Montaż kompresora do c220 |
Autor |
Wiadomość |
misturek
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 64 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 7 Maj 2013, 23:00
|
|
|
Gdzie tam... na razie walczę żeby doprowadzić merca do serii a później będę myślał nad kompresorem chociaż nie powiem, chętnie wmontowałbym kompresora Tylko kolega TraczU, miał napisać opis całej operacji ;/ |
_________________ C220 Elegance
WDB2020221F133863 |
Ostatnio zmieniony przez misturek 6 Czerwiec 2013, 00:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2013, 23:56
|
|
|
osobiscie bym odradzal. Moze temat sie skonczyc na tym, ze zamiast przyprostu mocy autko bedziesz mial unieruchomione na amen! Auto ze zmeczonymi uszczelkami, panewkami... kiepsko to widze! I tu nie chodzi o kompresor, turbo, ani zabawa z mapami silnika... wszystko doprowadza do jednego, wiekszy bum na tlokach, ktory moze zakonczyc zywot motoru. |
|
|
|
|
misturek
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 64 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2013, 00:44
|
|
|
Myślę że silnik tak od razu by się nie rozsypał... przecież to nie ford tylko mercedesowski silnik |
_________________ C220 Elegance
WDB2020221F133863 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2013, 11:52
|
|
|
Silnik wytrzymuje.
niema problemu, montaż kompressora jesli chodzi o kwestie technicznie też nie jest problemem, kwestiz zmiany łapy alternatora, dodanie napinacza, zmna paska i koła pasowego wału z pompą wody, i robi się coś w stylu plug&play ponieważ do każdego bloku m111 można przykręcic łąpę kompressora-alternatora napinacz i pompę wody,(wiem bo wujo mam tak zrobione w w124 2.2B) pozostaje kwestia dolotu i chlodzenia powietrza, w tym przypadku bedzie łatwiej niz w w124 bo dolot od kompresoora znowu pasuje więc trzeba tylko wszystko przełozyć i ładnie dopoaswoać, przepływomierz seryjny daje rade na tyle, że wszystko działa i jedzie z odpowiednią mocą niestety skład AFR jest troszkę za ubogi więc a trzeba by było napisać mapę albo wpiąc jakąs mądrą świnkę.
KOmpressor m62 seryjny możesz podłaczyc pod zasilanie z przyciskiem który bedzie załączał sprzegło czyli możesz jeździć z lub bez kompressora(w tym przypadku zamiasr remapy lepiej zrobić swinkę która bedzie właczana razem z kompressorem) W tej konfiguracji jedziesz w trasę klikasz guzik i masz stare wolnossące 2.2.
Jedyny problem jaki napotkaliśmy to co zrobić z nadmiarem powietrza który powstaje na wolnych obrotach i przy hamowaniu silnikiem, Turbina napędzana spalinami zadowala się zaworem BOV który upuszcza nadmiar powietrza i po problemie. Niestety kompressor przy hamowaniu silnikiem wytwarza tą samą ilośc powietrza co przy rozpędzaniu auta, z tym, że nie ma gdzie tego powietrza oddać.
Myślalem ostatnio zeby zastosować przepustnicę podłączoną pod pedał gazu przez wyłącznik krańcowy, taką najprostrzą elektroniczną działającą na zasadzi 0-1 otwarta, zamknieta. Wciśniecie pedału gazu powodowało by zamknięcie przepustnicy i skierowanie powietrza w kolektor ssący. Czyli mniej więcej tak jak jest w oryginlanym kompressorze tylko mniej skąplikowanie.
Reasumując.
Kupujesz wszystko co w zwykłym c200-c230 kompressor jest inne niż u Ciebie, składasz do kupy, zakładasz włacznik krańcoww pod pedał gazu, przepustnice przed filtrem tak jak jest w zwykłym Kompesorze i cieszysz się doładowanym silnikiem.
potrzebne rzeczy:
kompressor
łapa
doloty
intercooler
airbox
przepustnica najzwyklejsza elektroniczna
pompa wody
koło pasowe od kompressora
pasek
troszkę kabli
no i trochę wolnego czasu.
Dodam, ze w wolnossącym 2.2 stopien spręzania jest 10:1 a w kompressorze 8,8:1 nie jest to duża różnica i seryjne 0.3b jakie dmucha kompressor spokojnie wytrzymuje. A przyrost mocy jest znaczący. W124 nie było jeszcze hamowane ale prawdopodobnie moc będzie większa niż w przypadku seryjnego kompressora. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2013, 20:56
|
|
|
TraczU napisał/a: | w wolnossącym 2.2 stopien spręzania jest 10:1 a w kompressorze 8,8:1 | a nie przypadkiem odwrotnie??
