Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
Dziwnie zachowujący się nawiew |
Autor |
Wiadomość |
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 17 Marzec 2016, 00:46
|
|
|
Muciek, prócz numeru silnika co jest widoczny na zdjęciu innego numeru nie ma ani na łopatkach ani na obudowie trzymającej. Nic, kompletnie bez numerów jest.
Właśnie widzę że na Allegro nie ma takich silników, może być ciężko co kolwiek zrobić teraz żeby dostać silnik.
A w ogóle jak zdemontować łopatki te czarne z silnika w razie przełożenia?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17 Marzec 2016, 11:27
|
|
|
Ściągacz do łożysk i delikatnie ściągnąć
albo drugi sposób (nie testowany) drutem zrobić pętlę do śruby z nakrętką nakręconą na początek, potem śrubę wkręcać, tak, żeby pociągnąć do góry drut z całymi łopatkami.
Ja swoje łopatki ściągałem w imadle zeszła w imadle, tzn. otwarłem imadło, aby silnik wpadł, ale oparł się na jak największej powierzchni łopatek i delikatnie młotkiem po trzpieniu.
Łopatki z W124 są delikatniejsze i połamały się od razu :/
Zanim co zrobiłem to wystający trzpień oczyściłem papierem ściernym oraz nalałem wd-40.
Ogólnie to uważaj:) |
_________________ C250 Diesel '93 WDB2021251A010620 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 17 Marzec 2016, 16:26
|
|
|
To co rozeznałem temat po okolicznych szrotach także nie ma takiego silnika do nawiewu jak i całego nawiewu jak ja potrzebuje, tak jak pisałeś michele.
Póki co wziąłem go jeszcze raz przesmarowałem, wyczyściłem, wyczyściłem szczotki i zostawiłem go na noc. Rano go założyłem i powiem Wam że póki co jest dobrze, nie ma świstu, szumu działa dobrze jak dawniej .
Owszem michele próbowałem właśnie ściągnąć łapatki poprzez uderzenia w trzpień ale nie pokonałem ich, ale dzięki tym poru puknięciu młoteczkiem tak jak by ożyły łożyska .
Rozglądam się za silnikiem i za całym nawiewem może uda się coś sensownego trafić. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24 Marzec 2016, 09:37
|
|
|
Jakbyś miał na przymiarkę, to spróbuj z W124 - sprawdź - może to będzie to, co by Ci wystarczyło. Ogólnie jak masz już luzy, to za chwilę znów będzie Ci chodził kiepsko.
Ja niestety czasu nie mam, aby się za to zabrać - święta idą i trochę obowiązków mam. |
_________________ C250 Diesel '93 WDB2021251A010620 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 24 Marzec 2016, 09:50
|
|
|
Póki co przesmarowałem go raz jeszcze, wyczyściłem i założyłem.
Z kolegą lech149 z Forum myślę zdjąć łopatki i dostać się do łożyska żeby je wymienić. Ale z racji pracy i innych obowiązków jeszcze do tego nie dotarłem.
W między czasie patrzyłem za silnikiem ale ciężko jest dostać taki jak ja mam, nie wiedziałem że może pasować od W124, popatrzę jeszcze za tym. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24 Marzec 2016, 11:04
|
|
|
A jest luz poprzeczny ? |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 24 Marzec 2016, 11:09
|
|
|
lech149, tak naprawdę jako takich luzów nie wyczuwam jak sprawdzam łopatki.
Jedynie co to tylko ciężko było obrócić łopatkami, praktycznie stały w miejscu, jak jest dwukrotnie przesmarowałem to latają już luźnawo.
Wszystko trzyma się sztywno, bez wyczuwalnych luzów czy jakiś stuków. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24 Marzec 2016, 16:47
|
|
|
Chyba bez zdjęcia wiatraka się nie obejdzie . Jeżeli tam jest łożysko , to jest one ZZ , to znaczy obustronnie zakryte . I to zakrycie można czasowo usunąć . wstrzyknąć strzykawką lekarską smar do łożysk i powtórnie zakryć . Robiłem tak dziesiątki razy . Ideałem byłoby przemycie . Też jest możliwe . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 24 Marzec 2016, 22:36
|
|
|
Tam są łożyska ślizgowe wg mnie. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24 Marzec 2016, 22:43
|
|
|
Marzeniem byłoby wyjęcie wirnika , wypolerowanie oski , przesmarowanie i hula następne 10 lat .
[ Dodano: 24 Marzec 2016, 21:53 ]
Jeżeli nie ma tam łożysk , to jak dobrze pamiętam , to są tuleje z fosforobrązu , gotowane w
oleju i nie wymagają smarowania . Ale kurz i bród robią swoje . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2016, 17:29
|
|
|
Czy może ktoś z Was wyjaśnić mi czym różni się silnik dmuchawy nawiewu od wersji z klimatyzacją od wersji bez klimatyzacji?.
Pominąwszy opornik/rezystor gdzie musi być przy klimatyzacji.
Tylko interesuje mnie sam "motor" silnik czy jest różnica w samym silniku pomiędzy wersją z klimą, a w wersji bez klimy.
Np. ten co ja mam w samochodzie MB jest BOSH z metalowym jak by środkiem, a widziałem jeszcze inny silnik co miał taką plastikową nakładkę na środek i wówczas na to montowało się uchwyt i się przykręcało. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 17:48
|
|
|
MateM, a co jest rozumowane jako "jeż" ?. Pytam bo nie wiem . |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 20:29
|
|
|
asziatko, rezystor dmuchawy |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 22:50
|
|
|
Abdul, a to już wiem co to jest . Z tym że ten rezystor co mam pasuje także do tego uchwytu zarówno w silniku BOSH jak również tego co mam kupionego na szrocie. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
|