Sterowanie klapek kolektora ssacego CDi |
Autor |
Wiadomość |
frutii1992
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 424 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14 Październik 2012, 14:09
|
|
|
U mnie jest taki sam, moim zdaniem to czujnik temperatury powietrza, zaraz skocze do garażu i podam nr oryginału.
Tak jest, to czujnik temperatury powietrza w dolocie, 0005422818 |
_________________ om611 + gt22v
|
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 14 Październik 2012, 16:35
|
|
|
Jest to czujnik cisnienia doladowania
Jaka ma funkcje dokladnie to nie wiem, jestem pewien, ze wspolpracuje z ECU i turbo |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
frutii1992
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 424 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 14 Październik 2012, 17:47
|
|
|
Oleandro napisał/a: |
To sie zgadza a pozostaje pytanie, klapki sa pozostawione same sobie, wiec co nimi steruje? |
A numer silnika zgadza się z tym co masz w VIN-ie czyli 611960 30 038177? Może ktoś już kiedyś zrobił wymianę na nowszy i stąd całe zamieszanie? |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 16 Październik 2012, 17:49
|
|
|
Dzis szukalem numeru silnika wraz z mechanikiem - lips
Nie ma go nigdzie, jest nr pokrywy zaworow i kolektora wydechowego.
Ktos moze powiedziec gdzie szukac numeru motorowni w OM611? |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Październik 2012, 21:59
|
|
|
Oleandro
Może to Ci pomoże.
Nie mogłem załączyć PDFa, więc wysyłam Ci link do postu na elektrodzie. Ale żeby go pobrać musisz być zalogowany.
http://www.elektroda.pl/r...41.html#4338041
Nie sugeruj się tematem. W tych załącznikach są schematy całej pneumatyki do CDI 12/1997-04/2000
Ps. Wiem że mogę dodawać zdjęcia. Zastanawia mnie tylko dlaczego jak ja wstawiam to widać tylko link, a innych zdjęcia widać w postach...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 20 Październik 2012, 22:21
|
|
|
dzieki za pomoc badmojo
bylem w aso i dostalem schemat ponizej
tyczy sie to wszystkich Cdi nawet mojego bo Vin dalem
u mnie nie ma elektrozaworu
finalnie mechanicy podpieli mi kolektor pod zawor EGR i jest wszystko zasilane z elektrozaworu
silnik pracuje z wieksza kultura ale zadnej roznicy na mocy nie odnotowalem |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Październik 2012, 23:53
|
|
|
No ten schemat jest pełniejszy.
A dali Ci też opis tego schematu? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 21 Październik 2012, 11:34
|
|
|
Oleandro czytam i nie wierze w to co widzę
wes to zrob porzadnie
kup elektrozawor wtyczke do niego i piny do kompa podlacz to jak w orginale bylo i bedzie pracowalo prawidłowo a nie odstawiacie jakas szopkę |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 21 Październik 2012, 12:37
|
|
|
Poprosilem goscia w ASO aby zlokalizowal mi urzadzenie oznaczone numerem 83
Zniknal na 20 minut i powrocil z niusami obwieszczajac, ze to pod numerem 83 to nie jest elektrozawor tylko elektrycznym przelacznik podcisnienia pod nagrzewnica.
Oddalem auto do zaprzyjaznionego mechanika i tak jak prosilem sprawdzil gdzie idzie szary przewod podcisnienia pod skrzynka z ECU i kablemi, ten idzie do vacu pompy wiec sprawa zamknieta.
Wg schematu ten przewod powinien isc do elektrozaworu, ktorego w moim Cdi nigdy nie bylo, brak pinow, brak kabli, brak szarych przewodow podcisnienia.
Nie wierze do konca, ze podpiecie pod EGR tego kolektora zrobilo rewolucje, faktem jest, ze nie ma nikogo, kto posiada informacje, ktore sa mi potrzebne.
Jakby ktos mial CDi z poczatku produkcji wszystko byloby jasne, bo wiem na 100% ze na poczatku sterowanie na 100% nie odbywalo sie poprzez elektrozawor tak tak u kolegow z dalszych rocznikow produkcji.
[ Dodano: 21 Październik 2012, 12:39 ]
Mechanik sprawdzil wszystko pod wspomniana nagrzewnica i nie ma tam nic do sterowania podcisnieniem kolektora ssacego. |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 21 Październik 2012, 15:34
|
|
|
Oleandro jutro zrobie Ci schemat |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 23 Październik 2012, 12:44
|
|
|
Dzieki, czekam na niusy |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
piasek
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: Zakrzewo
|
Wysłany: 18 Styczeń 2013, 18:53
|
|
|
na zdjeciu od Oleandro (na pierwszym i drugim zdjeciu w tym temacie ) jest czujnik cisnienia doladowania i teraz pytanie czy jak on nie dziala to czy komputer ( sterownik silnika) jakos to informuje na desce rozdzielczej kierowce czy nie ma zadnej informacji na ten temat ??? dopiero po sprawdzeniu diagnostycznym mozna to odczytac ze jest popsute ??
