Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa Pompy Wspomagania Nowego Typu
Autor Wiadomość
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 12 Czerwiec 2011, 13:44   Naprawa Pompy Wspomagania Nowego Typu

Manual w 13 - tu punktach

Zdjęcie0304_1570x2093.jpg
Za pomocą ściągacza zdejmujemy koło pasowe i rysikiem traserskim zaznaczamy na wałku jak głęboko jest osadzone na nim koło
Plik ściągnięto 901 raz(y) 348,79 KB

Zdjęcie0307.jpg
Zeszlifowujemy zawalcowanie łożyska pompy
Plik ściągnięto 455 raz(y) 483,86 KB

Zdjęcie0302.jpg
Naspawujemy kołnierz aluminiowy (40 zł ) w którym obsadzimy pierścień zegera
Plik ściągnięto 386 raz(y) 504,32 KB

Zdjęcie0318.jpg
Odkręcamy tylną osłonę pompy....
Plik ściągnięto 340 raz(y) 403,2 KB

Zdjęcie0319.jpg
.....i wyjmujemy kolejne składowe pompy.Układamy w swojej kolejności !
Plik ściągnięto 508 raz(y) 392,97 KB

Zdjęcie0316.jpg
korpus.....
Plik ściągnięto 416 raz(y) 451,69 KB

Zdjęcie0317.jpg
...po wyjęciu turbinki i jej korpusu
Plik ściągnięto 322 raz(y) 409,47 KB

Zdjęcie0303.jpg
Z korpusu i starego łożyska wypychamy wałek pompy,a stare łożysko wyjmujemy z korpusu ,napierając na nie od tyłu grubą np. śrubą .Po wypchnięciu mamy dostęp do starego uszczelniacza ,który wymieniamy
Plik ściągnięto 330 raz(y) 460,97 KB

Zdjęcie0311_768x1024.jpg
Napychamy nowe łożysko
Plik ściągnięto 356 raz(y) 112,05 KB

Zdjęcie0312.jpg
...do pomocy przyda się stare
Plik ściągnięto 330 raz(y) 417,47 KB

Ostatnio zmieniony przez madzara31 14 Czerwiec 2011, 07:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 13 Czerwiec 2011, 20:33   

madzara31 naprawisz tak pompę która przestała robić ciśnienie :?: nie pcha płynu wcale :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 13 Czerwiec 2011, 21:29   

tom1245 napisał/a:
naprawisz tak pompę która przestała robić ciśnienie
Konstrukcja jest prosta i robi stale w oleju i nie wiem co by mogło ją wykończyć ,aby nie tłoczyła .W tych pompach może paść łożysko i puszczać stwardniały uszczelniacz.
Cały pic tego manuala to możliwość przerobienia jej na rozbieralną (zlikwidowanie zawalcowania łożyska ,naspawanie kołnierza aluminiowego i zamontowanie zegera.

Zdjęcie0313.jpg
Osadzone -wciśnięte na oś nowe łożysko,lepszej jakości jak oryginalne za pomocą rurki wciskamy w korpus pompy
Plik ściągnięto 313 raz(y) 480,15 KB

Zdjęcie0308_768x1024.jpg
Szlif rowka w celu umożliwienia mont. pierścienia zegera
Plik ściągnięto 314 raz(y) 78,44 KB

Zdjęcie0314_768x1024.jpg
Po zamont.zegera pompa staje się częścią w pełni rozbieralną jak te starego typu
Plik ściągnięto 342 raz(y) 108,27 KB

Zdjęcie0321_768x1024.jpg
Wciskamy w imadle koło pasowe ,tak głeboko jak było przed zdjęciem (inf p.1 )
Mamy w pełni rozbieralną ,cichutką ,suchutką pompę za 40zł -naspawanie kołnierza ,20 zł - łożysko typu long life i uszczelniacz 10 zł .
Plik ściągnięto 367 raz(y) 109,84 KB

 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 12:12   

A czy wie ktos czy w starym typie mozna wymienic uszczelniacz tuż za kołem pasowym? Bo chyba z niego mam niewielki wyciek...
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 12:16   

http://imageshack.us/phot...0860180ag9.gif/ Tak jak widać na załączonym rys. można.Tyle tylko że za kołem jest łożysko.Zimering jest głębiej.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 12:23   

