Alternator awaria ładowa, świecenie kontrolek BAS, SRS i ABS |
Autor |
Wiadomość |
irek71
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Marzec 2013, 10:55 Alternator awaria ładowa, świecenie kontrolek BAS, SRS i ABS
|
|
|
Witam serdecznie i na wstępie życzę wszystkim forumowiczom zdrowych, radosnych świąt Wielkanocnych no i pogody ducha skoro aura nas zawiodła.
Panowie wczoraj podczas jazdy do teściowej (250km) na 10 km od celu zaczęła moja gwiazdka szaleć tzn. zapaliła się lampka BAS po chwili SRS i ABS po ok.2minutach silnik zaczął słabnąć aż w końcu zgasł i już nie dało się go uruchomić.
Wskazówka od temperatury zaczęła skakać a prędkościomierz zatrzymał się na 60km/h.
Po scholowaniu nas przez teścia w domu odłączyłem akumulator myśląc,że komputer dostał "szajby".Po ok. godzinie podłączyłem akumulator silnik zapalił ale nie szło go wkręcić na obroty a po chwili zgasł i koniec.Akumulator jest dobry, pompa paliwa działa a po przekręceniu kluczyka echo.
Panowie sorry,że w święta Wam zawracam głowę moimi kłop[otami ale nie wiem co zrobić a jakoś muszę jutro wrócić z moją żoną i trójką boysów do domu.
Z góry dziękuję za każdą pomoc i jeszcze raz pozdrawiam . |
_________________ W 202 C180 97r. po lifcie |
Ostatnio zmieniony przez Axwell 31 Marzec 2013, 23:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 31 Marzec 2013, 11:07 Re: Od lampki BAS sie zaczęło
|
|
|
irek71 napisał/a: | zapaliła się lampka BAS po chwili SRS i ABS po ok.2minutach silnik zaczął słabnąć aż w końcu zgasł |
To mogłoby wskazywać na rozładowanie akumulatora, jednak co do zatrzymanej wskazówki musiałby się wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany w temacie. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 31 Marzec 2013, 11:27
|
|
|
jak ładowanie aku ?? |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
irek71
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Marzec 2013, 11:52
|
|
|
Mówicie panowie,że ładowanie? Kurde nie mam ani ja ani teściu przyraądu pomiarowego ale spróbuję podłączyć akum od teścia Corsy.
A może po odpaleniu gdy już silnik pracuje zgasąć z powodu małego prądu czy to już alternator robi swoje?
Dziękuję bardzo za podpowiedź i dam znać co i jak |
_________________ W 202 C180 97r. po lifcie |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 31 Marzec 2013, 11:59
|
|
|
Może zgasnąć jeśli alternator nie podaje przynajmniej prądu równego lub wyższego niż suma poborów prądu odbiorników elektrycznych w aucie.
Proponowałbym podpytać sąsiada czy nie ma miernika i zmierzyć napięcie akumulatora i jeśli uda się odpalić to po odpaleniu. Akumulator powinien mieć okolice 12V a podczas ładowania na włączonym silniku 13,5-14,5V
Warto też sprawdzić czy poziom "wody" w każdej celi akumulatora jest w normie, czy nie trzeba dolać wody do którejś z komór. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Krempy
C200T kompressor
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Gru 2012 Posty: 477 Skąd: Włodawa
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
irek71
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Marzec 2013, 14:02
|
|
|
Szanowni panowie chyba wszyscy macie rację, że to coś z ładowaniem bo po podładowaniu mojego akumulatora ( choć wydawał się naładoawany) auto odpaliło ale żarzy się kontrolka ładowania, która po dodaniu gazu na ok. 2500obr/min gaśnie.
Jak tylko teściu wróci to spróbuję podłączyć jego akum i zobaczę co się dzieje no i oczywiście napiszę.
Jeszcze raz wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc |
_________________ W 202 C180 97r. po lifcie |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 31 Marzec 2013, 20:19
|
|
|
Doraźnie można puknąć czymś metalowym w alternator i powinno się pojawić ładowanie. Jeśli się już pojawi to napewno nie na długo. Mój ojciec jeżdził tak tydzień i po każdym odpaleniu uderzał pręcikiem w alternator i dopuki nie zgasił silnika ładował.
Wytarty był komutator i szczotki też złom. |
|
|
|
|
irek71
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Marzec 2013, 21:39
|
|
|
Szanowni panowie jednak alternator szlag trafił tylko nie wiem czy szczotki czy regulator.
Mam tylko pytanko: jeżeli w moim mercu jest alternator Valeo( made in france) a na szrocie byłby np Bosch to można go załozyć? Oczywiście tylko żeby jakoś dojechać do domu( zostaję u mamusi do wtorku ). Ale spróbuję jeszcze metody kolegi Polofix może akurat wystarczy na przejechanie ok. 250km.Narazie dzięki za wszelkie porady. |
_________________ W 202 C180 97r. po lifcie |
|
|
|
|
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31 Marzec 2013, 23:27
|
|
|
Jeśli np klema spadłą z akumulatora mogła się spalić płytka. U mnie w jednym aucie miałem taka sytuacje że na wyboju podskoczył samochód a że był słabo dokręcona klema zleciała. Auto dalej jechało, potem zasłabło. Po naładowaniu już dalej to samo. Po wymianie płytki wszystko wróciło do normy. |
_________________ Jaguar Xj8
Ex -Mercedes-benz C180 Elegance || wdb2020181A334852 || Nie znam się, ale postaram się nie udawać że tylko przechodzę... || http://www.w202.pl/viewto...t=18572&start=0
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2013, 10:01
|
|
|
4stars napisał/a: | Po wymianie płytki | o jakiej płytce mowa?
[ Dodano: 1 Kwiecień 2013, 10:04 ]
irek71 napisał/a: | jeżeli w moim mercu jest alternator Valeo( made in france) a na szrocie byłby np Bosch to można go załozyć? | w/g mnie może nie pasować żeby założyć. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2013, 11:25
|
|
|
Adaśko napisał/a: | 4stars napisał/a: | Po wymianie płytki | o jakiej płytce mowa?
[ Dodano: 1 Kwiecień 2013, 10:04 ]
irek71 napisał/a: | jeżeli w moim mercu jest alternator Valeo( made in france) a na szrocie byłby np Bosch to można go załozyć? | w/g mnie może nie pasować żeby założyć. |
Będzie pasował. Ja właśnie tak przełożyłem. Jedyna różnica to mocowanie głównego kabla do altka. Nie pasuje oczko. Ale mając kombinerki, nożyk, i izolację zrobi się wszystko.
Najlepiej jak by ci ten alternator sprzedali z kawałkiem kabelka przykręconym do niego.
Ja też nie wiem o jakiej płytce pisze kolega. |
|
|
|
|
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2013, 12:34
|
|
|
[quote="Adaśko"] 4stars napisał/a: | Po wymianie płytki | o jakiej płytce mowa?
Coś takiego tylko że to mi padło w fabii z tego co tu widzę to nie za wiele tych części ale objawy były takie same. W sensie po za obrotami itp bo po naładowaniu akumulatora auto normalnie jeździło. Tylko ładowania brak, facet który remontuje alternatory wziął to podmontował. I mogłem ruszać dalej w trasę. |
_________________ Jaguar Xj8
Ex -Mercedes-benz C180 Elegance || wdb2020181A334852 || Nie znam się, ale postaram się nie udawać że tylko przechodzę... || http://www.w202.pl/viewto...t=18572&start=0
|
|
|
|
|
|