Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
16 Styczeń 2012, 12:12
C250 Turbodiesel automat - kręci ale nie odpala
Autor Wiadomość
ape007

Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: wrocław
Wysłany: 28 Luty 2011, 16:29   C250 Turbodiesel automat - kręci ale nie odpala

Witam wszystkich :D

Mam następujący problem, mianowicie nie mogę odpalić, silnik kreci, kreci ale nie odpala, na hol go nie biorę bo to automat, nie dawno zmieniłem termostat ale nie wiem czy to ma coś do rzeczy, dodatkowo nie dawno w silniku znalazłem kawalki mięsa czyli tzn ze była tam kuna - to dziwne ale już miałem taka sytuacje w Vectrze, ale nie było problemu z odpalaniem - i nie wiem czy nie przegryzła jakichś przewodów i dlatego teraz nie mogę odpalić.
Wszystkie kontrolki się świecą, silnik kreci, paliwa jest wystarczająco dużo.
Ostatnio miałem podobna sytuacje ( autem tym nie jeżdżę codziennie ) ale świeciła się "rezerwa" i początkowo nie wiedziałem o co chodzi i kręciłem go trochę aż chyba się zapowietrzył i po dolaniu paliwa i bardzo długim kręceniu udało się odpalić ale teraz to już nie pomogło wiec nie mam pojęcia co to może być. Macie jakieś pomysły, czy może immobilizer "ześwirował" ale jakaś inna elektronika ??
Z góry dziękuję bardzo za wszelkie rady :)
Pozdrawiam.
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28 Luty 2011, 16:54   

Fajnie, że dzielisz się z tym z nami. Rozumiem, że wszystkie porady na forum wyczerpałeś, czyli zapowietrzony układ paliwowy i inne tematy.

W sumie to nie wiem, co od nas chcesz. Jak Ci kuna przegryzła, to powinno przynajmniej śmierdzieć ropą. Jak jest gdzieś nieszczelność, to trzeba szukać, np. właśnie sprawdzenia co się dzieje, gdy zapalasz auto, co płynie przewodami itd. Nie widzę w Twoim poście żadnego postępowania wyjaśniającego przyczynę. Sprawdzałeś cokolwiek?

Ja Ci za dużo nie pomogę, ponieważ daru proroctwa jeszcze od Pana Boga nie dostałem, a immo to nie wiem, czy masz, czy coś więcej, czy auto kicha, czy po prostu na sucho kręci.

Ja stawiam, na to, że paliwa nie ma, czyli albo zapowietrzony układ, padnięta pompa, a która to nie wiem. Innego pomysłu nie mam...
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3895
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Luty 2011, 17:23   

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6899

Tutaj masz kolego temat i w nim poczytaj co i jak.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
ape007

Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: wrocław
Wysłany: 28 Luty 2011, 17:42   

To co ja sprawdzilem to wychodzi na to ze paliwo gdzieś ucieka, w filtrze paliwa go brakuje i jak dolewam i zakrecam go poczym kręce i nie odpala a w filtrze nadal brakuje paliwa mimo ze przed chwila dolałem, wiec paliwo gdzies musi uciekac, ropy nie czuc aby smierdziała nic raczej nie cieknie z tego co patrzylem wszystko jest suche.

Znajomy polecił mi samostart aby spróbowac odpalic i i pojechac do mechanika, co Wy na to ??
 
 
koziknysa 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 131
Skąd: Nysa
Wysłany: 28 Luty 2011, 17:56   

Odkręć tę plastikową pokrywę i zobacz czy nie ma ropy w tych otworach gdzie są wtryskiwacze , może wężyk przelewowy Ci się przetarł .
_________________
W 202 96rok 2,5 TD
VIN: WDB2021281F504139
 
 
Darek51085 


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 603
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 28 Luty 2011, 21:23   

