Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie klapek kolektora ssacego CDi
Autor Wiadomość
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 11 Październik 2012, 13:15   Sterowanie klapek kolektora ssacego CDi

Witam

Otwieram nowy temat, bo wierze, ze zawarta w nim wiedza pomoze mi i kazdemu innemu kto wzmaga sie z problemem sterowania kolektorem ssacym

Moje auto od poczatku nie mialo sterowania kolektora i ostatnio do tego doszedlem, klapki kolektora sa non stop otwarte i auto nie pracuje jak trzeba.

Ponizej zdjecie kolegi frutii1992 ktory ma cdi powyzej 1999 roku i juz mi pomogl



Uploaded with ImageShack.us

Na jego zdjeciu wyraznie widac elektrozawor i przewody, sygnalowe, ktore rozchodaz sie z wiazki

U mnie sytuacja wyglada nastepujaco



Uploaded with ImageShack.us

Pompki brak, mysle, ze jej nigdy nie bylo, wtyczki brak i przeowdow podcisnienia brak.

Obecnie silownik kolektora jest do niczego nie podlaczony, wiec mysle, ze tak byc nie powinno

Widac wyraznie, ze w starym cdi na nie bylo osobnego elektrozaworu sterujacego klapkami kolektora ssacego bo po pierwsze nie ma do niego wtyczki a po drugie bylem u elektryka i powiedzial, ze u mnie w aucie nie ma kabli z ECU do sterowania tym elektrozaworem

Wniosek jest nastepujacy, ze sterowanie klapkami w pierwszej wersji Cdi odbywalo sie bez elektrozaworu.

Pytanie brzmi jak?

Moze w pierwszych CDi elektrozawor jest w innym miejscu?

Bardzo prosilbym o pomoc

Pozdro
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Październik 2012, 20:58   

Szary przewód to kabel czy podciśnienie ?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Shaggy 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 540
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Październik 2012, 21:43   

Oleandro, jak jesteś w Szczecinie i chcesz zobaczyć CDI z końcówki 2000 roku to daj znać :idea: Ja mam wrażenie że u mnie jest w innym miejscu :idea:
_________________
Opel Vectra C 1,9CDTi 2008 180KM Automat
Mercedes S211 2,2 CDi WDB2112061A587714 $$2019
Mercedes S202 2,2 CDI WDB2021931G000019 $$2016
Peugeot 405 Signature 1,9TD 1995 $$2012
Mercedes w202 2,2D Classic 1994 sedam $$2015
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 11 Październik 2012, 21:56   

Camel- napisał/a:
Szary przewód to kabel czy podciśnienie ?


Pusta rurka podcisnienia

Shaggy napisał/a:
Oleandro, jak jesteś w Szczecinie i chcesz zobaczyć CDI z końcówki 2000 roku to daj znać :idea: Ja mam wrażenie że u mnie jest w innym miejscu :idea:


Nie ma mnie w Szczecinie, jestem obecnie w UK, moje drugie w202 jest z 1999r i ma inentyczne sterowanie jak na pierwszym zdjeciu

Potrzeba kogos kto ma pierwsze Cdi albo wiedze :)
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Październik 2012, 22:00   

Mój mietek jest z lutego 2000, szara rurka to podciśnienie idące z serwa, identyczne idą do elektrozaworów Egr i turbiny.

Oleandro popatrz jak szara rurka wychodzi z serwa i idzie przy lewym błotniku do zaworu egr, po drodze powinien być trójnik i powinna odchodzić w bok właśnie ta rurka widoczna na zdjęciu

ps
Na twoim zdjęciu widzę, że masz haczyk do powieszenia tego elektrozaworu, przyjżyj się czy nie widać na nim śladów użytkowania
_________________
om611 + gt22v
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 11 Październik 2012, 22:15   

frutii1992 napisał/a:
Oleandro popatrz jak szara rurka wychodzi z serwa i idzie przy lewym błotniku do zaworu egr, po drodze powinien być trójnik i powinna odchodzić w bok właśnie ta rurka widoczna na zdjęciu


U mnie jest inaczej, nie ma nigdzie sladu na to aby szara rurka z pierwszej foty moglaby gdziekolwiek byc fabrycznie podlaczona.

