Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Camel-
22 Styczeń 2012, 22:11
TERMOSTAT
Autor Wiadomość
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Grudzień 2014, 21:26   

Dzięki postaram sie jeszcze teraz go wymienić jak dostanę w rozsądnych pieniądzach bo dużo jeszcze w trasy. Całe szczęście odpukać ze Dogrzewacz działa :) . Ale dzięki temu na autostradzie nie ma ekonomicznej jazdy bo silnik niedogrzany słali tyle samo co przy 140 na autostradzie xD
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Grudzień 2014, 22:08   

Muciek, raczej termostat. Przy dużej szybkosci silnik teoretycznie jest bardziej obciążony co wystarczy, żeby utrzymać 80st przy delikatnie otwartym termostacie. Poniżej 100km/h silnik nie wytwarza juz takiego ciepła, stąd spadek temperatury. Sprawdz termostat wodny układu paliwowego. CDI musi trzymac temperature :!:

[ Dodano: 10 Grudzień 2014, 22:09 ]
W zasadzie to najpierw zacząłbym od termostatu układu paliwowego. Uprzedzam pytanie: temat juz był :evil:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Grudzień 2014, 22:36   

Poszukam a co do termostatu to znalazłem ten 'pierwszy' nie od paliwa za 95 zl firmy BEHR ktoś coś wie o tej firmie?
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 11 Grudzień 2014, 00:08   

Muciek, Behr to najwyższa pólka, obok Wahlera :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Styczeń 2015, 22:58   

Panowie i problem niby był rozwiązany ale jednak nie jest... Wymieniłem termostat i jest różnica to fakt - osiąga wyższą temperaturę w mieście i przy ostrzejszej jeździe tj. 85-90 stopni, szybciej delikatnie się nagrzewa, ogólnie w aucie mam ciepło, ale nadal traci temperaturę podczas jazdy np. dzisiaj przy 0 stopni na zewnątrz przy prędkości 70-90km/h spada do 70-75 stopni... O co może chodzić? Termostat zmieniłem na BEHR'a, różnica jest ale temperatura nadal spada. Dzisiaj na autostradzie go przycisnąłem do 180km/h to miał ładnie ok. 90 stopni celsjusza, potem zwolniłem do 130km/h i cały czas tak jechałem - temperaturą trzymał przez około 20-30km, aż ją systematycznie popuszczał i szalał potem między 78-85 stopni (cały czas 130km/h na tempomacie bez żadnej ingerencji), wrażenie miałem jakby się trochę gubił... Nie wiem co może być już przyczyną, ktoś pomoże?
Jeszcze raz powtórzę:
- zagrzewa się do 80-90stopni normalnie, teraz po wymianie nawet troszkę szybciej
- w aucie jest ciepło
- w mieście jakby trochę lepiej trzymał ale nadal nie jest idealnie...

No ale niestety przy obrotach 1300-1800 przy puszczonym gazie, widać jak spada temperatura - nie tak szybko jak w tamtym, bo wtedy miałem ten sam problem ale ciągle zauważalnie spada, proszę o poradę :)

[ Dodano: 18 Styczeń 2015, 22:59 ]
Nawet nie musi być w zasadzie na takich niskich obrotach bo przy 2500-2800 na autostradzie i tak momentami spadało, czy to może jakiś czujnik albo coś?
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 18 Styczeń 2015, 23:15   

Muciek, zostaw główny w spokoju. Ja wymieniłbym jeszcze ten od paliwa.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mczaj 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 101
Skąd: poznan
Wysłany: 18 Styczeń 2015, 23:17   

mlody człowieku masz silnik CDI , jak wiesz albo raczej z racji wieku i braku zaznajomienia sie z marką to nie wiesz , twoj silnik ma wtrysk bezposredni ktory dzieki temu ma duzą sprawnosc , lecz minusem jest ciągle niedogrzany motor zimą ,te same zjawisko wystepuje w silniku 290TD OM602.982
ten motor jak i motory CDI maja tzw dogrzewacze takie webasto dla silnika i gdy zimą dogrzewacz nie działa to masz efekt niedogrzanego motoru na krotkich dystansach


proste jak drut nie ? a ty dalej wymieniaj termostaty i inne gowna
jak nie naprawisz webasta dogrzewacza spalinowego to kicha

na koncu ladnei dodam "PAJACU" :lol:
_________________
w210 i w202
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Styczeń 2015, 23:39   

mczaj, mój super znawco nie wiem czy czytać umiesz i przeczytałeś to co napisałem a konkretnie ze temperatura spada do 70-75. Jakbyś miał chociaż jednego Mercedesa to byś wiedział ze Dogrzewacz działa do 60-70 stopni i mi on DZIAŁA ;) gdyby nie on to spadło by mi pewnie jeszcze niżej także wróć sobie kolego na forum swojej calibry i tam sie udzielaj.

