Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:51 |
Olej tylny most tip... |
Autor |
Wiadomość |
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 29 Sierpień 2007, 00:28
|
|
|
Olej do mostu wlewa się zależnie od tego czy jest to zwykły most czy z ASD
Do mostu BEZ ASD lejemy olej 85W90 z normą MB 235.0(oraz w.g API GL-4). Numer w ASO do zamówienia 000 989 28 03.
Do mostów Z ASD lejemy równiez 85W90 ale z normą MB 235.7 ( API GL-5), który spełnia wymagania mostów o podwyższonym współczynniku tarcia. Można ten olej spokojnie lac do mostów bez ASD. Numer do podania w ASO przy zamawianiu to 001 989 1703.
Co do wymiany - jak most jest suchy z zewnątrz, stan oleju OK i most nie hałasuje to NIE RUSZ |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 29 Sierpień 2007, 11:26
|
|
|
Tak też jest w książce - by nie zaglądać nawet jeśli jest suchy z dopiskiem by nie wymieniać tylko ew. dolewać. O oleju w ręcznej skrzyni biegów nic nie było napisane, więc domyślam się że tak samo (bo o oleju w automacie jest by wymieniać).
Więc nie będę nadgorliwy i będę tylko obserwował. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
coolcat
CoolCat
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 22 Skąd: Jabłonna k. Warszawy
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 13:49
|
|
|
Może to głupie pytanie ale w jaki sposób można najłatwiej sprawdzić stan oleju w moście i w skrzyni biegów MB w 202? |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 13:57
|
|
|
Kiedyś była stara metoda taka, że stajesz na płaskim, odkręcasz śrubę tzw przelewową i jak poziom oleju jest równo z tym otworem tzn że jest ok, wystarczy paluch włożyć i wyczuć można czy jest olej. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
pawell
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 79 Skąd: łódź
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 16:10
|
|
|
przy okazji wymiany oleju w skrzyni biegów zobaczyłem że jest brzydki wyciek oleju w tylnim moście.pokazałem mechanikowi i w poniedziałek umówilismy sie na wymiane zimeringów i oleju. |
_________________ C 200 CLASSIC 99'kombi,automat,benz
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 22:55
|
|
|
pawell napisał/a: | w poniedziałek umówilismy sie na wymiane zimeringów i oleju. |
Upewnij się, że facet wie i zna zasadę dokręcania śruby na wałku atakującym.
Jak sie to zrobi źle, to będzie zbyt duży lub zbyt mały luz międzyzębny i most może zacząć wyć...
Jesli wyciek jest niewielki i most nie wyje - JA BYM NIE RUSZAŁ serio
Wystarczy co jakiś czas kontrolować stan oleju i ew. dolać naparstek... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pawell
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 79 Skąd: łódź
|
Wysłany: 22 Luty 2008, 15:33
|
|
|
wyciek jest za duży,skontroluje sprawę.dzięki za ostrzeżenie.
[ Dodano: 27 Luty 2008, 10:17 ]
o.k wszystko juz rozkręcone,skręcone i zrobione.jest o.k |
_________________ C 200 CLASSIC 99'kombi,automat,benz
|
|
|
|
|
shellby
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 49 Skąd: Sligo
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 23:59
|
|
|
Witam.
Czeka mnie wymiana uszczelniaczy(zbyt duży wyciek) w tylnym moście, uszczelniacze już mam.
Przeglądając stan tylnego mostu zauważyłem luz na wałku atakującym (w czasie jazdy 60-80km/h lekko pomrukuje most), będę kasować ten luz jeżeli nie jest to walnięte łożysko.
Tutaj zapytam, czy ktoś zna i może ew podać symbol łożyska (nie chodzi mi o nr części). |
_________________ C230K ASB 99'
WDB2020242F844108 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2010, 12:00
|
|
|
witam.chce dolac olej do tylnego dyfra.jest napisane o olejach,lecz podane jest duzo rodzai.mam ASB i jaki konkretnie mam dolac?no i jakie narzedzia szykowac do odkrecenia korka? prosil bym zeby ktos podal mi symbol/parametry. odbiegne lekko od tematu. w tygodniu wymieniam olej i filtr w ASB[4biegowej]i nie wiem czy zakupilem odpowiedni. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=990760283 czy moze mi ktos potwierdzic ze pasuje? |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2010, 13:40
|
|
|
polofix, punkt 9. regulaminu |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
mandrake
Marcel
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 23 Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: 15 Marzec 2012, 14:22 Tylny most - olej jak kisiel (gęsty i różowy)
|
|
|
Cześć
Mam problem z tylnym mostem.
Na jesieni była tylko kropla oleju na tylnym moście. Teraz jest konkretnie mokry.
W tylnym moście po odkręceniu korka olej jest konsystencji lekko żółto-różowego gęstego kiślu (wkładasz palec, wyciągasz, nie skapuje jak jest kropla na palcu).
Ruszać toto ? nie ruszać ? dolać ? sprzedać ?
Mechanik mnie straszy, że ktoś na sprzedanie samochód zrobił i smar z olejem wymieszał.
Rocznik 97, przebieg (kto wie naprawdę) około 140k km. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
-------------------------
C 220D KOMBI z 1997
silnik 2.2 (95KM), pompa lu..cyfer |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Marzec 2012, 15:13
|
|
|
Wymienić olej i kontrolować stan.
A jak się nie podoba lanie oleju, to zrobić uszczelniania na flanszach. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3312 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 15 Marzec 2012, 16:13
|
|
|
mandrake, Na to wygląda- towot zmieszany z hipolem do wyciszenia mostu.Nic nie kombinuj tylko szukaj mostu.Jeśli przy "budyniu " się poci to przy dolewce - wymianie będzie sikał.
Kombi w dieslu 97' i 140 tysi |
|
|
|
|
mandrake
Marcel
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 23 Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: 15 Marzec 2012, 21:46
|
|
|
madzara31 napisał/a: | mandrake, Na to wygląda- towot zmieszany z hipolem do wyciszenia mostu.Nic nie kombinuj tylko szukaj mostu.Jeśli przy "budyniu " się poci to przy dolewce - wymianie będzie sikał.
Kombi w dieslu 97' i 140 tysi |
a może mi ktoś po VINie powiedzieć jaki jest symbol MB tego mostu (ew. jakie ma przełożenie ?) bo nie wiem czego szukać
Dzięki |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
-------------------------
C 220D KOMBI z 1997
silnik 2.2 (95KM), pompa lu..cyfer |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3312 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 15 Marzec 2012, 21:57
|
|
|
Wszystko jest napisane na korpusie. |
|
|
|
|
|