Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:26
Czujnik temperatury zasysanego powietrza
Autor Wiadomość
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Październik 2010, 21:48   

Czujnik temperatury powietrza faktycznie ma raczej drugorzędne znaczenie.
Za włączanie się, jak to określasz "ssania", czyli korektę dawki paliwa przy niskich temperaturach jest odpowiedzialny czujnik temperatury silnika i to jego usterka może powodować takie problemy.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
marcin_kasia
Maximus

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 12 Październik 2010, 22:10   

ciężka sprawa w Elblągu brak fachowców od :mb:
Sam juz nie wiem gdzie mam z tym jechać
_________________
Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 13 Październik 2010, 07:49   

marcin_kasia napisał/a:
Sam juz nie wiem gdzie mam z tym jechać


Weź miernik do ręki (omomierz) i sam sprawdź.
CTCH - przy zimnym silniku powinien mieć oporność ok. 2500 omów,
CTZP - przy zimnym silniku powinien mieć oporność ok. 9670 omów,
Pamiętaj również, że czujniki te są typu NTC - czyli wraz ze wzrostem temperatury maleje oporność i oba mają wpływ na start zimnego silnika :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
marcin_kasia
Maximus

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 13 Październik 2010, 19:03   

Jary masz może jakiś schemat albo szkic albo fotkę gdzie jest ten czujnik i jak go wymontować?
Miałeś może podobny problem z tym czujnikiem?
Jeżeli tak to jakie miałeś objawy?
_________________
Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 13 Październik 2010, 19:13   

marcin_kasia napisał/a:
gdzie jest ten czujnik

CTZP - w rurze dolotowej pomiędzy filtrem a EGR ,
CTCH - w głowicy m/w na środku pod kolektorem ssącym,
marcin_kasia napisał/a:
Miałeś może podobny problem z tym czujnikiem?

Tak, objawy były identyczne, posprawdzaj jeszcze stan połączeń elektrycznych,(wszystkie złącza) w obrębie sterownika silnika i potencjometru gazu. Najlepiej użyj jakiegoś sprayu do czyszczenia styków.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
marcin_kasia
Maximus

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 13 Październik 2010, 19:18   

Jary a dysponujesz jakimiś fotkami tego?
albo jakiś szkic?
Na rurze dolotowej jest tylko jeden czujnik czyli to CTZP
CTCH- czujnik temperatury ....... ?
Powiedz mi jeszcze czy jak podłączałeś pod kompa to jakieś błędy ci pokazywał?
_________________
Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 14 Październik 2010, 11:49   

marcin_kasia napisał/a:
Na rurze dolotowej jest tylko jeden czujnik czyli to CTZP

Tak
Cytat:
CTCH- czujnik temperatury ....... ?


...cieczy chłodzącej, czyli temperatury silnika,
Cytat:
...jak podłączałeś pod kompa to jakieś błędy ci pokazywał?

Tak, dokładnie "czujnik temp. zasysanego powietrza "- koszt to ok 80 PLN.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
marcin_kasia
Maximus

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 14 Październik 2010, 16:35   

Dzięki Jary za pomoc.
Jak sprawdzę oporność czujników to napisze czy to one są przyczyną mojej usterki.
Cena CTZP u kolegów z promerca dla auta bez immobilajzera
A0105425717 - 55zł
Cena CTZP u kolegów z promerca dla auta z immobilajzerem
A6511530028 - 60zł

Powiedz mi jeszcze Jary czy masz w swoim immobilajzer?
Ja jak sprawdzam w swoim vin to mówi że jest immobilajzer, ale w rzeczywistości nie mam żadnej kostki przy kluczyku ani nic co by wskazywało na obecność immobilajzera

[ Dodano: 20 Październik 2010, 17:25 ]
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika
czujniki sprawne
usterka - powietrze w układzie paliwowym.
Jutro rano próba generalna zobaczymy czy odpali bez problemów.

[ Dodano: 21 Październik 2010, 21:23 ]
auto po odpowietrzeniu ładnie odpala i równo pracuje
_________________
Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku.
 
 
TomeK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Grudzień 2010, 12:58   

Jary napisał/a:
CTZP - przy zimnym silniku powinien mieć oporność ok. 9670 omów,


Przy jakiej temperaturze jest to wynik ? 21°?

Przy 0° mam 4000 Ohm a powinno być więcej bo przy wzroście temp oporność maleje.
_________________
C180 1995r :) ; Pb
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 9 Grudzień 2010, 14:31   

TomeK napisał/a:
Przy jakiej temperaturze jest to wynik ? 21°?


9670 - dotyczy temperatury 10 stopni, dla 21 to ok 6060 ohmów .
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
TomeK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Grudzień 2010, 19:21   

Dziękuje za odpowiedz

czyli coś nie tak z nim jest bo powinno wskazywać ok. 12500 Ohm
będąc u speca nadmienie mu o tym :)

Pozdrawiam
_________________
C180 1995r :) ; Pb
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Listopad 2012, 20:23   

Czy po wymianie tego czujnika należy odpiąć akumulator na parę minut? Silnik CDI.
Gdzieś obiło mi się, że tak należy zrobić...
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
KidssOne 
KidssOne

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 60
Skąd: Dobrzany
Wysłany: 23 Kwiecień 2013, 19:09   

pozwólcie że sie podepnę pod temat... dziś odebrałem auto od mechanika i w domu zauważyłem że z czujnika mam wypiętą wtyczke i jak by tego bylo mało okazało sie że brak wtyczki... zostały dwa przewody... wiec chciałem sie zapytać jak te przewody podpiąć... czy jest jakaś różnica ktory ma gdzie iść? pin 1 pin 2... ? czy przy takich czujnikach to nie ma znaczenia?
_________________
w202 sport 220 96r
WDB2020221A223181
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Kwiecień 2013, 21:32   

Nie ma znaczenia.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 10 Luty 2016, 08:35   

Czy ktoś wie dlaczego czujnik CTZP może być zaolejony we wtyczce, czy olej w dolocie może przejść ze środka czujnika?


Pozdr

r0rk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,147 sekundy. Zapytań do SQL: 10