No jak do filtra paliwa nie dochodzi paliwo to do wtrysków tym bardziej nie dojdzie ;P. Zapewne ta kuna przegryzła przewód paliwowy idący od baku, i tego się trzymaj. Nie jestem pewien czy w W202 jest takie coś jak pompka paliwa ciągnąca z baku do filtra (może ona padła). Ewentualnie upewnij się czy masz paliwo w baku, skoro ci się kontrolka zaświeciła. Jak dużo jeździsz na rezerwie i tankujesz tanie paliwo, to może masz zatkany przewód paliwowy, albo filtr wstępny paliwa. Jak to sprawdzisz i będziesz na 100% pewien że powyższe czynności nic nie dały to się będzie myślało dalej.


P.S Jak nie wiesz gdzie jest filtr wstępny paliwa, to w dziale "Download" jest taka mądra książka o jakże wdzięcznym tytule "Sam naprawiam"
_________________
MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953

Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy.
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 28 Luty 2011, 21:35   

ape007 napisał/a:
Znajomy polecił mi samostart aby spróbowac odpalic i i pojechac do mechanika, co Wy na to ??

Powiedz znajomemu, żeby sobie sam między oczy psiknął tym samostartem.

Szukaj nieszczelności. Sprawdź świece żarowe (jeśli parkujesz pod chmurką).
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 1 Marzec 2011, 08:16   

Gomezio napisał/a:
ape007 napisał/a:
Znajomy polecił mi samostart aby spróbowac odpalic i i pojechac do mechanika, co Wy na to ??

Powiedz znajomemu, żeby sobie sam między oczy psiknął tym samostartem.

Czemu uważasz, że to zły pomysł. Znajomy chce w czasie jazdy doznać ekstremalnych wrażeń siedząc pod maską i psikając samostart, ale ape007 niech to on kupi go:) Tobie szkoda kasy:) :lol: bo ani nie zapalisz, ani też nie pojedziesz... Jak nie ma paliwa to go nie ma.

A na poważnie: Odkręć filtr paliwa i podłóż pod jakąś miskę, a druga osoba niech zacznie kręcić. Jeśli nie dostaniesz paliwa, to albo pompa padła w baku, albo przewody dziurawe, a może woda była w nich i Ci zamarzła, albo zapchane...

Ogólnie u mnie też było tak: filtr zalałem ropą, po kichał i był pusty. Przewody były nieszczelne, a przy -15st paliwo było albo zamarznięte, albo za gęste aby przepłynąć, bo zatankowałem syf i 400zł poszło na naprawę tego.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 1 Marzec 2011, 08:35   

michele napisał/a:
Czemu uważasz, że to zły pomysł

Sam napisałeś:
michele napisał/a:
Jak nie ma paliwa to go nie ma

Lepszym pomysłem będzie wypięcie rurki wchodzącej do filtra paliwa (z baku) i zanurzenie jej w słoiku z ropą. Jeśli zaciągnie i zapali - nieszczelność jest na odcinku: bak-silnik. Jak nie zapali, usterki trzeba szukać pod maską.
michele napisał/a:
to albo pompa padła w baku

W 250TD nie ma pompy w baku ;-)
 
 
ape007

Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: wrocław
Wysłany: 6 Marzec 2011, 14:20   

Dziękuję bardzo za wszystkie porady. Byłem u mechanika i jak się okazało to zła jakość paliwa to wszystko spowodowała, tyle ze nie spuścili tego całego syfiastego paliwa z baku i dzisiaj mam ten sam problem - kręci ale nie odpala - i tutaj moje pytanie czy macie jakiś pomysł jak go odpalić żeby chociaż dojechać do warsztatu ?? dolać mu paliwa np z shella czy nic to nie da ?? albo wlać mu STP do czyszczenia m.in. wtryskiwaczy, może to coś pomoże ??

