Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Koszty utrzymania W202.
Autor Wiadomość
Dżony 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 598
Skąd: Polska B
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 17:32   

Jak chodzi o elektronikę to najlepsze są egzemplarze bez nawet szczątkowej instalacji CAN czyli te sprzed małego liftu w 95r.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 18:30   

Dżony, ale w czym one są najlepsze? Na przykład: najlepiej w nich padają moduły silnika PMS. Albo: najlepiej w nich wymienia się przekaźniki wielofunkcyjne (czarne). Albo jeszcze: najlepszy mają dostęp do tylnego zawieszenia.

:roll:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Dżony 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 598
Skąd: Polska B
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 19:23   

A co ma dostęp do tylnego zawieszenia albo dostęp do przekaźników wspólnego z elektroniką pokładową?
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 19:27   

Dżony napisał/a:
A co ma dostęp do tylnego zawieszenia albo dostęp do przekaźników wspólnego z elektroniką pokładową?

A co ma przedlift mniej awaryjnego czego nie ma polift?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Dżony 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 598
Skąd: Polska B
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 20:06   

Nie mam porównania, to Ty jesteś ekspertem.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 20:40   

Camel-, to zawieszenie w202 uległo zmianie podczas małego liftu? Oprócz nowych sworzni dolnego wahacza
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
boney 


Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 20:50   

Miałem na myśli właśnie np. moduły silnika ;)

Osobiście wolałbym szukać auta po FL , ale nigdy nie wiadomo co się trafi.
_________________
Trwają poszukiwania: Moc, Elegancja, Kombi.
 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 21:53   

tak jak koledzy napisali - wszystko zależy od tego co kupisz, a żeby się przekonać co kupujesz musisz pofatygować się do sprawdzonego warsztatu (nawet nie musi być ASO, ja np. jeżdżę do Zibiego i za parę groszy solidnie sprawdza mi to co najważniejsze).
Ja od chwili zakupu nie mogę narzekać na awaryjność mego Mesia, a jeżdżę już 6 rok. Standardowe przeglądy co 15kkm z wym. oleju, filtra/filtrów są do 200 zł, a klocki równie groszowe, oczywiście czasami zdarzają się elementy zawieszenia - trochę droższe, ale bez tragedii nawet gdy większy przebieg osiągniesz 100kkm to może zdarzą się jakieś paski - też dupy nie urywa; przy dużych przebiegach (300kkm) ewentualnie jakiś alternator - starzy elektrycy - fachowcy zrobią ci prawie na poczekaniu za 200-300 zł.
Blachy, no to z wiekiem może kosztować.
W sumie w202, gdy dobrze kupione to kosztuje cię głównie paliwo, np. mój 200 z kompressorem (192KM) i z ciągle włączoną klimą, jazadmi po Wwie srednio za cały okres wychodzi do 10L/100km.
Oczywiście diesle mogą więcej wyciągać z kieszeni, dlatego uważam, że przy przebiegach do 20kkm/rok to tylko benzyna.
_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 22:03   

Dżony napisał/a:
Jak chodzi o elektronikę to najlepsze są egzemplarze bez nawet szczątkowej instalacji CAN czyli te sprzed małego liftu w 95r.

Dżony napisał/a:
Nie mam porównania

Czyli gdybym Cię nie pociągnął za język to by wszyscy przecyztali i zasugerowali sobie, że przed lifty są mniej awaryjne?
Jak coś komuś (czemuś) zarzucasz, to pamiętaj, że musisz umieć argumentować. Bo na chwile obecną to piszesz nie dość, że bzdury to jeszcze ogólniki nie mające wiele wspólnego z rzeczywistością.

perzu126 napisał/a:
Camel-, to zawieszenie w202 uległo zmianie podczas małego liftu?

Oczywiście nie uległo, na tym polegała moja szydera.

Polecam modele po FL bo są bardziej rozwojowe patrząc z punktu widzenia forumowicza. Z powodu właśnie CANa większość rzeczy jest zelektryzowana i "prościej" rozwiązana z punktu widzenia nawet eksploatowania. Ale elektryka(onika) jest na tyle prosta i dobrze rozwiązana, że ciężko się do czegoś przyczepić. No dobra, zdarzają się jakieś awarie tej elektroniki, pewnie głównie modułów (skrzyni czy silnika, a może nawet PTSu) ale są równie często (a może rzadziej? nie prowadzę statystyk) co ta elektronizacja sprzed liftu.
A w zasadzie wszystko zależy od budżetu. Wiadomo, że starsza auta kosztują mniej, ale to głównie z powodu rocznika, a nie kategorii "modernizacja modelu".
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Dżony 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 598
Skąd: Polska B
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 22:34   

Bzdury :roll:
W202 przed CAN ma tak prostą elektronikę, że nawet mój ojciec potrafi dociec co i jak a mechanikiem nie jest.
Poza tym po 8 latach eksploatacji jakieś pojęcie mam.
Swoją drogą czy to właśnie nie magistrala CAN w głównej mierze przyczyniła się do tego, że W210 jest niezbyt ceniony na rynku wtórnym w porównaniu do W124 który ma instalację elektryczną zbliżoną do pierwszych W202?
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 23:05   

Dżony, nie wiem ;)
Ja wiem tylko tyle, że CAN sam w sobie się nie psuje, bo CAN to tylko magistrala :mrgreen:

Tak jak byś napisał, że LAN przyczynił się do... czegoś tam ;)

Jeśli W210 od 1997 roku (pełny CAN jak w W202) miałby mieć słabe opinie, to również to dotyczy W202 FL. Jakoś nie zauważyłem ;)

A to, że Twój tata sobie radzi tu a nie tam... może to wynika z tego, że nie próbował robić coś gdzie CAN, a może wynika z niewiedzy.
Bo co tak naprawdę oznacza, że ogarnia coś w pre-FL gdzie nie ma CANa? Po FL by tego nie zrobił? Dobije Cię. W przedliftach też jest CAN.
Tylko co to zmienia z punktu widzenia użytkownika? :roll:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Dżony 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 598
Skąd: Polska B
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 23:29   

Nie dobijesz mnie :wink:
W202 przed małym liftem też miały CAN?
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 23:53   

Dżony, no pewnie. Pierwsze moduły komunikowały się CAN. PMS-IFZ oraz PMS-ABS jak dobrze pamiętam.
Po to jest CAN...
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Dżony 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 598
Skąd: Polska B
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 00:03   

W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Tu prośba do moderatorów o usunięcie moich wypocin z tego tematu.
 
 
Jawelkiewicz 
Paweł_S.


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 04:33   

Dżony w jednym ma rację. Jak czegoś w samochodzie nie ma to napewno się nie zepsuje.
_________________
C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,179 sekundy. Zapytań do SQL: 9