Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:59 |
Szumiący 3-ci bieg. |
Autor |
Wiadomość |
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 21:29 Szumiący 3-ci bieg.
|
|
|
Witam. Przeszukałem forum ale nic na ten temat. We wtorek rano wyjechałem do pracy, jadąc powoli bez pośpiechu ( -22 st, trochę ślisko, zimny silnik). Po ok. 1,5km zredukowałem z 4-go na 3-ci bieg przed ostrym zakrętem. wychodząc z zakrętu załączem lekko przyspieszać i usłyszałem jakby lekkie puknięcie. Od tego czasu szumi ( wyje) mi 3-ci bieg. Reszta biegów jak wcześniej cicho bez zarzutu. Skrzynia pracowała wcześniej wzorowo. Czy może ktoś z kolegów może zasugerować ewentualną usterkę. Dodam, że wyje tylko przy przyspieszaniu... |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 11:44
|
|
|
Skończył się synchronizator i zęby na kołe zębatym trzeciego biegu mają dość.
1.Kup nowy synchronizator -120 zł.
2.Szlifowanie zębów trzeciego biegu
Ps.Nowe koło ok.1200zł |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 15:43
|
|
|
Synchronizator do wymiany.
One sa zrobione z miekkiego materialu po to zeby zapobiec zniszczeniu kol zebatych. zuzywaja sie szybko przy zlym poslugiwaniu sie biegami.
Widocznie poprzednik nieprawidlowo wkladal biegi. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 17:12
|
|
|
Panowie, problem powstał w ułamku sekundy. Do chwili przed wyciem, skrzynia pracowała idealnie bez żadnych oznak zużycia lub katowania. CZy skrzynia może wyć, gdy jest uszkodzony synchronizator?...On chyba powodowałby wyskakiwanie biegu lub zgrzyt przy włączaniu a nie wycie czy szum skrzyni przy przyspieszaniu... |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 9 Styczeń 2009, 12:41
|
|
|
Tak synchronizator jest ok a za sekunde pada.On nie wyje, to koło trzeciego biegu.
Skrzynie wyjmiesz to zobaczysz. |
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 16:19
|
|
|
ja mam inny peoblem a mianowicie dziwny szum najlepiej go słychac na 4 i 5 biegu jak by sie cos obracalo, szczególnie jak samochod ciagnie 70 -90km/h,,, jadac na luzie jest duzo ciszej, silnik takze pracuje cichutko, wysprzeglanie nic nie zmienia, szum dochodzi z okolic lewara zmiany biegów,,, moze niski poziom oleju? albo łożysko? dodam ze szum jest cichy (jak zimny to głośniejszy) lecz denerwuje mnie |
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 20:00
|
|
|
Koledzy ku mojemu zdziwieniu, W skrzyni uszkodzony był simering na wale. Skrzynia była bez oleju. Po wymianie uszczelnienia i uzupełnieniu oleju, wszystko powróciło do stanu poprzedniego. NIc nie szumi i jest jak wcześniej. Koszt 180zł- uszczelnienie i olej. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
|
|
|
|
CzuCzu
Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 21 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 02:02
|
|
|
Witam. Odnośnie tematu wyskakujacej trojki. Mam identyczny problem na jezdzie przy niskich obrotach raz na jakis czas wyskoczy mi 3 wszystkie biegi dzialaja wporzadku tylko przy wlaczaniu 3 czasami jest maly zgrzyt. Tutaj pomoze wymiana synchronizatora?? |
_________________ Mercedes W202 C200D rocznik 95 sedan |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 02:05
|
|
|
CzuCzu napisał/a: | Witam. Odnośnie tematu wyskakujacej trojki. Mam identyczny problem na jezdzie przy niskich obrotach raz na jakis czas wyskoczy mi 3 wszystkie biegi dzialaja wporzadku tylko przy wlaczaniu 3 czasami jest maly zgrzyt. Tutaj pomoze wymiana synchronizatora?? |
Hmm... może problem jest przy mechaniźmie wybierania biegów? Czy regulacja mogłaby pomóc? Może ktoś interesował się tematem, ja miałem tylko raz brak 1,2 jak wypadł drążek pod spodem i wystarczyło go włożyć z powrotem i skręcić |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 10:55
|
|
|
Moim skromnym zdaniem, jeśli bieg załączony jest za "płytko", przy źle wyregulowanym mechanizmie wybierania biegów, może wyskakiwać, ale bardziej możliwe jest uszkodzenie synchronizatora i stąd ten zgrzyt przy włączaniu biegu. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
CzuCzu
Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 21 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 19 Marzec 2009, 21:45
|
|
|
Marcin13736 napisał/a: | Moim skromnym zdaniem, jeśli bieg załączony jest za "płytko", przy źle wyregulowanym mechanizmie wybierania biegów, może wyskakiwać, ale bardziej możliwe jest uszkodzenie synchronizatora i stąd ten zgrzyt przy włączaniu biegu. |
No ok a gdzie ten mechanizk regulacji sie znajduje i jak sie to reguluje?? |
_________________ Mercedes W202 C200D rocznik 95 sedan |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 19 Marzec 2009, 21:48
|
|
|
CzuCzu napisał/a: |
No ok a gdzie ten mechanizk regulacji sie znajduje i jak sie to reguluje?? |
Pod spodem.W sam naprawiam jest opisana regulacja ciegien. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 20 Marzec 2009, 11:24
|
|
|
ja swoj problem rozwiazalem,,, podpora walu miala juz dosc i przenosila szum ,,, po wymianie podpory jest teraz cichutko a i przy okazji wymienilem olej w skrzyni i tylnim moscie |
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
|
|
|
|
1JZ
Pomógł: 18 razy Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 739 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Marzec 2014, 18:25
|
|
|
Odswieze temat, bo mam problem.
Od jakiegos czasu wyje mi 3 bieg, wycie slychac tylko w zakresie obrotow 1500-2200 i tylko wtedy, gdy delikatnie muskam gaz. Jak np. wcisne go do konca to wycie ustaje.Ogolnie problem mam od zakupu, ale ostatnio sprawa sie nasilila.Wycie ustaje tez, po wcisnieciu sprzegla w trakcie jazdy i utrzymywaniu tych obrotow, wiec na pewno wyje tylko wtedy, gdy naped jest podlaczony.
Nie wiem czy to wina kol(ponoc sa proste), ale drga mi kierownica od predkosci 60km/h wzwyz.(moze ma to jakis zwiazek) Ktos mial podobny problem? Nie usmiecha mi sie wymiana skrzyni.. |
_________________
E320 CDI Avantgarde |
|
|
|
|
|