Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Lakierowanie Nadwozia - pytajcie a pomogę
Autor Wiadomość
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 17:15   

Znów muszę zaczerpnąć porady kogoś z większym doświadczeniem ode mnie :P Otóż wyczyściłem rdzawe miejsca szczotką na wiertarce, a tam gdzie ta nie doszła użyłem piaskarki. Po dwóch dniach popryskałem wszystkie te miejsca brunoxem, po jeszcze dwóch dniach pomalowałem podkładem epoksydowym. Teraz wychodzą mi takie maluteńkie rdzawe plamki. Niestety zabrakło mi podkładu epoksydowego i pomalowałem tylko jedną warstwą. Czy mogę malować tym podkładem dalej, czy wyczyścić jeszcze raz te miejsca, w których pojawiły się plamki i od nowa potraktować to wszystko najpierw brunoxem, potem podkładem epoksydowym?
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
artfal 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 37
Skąd: Kutno
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 22:12   

Dziwny przypadek, być może powierzchnia była bardzo nierówna i podkład siadł w wyniku czego wyszła ta rdza albo słabo oczyściłeś powierzchnię. Najpierw powinno się piaskować potem szlifować papierem ściernym żeby wyrównać powierzchnię, następnie oczyszczamy, odtłuszczamy i można od razu antykorozyjny z tego co wiem należy odczekać dobę po brunoxie i dajesz kolejny w dwóch warstwach powłoka nie może być zbyt cięka. Potem oczywiście szpachla w celu wypełnienia itp...
_________________
W202 C180 94' ELEGANCE
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 23:14   

Faktycznie, podkład mógł siąść, bo powierzchnię na których wystąpiła rdza są bardzo nierówne. Ponadto warstwa podkładu była tylko jedną i w dodatku bardzo cienka. To mi daje do myślenia, dzięki serdeczne:-)
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
artfal 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 37
Skąd: Kutno
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 23:45   

Tylko uważaj żeby tym razem warstwa nie była zbyt gruba, powodzenia życzę w razie niejasności pytaj :)
_________________
W202 C180 94' ELEGANCE
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Lipiec 2012, 22:15   

Eposkydowy podkład stosujemy tylko na powierzchnie odrdzewione. Nie łączymy reaktywnych z epoksydowymi. Chodzi o fosfor zawarty w reaktywnym. Po "brunoxie" powinieneś położyć reaktywy a następnie akrylowy. Epoksydowy tylko na idealnie wyczyszczoną blachę od rdzy albo na podkład akrylowy.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 29 Lipiec 2012, 13:07   

To jakie są reaktywne a jakie epoksydowe? Bo za bardzo nie wiem a niedługo będę robił mały remoncik blacharski
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
artfal 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 37
Skąd: Kutno
Wysłany: 29 Lipiec 2012, 15:43   

reaktywny stosujemy na rdzę oczywiście oczyszczoną z odpadających kawałków.
epoksydowy na gołą blachę oczyszczoną dokładnie z rdzy, bez wcześniejszego piaskowania raczej nie ma sensu stosować epoksydu bo papierem ściernym nie oczyścisz dokładnie powierzchni.
zresztą Camel opisał wszystko, myślę, że lepiej i jaśniej już nie można :D
_________________
W202 C180 94' ELEGANCE
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Lipiec 2012, 18:26   

Epoksydowy nie wiąże się z rdzą co potrafi reaktywny. Dlatego jak położy się epoksydowy na rdzę, to ta rdza tam dalej rośnie. Epoksyd zalecany jest na blachę bo zabezpiecza najlepiej od innych podkładów.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 10:41   

czyli brunox to podkład epoksydowy czy reaktywny?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 11:20   

Pełna nazwa to brunox epoxy... :)
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 22:38   

Brunox to nie podkład. Stosuję się go na równi z Cortaninem. Nie wiem jaki ma związek z epoksydem, ale szkola mówi, że jeśli stosujemy taki środek to potem reaktywny i akrylowy :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 31 Lipiec 2012, 12:17   

Camel- napisał/a:
potem reaktywny i akrylowy
Ja tam na brunoxa wale epoksydowy, na to akryl i na końcu baran/bitex, na razie jestem zadowolony, zobaczymy po zimie jak to działa wszystko :)
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 12 Sierpień 2012, 11:51   

kamil_0793 napisał/a:
Po dwóch dniach popryskałem wszystkie te miejsca brunoxem

Po oczyszczeniu blachy należy ją niezwłocznie zabezpieczyć. Wystarczy wilgoć zawarta w powietrzu by reakcja nastąpiła.
Co do schodzenia błyszczka wina może tu leżeć po stronie temperatury w jakiej się lakieruje, zbyt wysoka jest zabójcza (upały) i zbyt niska również, no i wilgotność powietrza nie powinna być duża. Lakieruje się jednym ciągiem cały element bez przerw. Baza nie może być całkiem wyschnięta by błyszczek dobrze złapał.
Jak dla mnie to podkład reaktywny jest najlepszy. Po lakierowaniu całego auta trochę cennej wiedzy mi zostało :P
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,129 sekundy. Zapytań do SQL: 10