluczyk a obok liczba 1900. pewnie dla was to błahostka, a mnie to denerwuje. Proszę o pomoc. |
Hasło do odrobienia pracy domowej: ASSYST -poczytaj w archiwum forum. Auto Ci mówi, że za 1900 km trzeba zrobić przegląd.
No i któraś żarówka ma już dość. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 17 Marzec 2013, 00:29
|
|
|
Krystoferius napisał/a: | Otóż dzisiaj niespodziewanie zamiast przebiegu pojawił się kluczyk a obok liczba 1900. pewnie dla was to błahostka, a mnie to denerwuje. Proszę o pomoc. |
Włączyć zapłon i wcisnąć 2 razy szybko przycisk po lewej stronie licznika "0"
Wyłączyć zapłon w poz 1
Wcisnąć przycisk "0" ponownie i trzymając włączyć zapłon.
Po 11 sek. pojawi się nowy interwał inspekcji oraz dźwięk.
Puścić przycisk.
Wyłączyć zapłon. |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
dziambol
Lord Of The Strings
Dołączył: 22 Wrz 2012 Posty: 32 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 21:34
|
|
|
wiskontii napisał/a: | temperatury,paliwo,obrotów ,prędkości tego ani rusz tylko obrotomierz drga |
Witam.
Miałem całkiem podobnie. U mnie liczniki się blokowały i drgała wskazówka od obrotka. Kupiłem tu na forum licznik od Anglika. Przelutowałem z niego silnik krokowy (wszystkie 4 szt. liczniku są dokładnie takie same). Nie mam już problemów z drgającą wskazówką (jak drgał obrotek to reszta wskazówek leżała na 0). Roboty raptem na 40 minut.
Po kolei:
Odpiąć akumulator.
Potem TORX - poduszka powietrzna.
Potem IMBUS -kierownica (niestety jak mamy tempomat nie da się wyjąć zegarów bez jej ściągnięcia).
Odkręcamy plastik pod kierownicą.
Teraz trzeba tam wsadzić łapki i używając trochę siły wypchnąć licznik od spodu.
Za licznikiem dwie wtyczki. Licznik się rozbiera bez żadnych narzędzi, wszystko jest na zatrzaski. Jak nam się rozejdzie na dwie części - zostawiamy wierzch. Od spodniej części musimy odpiąć elektronikę. Płyta też siedzi na zatrzaski. Teraz delikatnie podważamy wskazówki (ja używałem dużego wkrętaka). Trzeba tylko oznaczyć pola gdzie się zatrzymują wskazówki (u mnie wszystkie dokładnie na 0). Przewracamy licznik cyferblatem do dołu. Luzujemy zatrzaski (przeźroczyste). Zejdzie nam cały cyferblat. I teraz w zależności, który wskaźnik drgał - jego wymieniamy.
Z rozlutowaniem jest trochę kłopotu. Bo o ile cynę możemy sobie odessać, to silniki mają cztery nogi, które są podoginane do laminatu, więc przy demontażu łatwo urwać ścieżkę. Mi sie udało jedną "podnieść". Wymieniamy silnik, składamy wszystko w odwrotnej kolejności i ma działać. Jedna uwaga jeszcze. Podczas telepania licznikiem przy wkładaniu i wyciąganiu z deski lubią paść żarówki. Najlepiej sprawdzić czy działają jak mamy licznik na stole. Można je pomierzyć omomierzem.
Pozdrawiam |
_________________ ex Elegance C250TD automat 1996 RIP 21.12.2013 ...skończył na drzewie;(...
...obecnie odbudowa Golfa MK2...
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 11:57
|
|
|
dziambol, Można tak, ale można też prościej. Nie trzeba zdejmować kierownicy. Też mam tempomat. Wystarczy, że przekręcimy kierownicę lekko w prawo ok 20st. Zdejmujemy plastik pod kierą. Wypychamy zegary, wkładamy rękę i wypinamy prawą wtyczkę i delikatnie manipulując wyciągamy je w prawo. Wypinamy lewą wtyczkę i mamy je. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 12:07
|
|
|
dziambol, jaki jest koszt ? Ja jednak kupiłem licznik i też smiga |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
dziambol
Lord Of The Strings
Dołączył: 22 Wrz 2012 Posty: 32 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 15:08
|
|
|
Kupiłem od kolegi Mateo9115 z forum (pozdrawiam!) z anglika. 40 zł + k.w.
