Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:26 |
Czujnik temperatury zasysanego powietrza |
Autor |
Wiadomość |
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Luty 2016, 17:03
|
|
|
r0rk napisał/a: | Czy ktoś wie dlaczego czujnik CTZP może być zaolejony we wtyczce, czy olej w dolocie może przejść ze środka czujnika?
Pozdr
r0rk |
Wyjmij go i mu się przyjrzyj. Może coś pękło...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:26
|
|
|
Wyjąłem i jest w oleju. Nie wiem w ogóle czy tam powinien być olej. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:32
|
|
|
r0rk napisał/a: | Wyjąłem i jest w oleju. Nie wiem w ogóle czy tam powinien być olej. |
W dolocie niestety olej będzie zawsze. Im turbina bardziej przelatana tym go będzie więcej.
Ale z tego co Ty pisałeś, to masz olej po zewnętrznej stronie czujnika. I jeśli tam jest, to musisz go dokładnie prześwietlić czy nie ma gdzieś pęknięcia. Jak masz tylko od wewnątrz, to to olej
[ Dodano: 15 Luty 2016, 16:35 ]
A jak przesącza się przez gniazdo czujnika, to sprawdź czy jest dobrze spasowany, czy nie ma ułamanej 1 lub 2 zapadek i ewentualnie uszczelnij i dociągnij go trytką. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:37
|
|
|
badmojo napisał/a: | r0rk napisał/a: | Wyjąłem i jest w oleju. Nie wiem w ogóle czy tam powinien być olej. |
W dolocie niestety olej będzie zawsze. Im turbina bardziej przelatana tym go będzie więcej.
Ale z tego co Ty pisałeś, to masz olej po zewnętrznej stronie czujnika. I jeśli tam jest, to musisz go dokładnie prześwietlić czy nie ma gdzieś pęknięcia. Jak masz tylko od wewnątrz, to to olej
[ Dodano: 15 Luty 2016, 16:35 ]
A jak przesącza się przez gniazdo czujnika, to sprawdź czy jest dobrze spasowany i ewentualnie uszczelnij i dociągnij go trytką. |
Czujnik jest zaolejony od wenętrznej i zewnętrznej strony. Turbo zmieniałem na nowy oryg. bo gwizdało i niestety gwizd pozostał. Szukam ciągle przyczyny, ale nie mogę się jej doszukać. Zastanawiam się czy to nie ma nic wspólnego. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:45
|
|
|
r0rk, tak jak pisałem. Olej w dolocie zawsze będzie. W niewielkich ilościach, to nic nadzwyczajnego. A jak zmieniałeś turbo, to czyściłeś ilnercooler? W nim mógł zostać olej, który się przesączał przez lata i teraz jest sukcesywnie wdmuchiwany do dolotu.
Ale jeśli masz czujnik po zewnętrznej zaolejony, to go sprawdź jak wyżej opisałem. Bo tam oleju być nie może. A jak jest to masz po prostu nieszczelność w dolocie, którą należy usunąć. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 15 Luty 2016, 16:56
|
|
|
badmojo napisał/a: | r0rk, tak jak pisałem. Olej w dolocie zawsze będzie. W niewielkich ilościach, to nic nadzwyczajnego. A jak zmieniałeś turbo, to czyściłeś ilnercooler? W nim mógł zostać olej, który się przesączał przez lata i teraz jest sukcesywnie wdmuchiwany do dolotu.
Ale jeśli masz czujnik po zewnętrznej zaolejony, to go sprawdź jak wyżej opisałem. Bo tam oleju być nie może. A jak jest to masz po prostu nieszczelność w dolocie, którą należy usunąć. |
Ni, niestety podczas wymiany turbiny był tylko zmieniany olej. Sprawdzę, dzięki za podpowiedź. |
|
|
|
|
joni082006
Dołączył: 29 Lis 2016 Posty: 61 Skąd: CZERWIN
|
Wysłany: 15 Maj 2017, 16:14
|
|
|
To w końcu trzeba jakoś aktywować ten czujnik czy powinien działać od razu po podłączeniu? |
_________________ W202 220D
VIN WDB2021211A210666 |
|
|
|
|
|