Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 12:09 |
czy jest regulacja związana z kick down |
Autor |
Wiadomość |
sklerotyk
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 167 Skąd: glogow
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2008, 15:43 czy jest regulacja związana z kick down
|
|
|
witam mam pytanko do uzytkowników czy jest jakaś regulacja linki czy czegoś tam zwiazana z (kick down) redukcją biegu w momencie wciskania pedału gazu do oporu bo mi nie redukuje ciągnie dalej na tym samym biegu mam silnik 2.5td z 96r. ze skrzynią 4-o biegową w automacie w wersji elegance dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2008, 17:04
|
|
|
Regulacja jest mechaniczna, na linkę. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2008, 17:55 Re: czy jest regulacja związana z kick down
|
|
|
sklerotyk napisał/a: | witam mam pytanko do uzytkowników czy jest jakaś regulacja linki czy czegoś tam zwiazana z (kick down) redukcją biegu w momencie wciskania pedału gazu do oporu bo mi nie redukuje ciągnie dalej na tym samym biegu mam silnik 2.5td z 96r. ze skrzynią 4-o biegową w automacie w wersji elegance dzięki za odpowiedzi | zasadnicze pytanie kolego, czy po wcisnięciu do oporu wyczuwalny jest przeskok tzn przełączanie ? mnie raz spadł i nie wiedziałem co to za plastyk, kick down nie działał....
sprawdz.. |
_________________
|
|
|
|
|
sklerotyk
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 167 Skąd: glogow
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2008, 21:45
|
|
|
tzn jak wcisne pedał do końca to czuje żę kick down klika ale nie ma redukcji...
[ Dodano: 13 Wrzesień 2008, 22:11 ]
w jaki sposob reguluje się tą linkę naciąga i krotka jazda itd... |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 10:16
|
|
|
kick-down jest uruchamiany elektrycznie i "po drodze" jest jeszcze przekaźnik, także zanim zacznesz kręcić linką przyjrzyj sie instalacji elektrycznej |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
candy78
Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 4 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 20:35
|
|
|
Witam.
Jeśli to problem elektroniki możesz spróbowac zresetować skrzynie biegów. Teoretycznie każda skrzynia się uczy naszego stylu i może teraz zle wyczuwać twojego kick-down'a.
Przepis jak to zrobić: ( z http://www.w114-115.org.p...pic.php?t=32731 )
1. Wsiądź do samochodu ( nie jest ważne czy zamkniesz drzwi czy też nie).
2. Przekręć klucz na pozycje (2) zaraz przed uruchomieniem rozrusznika (wszystkie lampki będę zapalone).
3. Pozostawiając klucz w pozycji 2 wciśnij pedał przyspieszenia do podłogi (naciśnij kickdown).
4. Przytrzymaj w tej pozycji pedał przyspieszenia przez co najmniej 5 sekund, nastepnie puść pedał przyspieszenia a potem wyłącz stacyjkę, cofając klucz do pozycji 0 ALE NIE WYJMUJ KLUCZA ze stacyjki przez minimum 2 minuty. |
_________________ C240T + 300CE-24V |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 21:01
|
|
|
w oryginale troche inczej interpretujemy pkt 4
pkt 4 trzymajac wcisniety pedal gazu przekrecamy stacyjke na 0 a dopiero potem puszczamy pedal gazu |
_________________
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 21:16
|
|
|
candy78, 4-ro biegowy automat nie ma żadnej elektroniki, którą by mozna było zresetować |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 21:21
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | candy78, 4-ro biegowy automat nie ma żadnej elektroniki, którą by mozna było zresetować |
tam jest praktycznie tylko hydraulika |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 21:30
|
|
|
IMHO nawet, jeśli skrzynia uczy się stylu jazdy użytkownika, to nie wydaje mi się, żeby nie reagowała na kickdown. Używa się go w sytuacjach krytycznych, gdy potrzeba nagle zredukować bieg/przyspieszyć. Skoro nawet LIM wyłącza się przy "depnięciu".. |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 14:28
|
|
|
candy78 napisał/a: | 1. Wsiądź do samochodu ( nie jest ważne czy zamkniesz drzwi czy też nie).
2. Przekręć klucz na pozycje (2) zaraz przed uruchomieniem rozrusznika (wszystkie lampki będę zapalone).
3. Pozostawiając klucz w pozycji 2 wciśnij pedał przyspieszenia do podłogi (naciśnij kickdown).
4. Przytrzymaj w tej pozycji pedał przyspieszenia przez co najmniej 5 sekund, nastepnie puść pedał przyspieszenia a potem wyłącz stacyjkę, cofając klucz do pozycji 0 ALE NIE WYJMUJ KLUCZA ze stacyjki przez minimum 2 minuty. |
Ktoś to testowal z naszego forum ?? Ja zrobilem to 2 razy i zadnych zmian nie odczulem |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 14:29
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | Ja zrobilem to 2 razy i zadnych zmian nie odczulem |
Tzn. że skrzynie masz w porządku
W starych automatach np. w W123 była możliwość regulacji , koledze przeciągał biegi w 123 pojechaliśmy do goscia od skrzyń zszedł pod auto podłubał i skrzynia zaczęła normalnie biegi zmieniać |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 15:03
|
|
|
!Lukasz!, w W124 też tak było (722.3xx). Z tego co wiem 722.4xx jest już uboższa o ten patent. Nawet w jakiejś książce typu "sam naprawiam" jest manual jak to zrobić w W124. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
sklerotyk
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 167 Skąd: glogow
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 21:14
|
|
|
ok więc sprawa się o mnie rozchodzi więc co proponujecie cały ten reset skrzyni czy znaleźć jakiegoś elektromechanika........... tylko gdzie (wiadomość do mieszkańców Głogowa woj. dolnyśląsk) |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 22:05
|
|
|
!Łukasz! napisał/a: | Tzn. że skrzynie masz w porządku |
Bardzo sie z tego ciesze |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
|