Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Lipiec 2012, 20:20
Dziwnie zachowujący się nawiew
Autor Wiadomość
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 17 Marzec 2016, 00:46   

Muciek, prócz numeru silnika co jest widoczny na zdjęciu innego numeru nie ma ani na łopatkach ani na obudowie trzymającej. Nic, kompletnie bez numerów jest.

Właśnie widzę że na Allegro nie ma takich silników, może być ciężko co kolwiek zrobić teraz żeby dostać silnik.

A w ogóle jak zdemontować łopatki te czarne z silnika w razie przełożenia?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Marzec 2016, 11:27   

Ściągacz do łożysk i delikatnie ściągnąć
albo drugi sposób (nie testowany) drutem zrobić pętlę do śruby z nakrętką nakręconą na początek, potem śrubę wkręcać, tak, żeby pociągnąć do góry drut z całymi łopatkami.

Ja swoje łopatki ściągałem w imadle zeszła w imadle, tzn. otwarłem imadło, aby silnik wpadł, ale oparł się na jak największej powierzchni łopatek i delikatnie młotkiem po trzpieniu.

Łopatki z W124 są delikatniejsze i połamały się od razu :/

Zanim co zrobiłem to wystający trzpień oczyściłem papierem ściernym oraz nalałem wd-40.

Ogólnie to uważaj:)
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 17 Marzec 2016, 16:26   

To co rozeznałem temat po okolicznych szrotach także nie ma takiego silnika do nawiewu jak i całego nawiewu jak ja potrzebuje, tak jak pisałeś michele.

Póki co wziąłem go jeszcze raz przesmarowałem, wyczyściłem, wyczyściłem szczotki i zostawiłem go na noc. Rano go założyłem i powiem Wam że póki co jest dobrze, nie ma świstu, szumu działa dobrze jak dawniej :) .

Owszem michele próbowałem właśnie ściągnąć łapatki poprzez uderzenia w trzpień ale nie pokonałem ich, ale dzięki tym poru puknięciu młoteczkiem tak jak by ożyły łożyska :) .

Rozglądam się za silnikiem i za całym nawiewem może uda się coś sensownego trafić.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Marzec 2016, 09:37   

Jakbyś miał na przymiarkę, to spróbuj z W124 - sprawdź - może to będzie to, co by Ci wystarczyło. Ogólnie jak masz już luzy, to za chwilę znów będzie Ci chodził kiepsko.

Ja niestety czasu nie mam, aby się za to zabrać - święta idą i trochę obowiązków mam.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 24 Marzec 2016, 09:50   

Póki co przesmarowałem go raz jeszcze, wyczyściłem i założyłem.

Z kolegą lech149 z Forum myślę zdjąć łopatki i dostać się do łożyska żeby je wymienić. Ale z racji pracy i innych obowiązków jeszcze do tego nie dotarłem.

W między czasie patrzyłem za silnikiem ale ciężko jest dostać taki jak ja mam, nie wiedziałem że może pasować od W124, popatrzę jeszcze za tym.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Marzec 2016, 11:04   

A jest luz poprzeczny ?
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 24 Marzec 2016, 11:09   

lech149, tak naprawdę jako takich luzów nie wyczuwam jak sprawdzam łopatki.

Jedynie co to tylko ciężko było obrócić łopatkami, praktycznie stały w miejscu, jak jest dwukrotnie przesmarowałem to latają już luźnawo.

Wszystko trzyma się sztywno, bez wyczuwalnych luzów czy jakiś stuków.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Marzec 2016, 16:47   

Chyba bez zdjęcia wiatraka się nie obejdzie . Jeżeli tam jest łożysko , to jest one ZZ , to znaczy obustronnie zakryte . I to zakrycie można czasowo usunąć . wstrzyknąć strzykawką lekarską smar do łożysk i powtórnie zakryć . Robiłem tak dziesiątki razy . Ideałem byłoby przemycie . Też jest możliwe .
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 24 Marzec 2016, 22:36   

Tam są łożyska ślizgowe wg mnie.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Marzec 2016, 22:43   

Marzeniem byłoby wyjęcie wirnika , wypolerowanie oski , przesmarowanie i hula następne 10 lat . :D

[ Dodano: 24 Marzec 2016, 21:53 ]
Jeżeli nie ma tam łożysk , to jak dobrze pamiętam , to są tuleje z fosforobrązu , gotowane w
oleju i nie wymagają smarowania . Ale kurz i bród robią swoje . :evil:
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 11 Czerwiec 2016, 17:29   

Czy może ktoś z Was wyjaśnić mi czym różni się silnik dmuchawy nawiewu od wersji z klimatyzacją od wersji bez klimatyzacji?.

Pominąwszy opornik/rezystor gdzie musi być przy klimatyzacji.

Tylko interesuje mnie sam "motor" silnik czy jest różnica w samym silniku pomiędzy wersją z klimą, a w wersji bez klimy.

Np. ten co ja mam w samochodzie MB jest BOSH z metalowym jak by środkiem, a widziałem jeszcze inny silnik co miał taką plastikową nakładkę na środek i wówczas na to montowało się uchwyt i się przykręcało.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 07:31   

nie jestem pewien ale jak już to ròżnica jest miedzy przed liftem a po jezeli chodzi o sam silnik dmuchawy. tam kwestia byla chyba innego "jeża"
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 17:48   

MateM, a co jest rozumowane jako "jeż" :) ?. Pytam bo nie wiem :) .
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 20:29   

asziatko, rezystor dmuchawy :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 22:50   

Abdul, a to już wiem co to jest :) . Z tym że ten rezystor co mam pasuje także do tego uchwytu zarówno w silniku BOSH jak również tego co mam kupionego na szrocie.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,153 sekundy. Zapytań do SQL: 11