Dobra, doczytalem temat . Czyli starego typu(rozumiem, tak z metalowym zbiorniczkiem) jest rozbieralna, tak? Ale zeby wymontowac ten uszczelniacz to tez trzeba rozebrać cala pompę na czesci?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 12:26   

Tak jak piszesz,a mając ją rozebraną to aż prosi się wymiana łożyska.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 12:50   

A skoro starego typu Jest pozbieralna, to trzeba cos spawac? I gdzie zaopatrzyłes sie w łożysko i uszczelniacz?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 14 Czerwiec 2011, 12:58   

perzu126 napisał/a:
to trzeba cos spawac?
Jak wcześniej wspomniałem ,w tych pompach może paść łożysko lub uszczelniacz.W starych nic nie trzeba spawać.
perzu126 napisał/a:
I gdzie zaopatrzyłes sie w łożysko i uszczelniacz?
W Agromie.
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 29 Lipiec 2011, 21:25   

Witam
Mam problem nie moge zdjąć koła pasowego z pompy wspomagania, tzn. widze tam śrubę co ma w środku gwint, i jakby jest na imbus, ale nie moge tego rozkrecic, jak to sie rozbiera?

pozdrawiam
_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 29 Lipiec 2011, 21:36   

Zaznacz tylko rysikiem jak głęboko jest wciśnięte koło.Na imbus i gwint który widzisz w środku nie zwracaj uwagi.To elementy potrzebne w fabryce do zmontowania.Koło jest wciskane :!: (zalej to jakimś dobrym penetrantem ) Potrzebny jest dobry ściągacz :!: Tam jest cholernie mocne pasowanie :idea:
PS.Przed ściąganiem koniecznie zaznacz rysikiem miejsce do którego po wymianie uszczelniacza i łożyska będziesz wciskał koło.
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 29 Lipiec 2011, 22:31   

ok dzieki bede probował,, sęk w tym że to chce rozbierać pompe od alfa romeo 156 2.4 jtd.
_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
monument22

Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 60
Skąd: polska
Wysłany: 20 Listopad 2011, 13:07   

wiatam

zna ktoś jaki simmering jest za kołem pasowym, rozebrałem pompę lecz numery lekko zamazane,
dodam że pompa starego typu Luk Lf67 :mb: 2104661201,
pompa całkowicie rozbieralna lecz nie mogę znaleźć na internecie nic na jej temat. może ktoś z was już wymieniał owe uszczelnienie?

na simeringu są numery:
10 05-30-7 chyba lub 18 05 -30-7 (te cyfry są pewne 05-30-7, początek jest zamazany)
02-105 203 cew


Ps znalazłem na internecie takie informacje?
simering ciśnieniowy 19,05x30x7

lecz czy to taki
_________________
Mercedes Benz w202 classic 94 rok 2,0 diesel.
WDB2021201f085061
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 20 Listopad 2011, 14:39   

http://imageshack.us/phot...0860180ag9.gif/ wydrukuj podjedź do ASO. Mały koszt.Albo do sklepu ze sprzętem rolniczym.Stary na wzór.
 
 
monument22

Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 60
Skąd: polska
Wysłany: 21 Listopad 2011, 21:56   

madzara31 napisał/a:
http://imageshack.us/photo/my-images/187/b130300000860180ag9.gif/ wydrukuj podjedź do ASO. Mały koszt.Albo do sklepu ze sprzętem rolniczym.Stary na wzór.


po tym schemacie mało co można wywnioskować niestety. ten simering chyba wcale tani nie jest.orginalny do pompy kosztuje nawet 60 zl :x lecz i za mniej można kupić (według wujka google)samochód mi był na już potrzebny, więc założyłem inna pompę od znajomego . lecz tą zrobię.

po naprawie dodam fotki co i jak po kolei trzeba zrobić dla potomności;)
_________________
Mercedes Benz w202 classic 94 rok 2,0 diesel.
WDB2021201f085061
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,209 sekundy. Zapytań do SQL: 12