regeneracja reduktora |
Autor |
Wiadomość |
raafe
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 16:16 regeneracja reduktora
|
|
|
Witam,
niedawno bylem u gazownika. Diagnoza - uszkodzony reduktor. Objawy, nie równa praca silnika, duszo słabszy jak na benzynie. Spec stwierdził ze reduktor utrzymuje cały czas zbyt duże ciśnienie co może w efekcie spowodwac uszkodzenie wtryskiwaczy. Moje pytanie jest takie. czy za pomoca zestawu reneracyjnego np. http://allegro.pl/b20-kom...1438657149.html jestem w stanie naprawić ten reduktor? Nowy to przyjemność ok 500zł :/ Auto na gazie przejechało jak dotad ok 60tyś km...
Mercedes C180, 1998r, manual, instalacja sekwencyjna BRC Fly Sequent |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 16:32 Re: regeneracja reduktora
|
|
|
jak najbardziej że można zregenerować. jak masz troszke czasu i kilka posdtawowych narzędzi to nie ma problemu. kupowalem u tego gościa też części i moj kumpel też i jesteśmy zadowoleni.BRC po 60 tys to troche szybko. |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 16:50
|
|
|
Ja też robiłem to jakieś dwa miesiące temu i bez problemów maks 2 godziny roboty z przerwą na śniadanie i kawę Słyszałem, że może być też tak iż po regeneracji coś nie bardzo, ale jakoś nie przychodzi mi do głowy, że tam można coś zepsuć. W zestawie naprawczym jest narysowane gdzie idzie jaka uszczelka, także nie idzie tego pomylić. Najważniejsze to dokładnie wyczyścić reduktor z gazowego syfu i później dokładnie spokojnie poskładać, pamiętając o tym, żeby śruby na reduktorze dokręcać na krzyż.
I tyle |
|
|
|
|
raafe
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 17:22
|
|
|
dzieki za szybka odpowiedź. Ale jak myslicie czy dzieki regeneracji zmniejszy się ciśnienie i wszystko wróci do normy? Zastanawiam sie czy warto wydac tą 100 i nie miec pewności czy lepiej nowy reduktor za 500zł...hmmm |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 17:32
|
|
|
Cytat: | dzieki za szybka odpowiedź. Ale jak myslicie czy dzieki regeneracji zmniejszy się ciśnienie i wszystko wróci do normy? Zastanawiam sie czy warto wydac tą 100 i nie miec pewności czy lepiej nowy reduktor za 500zł...hmmm |
Ja myślę, że będzie ok, a który to reduktor 500 kosztuje ? |
|
|
|
|
raafe
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 17:50
|
|
|
Krynek napisał/a: | Cytat: | dzieki za szybka odpowiedź. Ale jak myslicie czy dzieki regeneracji zmniejszy się ciśnienie i wszystko wróci do normy? Zastanawiam sie czy warto wydac tą 100 i nie miec pewności czy lepiej nowy reduktor za 500zł...hmmm |
Ja myślę, że będzie ok, a który to reduktor 500 kosztuje ? |
na przykład ten: http://allegro.pl/b22-red...1432758974.html
poza tym gazownik mi podał taką cenę...ale chyba zaryzykuje i spróbuje zregenerować, dzieki za opinie
pozdrawiam |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 18:06
|
|
|
Ten to raczej odrobinę za duży na c180, no ale na pewno nie będzie za mały na tę moc |
|
|
|
|
lukash988
Dołączył: 22 Gru 2010 Posty: 95 Skąd: BIA
|
Wysłany: 1 Luty 2011, 22:57
|
|
|
Ja również przymierzam się do regeneracji reduktora. Nie wiem jaki sens jest kupować nowy bo co w takim ustrojstwie może się zepsuć? Dwie membrany i uszczelki mogą stracić swoje właściwości. W poprzednim samochodzie (astra f 1.4) też proponowano mi zmianę reduktora za niewiele poniżej 500PLN ale kupiłem za niecałą stówkę zestaw naprawczy i śmigał jak nowy.
