Mercedes klasy C? c180 220cdi? c320? |
Autor |
Wiadomość |
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 13:32 Mercedes klasy C? c180 220cdi? c320?
|
|
|
Witam serdecznie,
[tu spojler łzawa historia nie musisz czytać]
Zaczynam poszukiwania samochodu tej właściwej marki na trochę bardziej poważnych obrotach, temat badam od momentu padnięcia panewek w moim ex fiacie coupe. Mercedes kojarzy mi się z bezawaryjnością mojego pierwszego autka czyli ciupkę starszego balerona 124.
[w tej części opowiadania nieco więcej o silniku i problemie myjni automatycznych w Belgradzie]
Jestem raczej spokojną osobą nie piłuje nadmiernie auta natomiast od czasu do czasu tira zdarza mi się wyprzedzać. Stąd pytanie pierwsze w kolejności, jakich silników mam szukać jeśli zazwyczaj poruszam się jak emeryt? Głównie zależy mi na bezawaryjności jednostki. Czyli taki trochę idiotenwagen. Rozglądając się za eklassą w210 ludzie polecili mi silniki e300. Nie wiem jakie silniki cieszą się w w202 dobrą opinią? Rozważam c180 i 220cdi. Z tym że z tymi drugimi zostałem nastraszony opowieściami o pompach lucasa ( ale z drugiej strony przeglądając forum przeczytałem że są to rzeczy jak gdyby to zrobienia ). Czy wszystkie c-klasy też mają łańcuchowy rozrząd?
Jaką opinią cieszą się silniki c230 ? Czy ten silnik jest wart ewentualnej dopłaty? Czy wersja amg na allegro jest tylko mitem i legendą? Same konie wzorowane na jednorożce?
Rozważam głównie wersje poliftingowe ze względów wizualnych. Ewentualnie c230 przed liftingiem?
Resztę postaram się doczytać na forum. A poniżej wklejam egzm. z allegro na które z chęcią rzucił bym okiem natomiast pewnie to trochę zajmie bo są rozstrzelone bo terenie całego kraju.
http://moto.allegro.pl/me...2928871708.html
http://otomoto.pl/mercede...-C27443845.html
http://otomoto.pl/mercede...-C27491926.html
http://moto.allegro.pl/me...2929718409.html
http://otomoto.pl/mercede...-C27240140.html (bardzo mi się podoba ten gangsterski wagen ale mam wątpliwości czy cały kraj przejedzie !)
Aha główne zastosowanie dojazd autem do klientów kilka razy w miesiącu raz od święta jakaś konferencja, ale to teraz wszystko w ossie robią to i tam nawet na lawecie się da zajechać także bez problemu. Gorąca prośba o nie jeżdżenie walcem po mojej osobie i szczałeczka w waszą stronę. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 00:22
|
|
|
4stars napisał/a: | temat badam od momentu padnięcia panewek w moim ex fiacie coupe. |
4stars napisał/a: | Jestem raczej spokojną osobą nie piłuje nadmiernie auta |
Kolego widzę, że masz szerokie wymagania co do silnika, zależy Ci na ekonomice jazdy czy po prostu tylko na trwałości silnika?
4stars napisał/a: | Nie wiem jakie silniki cieszą się w w202 dobrą opinią? Rozważam c180 i 220cdi. |
Generalnie wszystkie silnik sa warte zainteresowania, wiadomo po latach i po przebiegu zepsuć sie moźe wszystko. Zaproponowane silniki to dobry wybór. Cdi zapewni lepszą dynamike przy mniejszym spalaniu (ale nie na krótkich trasach, bo wtedy też lubi źłopnąć ), jednak przewaźnie ma duźo większe przebiegi. W C180 zdarzaja się wycieki oleju spod głowicy- zwróc na to uwage przy oględzinach, bo wtedy trzeba uszczelke pod głowica wymienić. Osiągi takie wystraczające, ale tragedii nie ma. Egzemplarze z tym silnikiem są przewaźnie w najlepszym stanie i raczej podstawowe wyposaźenie
4stars napisał/a: | Z tym że z tymi drugimi zostałem nastraszony opowieściami o pompach lucasa ( ale z drugiej strony przeglądając forum przeczytałem że są to rzeczy jak gdyby to zrobienia ) |
Ludzie nie wiedzą co gadają albo źle słuchasz Lucas wystepuje w silniku 2,2diesel a nie 2,2cdi. Czyli w klasycznym klekocie montowanym gdzies do 98roku. Generalnie lepiej unikaj tego silnika bo jak sie juź problemy zaczną, to cięźko naprawić bo nie ma fachowców od tej pompy. Pozostaje przeróbka na rzędówke Boscha.