Jutro porobie zdjecie i wkleje, ale nie ma zadnego trojnika

frutii1992 napisał/a:

ps
Na twoim zdjęciu widzę, że masz haczyk do powieszenia tego elektrozaworu, przyjżyj się czy nie widać na nim śladów użytkowania


Haczyk jest jak nowy i wyglada jakby nigdy nic na nim nie wisialo. Zwroc uwage, ze wtyczki na naszych przelacznikach sa zupelnie inne.
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 12 Październik 2012, 18:24   

Mam zwykłe 2.2d i ale też nie mam modulatora przy tym czujniku. Jeżeli nie ma modulatora przy tym czujniku to mamy po lewej stronie pod rurą filtra powietrza. Dziwne że jedne mają tak a drugie innaczej
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Październik 2012, 19:32   

oleandro U mnie jest tak jak na pierwszym zdjęciu. Końcówka 1999 roku.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 12 Październik 2012, 19:37   

tomi382 napisał/a:
Jeżeli nie ma modulatora przy tym czujniku to mamy po lewej stronie pod rurą filtra powietrza. Dziwne że jedne mają tak a drugie innaczej


U mnie pod rura nie ma opcji, mysle, ze w naszych autach puszka z filtrem i rura sa w innych miejscach.

badmojo napisał/a:
oleandro U mnie jest tak jak na pierwszym zdjęciu. Końcówka 1999 roku.


Malo mnie to raduje :)



Filterek wymieniony z servo idzie przewod do elektrozawodu turbo ponizej



W tym miejscu juz nigdzie nie ida szare przewodu po lewej stronie komory silnika



Tu moze byc cos ciekawego, bo w tle rozmazany (nie moglem zlapac ostrosci) jest zlaczka "T" jeden przewod idzie do sterowania EGR



Od elektrozaworu sterujacego EGR nigdzie sie podcisnienie nie rozgalezia i tu tez jest koniec szarych przewodow po prawej stronie komory silnika

zagadkowy przewod idzie pod skrzynke z bezpiecznikami. Nie wiem gdzie i po co idzie. Probowalem wyciagnac skrzynke z bezpiecznikami dzis ale jest sporo zabawy i mysle, ze nie bedzie to do konca mozliwe ze wzgledu na ilosc kabli i polaczenia.

Lipa i musze to ogarnac sam bo mechanicy nie maja bledego pojecia o co biega
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Październik 2012, 22:48   

To u mnie jest inaczej, bo ja mam serwo trochę inne i po stronie kierowcy.
_________________
om611 + gt22v
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Październik 2012, 23:39   

oleandro Jak potrzebujesz schematy układu podciśnienia, to wejdź sobie na EPC, wpisz swój WIN i w grupie (Группа) :80 VACUUM SYSTEM znajdziesz schematy układu podciśnienia do Twojego silnika i wykumasz czy czegoś brakuje, czy ten typ tak ma. Gdzieś czytałem, że były różnice w CDI do 06.1999 i po.

Załączył bym Ci schemat ze swojego auta, ale "nie mam uprawnień do załączania plików z rozszerzeniem jpg na tym forum" ...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 13 Październik 2012, 14:13   

frutii1992 napisał/a:
To u mnie jest inaczej, bo ja mam serwo trochę inne i po stronie kierowcy.


Moja Celyna zielona RHD angylska :)

badmojo napisał/a:
oleandro Jak potrzebujesz schematy układu podciśnienia, to wejdź sobie na EPC, wpisz swój WIN i w grupie (Группа) :80 VACUUM SYSTEM znajdziesz schematy układu podciśnienia do Twojego silnika i wykumasz czy czegoś brakuje, czy ten typ tak ma. Gdzieś czytałem, że były różnice w CDI do 06.1999 i po.