[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 15:10 ]
badmojo napisał/a: | dziambol, Można tak, ale można też prościej. Nie trzeba zdejmować kierownicy. Też mam tempomat. Wystarczy, że przekręcimy kierownicę lekko w prawo ok 20st. Zdejmujemy plastik pod kierą. Wypychamy zegary, wkładamy rękę i wypinamy prawą wtyczkę i delikatnie manipulując wyciągamy je w prawo. Wypinamy lewą wtyczkę i mamy je. |
Wiesz, wszystko fajnie, tylko jest duuuuże prawdopodobieństwo, że porysujesz sobie daszek nad licznikiem. A z kierą naprawdę nie ma dużo roboty.
Pozdrawiam. |
_________________ ex Elegance C250TD automat 1996 RIP 21.12.2013 ...skończył na drzewie;(...
...obecnie odbudowa Golfa MK2...
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 21:09
|
|
|
dziambol, Ja nie miałem pod ręką odpowiedniego torx'a i potrzeba stała się matką...
Wyciągałem zegary z 10 razy i nic nie porysowałem. Fakt nie można się z nimi szarpać.
Za to uszkodziłem je delikatnie, bo raz nie chciało mi się też odkręcać plastiku pod kierą i próbowałem je wysunąć za pomocą szprych |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 20:38
|
|
|
Dziambol-
Ide w twoje ślady bo mam już trzy liczniki i żaden mi nie pasuje
jak u ciebie z tym podświetleniem licznika i zegara czy gasną czy ma to jakiś związek z imo bo ummie nie chcą zgasnąć a imo umie niedziała i jest zrobiona przeróbka |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
dziambol
Lord Of The Strings
Dołączył: 22 Wrz 2012 Posty: 32 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 20:49
|
|
|
wiskontii napisał/a: | Dziambol-
Ide w twoje ślady bo mam już trzy liczniki i żaden mi nie pasuje
jak u ciebie z tym podświetleniem licznika i zegara czy gasną czy ma to jakiś związek z imo bo ummie nie chcą zgasnąć a imo umie niedziała i jest zrobiona przeróbka |
Tak jak Ci pisałem w pw i pisałem wyżej - wymień tylko ten silnik w liczniku, który się blokuje. Reszta zostaje jak jest i działa znakomicie!
Pozdrawiam |
_________________ ex Elegance C250TD automat 1996 RIP 21.12.2013 ...skończył na drzewie;(...
...obecnie odbudowa Golfa MK2...
|
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 20:52
|
|
|
A ty masz imo scyzoryk
[ Dodano: 11 Kwiecień 2013, 20:55 ]
dziambol napisał/a: | wiskontii napisał/a: | Dziambol-
Ide w twoje ślady bo mam już trzy liczniki i żaden mi nie pasuje
jak u ciebie z tym podświetleniem licznika i zegara czy gasną czy ma to jakiś związek z imo bo ummie nie chcą zgasnąć a imo umie niedziała i jest zrobiona przeróbka |
Tak jak Ci pisałem w pw i pisałem wyżej - wymień tylko ten silnik w liczniku, który się blokuje. Reszta zostaje jak jest i działa znakomicie!
Pozdrawiam |
Okej biore sie za robote |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
dziambol
Lord Of The Strings
Dołączył: 22 Wrz 2012 Posty: 32 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 20:55
|
|
|
Mam. Ale licznik jest jak był. Zresztą nie miałem problemu z podświetleniem. |
_________________ ex Elegance C250TD automat 1996 RIP 21.12.2013 ...skończył na drzewie;(...
...obecnie odbudowa Golfa MK2...
|
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 00:04
|
|
|
koledzy a ma ktoś rozpiskę pinów zegarów w elegance 1994? Szukam złącz masowych |
_________________ WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343 |
|
|
|
|
|