Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:55
Sonda lambda padła czy USZKODZONA przepustnica.
Autor Wiadomość
crimen76 
crimen

Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: koszalin
Wysłany: 15 Lipiec 2011, 08:11   Sonda lambda padła czy USZKODZONA przepustnica.

Witam
mam następujący problem:
Po przejechaniu ok.100-150km po wciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym wolne obroty spadają do 500 następnie wchodzą na 1000-1200 i się stabilizują się na ok.700(brak falowania) takie zachowanie jest przy 80C w innym zakresie temperatury obroty są ok.

Po zresetowaniu błędów i przejechaniu na benzynie 100km zostały odczytane takie błędy

055 adaptacja lambda2
poza zakresem min
057 adaptacja lambda 0
poza zakresem min
097 Regulacja lambda
poza zakresem

sonda lambda po sprawdzeniu: zakres działania 1.1-1.7V i wolno reaguje na zmiany po zejściu Z obrotów.

Jakieś sugestie co padło:
sonda(chyba za bogato chodzi) czy przepustnica, jeżeli sonda to jaką zakupić.
Pozdrawiam
(do admina - wcześniejszy post wykasowałem z wątku spadające obroty)
_________________
c180 kombi/97FL, sekwencja LPG
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 15 Lipiec 2011, 08:55   

Padnięta sonda ? Spala więcej ?
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 15 Lipiec 2011, 10:18   

crimen76 napisał/a:
055 adaptacja lambda2
poza zakresem min
057 adaptacja lambda 0
poza zakresem min
097 Regulacja lambda
poza zakresem


i słusznie bo:


crimen76 napisał/a:
sonda lambda po sprawdzeniu: zakres działania 1.1-1.7V i wolno reaguje na zmiany po zejściu Z obrotów


powinno być w zakresie 0,1 - 0,9V

[ Dodano: 15 Lipiec 2011, 10:18 ]
madzara31 napisał/a:
Padnięta sonda ?


padnięta :mrgreen:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
crimen76 
crimen

Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: koszalin
Wysłany: 15 Lipiec 2011, 10:27   

Dzięki za odpowiedź
ale jeszcze jedno
elektronik mówi, że w tych rocznikach mogły być sondy z podbiciem napięcia ale nie jest pewien?
czy dużo pali?- na benzynie jak robiłem te 100km w trasie to z połowy wskaźnika kreska spadła do rezerwy( na lpg pali w normie 11 trasa , 14 miasto ale może to nie jest norma(chociaż ostatnio wydało mi się że lpg w trasie zaczął palić jakoś więcej - trudno mi określić bo jest to drugie auto używane dość rzadko bo tylko na dłuższe wyjazdy)
Pozdrawiam
_________________
c180 kombi/97FL, sekwencja LPG
 
 
TomeK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Lipiec 2011, 15:28   

z tego co przyuważyłem jak zaleje od początku rezerwy 20l ok 100 zł to wskaźnik mam prawie w połowie, czyżby Twój samochód pali 20 l?:P
_________________
C180 1995r :) ; Pb
 
 
Maly V8 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 223
Skąd: Siedlce
Wysłany: 15 Lipiec 2011, 20:14   

Tu nie ma się nad czym zastanawiać, zmien sonde i wtedy szukaj dalej. Kiedyś miałem nissana maxime, objawy uszkodzonej sondy były identyczne 25 benzyny, na gazie w normie, ale wolno reagował na gaz i nieraz spaliny śmierdziały (gaz II gen 90-te lata ) po wymianie wszystko ustapiło.
 
 
 
crimen76 
crimen

Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: koszalin
  Wysłany: 11 Sierpień 2011, 13:58   

Dzięki za posty.

