syczy mi ! --- ???!!! |
Autor |
Wiadomość |
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 20 Maj 2007, 22:58
|
|
|
Witam.
Nareszcie znalazlem co u mnie syczy po zapaleni silnika i jest to regulacja (pompowanie) fotela kierowcy i mam takie pytano pod fotelem idzie rurka jedna z fotela druga z podlogi pewnie trzeba je połączyć ale przy koncowce z fotela jest jakies plastikowe cos jakby jakas wtyczka ale przy tej rurce z podlogi nie ma nic jak proboje wlozyc ta rurke to nawet fotel zaczyna sie troche pompowac ale wiekszosc powietrza ucieka i syczy moze ktos zrobic zdjecie jak to wyglada u niego jak te rurki maja byc polaczone ??
Pozdrawiam. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21 Maj 2007, 00:28
|
|
|
lojek napisał/a: | ale normalnie działa ci regulacja świateł? |
Wszystko w najlepszym porządku. Regulacja opuszczania działa bez zastrzeżeń.
[ Dodano: 21 Maj 2007, 00:36 ]
grzesiekx, Najlepiej wymontować fotel i będzie jak na dłoni. Rurka jedna dochodzi do fotela (czarna skrzyneczka pod fotelem) a stamtąd idzie do sterownika tego przy fotelu. On rozdziela na 4 rurki prowadzące do konkretnych poduszek. Ja wymontowałem fotel , podłączyłem rurke ,włączyłem zapłon i nasłuchiwałem bo gdzieś uciekało powietrze.Okazało się że jedna z rurek była przetarta. Otwór zakleiłem POXIPOLEM i już rok czasu mam spokój.Pompuje extra. |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 10:25
|
|
|
oliva, ja chce tylko zobaczyc jak te rurki sa polaczone ze soba ta co z podlogi idzie z ta co z siedzenia wychodzi takie biale. Jak ktos moze jakies zdjecie zrobic to bym byl wdzieczny |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
misza1
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 258 Skąd: Chorzow
|
Wysłany: 18 Maj 2011, 22:15
|
|
|
odgrzewam kotleta ale...
widze ze problem byl poruszony a końkretnej odpowiedzi nie uwidziałem
a wiec:
lojek napisał/a: | A ja mam inne pytanie ale tez dotyczące regulacji świateł a mianowicie gdy mam czujnik na "0" to w trakcie dodawania gazu/przyspieszania światła obniżają sie samoczynnie i po zdjęciu nogi z gazu wracają do swojego pierwotnego ustawienia.
Czy mam cos uszkodzone? Dodam tylko że jak silnik pracuje na wolnych obrotach to wszystko jest ok. |
noo i wlasnie u mnie tez wystąpil ostatnio taki problem
wczesniej bankowo tego nie bylo a teraz jest i o ile w miescie nie przeszkadza to poza miastem jest irytujace swiecenie 2m przed maskie
czy ktos juz wie o co w tym chodzi??
dodam ze zaglowki chowaja sie normalnie, silowniki od regulacji sprawne, przełacznik wyciągnąłem bo ciutke przepuszcza i zmostkowalem dwa przewody ale dalej wielka czarna d... |
_________________ W202 C280 WDB 2020281A001986
W124 250D
W201 2.0D
Golf MK1 cabrio |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Maj 2011, 22:32
|
|
|
Im bardziej odchylona przepustnica tym ciśnienie w kolektorze rośnie (podciśnienie spada) dążąc do zera. Energia potrzebna na uniesienie reflektorów brana jest właśnie z tego podciśnienia - im wyższe tym wyżej mogą się odchylić lustra. Żeby reflektory nie pływały zależnie od położenia przepustnicy stosuje się regulator (0-3) podciśnienia oraz zasobnik podciśnienia - dostępny pod prawym błotnikiem. To pewnie jego przyczyna. Może pęknięty któryś wężyk itp. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Wojtass
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Radzionków
|
Wysłany: 18 Maj 2011, 22:46
|
|
|
hmm przed liftowe tez mialy ten zasobnik ?bo ja w mojej widze ze przewod leci z kabiny do lampy i nie ma tego zasobnika ... |
_________________ ex: special series W202 2.2 Sport "DTM-edition" '95 r.
WDB2020221F234835
W211 E280 avantgarde
WDB2110541A861157
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Maj 2011, 23:25
|
|
|
Ja go mam u siebie i jest to podlaczone pod rozdzielnik podciśnień przy komputerach - w prawej komorze przy szybie |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Tomek_73
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Październik 2011, 19:23
|
|
|
I u mnie od jakiegoś czasu pojawił się ten syczący odgłos, dzięki informacjom z tego tematu udało mi się ustalić na początku że jest to wina właśnie układu regulacji wysokości świateł.
