Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Klejące wskazówki zegarów
Autor Wiadomość
robert-c180 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 241
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 22:02   Klejące wskazówki zegarów

Z racji tego, że jest to dość częsta przypadłość w zegarach przedliftowych (ze słupkami ograniczającymi) postanowiłem zrobić małą fotorelacje z moim patentem, który całkiem nieźle się sprawdził. Pewnie nie jeden z Was rozbierał zegary w celu wyczyszczenia słupków i wskazówek z lepkiej substancji, która się na nich osadza i później denerwuje podczas jazdy. Ja też z 3 razy tak robiłem, czyściłem patyczkiem do ucha za pomocą odtłuszczacza, ale pomagało to na miesiąc, góra dwa. Wygląda to mniej więcej tak, że od strony tarcz zegarów po słupku, wydobywa się lepka maź, która po jakimś czasie pokrywa cały słupek ograniczający wskazówkę, na tym zdjęciu widać kałużkę u podstawy słupka:


Pierwszy pomysł był taki, żeby nałożyć na słupki koszulki termokurczliwe, albo kawałki izolacji po kablu. Tak też zrobiłem. Nałożyłem na wszystkie słupki izolacje po oskórowanym kablu. Lecz jak wcześniej wspomniałem, lepka substancja wydobywa się od podstawy słupka, czyli po pewnym czasie, nachodziła też na nowonałożoną izolacje. Co prawda taki patent wytrzymywał dłużej niż goły słupek, ale od czasu do czasu wskazówka prędkościomierza potrafiła się przykleić. Dzisiaj, musiałem wyciągnąć zegary, bo miałem smugi na szybce od środka po ostatnim czyszczeniu, więc chciałem ją wyczyścić, a przy okazji ulepszyć patent z klejącymi wskazówkami. No więc, bierzemy kawałek izolacji po kablu i ucinamy 4 malutkie kawałeczki po około 1-2mm:


Po czym nakładamy nowoucięte kawałeczki na każdy słupek, w takiej odległości, aby wskazówka na niego opadała, tak to mniej więcej wygląda:
Temperatura, poziom paliwa:

Licznik:

Obrotomierz:


Ważne jest, aby kawałeczki izolacji, dość ciasno wchodziły na słupki, co zapobiegnie ewentualnemu spadnięciu. Efekt końcowy i poglądowy:

Nakładek praktycznie nie widać, a wskazówki już nie będą sie lenić, tylko wkońcu zaczną tańczyć jak należy :mrgreen:

Pozdrawiam :) :mb:
 
 
daviders
Mercedes C250 TD T


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Gostyń/Krobia
Wysłany: 26 Lipiec 2012, 08:33   

Patent wymyślony nieźle :) . Szkoda że sam nie wpadłem na ten pomysł, bo to samo też mi się działo przy liczniku.
_________________


S202 C250 TURBODIESEL 1999r. CLASSIC
WDB2021881F824254
W202 C180 1995r. ELEGANCE (była 10 lat)
WDB2020181A329196
 
 
Stuku 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 165
Skąd: NO/NOS
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 14:56   

Hmmm u siebie miałem taki problem przez pół roku (obrotomierz stał w miejscu). Jednakże pomagało małe jeb w deskę i chodził jakby z fabryki dopiero wyjechał. I mu przeszło :P
_________________
każdy właściciel BMW kupił je tylko dlatego, że nie potrafił przeliterować słowa Mercedes
 
 
daviders
Mercedes C250 TD T


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Gostyń/Krobia
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 17:15   

Masz rację Stuku. Ale miałem 2 razy wyciągnięty licznik tak żeby aby go przeczyścić od środka. Dało to efekt, ale nie na długo bo zaś znów się to działo samo. A nigdy nie wpadłem na ten pomysł co robert-c180.
_________________


S202 C250 TURBODIESEL 1999r. CLASSIC
WDB2021881F824254
W202 C180 1995r. ELEGANCE (była 10 lat)
WDB2020181A329196
 
 
robert-c180 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 241
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 12 Sierpień 2012, 23:48   

Stuku napisał/a:
Hmmm u siebie miałem taki problem przez pół roku (obrotomierz stał w miejscu). Jednakże pomagało małe jeb w deskę i chodził jakby z fabryki dopiero wyjechał. I mu przeszło :P


Zgadzam się, że uderzenie w zegary powodowało odklejenie się wskazówek, bo sam tak kilka razy robiłem, ale u mnie niestety kleiły się cały czas i usterka nie przeszła samoczynnie. A poza tym miałem już dość odpowiadania na pytanie zadawane przez różnych pasażerów, dlaczego uderzam w deske rozdzielczą :mrgreen:

Minął prawie miesiąc odkąd zastosowałem te nakładki i jeszcze ani razu żadna wskazówka sie nie przykleiła, także z czystym sumieniem polecam tym, co mają ten własnie problem ;)
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 31 Październik 2014, 18:46   

A tak zapytam jak wyciągnąć zegary żeby móc założyć nakładki żeby się nie kleiły wskazówki?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 31 Październik 2014, 20:37   

asziatko, wystarczy przeszukac dział Zrób to Sam, to tylko 3 strony
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=4240
Szkoda, że nie ma zdjęc ale temat jest bardzo prosty.Do pierwszego razu najlepiej ściągnij kierownice. Kup dwie szprychy rowerowe i zagnij konce na haczyk. Włóz na samym dole miedzy zegary a deskę, zachacz i pociągnij.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 1 Listopad 2014, 12:28   

Przyznam że jest troszkę zabawy z tym wyciąganiem zegarów. I przyznam że nie co mam obawy że dobrze to zrobię :? .
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Listopad 2014, 21:12   

asziatko, to naprawdę prosta praca. Do zdjęcia kiery potrzebny tylko dobry imbus
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 3 Listopad 2014, 09:49   

Powoli będę próbował to zrobić.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Listopad 2014, 10:36   

Komplet żaróweczek sobie przedtem kup, bo jak złożysz wszystko do kupy to zwykle połowa nie świeci :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 12 Marzec 2015, 12:18   

U mnie po wymianie licznika na nowy w sensie na nowy że kupiony z odzysku ten miał już założone na ograniczniki gumki żeby wskazówki się nie przyklejały.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
eMDe 

Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 5
Skąd: Banie
Wysłany: 3 Maj 2015, 14:17   

Dzięki wielkie! Miałem to samo i pomogło! :mrgreen:
_________________
W202 1.8 Elegance LPG 122KM
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 6 Maj 2015, 09:53   

I tak ma być :) .
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
MAREK-MERC 
MAREK-MERC

Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 9
Skąd: Piastów
Wysłany: 27 Październik 2015, 00:46   

Dziękuje za pomoc odrazu sie za to biorę.Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,164 sekundy. Zapytań do SQL: 9