perzu126, myślisz ze przez niego moze spadać temp?
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 18 Styczeń 2015, 23:54   

mczaj, proponuje Ci zmienić ton swoich wypowiedzi, bo kolejne ostrzeżenia polecą :evil:

Muciek, nie zadawaj pytań tylko studiuj: http://www.w202.pl/viewto...der=asc&start=0
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 19 Styczeń 2015, 09:15   

mczaj, prosiłem w PW, że każdy kolejny wulgaryzm bedzie karany! Nie będe tolerował chamstwa.
mczaj napisał/a:
twoj silnik ma wtrysk bezposredni ktory dzieki temu ma duzą sprawnosc , lecz minusem jest ciągle niedogrzany motor zimą ,te same zjawisko wystepuje w silniku 290TD OM602.982

To prawda, mniej energii jest marnowana w formie ciepła. Na wolnych obrotach przy włączonym ogrzewaniu temperatura silnika będzie spadać.
mczaj napisał/a:
ten motor jak i motory CDI maja tzw dogrzewacze takie webasto dla silnika i gdy zimą dogrzewacz nie działa to masz efekt niedogrzanego motoru na krotkich dystansach

Dogrzewacz jest przede wszystkim po to, żeby w kabinie było szybko ciepło a nie żeby silnik załapał temperature roboczą. Przy sprawnym termostacie, bez dogrzewacza silnik musi załapać 80st, fakt, że dzieje sie to dośc długo przy niskich temperaturach.. W sytuacji niskiego obciązenia motoru, np: na luzie jadąc, trzymając mało gazu i małe obroty i gdy włączysz ogrzewanie temperatura może spadać. Ale gdy dasz mu po garach 80st musi być.
Mam w domu 2 CDI ki: Sprinter 2,7 i szwagra W203 c200cdi. Obydwa łapia 80stopni bez dogrzewacza. Przy obecnych temperaturach to jakiś 10km jazdy. W Sprintku nie używamy dogrzewacza, bo stoi w garazu a w C klasie nie działa. C klasa ma zmieniony termostat, bo kiedys silnik własnie nie osiągał tych 80st, 60st to był maks. Po zmianie termostatu jest ok.
Zimą w mrozy zauważyłem w Sprinterze, że jadąc wolno po miescie z małym obciązeniem silnika temperatura nieco spadała w okolice 75stopni. Ale w Sprinterze nie ma termostatu paliwa, więc Ty musisz to sprawdzić jeszcze
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Styczeń 2015, 10:51   

Dobra wgryzłem się w temat i faktycznie termostat paliwowy może powodować to co mam, także zaczynam poszukiwania i wymiana w przeciągu miesiąca, bo na razie nie mam gdzie a do domu wracam nieprędko, zobaczymy :) dzięki za pomoc.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 19 Styczeń 2015, 17:39   

Panowie , wytlumaczy mi ktoś cholercia jak sprawdzić ten drugi termostat na małej chłodniczce ?
Kiedy on ma się zagrzać po jakim czasie , od razu po zapaleniu czy po jakiejś trasie? Ciepły zimny? Panowie ja już sobie z tym nie radzę haha :D

Dzisiaj sprawdzałem cały układ tzn rozgrzałem bestię (ogólnie 60-65stopni przy spokojnej jeźdzcie) a jak go butuję to 75 ostatnio miałem 80 w mieście) I patrzę namacalnie na chłodnicę .. to ta mała jest ciepła , dół tej wielkiej jest zimny ,a góra lekko ciepła .. Wymieniałem na początku grudnia termostat ten duży bo był walnięty.. czyżby ten mały też już siadl ? :) Dostanę go tylko w aso tak? Bo przetrzepałem intercars i nie ma tam..
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Styczeń 2015, 17:43   

Mietkowy, z tego co wyczytałem jak ta mała chłodnicza jest ciepła przy np. Około 60 stopniach to znaczy ze mały termostat do wymiany bo nie trzyma. Ja go tez wymienię przy najbliższej okazji chociaż za prędko to nie bedzie, tez szukałem i zostaje chyba tylko ASO. Z uszczelka 130zl około.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 20 Styczeń 2015, 12:42   

Muciek .. to gdzie Ty zamawiałeś ten termostat ? W moim ASO w Lubinie kasują prawie za niego 200zł .. on mi jakieś kwadratowe uszczelki termostaty obudowy chce wcisnąć .. Próbowałem mu tłumaczyć ale mało z tego wyszło .. jak mozesz podaj mi nr do tego aso gdzie zamawiałes ;p
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Styczeń 2015, 13:11   

Mietkowy, ja mówię o małym termostacie i sprawdzałem cenę przez internet ogólnie, a za duży z obudową też chcieli 210zł, ale kupiłem ORI BEHR'a za 92zł przez allegro, ale tutaj pod Gdańskiem odbierałem.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,227 sekundy. Zapytań do SQL: 6