Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
11 Październik 2008, 13:18
ILE PALI WAM LPG
Autor Wiadomość
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 3 Lipiec 2016, 11:01   

Widzę koledzy że chyba tak będzie że spalanie będzie w granicach 13 - 14 l LPG 100 km.

Idek, A możesz zdradzić co rozumiesz przez

Cytat:
zasady eco driving'u



:) ?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Idek 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 218
Skąd: Białystok/Otwock
Wysłany: 3 Lipiec 2016, 12:19   

asziatko, Chociażby przewidywanie sytuacji, jeśli widzisz czerwone światło, puszczasz noge z gazu, niech auto sie toczy, zamiast rura do świateł i hamowanie tak jak większość kierowców z tego co widze robi. To samo tyczy się wszystkich sytuacji na drodze czyli jakiegoś zatoru itd. Jazda musi być jak najbardziej płynna, im mniej ruszania tym lepiej. Pamiętaj, że tocząc się jedziesz za friko a hamując tracisz energie na ciepło zamiast na ruch, a więc jak najwięcej płynności. Druga sprawa to przyspieszanie, nie może być zbyt dynamiczne, ani w stylu "na dziadka". Samą płynną jazdą można dziabnąć 2 litry w mieście. Oczywiście jak są godziny szczytu to już nic nie poradzisz.
_________________
Był - W202 C180 94r.
Jest - W202 C200K 99r.
WDB2020251F902812
W202 C200K
 
 
kurozukin 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 279
Skąd: Kiedyś SC, teraz DW
Wysłany: 4 Lipiec 2016, 00:43   

asziatko napisał/a:
kurozukin, to przyznam że 12 l/100 km LPG po mieście jest dobrym wynikiem, a mi pali 14 l/100 LPG po mieście, czym to idzie to nie wiem

Mój dzisiejszy wynik: 360km = 38l LPG (trasa)
I tak mi pali dużo, bo mam świece do wymiany - niestety, ale już je momentami czuć.
Bardzo dużo moim zdaniem robi jakość gazu - zatankowałem dwa dni temu na A4 katowice/kraków i żabki... zatankowałem w Marcinkowicach (małopolskie) do pełna i żabki ustały. A co do spalania - od bramek na Balicach do Bielan Wrocławskich poniżej 3h więc nie jechałem jakoś dziadkowo :P
A po mieście to jak pisałem- dużo zależy od stylu jazdy.
_________________
W203 C270 CDI
Było: W202 C180
Bo najważniejsze to mieć napęd na odpowiednią oś!
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 5 Lipiec 2016, 07:17   

Przy okazji zapytam, co ile trzeba wymienić świece?. Ja od wymiany świec mam zrobione 35 tys. km. Bo może u mnie świece powodują wzrost spalania.

Idek, fakt faktem coś w tym jest co piszesz. Nie zawsze to robię to fakt ale owszem jak widzę czerwone światło to wrzucam luz i MB się toczy.

kurozukin, powiem że jakość LPG ma znaczenie zauważam to. Dla przykładu i obserwacji pytam że tankując na BP przejadę po mieście 40 - 45 km do zgaśnięcia ostatniej zielonej kropki z czterech. A tankując na Shellu przyjadę 55 - 60 km do zgaśnięcia ostatniej zielonej kropki z czterech.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Lipiec 2016, 07:51   

asziatko, ja wymieniam świece co 15-20 tys. ;) Kable Beru na razie mają jakieś 30 tys. ale myślę, że to ich ostatni sezon ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 5 Lipiec 2016, 07:59   

Abdul, to wypadało by u mnie wymienić świece. Za niedługo będę miał jak by druga wymianę a jeszcze jednej nie zrobiłem.

Pamiętam że swego czasu zaglądałem do komory świec i miałem problem z odkręceniem świec, są tak dokręcone że nie ruszy. Żadnym kluczem do świec. I też nie wiem bardzo jak je ruszyć by nie urwać świec.

Coś mi się wydaję że u mnie moja to być świece ze to spalanie LPG jest dość duże w mieście.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kaczmarus 
C200/C280/E430/E500


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1588
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Lipiec 2016, 11:31   

Abdul napisał/a:
asziatko, ja wymieniam świece co 15-20 tys. ;) Kable Beru na razie mają jakieś 30 tys. ale myślę, że to ich ostatni sezon ;)


Świece co 15-20tys jeszcze jeszcze mozna, ale przewody po 30tys i myslec o wymianie?
W moim ex Malinowym C200 przewody Beru wytrzymywały 60-65tys. a zużycie skutkowało czkawką na LPG, wtedy następowała wymiana.

