|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:13 |
Ustawianie pompy LUCAS - gdzie odczytać stopnie o.w.k ? |
Autor |
Wiadomość |
bynio1991
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 77 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2010, 19:06 Ustawianie pompy LUCAS - gdzie odczytać stopnie o.w.k ?
|
|
|
Witam,
Otóż już 3 sobotę męczę się z tą pompą... przed chwilą wróciłem do domu (znowy grzebałem przy pompie) narawdę nie mam już nerwów do tego :/
Ciekła pompa z tyły na tym jakimś czujniku czy czymś elektronicznym. Przez śrubę (nie te zewnętrzne, tylko z mniejeszej, zalanej na czarno). Rozkręciłem popmę, patrzę, że nie ma czego tam uszczelnić więc skręciłem pompę, na śrubę dałem tylko silikonu trochę) ale dobra mniejsza z tym.
Zakładam pompę, nowy filtr paliwa, zalane ropą no i kręcę, ze dwa dni kręciłem, masakra, po 10 sek kręcenia załapie wkręci się na obroty, zakopi strasznie na niebiesko (dosłownie tylko zagada, tak yyyyyyyyymmm i koniec), później pociągaliśmy go z tatą troche nic.
Więc wbijam na forum czytam i patrzę, że można sprawdzić kąt wtrysku, zrobiłem to tak odkeciłem śrubę na klucz nr 19 z boku pompy wtryskowej i kręce silnikiem, aż w otworze pojawi się ten rowek na wałku, wtedy odczytuję stopnie z koła, tylko nie wiem czy w dobrym miejscu patrzę (proszę zobaczyć na zdjęcie nr 2) ?
Więc odczytuję i wychodzi na ok. 50 stopni przed OT (koło kręci się zgodnie z ruchem skazówek zegara) więc przestawiam pompę, ustawiłem tym sposobem na 14 stopni po OT, dokręcam pompę VACU, kręcę i to samo co było. Sprawdzam kąt a tam 20 stopni po OT a ustawiałem 14 po OT........ Z przewodów do wtryskiwaczy pluje paliwem.
Czytałem coś, że ten kąt się zmienia więc czy na pewno idzie go tak sprawdzać ?
Proszę pomóżcie !
DSC01752.JPG Zdjęcie nr 2 - Tutaj odczytuję stopnie owk |
|
Plik ściągnięto 554 raz(y) 108,25 KB |
DSC01731.JPG Tutaj do pompy przykręca sięto coś elektryczne z pod czego ciekło |
|
Plik ściągnięto 573 raz(y) 174,02 KB |
|
_________________ W202 2,2 Diesel 93r.
Yamaha DT forum |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2010, 21:30
|
|
|
zmienia sie poprzez naciag lancucha rozrzadu ten kat...
Zakladaj pompe wkrec napinacz olejowy i wtedy patrz na wskazania kola pasowe i czy w pompie wtryskowej jest ta wglebienie wyczowalne np malym srubokretem |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
bynio1991
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 77 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 14:49
|
|
|
konradkar napisał/a: | zmienia sie poprzez naciag lancucha rozrzadu ten kat... | pierwsze słysze, zmienia się go przecież obracając pompę, łańuch się nie poluźnia ani nie naciąga... pomyśl co by to było jakby przy regulacji zmieniał się naciąg łańucha rozrządu. Okręca się tylko pompa (ruch po obwodzie). Możesz mi powiedziećczy w dobrym miejscu odczytuję kąty ? Ta blacha czy jak to nazwać trzyma się tylko na 1 imbusie :/ i ma takie otwory, że jak poluźnie śrubę to mogę to przesunąć |
_________________ W202 2,2 Diesel 93r.
Yamaha DT forum |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 16:19
|
|
|
Pompę blokuje się w położeniu montażowym przy pomocy specjalnego bolca wkręcanego w przeznaczony do tego otwór z boku pompy (po wykręceniu korka) i montuje do głowicy w położenie bodaj 14 stopni po OT na wale.
Cała filozofia... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
bynio1991
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 77 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 21:06
|
|
|
Ja rozbierałem pompę... Możecie mi powiedzieć czy na pewno w dobrym miejscu odczytuję stopnie o.w.k ? Jak to będę wiedział to już sobie sam poradzę |
_________________ W202 2,2 Diesel 93r.
Yamaha DT forum |
|
|
|
|
luku86
C220
Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 9 Grudzień 2011, 15:35
|
|
|
no właśnie na które 14 stopni ma być pompa nastawiona?? fachowo wtrysk następuje przed GMP. Czyli rasumując kręcąć wałem w prawą strone pompe trzeba nastawić na 14 stopni zanim wał dotrze do GMP. Trzeba zwrócić uwage czy nie trzeba obkręcić wałem jeszcze o jeden obrót tak żeby tłok był w fazie spężania a nie w fazie wydechu. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 11:09
|
|
|
Niestety sie mylisz... 14 stopni PO a nie przed |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,221 sekundy. Zapytań do SQL: 13
| |
|