Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Ściągacz sprężyn - co gdzie i jak kupić
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 21:50   

Marcin taki sciagasz jak pozyczyles od sąsiada to nadaje sie ewentualnie do sprezyn od małych aut. Ryzyko wystrzelenia jest nieporównywalnie razy wieksza od metody z opuszczeniem wahacza- sprezyna jest wtedy odprezona i nie stanowi zagrożenia.
Kamil, tak śruby od wahacza dokrecasz na koncu.
Taki sciagacz za 400zl jest dosc skomplikowany do samodzielnego zrobienia. Poza tym jest chyba ze stali kutej
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 18 Sierpień 2014, 23:01   

perzu126, tak tylko ja wymieniałem wahacze i przy wkładaniu ich z powrotem nie było zbytnio jak scisnąć spreżyny żeby sworzeń dokręcić do kopyta lewarkiem od spodu było bardziej ryzykownie bo mógł się smyknąć więc pomogliśmy sobie tym ściągaczem
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 19 Sierpień 2014, 10:45   

marcinns1991 napisał/a:
o kopyta lewarkiem od spodu było bardziej ryzykownie bo mógł się smyknąć

To prawda, lewarek pod wahaczem to ryzyko. Dlatego podkładasz cos stabilnego pod wahacz a lewarujesz cały samochód :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 19 Sierpień 2014, 19:44   

widziałem osobiście (nie ja wykonywałem) wyjęcie sprężyny z przodu zajęło 5 minut ze ściągaczem (u pana Leszka) z tyłu deko dłużej ale nie aż tak, zdjęli osłonę i odkręcili jedną śrubę od wahacza.....
widziałem nie byłem pijany ani naćpany :P
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 16:41   

maurycy, ale jak już wcześniej wspomniano masz krótsze sprężyny, więc u Ciebie jest łatwiej.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 18:58   

http://allegro.pl/sciagac...4499190251.html
polecam. jedna i druga strona sprezyny spięta, grzechotka i 10 minut roboty.

u mnie praktycznie po opuszczeniu sprezyna jest luźna, nie wypadnie ale jak amor jest odpięty to bez problemu wychodzi po podważeniu motocyklową łyżka do opon. :)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 19:32   

TraczU, Na dwie grzechotki :lol: bo równo musisz skręcać Ja osobiscie do tego nie jestem przekonany ale jak Mus to Mus
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 22 Sierpień 2014, 22:54   

wiskontii, 10 obrotów jedna potem kilka druga i tak na zmiane.
w 100% bezpiecznie. Ale nie w 100% potzrebne :)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 17:39   

TraczU, miałem coś podobnego własnej roboty ale dla pewności lepiej podłożyć np kawałek dętki od roweru żeby zmniejszyć ryzyko ześlizgnięcia się ze spreżyny
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 22:35   

nie warto ryzykowac dla 80pln.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
gimof 

Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 23
Skąd: Promniczanin
Wysłany: 10 Wrzesień 2014, 07:29   

Cześć, choć temat stary to tylko nad mienie:
z racji odrobiny doświadczenia w temacie i roboty jako mechanik i zamawiający klamoty na warsztat mogę polecić ściągacz do sprężyn tylko i wyłącznie w rodzaju:
Z jak największymi łapkami (chodzi o to by jednym ściągaczem zamontowanym w płaszczyźnie poziomej np. w imadle objąć przynajmniej 1/2 średnicy sprężyny). Każde podwójne sciągacze i tym podobne wynalazki stanowią duże "wyzwanie" zwłaszcza przy grubym drucie zwoju. Osobiście widziałem dwa razy jak sprężyna leci przez cały warsztat...

BTW. na YT jest gdzieś filmidło jak ekipa ściąga sprężyny ściskając je ... drutem. :evil: Mój majster ś.p. pewnie do dziś pod ziemią na kości ma ślad od takich akcji.

Reasumując jeśli nie masz perspektywy, że taki ściągacz Ci się zwróci (nie zarobi tylko zwróci) to jedź do warsztatu na zmiane sprężyn w kolumnie i masz święty spokój oraz poczucie bezpieczeństwa :)
_________________
C180 Classic
WDB2020181A390046
brilliant silver :]
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 10 Wrzesień 2014, 11:45   

Ja muszę się pochwalić, że moje pierwsze montowanie sprężyny mam już za sobą i nawet przeżyłem :mrgreen: Rzeczywiście bez ściągacza w w202 idzie bez najmniejszych problemów wyjąć i założyć sprężynę :)
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 11 Wrzesień 2014, 08:50   

gimof, kolego napisałeś fajne porady, ale kompetnie nie na temat. Ściągacz fajny do kolumny McPherson, w W202 raczej zastosowania dla niego nie znajduję.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
gimof 

Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 23
Skąd: Promniczanin
Wysłany: 11 Wrzesień 2014, 16:28   

Masz racje w 100 % :idea:
Temat dotyczy ogólnie sprężyn to stwierdziłem, że może będę pomocny chociaż trochę dla potomnosci :wink:
_________________
C180 Classic
WDB2020181A390046
brilliant silver :]
 
 
gemge 
gemge

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 183
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 09:00   

TraczU, Używałeś dokładnie tych ściągaczy z linku, tzn. o rozmiarze 82x280?
Pytam, bo wczoraj próbowałem się u siebie zabrać za ściągnięcie sprężyny i niestety, ściągacze które pożyczyłem mają większą średnicę niż sprężyna i nie łapią.

No chyba, że ktoś ma do (odpłatnego) ściągaczy do mercedesa.
_________________
c200 elegance 1997
LPG
WDB2020201A571862
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,117 sekundy. Zapytań do SQL: 10