Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Podcisnienie a klapka obiegu wewnetrznego
Autor Wiadomość
Dvorzoo 

Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 13
Skąd: K-ów
Wysłany: 12 Wrzesień 2012, 14:29   Podcisnienie a klapka obiegu wewnetrznego

Witam!!
Mam pytanko (zaznaczam ze szukałem, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem).
Mam problem z klapka obiegu wewnętrznego, mianowicie jest cały czas otwarta.
Przy naciskaniu przełącznika słyszę przekaźnik nad nogami pasażera ale klapka się nie zamyka. Moje pytanie to: czy klapka jest sterowana podciśnieniem??
pzdr.
_________________
Mercedes C-180 Elegance 1994
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 11:45   

Dvorzoo napisał/a:
czy klapka jest sterowana podciśnieniem??
- tak jest sterowana podciśnieniem. Mam tak samo, po wciśnięciu przycisku słychać że zawór dostaje sygnał, jednak klapa się nie zamyka... :(
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
maciekolo 
W208 2.0 136km

Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: Radom
Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 13:18   

Klapka działa w jedną stronę podciśnieniowo, a w drugą stronę przez sprężynę. Zazwyczaj sprężyna pęka, dlatego jest cały czas w jednej pozycji.Pzdr
_________________

 
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 13:45   

maciekolo napisał/a:
Zazwyczaj sprężyna pęka, dlatego jest cały czas w jednej pozycji.Pzdr
- Ooo i to jest jakiś trop! Dzięki maciekolo, jak będę miał chwilę to zobaczę co z tą sprężyną. A nie wiesz czy sprężyna zamyka, a podciśnienie otwiera, czy odwrotnie?
Pozdrawiam,
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
dobermannn


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 15:44   

Widze że jest to przypadłość naszych :mb:
Mam to samo :evil:
_________________
Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
 
 
maciekolo 
W208 2.0 136km

Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 22:52   

Podciśnienie robi układ zamknięty-pobiera powietrze z wnętrza, sprężyna otwiera układ - pobiera świeże powietrze z zewnątrz.
_________________

 
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 24 Wrzesień 2012, 15:16   

Cytat:
Podciśnienie robi układ zamknięty-pobiera powietrze z wnętrza, sprężyna otwiera układ - pobiera świeże powietrze z zewnątrz.
- aha, czyli w moim przypadku to chyba nie sprężyna, bo ja mam cały czas obieg "otwarty", ale jak będę miał chwilę to sprawdzę tą sprężynę.
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 24 Wrzesień 2012, 23:01   

http://moto.allegro.pl/za...2606306700.html
Czy to jest to co jest odpowiedzialne za zamykanie klapki? Bo coś podobnego widziałem u siebie. Mam tą klapkę cały czas otwartą


edit;

To jest właśnie ten zaworek który każdemu z nas pyka ale niestety bez skutku




zdj nr 2



"coś" przy klapce



Po zaślepiałem przewody od EGR i przepustnicy bo myślałem że może to. Jednak bez skutku.


Myślę sobie że może ten gł zawór nie działa wiec odłączyłem ten wężyk z oznaczeniem VAC i podłączyłem go bezpośrednio z z Vacumpompą


Po uruchomieniu silnika podciśnienie było podawane na 100% a mimo to klapka się nie zamykała nawet pomagałem trochę ręką ale widocznie coś jest nadal nie tak.

Rozważam teraz podłączenie vacum pompy bezpośrednio do tego silniczka przy klapce ale do tego potrzebuje 2m wężyka i trochę wolnego czasu. Podejrzewam awarię albo zaworku przy klapce i ewentualnie "silniczka"
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 25 Wrzesień 2012, 14:50   

sprawdz czy dochodzi napiecie do tego elementu, ktory "puszcza" podcisnienie
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 25 Wrzesień 2012, 19:12   

Skoro słychać pykanie przy włączaniu OBIEGU to znaczy że napięcie dochodzi, czy się mylę? Prąd musi być skoro jest reakcja. Kurde brakuje mi pomysłów. A powiedzcie mi ten zaworek obok filtra powietrza idą wężyki na przepustnice i do kabiny to on tworzy podciśnienie? Grube wyjście "OUT" cienkie " VAC" i pod spodem jest wężyk z filterkiem. Chyba mam to zepsute bo przepustnica się nie rusza a jedynie brzeczy mi ten właśnie zaworek po wyłączeniu silnika
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
maciekolo 
W208 2.0 136km

Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: Radom
Wysłany: 27 Wrzesień 2012, 22:42   

Kombinujesz jak koń pod górę :P Siłownik przy klapce wystarczy sprawdzić ustami: dmuchasz ->klapka przełącza się na obieg otwarty, ciągniesz -> obieg zamknięty. Siłownik jest tego typu: ...... Dodałbym zdjęcie, ale nie mam uprawnień....
_________________

 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 09:33   

maciekolo napisał/a:
Dodałbym zdjęcie, ale nie mam uprawnień....


Nikt nie ma. Ta opcja jest wyłaczona. Trzeba foty na zewnętrzny serwer wrzucać.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 28 Wrzesień 2012, 17:31   

maciekolo napisał/a:
Kombinujesz jak koń pod górę :P Siłownik przy klapce wystarczy sprawdzić ustami: dmuchasz ->klapka przełącza się na obieg otwarty, ciągniesz -> obieg zamknięty. Siłownik jest tego typu: ...... Dodałbym zdjęcie, ale nie mam uprawnień....

Dobra spróbuje jak mówisz
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
dobermannn


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Październik 2012, 09:27   

Wiem że dziś jest poniedziałek i chyba dlatego ja już nic nie rozumiem. Dostarcza się podciśnienie → klapka w obiegu zamkniętym. Ale za chińskiego boga nie mogę zrozumieć w jaki sposób silnik ma dostarczyć tam ciśnienie. Czy w takim razie pompka od centralnego zamka jakąś role tu odgrywa (bo tylko to mi przychodzi do głowy ) ??r
_________________
Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
 
 
kmtaxi 
Krzysztof

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 167
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 1 Październik 2012, 10:31   

Pompka ZV daje w układ podciśnienie - zawór dostaje impuls i otwiera obwód na siłownik, a ten zamyka klapę. Następny impuls i zawór zamyka obwód i otwiera w obwodzie ciśnienie atmosferyczne, a sprężyna otwiera klapę, proste jak drut.
_________________
W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 9