Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MICHAL200
25 Marzec 2014, 13:29
sprzeglo magnetyczne kompresora
Autor Wiadomość
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 13 Kwiecień 2012, 22:02   sprzeglo magnetyczne kompresora

witam wszystkich,
jestem swiezym uzytkownikiem forum, po przywitaniu sie chcialbym poprosic o pomoc techniczna i ewentulna porade. z gory przepraszam za brak polskich znakow, moj komp takowych nie posiada :?
problem pojawil sie niedawno po wymianie paskow klinowych alternatora i kompresora, mianowicie dziwny dzwiek wydobywajacy sie z kola pasowego kompresora, do tego po wczesniejszych wizytach na zagranicznych forach zdolalem dowiedziec sie kilka faktow na temat pracy sprzegla magnetycznego.
Ostatnimi czasy moja :mb: nie ma zadnego przyspieszenia, wciskajac pedal do podlogi auto zachowuje sie jak poczciwa taryfa z 2 litrowym dizlem. po prostu jedzie...
wizyta u mechanika i podlaczenie pod komputer wskazuje ze 'magnetic pulley clutch' jest trafione. po skasowaniu bledu i tak pojawia sie przy kazdorazowym przygazowaniu.
dodam ze kolo pasowe jest non stop zalaczone, nie wiem czy tak ma byc czy nie stad moje zapytanie do uzytkownikow forum: jaki jest kolejny krok w zdiagnozowaniu i usunieciu przyczyny. podejrzewam ze wymiana sprzegal, jednak nigdzie w necie nie moge znalezc zadnego zestawu naprawczego, lub jakichkolwiek uzywanych czesci. mozna kupic cala sprezarke jednak to juz spore koszta a nie wiem z jakim sa przebiegiem i czy takie sprzeglo zaraz mi nie padnie... :cry:
stad moje pytanie do dosiwadczonych uzytkownikow forum i jednoczesna prosba o pomoc by moja :mb: mogla jeszcze pokazac co to znaczy przyspieszenia :lol:
czy ma ktos z Was namiary na uzywane czesci do tego modelu lub jakiekolwiek info co z tym fantem zrobic? dziekuje za wszelka porade i pozdrawiam wszystkich!
Ostatnio zmieniony przez Pioterek 25 Marzec 2014, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 09:55   

Traczu, kabelek może czasem koledze nie spadł przy wymianie paska? ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 10:01   

sprawdzone. glowny przewod jest gdzie byl, wyczyszczony i zaczepiony. gdzie mozna jeszcze szukac przyczyny?
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 10:33   

mikey bee, sprawdź jeszcze kabel od przepustnicy przy filtrze powietrza, ogólnie nie da się kupic zestawu naprawczego sprzęgła ani nic z tych rzeczy, jedynie uzywka albo ASO (chora cena)
Jakie to były dźwięki?
Możliwe, ze sprzęgło się juz wytarło, wtedy przy niskich obrotach, gdy sprzęgło jeszcze nie załącza ale pasek lekko rusza kompressorem słychać grzechotanie, głownie przy ruszaniu albo prze jeździe na zbyt wysokim biegu. Najlepiej sprawdzić to ruszając dociskiem sprzęgła, jeśli jest luźny(lata) Wtedy musisz zablokować kompressor i odkręcić śrubę z przodu, Na klucz 8mm potem z tego co pamiętam wkręcić śrubę 8mm która działa jak ściągacz, po zdjęciu docisku sprzęgła wyjmujesz jedną cieniutką podkładkę z miejsca w którym jest śrubka. (tam gdzie wchodzi na wieloklin sprężarki. Składasz ponownie i działa.
Jednak Eaton M62 lubi mieć problemy z tym sprzęgłem i może być troszkę gorzej. Jak już zdejmiesz docisk to widać uzwojenie Cewki sprzęgła, jeśli jest uszkodzone (widocznie gołym okiem) to znaczy, ze to jest przyczyna.
Czy na starych paskach miałeś ślady opiłków miedzianych? Po wymianie paska dźwięk ucichł ?
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 18:42   

chlop ktory zmienial paski w warsztacie nic nie wspominal o opilkach , wiec domniemam ze cewka jest ok. jedynie co w tej chwii moge zrobic to sprobowac ta metode ktora opisales, bo sa momenty ze lapie obroty i ma ciag , jednak wiekszosc czasu jezdze jak poczciwym dizelkiem :lol:
samo sprzeglo moge ogarnac nowka pewex z magazynu mercedesa w UK jednak kolo kosztuje 400 funa :shock: daja gwarancje itp chociaz :P zobacze co jest grane, jesli ktos w miezyczasie ma gdzies w garazu samo kolo do pogonienia z jakichkolwiek przyczyn bede wdzieczny za kontakt
 
 
 
lukaszkonrad
c124 z 230k

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 89
Skąd: wwl
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 19:51   

http://forums.probetalk.c...hp?t=1701293634

zrób tak jak koledzy z probetalk,

ja wczoraj skreciłem sprzęgło na stałe, do tego jeszcze mam nakładke na koło pasowe wału korbowego i cieszę się boostem od najniższych obrotów ;)

ten myk jest całkowicie odwracalny, ale w twoim przypadku nie ma do czego wracać jak masz wyj**ane sprzęgło, generalnie te sprzegła po iluś tam tyś km zaczynają się slizgać i dostajesz tylko ułamek boosta..
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 21:16   

ok lukaszkonrad, jesli skreciles wszystko na stale to jakie masz wolne obroty, oni pisza ze podskakuja do 1300...
drugie pytanie jak sie zachowuje silnik przy tak zwiekszonym booscie na wolnych?
trzecie, jesli sprezarka non stop chodzi to chyba halas musi byc zauwazalny?

