Otwarty przez: Camel- 22 Styczeń 2012, 22:11 |
TERMOSTAT |
Autor |
Wiadomość |
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Grudzień 2014, 21:26
|
|
|
Dzięki postaram sie jeszcze teraz go wymienić jak dostanę w rozsądnych pieniądzach bo dużo jeszcze w trasy. Całe szczęście odpukać ze Dogrzewacz działa . Ale dzięki temu na autostradzie nie ma ekonomicznej jazdy bo silnik niedogrzany słali tyle samo co przy 140 na autostradzie xD |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Grudzień 2014, 22:08
|
|
|
Muciek, raczej termostat. Przy dużej szybkosci silnik teoretycznie jest bardziej obciążony co wystarczy, żeby utrzymać 80st przy delikatnie otwartym termostacie. Poniżej 100km/h silnik nie wytwarza juz takiego ciepła, stąd spadek temperatury. Sprawdz termostat wodny układu paliwowego. CDI musi trzymac temperature
[ Dodano: 10 Grudzień 2014, 22:09 ]
W zasadzie to najpierw zacząłbym od termostatu układu paliwowego. Uprzedzam pytanie: temat juz był |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Grudzień 2014, 22:36
|
|
|
Poszukam a co do termostatu to znalazłem ten 'pierwszy' nie od paliwa za 95 zl firmy BEHR ktoś coś wie o tej firmie? |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18 Styczeń 2015, 22:58
|
|
|
Panowie i problem niby był rozwiązany ale jednak nie jest... Wymieniłem termostat i jest różnica to fakt - osiąga wyższą temperaturę w mieście i przy ostrzejszej jeździe tj. 85-90 stopni, szybciej delikatnie się nagrzewa, ogólnie w aucie mam ciepło, ale nadal traci temperaturę podczas jazdy np. dzisiaj przy 0 stopni na zewnątrz przy prędkości 70-90km/h spada do 70-75 stopni... O co może chodzić? Termostat zmieniłem na BEHR'a, różnica jest ale temperatura nadal spada. Dzisiaj na autostradzie go przycisnąłem do 180km/h to miał ładnie ok. 90 stopni celsjusza, potem zwolniłem do 130km/h i cały czas tak jechałem - temperaturą trzymał przez około 20-30km, aż ją systematycznie popuszczał i szalał potem między 78-85 stopni (cały czas 130km/h na tempomacie bez żadnej ingerencji), wrażenie miałem jakby się trochę gubił... Nie wiem co może być już przyczyną, ktoś pomoże?
Jeszcze raz powtórzę:
- zagrzewa się do 80-90stopni normalnie, teraz po wymianie nawet troszkę szybciej
- w aucie jest ciepło
- w mieście jakby trochę lepiej trzymał ale nadal nie jest idealnie...
No ale niestety przy obrotach 1300-1800 przy puszczonym gazie, widać jak spada temperatura - nie tak szybko jak w tamtym, bo wtedy miałem ten sam problem ale ciągle zauważalnie spada, proszę o poradę
[ Dodano: 18 Styczeń 2015, 22:59 ]
Nawet nie musi być w zasadzie na takich niskich obrotach bo przy 2500-2800 na autostradzie i tak momentami spadało, czy to może jakiś czujnik albo coś? |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
mczaj
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 101 Skąd: poznan
|
Wysłany: 18 Styczeń 2015, 23:17
|
|
|
mlody człowieku masz silnik CDI , jak wiesz albo raczej z racji wieku i braku zaznajomienia sie z marką to nie wiesz , twoj silnik ma wtrysk bezposredni ktory dzieki temu ma duzą sprawnosc , lecz minusem jest ciągle niedogrzany motor zimą ,te same zjawisko wystepuje w silniku 290TD OM602.982
ten motor jak i motory CDI maja tzw dogrzewacze takie webasto dla silnika i gdy zimą dogrzewacz nie działa to masz efekt niedogrzanego motoru na krotkich dystansach
proste jak drut nie ? a ty dalej wymieniaj termostaty i inne gowna
jak nie naprawisz webasta dogrzewacza spalinowego to kicha
na koncu ladnei dodam "PAJACU" |
_________________ w210 i w202 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18 Styczeń 2015, 23:39
|
|
|
mczaj, mój super znawco nie wiem czy czytać umiesz i przeczytałeś to co napisałem a konkretnie ze temperatura spada do 70-75. Jakbyś miał chociaż jednego Mercedesa to byś wiedział ze Dogrzewacz działa do 60-70 stopni i mi on DZIAŁA gdyby nie on to spadło by mi pewnie jeszcze niżej także wróć sobie kolego na forum swojej calibry i tam sie udzielaj.