Tak jak napisałem w temacie to jest automat - co sadzicie o holowaniu ?? niby mówi się ze mercedes "zezwala" na hol do 50 km bo później będą problemy z wałem, jakie jest Wasze zdanie na ten temat ??
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 6 Marzec 2011, 14:28   

A jest powietrze w przewodach czy nie?

Jeśli to wina nieszczelnego układu paliwowego to samochód w końcu odpali po dłuuuuugim kręceniu.
Te silniki naprawdę ciężko zamulić paliwem, chyba że w baku masz jeszcze ropę z lata, która ma wysoką (jak na zimę) temp. "krystalizacji", tj. taką w której wytrącają się kryształki parafiny.

Holować automat można, ale tylko jeśli naprawdę musisz i masz niedaleko do warsztatu. I nie chodzi o problemy z wałem tylko ze smarowaniem skrzyni biegów.
 
 
Arkadiusz77 
C 202 Rządzi


Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 42
Skąd: Wojcieszyce
Wysłany: 6 Marzec 2011, 16:14   

Dzisiaj miałem podobną sytuację.Poszedłem do garażu po :mb: a tu niespodzianka.Nie mogłem odpalić.Kręciłem parę razy aż akumulator padł i nic.Nie wiem co to bo paliwo było bo dzień wcześniej wieczorem tankowałem.
_________________
Arkadiusz.M
Mercedes C Klasa W202
VIN - WDB2021201A134087
Zapraszam Do Oglądania Mojej C Klaski
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=169955#169955
 
 
 
niedziolka 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 44
Skąd: Anglia / ipswich
Wysłany: 19 Marzec 2011, 01:59   

witam koledzy mialem kilka miesiecy temu podobny problem ale z tym ze , w wezykach bylo widac powietrze odpalalem przez samostart po trzecim prysnieciu chwytal po wymianie wezykow pomiedzy filtrem a pompa problem ustsl ide na parking grzeje swiece i 1 obrut i cyka
zapomnialem o problemie gdy nie ciagnie powietrza
na wezach sa zamontowane oringi one sie wyrabiaja

koszty male roboty nie duzo a uciecha jest jak siadasz i zamiast krecic cyk i jedziesz

przeciez to sa mercedesy tego sie nie kreci i nie pcha
pozdrawiam
_________________
e 300 td 1999
ex c250 td 1999 KOMBI AUTOMAT
ex e300 td 1999
WDB2021882F826006
 
 
 
ayek 
POLIZEI

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 467
Skąd: PJA ****
Wysłany: 20 Marzec 2011, 00:28   

niedziolka napisał/a:
przeciez to sa mercedesy tego sie nie kreci i nie pcha
pięknie to ująłeś ;)
_________________
MB C-250TT"97 "manual"
:mrgreen: BŁĘKITNY GROM :mrgreen:

WBD2021881F571508

....ciesz się z tego co masz

www.remontyjarocin.pl
 
 
 
czak 

Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: bialystok
Wysłany: 21 Marzec 2011, 19:20   

Do wczoraj tez mialem problemy z odpalaniem po nocy.nawet wymiana wszystkich oringow nie pomogla.po dokladnym macanku pompy i okolic okazalo sie ze mokry jest zawor STOPU(ten czarny przy pompie)Wykrecilem i rozebralem dziada.po bokach ma okragle zaslepki ktore wyjmuje sie po wczesniejszym wyjeciu dwoch bolczykow.smialo rozbierac ze srodka nic nie wypadnie.na dekielkach sa oringi ktore niestety nie sa wieczne.byly sparciale i rozsypaly sie przy zdejmowaniu.dobralem rozmiar 25X3.nowe wystarczy nalozyc, posmarowac olejkiem(tego wchodza) wcisnac dekielki w zawor zabezpieczyc bolczyki i heja.koszt naprawy zaworu 1.50zl
_________________
C-250D WDB2021251F180541 94r elegance RDZA ATAKUJE!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,174 sekundy. Zapytań do SQL: 11