Po wymianie sondy( Bosch dedykowanej do tego modelu), usunięciu błędów, kalibracji gazu, wgraniu map wtrysku lpg i Pb auto chodzi idealnie.
Moja przestroga dla innych:
nie słuchajcie mądrych , że za wahania obrotów odpowiada tylko przepustnica i to przepustnicą steruje sonda lambda. I omijajcie elektroników twierdzących, że przy problemach z obrotami zawsze winna jest przepustnica bo ten model po 97 roku tak ma i koniec.( mnie to mogło kosztować 1500zł bo tyle kosztuje przepustnica nowa) . Drugi elektronik sprawdzał na kompie prawie 2 godziny, skasował błędy kazał zrobić 100km na PB po czym czytanie błędów, kasowanie jazda 100km na LPG sprawdzenie błędów i dopiero decyzja co chyba padło. Kosztowało mnie to trochę kasy - ale niestety jak chce się mieć auto z górnej półki to trzeba mieć nie tylko na zakup go ale też i na serwis :mrgreen:
a i jeszcze jedno - przepustnic po 97 roku nie adoptuje się, ona po odłączeniu akumulatora sama się adoptuje podczas jazdy na PB przez około 100km.
Pozdrawiam
_________________
c180 kombi/97FL, sekwencja LPG
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Sierpień 2011, 15:12   

Z tą przepustnicą to nie byłbym taki pewien. W niej przede wszystkim nie ma za bardzo co się adaptować, zresztą dużo zależy od rodzaju przepustnicy, a są 3 :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
crimen76 
crimen

Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: koszalin
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 12:10   

Witam
Problem pojawił się znowu z obrotami tzn. spadają do 500-600 ale przy temperaturze silnika gdy kreska jest nad górnym bruskiem 8 (według mnie to jest 85-90 stopni)a następnie wracają i się stabilizują.
Wczoraj odłączyłem przepływomierz na parę chwil i podczas jazdy obroty nie spadały w tym zakresie. Zastanawiam się czy to aby przypadkiem nie przepływomierz szlag trafił?
Pozdrawiam
_________________
c180 kombi/97FL, sekwencja LPG
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 13:53   

Jeśli go odpinasz i robi się znośnie to możesz myśleć o wydatkach.Co do marki przepływki nie będę się wypowiadał bo każdy poliftowiec co innego chwali.
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 14:46   

Na to wskazuje, a przepływomierze to najlepsze Bosch robi ;)
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
crimen76 
crimen

Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: koszalin
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 15:02   

więc wybór będzie pomiędzy Boschem a PIERBURG-iem
co polecacie, bo znalazłem że bosch dobry ale mało trwały natomiast pierburg wytrzymały.
Ja mam magneteca i nie wytrzymał 50 tyś km, więc co radzicie wybrać. I ewentualne miejsca zakupu na necie poza allegro .
Pozdrawiam
_________________
c180 kombi/97FL, sekwencja LPG
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 15:50   

A ile on kosztował ? Jeśli mało w porównaniu do Oryginalnego Bosch (ok 1300) to może opłaca się kupić co 50 tysi Magnateca ?
 
 
crimen76 
crimen

Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: koszalin
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 09:09   

Witam
ja zapłaciłem za magnetica ok.600zł w 2007r ale wczoraj patrzyłem na tą przepływkę i chyba mechanik przyciął w.... bo nigdzie nie znalazłem numeru ani nazwy producenta tym bardziej ze ten z intercarsa ma inny wtyk, więc mam podejrzenie że ja mam no name.
W intercarsie znalazłem boscha, pierburga i tarpana(hans pries) w cenie od 800 do 450zł, który radzicie wybrać
Pozdrawiam
_________________
c180 kombi/97FL, sekwencja LPG
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 13:51   

Jeśli to była "no name" to niezła trwałość.
crimen76 napisał/a:
który radzicie wybrać
Ja w najdroższe bym nie szedł, bo tylko ASO daje gwarancję że przepływkę zrobił Bosch w fabryce niemieckiej.W jeden kolega z tego forum kupił Bosch na 3 miech starczył :D Ciekawe czy tą kasę odzyskał...to chyba Kol. :?: mniejsza o to...
Doświadczenie mechaników mówi że każda część jest dobra nawet z półki budżetowej, byle w niej chińczyk nie grzebał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,148 sekundy. Zapytań do SQL: 12