perzu126, myślisz ze przez niego moze spadać temp? |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 19 Styczeń 2015, 09:15
|
|
|
mczaj, prosiłem w PW, że każdy kolejny wulgaryzm bedzie karany! Nie będe tolerował chamstwa.
mczaj napisał/a: | twoj silnik ma wtrysk bezposredni ktory dzieki temu ma duzą sprawnosc , lecz minusem jest ciągle niedogrzany motor zimą ,te same zjawisko wystepuje w silniku 290TD OM602.982 |
To prawda, mniej energii jest marnowana w formie ciepła. Na wolnych obrotach przy włączonym ogrzewaniu temperatura silnika będzie spadać.
mczaj napisał/a: | ten motor jak i motory CDI maja tzw dogrzewacze takie webasto dla silnika i gdy zimą dogrzewacz nie działa to masz efekt niedogrzanego motoru na krotkich dystansach |
Dogrzewacz jest przede wszystkim po to, żeby w kabinie było szybko ciepło a nie żeby silnik załapał temperature roboczą. Przy sprawnym termostacie, bez dogrzewacza silnik musi załapać 80st, fakt, że dzieje sie to dośc długo przy niskich temperaturach.. W sytuacji niskiego obciązenia motoru, np: na luzie jadąc, trzymając mało gazu i małe obroty i gdy włączysz ogrzewanie temperatura może spadać. Ale gdy dasz mu po garach 80st musi być.
Mam w domu 2 CDI ki: Sprinter 2,7 i szwagra W203 c200cdi. Obydwa łapia 80stopni bez dogrzewacza. Przy obecnych temperaturach to jakiś 10km jazdy. W Sprintku nie używamy dogrzewacza, bo stoi w garazu a w C klasie nie działa. C klasa ma zmieniony termostat, bo kiedys silnik własnie nie osiągał tych 80st, 60st to był maks. Po zmianie termostatu jest ok.
Zimą w mrozy zauważyłem w Sprinterze, że jadąc wolno po miescie z małym obciązeniem silnika temperatura nieco spadała w okolice 75stopni. Ale w Sprinterze nie ma termostatu paliwa, więc Ty musisz to sprawdzić jeszcze |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19 Styczeń 2015, 10:51
|
|
|
Dobra wgryzłem się w temat i faktycznie termostat paliwowy może powodować to co mam, także zaczynam poszukiwania i wymiana w przeciągu miesiąca, bo na razie nie mam gdzie a do domu wracam nieprędko, zobaczymy dzięki za pomoc. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 19 Styczeń 2015, 17:39
|
|
|
Panowie , wytlumaczy mi ktoś cholercia jak sprawdzić ten drugi termostat na małej chłodniczce ?
Kiedy on ma się zagrzać po jakim czasie , od razu po zapaleniu czy po jakiejś trasie? Ciepły zimny? Panowie ja już sobie z tym nie radzę haha
Dzisiaj sprawdzałem cały układ tzn rozgrzałem bestię (ogólnie 60-65stopni przy spokojnej jeźdzcie) a jak go butuję to 75 ostatnio miałem 80 w mieście) I patrzę namacalnie na chłodnicę .. to ta mała jest ciepła , dół tej wielkiej jest zimny ,a góra lekko ciepła .. Wymieniałem na początku grudnia termostat ten duży bo był walnięty.. czyżby ten mały też już siadl ? Dostanę go tylko w aso tak? Bo przetrzepałem intercars i nie ma tam.. |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19 Styczeń 2015, 17:43
|
|
|
Mietkowy, z tego co wyczytałem jak ta mała chłodnicza jest ciepła przy np. Około 60 stopniach to znaczy ze mały termostat do wymiany bo nie trzyma. Ja go tez wymienię przy najbliższej okazji chociaż za prędko to nie bedzie, tez szukałem i zostaje chyba tylko ASO. Z uszczelka 130zl około. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 20 Styczeń 2015, 12:42
|
|
|
Muciek .. to gdzie Ty zamawiałeś ten termostat ? W moim ASO w Lubinie kasują prawie za niego 200zł .. on mi jakieś kwadratowe uszczelki termostaty obudowy chce wcisnąć .. Próbowałem mu tłumaczyć ale mało z tego wyszło .. jak mozesz podaj mi nr do tego aso gdzie zamawiałes ;p |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Styczeń 2015, 13:11
|
|
|
Mietkowy, ja mówię o małym termostacie i sprawdzałem cenę przez internet ogólnie, a za duży z obudową też chcieli 210zł, ale kupiłem ORI BEHR'a za 92zł przez allegro, ale tutaj pod Gdańskiem odbierałem. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
|