CDI to już zasilanie common rail.
4stars napisał/a: | Czy wszystkie c-klasy też mają łańcuchowy rozrząd? |
Wszystkie
4stars napisał/a: | Jaką opinią cieszą się silniki c230 |
Mówisz o wolnossącym czy kompressorze? Zreszta jedne i drugie sa świetne
4stars napisał/a: | Czy wersja amg na allegro jest tylko mitem i legendą? Same konie wzorowane na jednorożce? |
prawdziwych AMG jest może kilka na Allegro i kosztuja powyźej 20tys zł |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 13:41
|
|
|
Raczej zależy mi właśnie na trwałości silnik ale jeśli bym mógł jechać tanio to biorę to w ciemno.
Co do 2.2cdi może się nasłuchałem właśnie handlarzy którzy mi polecali 2.2d.
z c230 rozważałem kompressora wiem że swoje wypije ale jeśli ma pojeździć dłużej znaczy w lepszym stanie to mógłbym takiego przytulić.
Właśnie im dłużej przeglądam te amg to są po prostu wersje sport z czymś tam poprzekładanym. Magiczne jednorożce %-).
Pierwszym którego będę przeglądał będzie prawdopodobnie 2.2 cdi.
http://otomoto.pl/mercede...-C27383668.html
Nie wiem czego się spodziewać ponieważ nigdy diesla nie miałem. Ale doczytam trochę forum może się co nieco dowiem. Jeśli nie pyknie to trochę c180 w okolicach Warszawy zobaczę.
Dziękuje za pomoc i będę starał się na bieżąco jakoś to uzupełniać może się komuś przydadzą moje opinie laika.
pozdrawiam was gorąco! |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 13:51
|
|
|
2,2cdi a 2,2d to różnica:)
2,3 kompressor to spalanie średnio 10litrow. Ale po trasie z tego co chłopaki piszą to można zejść nawet w okolice 8litrow. Kwestia trwałości? Układ korbowo tlokowy wytrzymuje bardzo dlugo.... |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 14:55
|
|
|
10 litrów jest dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania spodziewałem się ogólnie spalania c180 na poziomie 10-12 litrów także c230 w kompresorze jak najbardziej akceptowalne. Ale jeśli można zejść ze spalanie kilka litrów kosztem dynamiki to też taki pomysł jest dla mnie jak najbardziej na plus.
Więc szukam c180 220cdi oraz c230 kompresorka.