Poza tym zobacz ile tego trzeba nakupowac! Badzmy szczerze ile taki merc z silnikiem 2.2 jest warty? I ile z kompresorem? Zamiast inwestowac w kilka konikow z ktorych i tak zapewne wiekszosc z nas nie korzysta, no chyba dla zabawy, to raczej malo oplacalny interes. |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2013, 22:57
|
|
|
Alexander, uwierz, że czasem warto inwestować. Nie każdy traktuje auto jako dupowóz. A po za tym te kilka (około 50) koników to nie jest mało za te pieniądze.
NIe lubię jak ktoś ocenia auto po wartości. I czy warto dołożyć coś czy się opłaca bo drogo. Jeśli ktoś chce to dokłada. Kolega chce dołożyć i jeśli moge to pomagam a nie neguje jego chęci.
Najlepiej powiedzieć, że się nie opłaca. Bo przecież tak najłatwiej nie ?
Alexander napisał/a: | TraczU napisał/a: w wolnossącym 2.2 stopien spręzania jest 10:1 a w kompressorze 8,8:1 a nie przypadkiem odwrotnie?? |
zauważyłem, ze lubisz Hejtować nie tylko w tym temacie
odp.
Nie. Silniki doładowane są odprężone. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
misturek
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 64 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2013, 15:13
|
|
|
TraczU napisał/a: | wpiąc jakąs mądrą świnkę. | a znasz model takiej świnki? Bo zamontowanie jakiegoś modułu faktycznie lepiej by się spisało bo tak jak mówisz nie grzebiemy w kompie i zawsze mozemy kompressor odlaczyc i jechac po "staremu". Tylko nie wiem jak szukać takiego czegoś bo to pewnie nie jest w produkcji seryjnej bo nie każdy na co dzień montuje kompresory. Chyba że się mylę?
No i druga sprawa to rozwiązanie smarowania kompresora... |
_________________ C220 Elegance
WDB2020221F133863 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 17:18
|
|
|
misturek, kompressora się nie smaruje, chodzi na sucho, zębatki wewnatrz mają swoj olej.
to nie turbo
Swinkę sie robi i stroi pod kompa już na zamontowanym aucie. Robi ją wiekszośc firm tunerskich. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
misturek
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 64 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2013, 00:22
|
|
|
No to faktycznie prościzna ... Tylko boję się troszkę o cenę takiego układu ... |
_________________ C220 Elegance
WDB2020221F133863 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2013, 08:27
|
|
|
no ok 2 tys musisz szykowac na wstepie za wczystkie czesci, powinno jeszcze zostac |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
misturek
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 64 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 00:34
|
|
|
Myślę, że powoli będę zbierał części 2tysie na świnkę ? czy ogół? |
_________________ C220 Elegance
WDB2020221F133863 |
|
|
|
|
caliber
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 1077 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 13:25
|
|
|
witam gdzie można kupić graty do montażu kompresora i sam kompresor bo jest plan na m104 tylko wiedzy troszke brak |
_________________ VIN WDB2020281F166477
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11502
Zakochany od pierwszej przejażdżki |
|
|
|
|
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 17 Lipiec 2014, 18:00
|
|
|
Największy koszt to bd kompressor w dobrym stanie i strojenie/świnka reszta to pierdoły choć nie powiem czasem na pierdoły tez wetnie troche pieniedzy |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 17 Lipiec 2014, 19:14
|
|
|
TraczU a nie lepiej wsadzic do do wuja sterownika silnika z kompresora i afr się zgra |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
_bolek
_bolek
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 4 Skąd: podlasiak
|
Wysłany: 15 Październik 2014, 15:47
|
|
|
Witam panowie!
Bardzo fajny temat. Właśnie zakupiłem c200k kombi 141 kw, w 202 '97 i zastanawiam się jak zwiększyć stopień doładowania? czy znajdę mniejsze kółko pasujące na ten kompresor? czy większe na wał? czyjak? Z góry proszę o wyrozumiałość ponieważ ostatni raz rozkręcałem maluchy w '49
[ Dodano: 15 Październik 2014, 15:50 ]
aaaaaa... i dzięki za pomoc ...ta kultura |
|
|
|
|
|