Pierwsza inspekcja nie dała jednoznacznych informacji co konkretnie jest uszkodzone, a wystarczyło dotknąć wtyku przy lampie i mimo że wyglądał ok, to był nieszczelny i przy lekkim dotknięciu od razu się ułamał.
Koszt takiego "kolanka" w serwisie MB to ok 10zł
Na zdjęciu to część numer 59, tylko to chyba wersja po lifcie bo u mnie konkretnie ta część wygląda jak element 68.
Najważniejsze że nie syczy i działa regulacja świateł.
syczy.gif
|
|
Plik ściągnięto 720 raz(y) 55,74 KB |
|
_________________ WDB2020181A356080 |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Październik 2011, 22:05
|
|
|
Ten dźwięk też jest u mnie słyszalny, dokładnie pękło mi to samo kolanko przy wymianie lamp i nie mam podłączonej regulacji. W efekcie syczy przy pokrętle wysokości świateł. Nie mogłem fachowo sprecyzować nazwy tej części, także wielkie dzięki za namiary |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Luty 2013, 12:15
|
|
|
Nie zakładam nowego tematu, może ktoś mnie naprowadzi, bo nie mogę znaleźć źródła.
Otóż maska otwarta, silnik uruchomiony. Cięgnem dodaję gazu i puszczam.
W okolicy prawego przodu coś syczy przez chwilę i milknie. I tak za każdym razem.
Wygląda to na nieszczelność w dolocie, ale nie mogę zlokalizować źródła.
Mechanik zdjął dolną osłonę posprawdzał okolice turbiny i nic tam nie znalazł. Nie miał czasu na odkrywanie intercoolera, ale stwierdził na słuch, że raczej nie tam jest źródło.
Nie chcę rozbierać połowy auta.
Może macie jakieś sugestie gdzie dokładniej szukać. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 7 Luty 2013, 12:17
|
|
|
podciśnienie, szukaj fioletowego przewody |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 7 Luty 2013, 13:14
|
|
|
maurycy, filetowy jest od regulacji wysokości świateł wiec na pewno nie. bo syczy przy dodawaniu gazu |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Luty 2013, 13:44
|
|
|
TraczU napisał/a: | maurycy, filetowy jest od regulacji wysokości świateł wiec na pewno nie. bo syczy przy dodawaniu gazu |
Dokładnie tak. Regulacja działa i nie wchodzi w tryb awaryjny.
[ Dodano: 8 Luty 2013, 12:21 ]
Dzisiaj osłuchałem go porządnie, i... Wszystko wskazuje na dziurawy intercooler.
Znad zderzaka najbardziej słychać to syczenie i chłodnica klimy ma na dole tłustą plamkę.
[ Dodano: 27 Luty 2013, 15:11 ]
Ok. Intercooler wymieniony (miał nieszczelnośi), rura dochodząca do coolera też...
Ale syczy dalej po puszczeniu gazu...
Może ktoś sprawdzić u siebie czy po odpuszczeniu gazu przez chwilę (ok 2 sek.) syczy (prawy przód - okolice filtra powietrza).
Dźwięk upuszczanego lu zasysanego powietrza.
Boję się, że szukam dziury w całym... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Dvorzoo
Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 13 Skąd: K-ów
|
Wysłany: 16 Sierpień 2013, 02:40 ?
|
|
|
A więc i mi teraz zaczelo syczec przy regulatorze polozenia swiatel przy dodawaniu gazu. I w ziazku ztym mam pytanko co ma nieszczelnosc przy lampie do syczenia przy regulatorze?!?! Dodam ze lampy sie podnosza regulacja dziala ale po zgaszeniu silnika lampy opadaja , wczesniej tez opadaly ale nie syczalo..
Pozdrawiam |
_________________ Mercedes C-180 Elegance 1994 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Sierpień 2013, 21:05
|
|
|
badmojo, a to nie zawór upustowy? Jest BOV w CDI czy inaczej rozwiązali bezwładnośc turbo? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|