Dzieki za poradę ! |
|
|
|
|
brys
Mustang 2012 ;)
Pomógł: 32 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 2215 Skąd: Monako
|
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 15:11
|
|
|
Ja tylko sprostuję, że ta pompa Lucasa była w 2.2D, a nie w 2.2 Cdi
I od siebie mogę polecić z czystym sumieniem 2.2 Cdi. Osiągami bije C180, C200, C220 i C230 (oczywiście mówię o tych bez kompressorów), zaś z 250TD plasuje się na równi. Za to jeśli chodzi o spalanie jest najoszczędniejszy
Ale jeśli nie przeszkadza Ci spalanie na poziomie 10 litrów, to ja bym wziął 230 Kompressora. Patrząc w przyszłość - jak się uwidzi podnoszenie mocy, to łatwiej to zrobić |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 15:15
|
|
|
brys napisał/a: | zaś z 250TD |
zacny silnik, ale jeśli chodzi o spalanie to bliźej mu do 2,3kompressor- więc dla mnie wybór jest jasny No i na upartego zawsze można instalację gazową założyć |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
brys
Mustang 2012 ;)
Pomógł: 32 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 2215 Skąd: Monako
|
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 15:54
|
|
|
A tu ciekawostka, bo mój mechanik (od wielu, wielu lat naprawia tylko Mercedesy, poważny warsztat nie żadna szopa) zawsze pomstuje na 250TD, uważa go za jeden z najgorszych silników w , zarówno pod względem spalania/osiągów jak i szybkości zużycia. Dziwi mnie to, bo na forum nikt się na to drugie nie skarży |
|
|
|
|
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10 Styczeń 2013, 17:43
|
|
|
brys napisał/a: | A tu ciekawostka, bo mój mechanik (od wielu, wielu lat naprawia tylko Mercedesy, poważny warsztat nie żadna szopa) zawsze pomstuje na 250TD, uważa go za jeden z najgorszych silników w , zarówno pod względem spalania/osiągów jak i szybkości zużycia. Dziwi mnie to, bo na forum nikt się na to drugie nie skarży |
Możliwe jest to spowodowane małą dostępnością samochodów z tymi silnikami. Widziałem tylko kila sztuk na allegro. Wydaje mi się że jest to ten 2,5 z w124 a one wtedy zbierały całkiem dobrą opinie. Wiem o tym silniku tylko tyle na pewno ze w210 z nim było robione rynek włoski np. więc też jest rzadkością na allegro.
Cytat: | I od siebie mogę polecić z czystym sumieniem 2.2 Cdi. Osiągami bije C180, C200, C220 i C230 (oczywiście mówię o tych bez kompressorów), zaś z 250TD plasuje się na równi. Za to jeśli chodzi o spalanie jest najoszczędniejszy
Ale jeśli nie przeszkadza Ci spalanie na poziomie 10 litrów, to ja bym wziął 230 Kompressora. Patrząc w przyszłość - jak się uwidzi podnoszenie mocy, to łatwiej to zrobić |
Szczerze mówiąc na ten moment potrzebuje auta które po prostu nie będzie stało w warsztacie. Ale podnoszenie mocy to może jest jakaś słuszna uwaga ale w naprawde odległej perspektywie czasowej. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 12:35
|
|
|
http://moto.allegro.pl/me...2929718409.html
Sprzedawca pisze że od 1999 w rodzinie. Czyli zakupili go w momencie jak był 3 letni. Ale pytanie jest takie czy on nie powinien mieć jeszcze czarnych blach ?.
Stoi na allegro już jakiś czas może już był gdzieś omawiany i coś przeoczyłem.
http://otomoto.pl/mercede...-C27523923.html
Tu kolegi z forum ale z założenia komisom nie ufam. Niby kolor mało poważny za to serwisowany. |
_________________ Jaguar Xj8
Ex -Mercedes-benz C180 Elegance || wdb2020181A334852 || Nie znam się, ale postaram się nie udawać że tylko przechodzę... || http://www.w202.pl/viewto...t=18572&start=0
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 13:55
|
|
|
4stars napisał/a: | czy on nie powinien mieć jeszcze czarnych blach ? | mógł wymienić, wystarczy, że przez 14 lat zdążył zmienić miejsce zamieszkania, tylko pytanie, dlaczego Niemiec sprzedał Mercedesa dwuletniego |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
lukasik
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 42 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 15:17
|
|
|
4stars napisał/a: | przedawca pisze że od 1999 w rodzinie |
wiesz nie wiadomo jak dużą ma rodzine, bo mógł przejść przez kilka par rąk:P |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 20:28
|
|
|
Adaśko napisał/a: | tylko pytanie, dlaczego Niemiec sprzedał Mercedesa dwuletniego |
No bez przesady, a teraz 2 letniego Merca nie można kupić? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 11 Styczeń 2013, 22:45
|
|
|
brys napisał/a: | mechanik (od wielu, wielu lat naprawia tylko Mercedesy, poważny warsztat nie żadna szopa) zawsze pomstuje na 250TD, uważa go za jeden z najgorszych silników w , zarówno pod względem spalania/osiągów jak i szybkości zużycia. | Dziwna teoria z mojego punktu bo mam dwa takie motory i nie narzekam. Spalanie mogło by być niższe ale bez przesady. Silnik nadrabia to bezawaryjnością. |
|
|
|
|
|