dzieki za link , jak cos zawsze jest opcja :)
 
 
 
lukaszkonrad
c124 z 230k

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 89
Skąd: wwl
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 00:39   

hałas jest zauważalny już po założeniu nakładki na koło pasowe,ale mi to akurat nie przeszkadza, mam cały wydech na przelotowym kwasie od samych portek, więc wiesz..



u mnie jałowe obroty są minimalnie wieksze ale nie przekraczają 1000, więc nie potwierdze teori że podskakuje do 1300

mam minimalne falowanie obrotów ale myslę że to wina przepływki , bo kupiłem używkę za 40pln na alledrogo xD jak ta umrze to kupię jakiś nowy wkład, u nas jest wkład o numerze f 00C 2G2 025 jak by ktoś szukał .

Traczu nawiercone zostały 3 otwory jak tu:



otwory te zostały nagwintowane , na tej samej wysokości robisz otwory na docisku:


gwint na centymetrową śrubkę m4 i masz pełną blokade przeniesienia boostu która już nigdy się nie uślizgnie.

co do jazdy to nie latałem jeszcze ale po odpaleniu na pare minut i przegazówce wszystko jest git i tak zostanie , bo jak widać z eatonami już szlaki przetarte

jeszcze jedna wiadomość , myslę że miła ale ze źródeł nie potwierdzonych , otóż ponoć 2.3k ponoć siedzą kute tłoki, lub poprostu silnik wiele wytrzymuje - info od amatorskiego driftera z norwegii który ponoć przeltał na seryjnych bebechach cały sezon na mocach 300+
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 10:21   

ciekawostka lukaszkonrad,
generalnie najbardziej ineteresuje mnie proces jaki przeszedles zeby to ogarnac?
zdjales caly kompressor, czy tylko kolo pasowe i sprzeglo?
generalni eniebawem mam wycieczke do pl, chcialbym podjac juz prace nad tym ale nie wiem ile i jak pracochlonne to zadaie bedzie :)
 
 
 
lukaszkonrad
c124 z 230k

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 89
Skąd: wwl
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 10:48   

ja nie jestem mechaniiem tylko zajawkowiczem, mimo to dałem radę

ja wyjełem do tego cały kompresor i puchę od filtra powietrza ze wszystkimi dolotami, zamówiłem od jednego koleżki z łodzi zestaw do regeneracji eatona m62 ale po wyjeciu i oględzinach myslę że jeszcze troche polatam zanim wymienie zimeringi i wszystkie 4 łożyska na których obracają się wirniki, cewke mam idealną a łożyska nie szumią więc nie chce go rozkrecać narazie, zalałem tylko nowy olej

co do czynności ktore trzeba zrobić jeszcze to napewno zdemontować wiatrak z wiskozy aby dobrać się do napinacza i zrzucić pasek

wszystko na to wskazuje ze możnaby bez problemu wrzucić mniejsze kółko absolutnie bez sprzegła, jedyny problem to wieloklin , ale ogarniety tokarz ogarnie za pare zł, ja mam nakładke wiec nie zakładam mniejszego bo obroty kompresora mogłby wejsc w nieefektywne zakresy
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 14:06   

lukaszkonrad, Ja mam zmniejszone kolo kompressor. Tokarz dorobil noz i dal rade, wzial za to 50 zl ale wlasnie mam wrazenie ze sprzeglo sie slizga, zmienie uszczelke pod glowica to sprawdze
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
lukaszkonrad
c124 z 230k

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 89
Skąd: wwl
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 15:58   

Traczu, wydmuchało Ci uszczelke?
 
 
1pasy1

Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 27
Skąd: krakow
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 16:00   

lukaszkonrad a hamowałeś już swój motor ciekaw jestem wyników?
ile Cię kosztował wydech z ciekawości pytam
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 16:12   

z tego co piszecie koledzy froumowicze wiedze ze przede mna ciekawy weekend :)
jedyne czym sie martwie to czy sprezarka wytrzyma trase prawie 2000km nonstop w ciaglym trybie pracy? jade z UK do PL a akurat to jedyna rzecz w aucie ktora siadla przed wycieczka :( czy wyjecie jednej podkladki spod sprzegla poprawi doscik i zmniejszy uslizg wystarczajaco?
z drugiej strony nie chce pakowac 300 funa w uzywany kompreso i nie miec gwarancji ze kolejne sprzeglo zacznie robic to samo po kilku tys km... tak zle , tak niedobrze :(
traczu - czy masz dostep do tego tokarza ktory dorobil tobie stale kolo?? ile bys skasowal kolege z forum hehe?? :lol:
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 18:58   

mikey bee, a jak jedziesz predkościa no 100km.h to ile masz obrotów :d 2500 więc kompressor jest w robocie :)

[ Dodano: 15 Kwiecień 2012, 19:33 ]
mikey bee, nie wiem, ja moge Ci powiedzieć Tyle co on bo nie musze na tym zarabiać, mam tokarza który bo to ogarnął :) moge z nim porozmawiać jutro, ma już noże do zrobienia bieżni paska, jeśli ogarnie wieloklin to noł problem, z tym, ze musze dać mu koło kompressora na wzór :) akurat się dobrze składa bo w tym tygodniu zmieniam uszczelkę pod głowicą więc moge zdjąc koło.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,241 sekundy. Zapytań do SQL: 13