[ Dodano: 6 Lipiec 2016, 11:37 ]
asziatko napisał/a:


Coś mi się wydaję że u mnie moja to być świece ze to spalanie LPG jest dość duże w mieście.


Nie szukaj źródła w całym,
1. miasto miastu nierówne
2. dystrybutor dystrybutorowi nierówny (ciśnienie pompki)
3. temperatura (w upały mi do butli wchodzi mniej LPG a w mrozy nawet +5L czyli 45+5=50)
4. wskaznik rezerwy na LPG nie jest dokładny, tak miałem w poprzednim aucie, zdarzało się że rezerwa pojawiała się raz na 320 kilometrze a raz na 360 a w sumie na całym zbiorniku robiłem tyle samo albo prawie tyle samo 365-375km.
5. Wszystko w aucie się zużywa, wtryski LPG należy od czasu do czasu kalibrować (czasy wtrysków) i sprawdzać ich przepustowość u doświadczonego gazownika, w razie potrzeby regenerować lub wymieniać.
6. Mapa LPG/PB może się czasami "rozjechać" i wymaga korekty.

Możesz profilaktycznie wymienic świeczki bo to minimalny koszt tym bardziej że pierwszy zalecany przez gazowników interwał kontroli stanu świec 15tys km maja za sobą.

Później pojechałbym na rzeczowy przegląd instalacji przy okazji wymiany filtrów gazu(bo taki chyba robisz okresowo?) i sprawdził rzeczy o których napisałem wyżej.
_________________
W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)


 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 09:10   

kaczmarus, odnośnie przewodów zapłonowych to odkąd mam MB nie były wymieniane. Ale znów słyszałem od jednego mechanika, cytuje

Cytat:
że jak wymienię przewody to nie będzie już tak palił MB, przewodów w MB się nie wymienia


. To jest to co mi powiedział mechanik. Jak by nie było nie co mnie to tak wybiło z rytmu skoro są dostępne kable, nie jeden z Was wymieniał kable w swoim MB to czemu u mnie miał by nie palić?. Taka opinia padła.

Robię wymianę filtrów LPG (zgodnie z zaleceniem Producenta instalacji i jak pisze w warunkach Gwarancji), właściwie filtra bo znów gazownicy wszyscy zgodnie twierdzą że wymienia się jeden filtr LPG ten mniejszy a tego drugiego się nie wymienia bo nie ma potrzeby.

Dziś będę wymieniał świece, zobaczę jak będzie po wymianie, będę musiał pomyśleć o kablach. I zostało mi nie wiele 3 tys. km do wymiany filtra i jechać do konkretnego gazownika który wymieni mi obydwa filtry a nie że się da, czy nie ma potrzeby.

A tak zapytam jeszcze, jaki jest podział na litry kopek poziomy LPG na centralce?. Ja mam 4 kropki zielone i 1 czerwoną kropkę jako rezerwę.

Jak teraz wygląda litrażowo - to znaczy przy ilu litrach gaśnie 1, 2, 3, 4 kropka a ile jest LPG jak świeci się czerwona?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 09:20   

Cytat:
Świece co 15-20tys jeszcze jeszcze mozna, ale przewody po 30tys i myslec o wymianie?
W moim ex Malinowym C200 przewody Beru wytrzymywały 60-65tys. a zużycie skutkowało czkawką na LPG, wtedy następowała wymiana


Wiesz co, właśnie ta czkawka czasami u mnie się pojawia, nie zawsze ale jednak ;) dlatego stawiam na kable, zwłaszcza że już mają przebieg + lata. Wiadomo pod maską cały czas działa na nie temp. itd.
Dwa, że zamiennik zamiennikowi nie równy ;)

asziatko, oczywiście,że kable się wymienia... zmień lepiej fachowca ;)
Nie będzie palił jak trzeba, jak kupisz kable marnej jakości...

Zawsze wymieniam oba filtry - fazy ciekłej i stałej oraz filtr powietrza.

asziatko napisał/a:
A tak zapytam jeszcze, jaki jest podział na litry kopek poziomy LPG na centralce?. Ja mam 4 kropki zielone i 1 czerwoną kropkę jako rezerwę.

Jak teraz wygląda litrażowo - to znaczy przy ilu litrach gaśnie 1, 2, 3, 4 kropka a ile jest LPG jak świeci się czerwona?.


Ja w ogóle na to nie patrzę, rzadko kiedy oddaje to realne wartości.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 09:30   

Abdul, jak już jesteśmy przy kablach to jakie by były dobre do wymiany i do założenia?.

Druga sprawa, trudna jest ich wymiana, czy można to zrobić "pod blokiem" :) ?.

