Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:13
Ustawianie pompy LUCAS - gdzie odczytać stopnie o.w.k ?
Autor Wiadomość
bynio1991 

Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 77
Skąd: Nowa Sól
  Wysłany: 17 Kwiecień 2010, 19:06   Ustawianie pompy LUCAS - gdzie odczytać stopnie o.w.k ?

Witam,
Otóż już 3 sobotę męczę się z tą pompą... przed chwilą wróciłem do domu (znowy grzebałem przy pompie) narawdę nie mam już nerwów do tego :/

Ciekła pompa z tyły na tym jakimś czujniku czy czymś elektronicznym. Przez śrubę (nie te zewnętrzne, tylko z mniejeszej, zalanej na czarno). Rozkręciłem popmę, patrzę, że nie ma czego tam uszczelnić więc skręciłem pompę, na śrubę dałem tylko silikonu trochę) ale dobra mniejsza z tym.
Zakładam pompę, nowy filtr paliwa, zalane ropą no i kręcę, ze dwa dni kręciłem, masakra, po 10 sek kręcenia załapie wkręci się na obroty, zakopi strasznie na niebiesko (dosłownie tylko zagada, tak yyyyyyyyymmm i koniec), później pociągaliśmy go z tatą troche nic.
Więc wbijam na forum czytam i patrzę, że można sprawdzić kąt wtrysku, zrobiłem to tak odkeciłem śrubę na klucz nr 19 z boku pompy wtryskowej i kręce silnikiem, aż w otworze pojawi się ten rowek na wałku, wtedy odczytuję stopnie z koła, tylko nie wiem czy w dobrym miejscu patrzę (proszę zobaczyć na zdjęcie nr 2) ?
Więc odczytuję i wychodzi na ok. 50 stopni przed OT :roll: (koło kręci się zgodnie z ruchem skazówek zegara) więc przestawiam pompę, ustawiłem tym sposobem na 14 stopni po OT, dokręcam pompę VACU, kręcę i to samo co było. Sprawdzam kąt a tam 20 stopni po OT :evil: a ustawiałem 14 po OT........ Z przewodów do wtryskiwaczy pluje paliwem.

Czytałem coś, że ten kąt się zmienia więc czy na pewno idzie go tak sprawdzać ?
Proszę pomóżcie !

DSC01752.JPG
Zdjęcie nr 2 - Tutaj odczytuję stopnie owk
Plik ściągnięto 554 raz(y) 108,25 KB

DSC01731.JPG
Tutaj do pompy przykręca sięto coś elektryczne z pod czego ciekło
Plik ściągnięto 573 raz(y) 174,02 KB

_________________
W202 2,2 Diesel 93r.

Yamaha DT forum
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 22 Kwiecień 2010, 21:30   

zmienia sie poprzez naciag lancucha rozrzadu ten kat...

Zakladaj pompe wkrec napinacz olejowy i wtedy patrz na wskazania kola pasowe i czy w pompie wtryskowej jest ta wglebienie wyczowalne np malym srubokretem
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
bynio1991 

Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 77
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 14:49   

konradkar napisał/a:
zmienia sie poprzez naciag lancucha rozrzadu ten kat...
pierwsze słysze, zmienia się go przecież obracając pompę, łańuch się nie poluźnia ani nie naciąga... pomyśl co by to było jakby przy regulacji zmieniał się naciąg łańucha rozrządu. Okręca się tylko pompa (ruch po obwodzie). Możesz mi powiedziećczy w dobrym miejscu odczytuję kąty ? Ta blacha czy jak to nazwać trzyma się tylko na 1 imbusie :/ i ma takie otwory, że jak poluźnie śrubę to mogę to przesunąć :?
_________________
W202 2,2 Diesel 93r.

Yamaha DT forum
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 16:19   

Pompę blokuje się w położeniu montażowym przy pomocy specjalnego bolca wkręcanego w przeznaczony do tego otwór z boku pompy (po wykręceniu korka) i montuje do głowicy w położenie bodaj 14 stopni po OT na wale.
Cała filozofia...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
bynio1991 

Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 77
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 21:06   

Ja rozbierałem pompę... Możecie mi powiedzieć czy na pewno w dobrym miejscu odczytuję stopnie o.w.k ? Jak to będę wiedział to już sobie sam poradzę ;)
_________________
W202 2,2 Diesel 93r.

Yamaha DT forum
 
 
luku86 
C220

Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Łańcut
Wysłany: 9 Grudzień 2011, 15:35   

no właśnie na które 14 stopni ma być pompa nastawiona?? fachowo wtrysk następuje przed GMP. Czyli rasumując kręcąć wałem w prawą strone pompe trzeba nastawić na 14 stopni zanim wał dotrze do GMP. Trzeba zwrócić uwage czy nie trzeba obkręcić wałem jeszcze o jeden obrót tak żeby tłok był w fazie spężania a nie w fazie wydechu.
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 11:09   

Niestety sie mylisz... 14 stopni PO a nie przed
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,221 sekundy. Zapytań do SQL: 13