Proponuje powymieniać również filterki od gazu (groszowe sprawy) a różnica odczuwalna. |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2 Luty 2011, 10:58
|
|
|
ciekawa sprawa chłopaki reduktor brc do regeneracji po 60kkm i to nie jest slaby parownik tylko taki który w Twoim aucie pracuje na polowie mocy no ale zdazaja sie i takie zeczy
moja rada byla by taka zeby rozebrac parownik i zobaczyc czy jaks uszczelka z zaworku przy membranach nie zsunela sie czy odksztalcila zlozyc parownik od nowa i wtedy pojechac na regulacje wtedy tez bedziesz wiedzial w jakim stanie sa membrany
zuzyte membrany powodowaly by skoki cisnienia przy jezdzie ale przy podzespolach brc mozna bez problemu wyregulowac (jalowe obroty) nawet przy cisnieniu 1,5bara powinien pracowac plynnie moim zdaniem cos w reduktorze jest nie tak i nie koniecznie przez zuzycie |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
GiF
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: skarżysko-kamienna
|
Wysłany: 2 Luty 2011, 11:13
|
|
|
reduktor... dokładnie to co ostatnio było przyczyna moich zmartwień
objawy
nie równa praca silnika na gazie
przy temperaturze mniejszej niz 70stopni zacinał sie
przy dodaniu gazu silnik gasł
jako ze to automat odpalany zawsze z benzyny z czym był problem bo reduktor przepuszczał gaz i w komorze silnika znajdowały sie 2 paliwa
koszt naprawy to regeneracja reduktora 300zl u gazownika BRC czesci orginalne brc ;]
+ regulacja lambdy obrotow cisnienia w ukladnie i dawki paliwa na niskich jak i wysokich obrotach |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2 Luty 2011, 11:24
|
|
|
GiF, tyle ze u Ciebie mowa o instalacji 2 generacji |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
GiF
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: skarżysko-kamienna
|
Wysłany: 2 Luty 2011, 14:12
|
|
|
no tak jak najbardziej jednak reduktor w każdej generacji spełnia praktycznie ta sama funkcje
napisalem aby inni użytkownicy przy takich objawach nie szukali gdzies po kablach swiecach i nie trwonili pieniedzy na darmo |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 2 Luty 2011, 14:26
|
|
|
300 zł za regeneracje reduktora 2generacji? podejrzewam, że nowy nie więcej kosztuje.
to pewnie razem z calą usługą? |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 10:27
|
|
|
GiF napisał/a: | reduktor w każdej generacji spełnia praktycznie ta sama funkcje |
funkcje tak bo podaje gaz ale dziala w inny sposob w 2 generacji dziala podcisnieniowo, gaz z reduktora jest "wysysany" a w 4 generacji gaz musi utrzymywac ustalone ciśnienie i do tego sterowany jest przez ciśnienie panujace w kolektorze |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
raafe
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Luty 2011, 13:04
|
|
|
13696 napisał/a: | ciekawa sprawa chłopaki reduktor brc do regeneracji po 60kkm i to nie jest slaby parownik tylko taki który w Twoim aucie pracuje na polowie mocy no ale zdazaja sie i takie zeczy
moja rada byla by taka zeby rozebrac parownik i zobaczyc czy jaks uszczelka z zaworku przy membranach nie zsunela sie czy odksztalcila zlozyc parownik od nowa i wtedy pojechac na regulacje wtedy tez bedziesz wiedzial w jakim stanie sa membrany
zuzyte membrany powodowaly by skoki cisnienia przy jezdzie ale przy podzespolach brc mozna bez problemu wyregulowac (jalowe obroty) nawet przy cisnieniu 1,5bara powinien pracowac plynnie moim zdaniem cos w reduktorze jest nie tak i nie koniecznie przez zuzycie |
ale u mnie ciśnieniestale utrzymywało sie na poziomie 2barów, według gazownika to za dużo. czujnik sprawdził, jest sprawny. Wiec moze coś się przyblokowało w tym parowniku, czy jak? |
|
|
|
|
|