Na tym ruskim EPC nic nie ma, poza tym tam czesto sa dziwne informacje i jest wiele rzeczy ogolnych, ktorych nie ma w aucie.

Sprawa jest skomplikowana. Moj ostatni elektryk ma dostep do prawdziwego mercedesowskiego EPC i na nim byl wg vinu byl elektrozawor na schematach ale nie byl niczym oznaczony i nie bylo numeru czesci. Moze to oznaczac, ze nawet tam nie ma opisanej roznicy, jest schemat nowszego cdi po polowie 1999r.

Kabli przy ECU do elektrozaworu sterujacego kolektorem ssacym brak, nie wiazek nawet podobnych, sprawdzilem wszystkie kolory.

Cos musi tym sterowac, czyli blokowac doplyw podcisnienia. Nie wiem co i gdzie...

badmojo napisał/a:
Załączył bym Ci schemat ze swojego auta, ale "nie mam uprawnień do załączania plików z rozszerzeniem jpg na tym forum" ...?


Chyba wszyscy maja, musisz tylko uzyc strony, ktora umieszcza zdjecie na swoim serwerze a pozniej wklejasz likn "for forums" do tresci wiadomosci

Ja uzywam http://imageshack.us/
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 13 Październik 2012, 18:41   

Oleandro napisał/a:
Sprawa jest skomplikowana. Moj ostatni elektryk ma dostep do prawdziwego mercedesowskiego EPC i na nim byl wg vinu byl elektrozawor na schematach ale nie byl niczym oznaczony i nie bylo numeru czesci. Moze to oznaczac, ze nawet tam nie ma opisanej roznicy, jest schemat nowszego cdi po polowie 1999r.

Być może sprawa jest prosta, tylko sam ją komplikujesz. Chcę przez to powiedzieć, że skoro w aucie nie ma tego układu to pewnie nigdy go nie było. W EPC rysunek jest ogólny do wszystkich samochodów: jeżeli po nr VIN wyskakuje brak numeru części tzn na rysunku ona jest, a w opisie jest brak numeru części to oznacza, że dany samochód nigdy nie posiadał danego elementu fabrycznie.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 13 Październik 2012, 23:39   

Pioterek napisał/a:

Być może sprawa jest prosta, tylko sam ją komplikujesz.


Gdyby tak bylo to nie prosilbym o pomoc

Pioterek napisał/a:
Chcę przez to powiedzieć, że skoro w aucie nie ma tego układu to pewnie nigdy go nie było.


To droga dedukcji obecnie potwierdzone jest.

Pioterek napisał/a:
W EPC rysunek jest ogólny do wszystkich samochodów: jeżeli po nr VIN wyskakuje brak numeru części tzn na rysunku ona jest, a w opisie jest brak numeru części to oznacza, że dany samochód nigdy nie posiadał danego elementu fabrycznie.


To sie zgadza a pozostaje pytanie, klapki sa pozostawione same sobie, wiec co nimi steruje?
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
koszmar666devil 

Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 2
Skąd: rawicz
Wysłany: 14 Październik 2012, 09:56   

witam

[ Dodano: 14 Październik 2012, 12:06 ]
Oleandro, witam przyjacielu, mam pytanie moze ty bedziesz mi umal odpowiedziec mianowicie na jednym ze zdjec widac rure kolektora ssacego i na wysokosci weza od chlodnicy znajduje sie jakis czujnik,powiec mico to za czujnik i doczego on jest ,bo u mnie on jest wypiety i wicza tylko dwa kabelki z gory dziekuje i przepraszam za klopotliwe pytanie.pozdrawiam


c220cdi/99r elegance
vin:WDB202931F888376
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,095 sekundy. Zapytań do SQL: 6