[ Dodano: 18 Styczeń 2013, 19:00 ]
powiedzcie mi nr 29 na tym obrazku co dodal Oleandro tj silowniczek na zaworze EGR kiedy powinien zadzialac czyli zamknac przepustnice poniewaz u mnie wogole to nie dziala
wszystko dziala czyli sterowanie cisnieniem turbina i te klapki na kolektorze ssacym a ten silownik nie dziala i pytanie dlaczego ??
[ Dodano: 18 Styczeń 2013, 19:03 ]
nr 29 tj nr przewodu pneumatycznego ale nie o to mi chodzi tylko na zaworze EGR jest silownik i o to mi chodzi |
_________________ W202
C200CDI
WDB2021341A772055
poj.2151
rok 1999
moc 75KW/102KM
manual |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 18:28
|
|
|
piasek napisał/a: | na zdjeciu od Oleandro (na pierwszym i drugim zdjeciu w tym temacie ) jest czujnik cisnienia doladowania i teraz pytanie czy jak on nie dziala to czy komputer ( sterownik silnika) jakos to informuje na desce rozdzielczej kierowce czy nie ma zadnej informacji na ten temat ??? dopiero po sprawdzeniu diagnostycznym mozna to odczytac ze jest popsute ?? |
Pewności nie mam, ale raczej nie. SD na pewno da odpowiedź.
piasek napisał/a: | powiedzcie mi nr 29 na tym obrazku co dodal Oleandro tj silowniczek na zaworze EGR kiedy powinien zadzialac czyli zamknac przepustnice poniewaz u mnie wogole to nie dziala
wszystko dziala czyli sterowanie cisnieniem turbina i te klapki na kolektorze ssacym a ten silownik nie dziala i pytanie dlaczego ?? |
Tak to jest siłowniczek na EGR. Ja też jestem ciekaw jak powinien prawidłowo pracować.
U mnie po odpaleniu - nic. Zaczyna się "nieśmiało" ruszać dopiero przy dodawaniu gazu. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
piasek
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: Zakrzewo
|
Wysłany: 20 Styczeń 2013, 08:58
|
|
|
a u mnie ani nie drgnie ten silowniczek ....
czy jest ktos tak uprzejmy i podzieliby sie informacjami jak i kiedy ten silowniczek musi zadzialac???
albo czy ktos moze mial taki przypadek ze stojacym i nie drgajacym silowniczkiem i moze to ktos naprawil ....
przerylem cale forum i owej i nformacji na ten temat nie znalazlem ....
zaznaczam ze zawor EGR wyczyscilem bo byl w 1/2 zawalony tym nagarem i myslalem ze silowniczek zadziala atu zonk niestety nie ...
jak wyczyscilem zawor EGR to mialem problem z odpaleniem auta musialem z 30 sek krecic rozrusznikiem zeby odpalil i jak odpalil to kupa dymu za autem ... potrzymalem go na 1500 rpm jakies 15 sek i sie wszystko unormowalo i jest juz ok ... co to moglo byc ??? pewnie syf sie dostal do ssacego bo ssacy potraktowalem sprezonym powietrzem zeby ten nagar wylecial i nie wszystko wylecialo......
dodam tez ze wszystkie polaczenia przewodow podcisnienia i same przewody sa drozne i bez uszkodzen .... takze te dwa zaworki przy chlodnicy zamienialem ze soba i tez bez zadnych rezultatow ....
turbina tez dziwnie z tym podcisnieniem a mianowicie jak jest zgaszony to precik jest wysuniety a jak odpalony to sie calkowicie wciaga i to jest ok ale przy dodawaniu gazu lub odejmowaniu jak zwykle brak reakcji tego precika wiec cos jest nie ok
a te klapki dzialaja na kolektorze ssacym ale dopiero wtedy jak silnik jest cieply (ok 80 stC) ..... na zimnym tez powinny dzialac ???
pozdrawiam
[ Dodano: 22 Styczeń 2013, 18:00 ]
no i dupa dzis przestalo dzialac te ciegno od turbo ( sie nie wciaga) i wlaczyl sie tryb awaryjny ...
a nikt nie czyta tych postow lub nikt nie chce pomoc nowemu forumowiczowi co za rzenada chyba lepiej pojade do mechanika choc wole sam naprawiac ale te rzeczy na ktorych sie znam
znajdzie sie ktos do pomocy ???? |
_________________ W202
C200CDI
WDB2021341A772055
poj.2151
rok 1999
moc 75KW/102KM
manual |
|
|
|
|
|