Właśnie wiem że wymienia się obydwa filtry LPG, każdy tak robi co ma dwa filtry, ale nie u mnie się jakoś nie dało, z racji uzasadnienia że w tej instalacji LOVATO nie ma potrzeby wymiany drugiego filtra, tak mi powiedziało 3 gazowników. I być tu mądry, wiesz swoje, tacy mówią co innego i w pewnym momencie nie wiesz jak jest. Za wymianę filtra już się nie wezmę nie tykam się sam LPG.

A kable mogą mieć też znaczenie że długo kręci nie raz MB zanim odpali?. Nie raz jest OK że na dotyk pali a większość jest tak że kręci chwilę zanim odpali.

Mówisz że przedstawienie kropek nie odzwierciedla poziomu LPG w zbiorniku i nie ma co na to patrzeć?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 09:34   

asziatko, ja osobiście zmieniłem kable na BERU, ale na forum zakładają również kable NGK.

Wymiana jest troszkę upierdliwa, ale powinno dać radę pod blokiem :)

asziatko napisał/a:
A kable mogą mieć też znaczenie że długo kręci nie raz MB zanim odpali?. Nie raz jest OK że na dotyk pali a większość jest tak że kręci chwilę zanim odpali.


Mogą mieć ;)

Cytat:
Mówisz że przedstawienie kropek nie odzwierciedla poziomu LPG w zbiorniku i nie ma co na to patrzeć?.


Ja sprawdzam ilość przejechanych km, a wskaźnik mam tak zamontowany, że nie mam jak na niego patrzeć w czasie jazdy :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 09:39   

Troszkę kosztują kable BERU do MB przyznam szczerze. Ale będę musiał się za to też wsiać. Na razie zmienię świece.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kurozukin 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 279
Skąd: Kiedyś SC, teraz DW
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 10:01   

asziatko napisał/a:
Robię wymianę filtrów LPG (zgodnie z zaleceniem Producenta instalacji i jak pisze w warunkach Gwarancji), właściwie filtra bo znów gazownicy wszyscy zgodnie twierdzą że wymienia się jeden filtr LPG ten mniejszy a tego drugiego się nie wymienia bo nie ma potrzeby.
A tak zapytam jeszcze, jaki jest podział na litry kopek poziomy LPG na centralce?. Ja mam 4 kropki zielone i 1 czerwoną kropkę jako rezerwę.

Jak teraz wygląda litrażowo - to znaczy przy ilu litrach gaśnie 1, 2, 3, 4 kropka a ile jest LPG jak świeci się czerwona?.

1) Wymienia się wszystkie filtry, to że gazownik jest leniwy i nie chce mu się bawić, bo drugi jest trudniej dostępny...
2) W BRC kropki ustalasz w sofcie - więc jak poprosisz gazownika to może ci zrobić krok co 10% i rezerwę przy 70% butli.
3) Jak masz butlę w kole to i tak te wskazania są +/- 20% :P
_________________
W203 C270 CDI
Było: W202 C180
Bo najważniejsze to mieć napęd na odpowiednią oś!
 
 
kaczmarus 
C200/C280/E430/E500


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1588
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 10:15   

asziatko napisał/a:
kaczmarus, odnośnie przewodów zapłonowych to odkąd mam MB nie były wymieniane. Ale znów słyszałem od jednego mechanika, cytuje

Cytat:
że jak wymienię przewody to nie będzie już tak palił MB, przewodów w MB się nie wymienia



Równie dobrze mógł powiedzieć że w MB opon się nie wymienia bo nie będzie już tak jeździł - równie głupie :D

[ Dodano: 7 Lipiec 2016, 10:21 ]
asziatko napisał/a:
Troszkę kosztują kable BERU do MB przyznam szczerze. Ale będę musiał się za to też wsiać. Na razie zmienię świece.


Kosztują więcej - wytrzymują więcej
Kosztuja mniej - wytrzymują mniej
Najtańsze - stosunkowo duże prawdopodobieństwo trafienia kabli wadliwych

Polecam silikonowe BERU, jak pisałem z autopsji można na nich przejechać więcej niż na tańszych, dużo nie dużo ja uważam że nie ma absolutnie żadnej oszczędności w kupnie kabli tańszych ale mniej trwałych, to już twój wybór.
_________________
W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)


 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 7 Lipiec 2016, 13:18   

Sprawdz kable w nocy zraszajac je jakimś opryskiwaczem. Być może nie ma sensu wymieniać czegoś co jest dobre. Może ustawienia gazu do sprawdzenia, albo wtryski gazu? Generalnie sprawdź spalanie na benzynie, wiem że to koszt, ale pozwala wykluczyć awarię czegoś w aucie.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,368 sekundy. Zapytań do SQL: 10