Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:59
Szumiący 3-ci bieg.
Autor Wiadomość
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 21:29   Szumiący 3-ci bieg.

Witam. Przeszukałem forum ale nic na ten temat. We wtorek rano wyjechałem do pracy, jadąc powoli bez pośpiechu ( -22 st, trochę ślisko, zimny silnik). Po ok. 1,5km zredukowałem z 4-go na 3-ci bieg przed ostrym zakrętem. wychodząc z zakrętu załączem lekko przyspieszać i usłyszałem jakby lekkie puknięcie. Od tego czasu szumi ( wyje) mi 3-ci bieg. Reszta biegów jak wcześniej cicho bez zarzutu. Skrzynia pracowała wcześniej wzorowo. Czy może ktoś z kolegów może zasugerować ewentualną usterkę. Dodam, że wyje tylko przy przyspieszaniu...
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 11:44   

Skończył się synchronizator i zęby na kołe zębatym trzeciego biegu mają dość.
1.Kup nowy synchronizator -120 zł.
2.Szlifowanie zębów trzeciego biegu
Ps.Nowe koło ok.1200zł
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 15:43   

Synchronizator do wymiany.
One sa zrobione z miekkiego materialu po to zeby zapobiec zniszczeniu kol zebatych. zuzywaja sie szybko przy zlym poslugiwaniu sie biegami.
Widocznie poprzednik nieprawidlowo wkladal biegi.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 17:12   

Panowie, problem powstał w ułamku sekundy. Do chwili przed wyciem, skrzynia pracowała idealnie bez żadnych oznak zużycia lub katowania. CZy skrzynia może wyć, gdy jest uszkodzony synchronizator?...On chyba powodowałby wyskakiwanie biegu lub zgrzyt przy włączaniu a nie wycie czy szum skrzyni przy przyspieszaniu...
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 9 Styczeń 2009, 12:41   

Tak synchronizator jest ok a za sekunde pada.On nie wyje, to koło trzeciego biegu.
Skrzynie wyjmiesz to zobaczysz.
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 22 Luty 2009, 16:19   

ja mam inny peoblem a mianowicie dziwny szum najlepiej go słychac na 4 i 5 biegu jak by sie cos obracalo, szczególnie jak samochod ciagnie 70 -90km/h,,, jadac na luzie jest duzo ciszej, silnik takze pracuje cichutko, wysprzeglanie nic nie zmienia, szum dochodzi z okolic lewara zmiany biegów,,, moze niski poziom oleju? albo łożysko? dodam ze szum jest cichy (jak zimny to głośniejszy) lecz denerwuje mnie
_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22 Luty 2009, 20:00   

Koledzy ku mojemu zdziwieniu, W skrzyni uszkodzony był simering na wale. Skrzynia była bez oleju. Po wymianie uszczelnienia i uzupełnieniu oleju, wszystko powróciło do stanu poprzedniego. NIc nie szumi i jest jak wcześniej. Koszt 180zł- uszczelnienie i olej.
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 23 Luty 2009, 10:05   

hmmm to sprawdze pierwsze olej moze faktycznie mam niski stan,, albo ubywa go ,, bo skrzynia coraz bardziej szumi...
_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
CzuCzu 

Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 18 Marzec 2009, 02:02   

Witam. Odnośnie tematu wyskakujacej trojki. Mam identyczny problem na jezdzie przy niskich obrotach raz na jakis czas wyskoczy mi 3 wszystkie biegi dzialaja wporzadku tylko przy wlaczaniu 3 czasami jest maly zgrzyt. Tutaj pomoze wymiana synchronizatora??
_________________
Mercedes W202 C200D rocznik 95 sedan
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Marzec 2009, 02:05   

CzuCzu napisał/a:
Witam. Odnośnie tematu wyskakujacej trojki. Mam identyczny problem na jezdzie przy niskich obrotach raz na jakis czas wyskoczy mi 3 wszystkie biegi dzialaja wporzadku tylko przy wlaczaniu 3 czasami jest maly zgrzyt. Tutaj pomoze wymiana synchronizatora??


Hmm... może problem jest przy mechaniźmie wybierania biegów? Czy regulacja mogłaby pomóc? Może ktoś interesował się tematem, ja miałem tylko raz brak 1,2 jak wypadł drążek pod spodem i wystarczyło go włożyć z powrotem i skręcić :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 18 Marzec 2009, 10:55   

Moim skromnym zdaniem, jeśli bieg załączony jest za "płytko", przy źle wyregulowanym mechanizmie wybierania biegów, może wyskakiwać, ale bardziej możliwe jest uszkodzenie synchronizatora i stąd ten zgrzyt przy włączaniu biegu.
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
CzuCzu 

Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 19 Marzec 2009, 21:45   

Marcin13736 napisał/a:
Moim skromnym zdaniem, jeśli bieg załączony jest za "płytko", przy źle wyregulowanym mechanizmie wybierania biegów, może wyskakiwać, ale bardziej możliwe jest uszkodzenie synchronizatora i stąd ten zgrzyt przy włączaniu biegu.

No ok a gdzie ten mechanizk regulacji sie znajduje i jak sie to reguluje??
_________________
Mercedes W202 C200D rocznik 95 sedan
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 19 Marzec 2009, 21:48   

CzuCzu napisał/a:

No ok a gdzie ten mechanizk regulacji sie znajduje i jak sie to reguluje??

Pod spodem.W sam naprawiam jest opisana regulacja ciegien.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 20 Marzec 2009, 11:24   

ja swoj problem rozwiazalem,,, podpora walu miala juz dosc i przenosila szum ,,, po wymianie podpory jest teraz cichutko :) a i przy okazji wymienilem olej w skrzyni i tylnim moscie :D
_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
1JZ 

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 739
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Marzec 2014, 18:25   

Odswieze temat, bo mam problem. :(
Od jakiegos czasu wyje mi 3 bieg, wycie slychac tylko w zakresie obrotow 1500-2200 i tylko wtedy, gdy delikatnie muskam gaz. Jak np. wcisne go do konca to wycie ustaje.Ogolnie problem mam od zakupu, ale ostatnio sprawa sie nasilila.Wycie ustaje tez, po wcisnieciu sprzegla w trakcie jazdy i utrzymywaniu tych obrotow, wiec na pewno wyje tylko wtedy, gdy naped jest podlaczony.
Nie wiem czy to wina kol(ponoc sa proste), ale drga mi kierownica od predkosci 60km/h wzwyz.(moze ma to jakis zwiazek) Ktos mial podobny problem? Nie usmiecha mi sie wymiana skrzyni..
_________________

E320 CDI Avantgarde
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,079 sekundy. Zapytań do SQL: 7