Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze szczękami
Autor Wiadomość
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 23:02   

No u mnie rozpieraki były mega zapieczone, pomogło rozebranie ich potraktowanie wd40 potem kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej, na końcu doszlifowanie papierem ściernym i smarowanie, teraz chodzą jak nowe:) dzisiaj rozebralem tył jeszcze raz doszlifowalem szczęki bo blokowały bęben, okazało się też ze prawy zacisk się blokował i stąd grzanie koła, rozruszalem go i muszę obserwować, co do dziwnych piskow to były spowodowane ta sprężyną która jest w tylnym zacisku pomiędzy klockami a sworzniami, wystarczyło ją dogiąć i podszlifować bo tarla o rant tarczy, teraz czekamy na ocieplenie i biorę się za gruntowną konserwację podwozia
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 09:10   

Pioterek napisał/a:
A no tak, zapomniałem dopisać: Jak odczepisz linkę z haczyka pod siedzeniem, to się zluzuje na tyle, że wyciągniesz rozpierak razem z linką na tyle daleko, że sobie już poradzisz :wink:


A no widziesz, dzięki. Tak se własnie pomyślałem, że tu gdzieś jest haczyk. Szkoda, że wczoraj na to nie wpadłem, bo dziś ma padać podobno, a samochód rozdłubany na placu pod robotą :?
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 19:14   

Prawe koło nadal się grzeje :( jak zdemontować tloczek w ttylnym kole żeby go wymienić bo nie mam już z nim siły, w lewym kole mam opaske na umownej osłonie tloczka a w prawym kole jej nie ma tylko nadchodzi sama guma.
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 19:49   

Odkręcasz dwie śruby trzymające zacisk, przewód hamulcowy i wyciągasz zacisk. Tłoczek możesz wysunąć OSTROŻNIE (najlepiej podkładając drewno pomiędzy tłoczek a zacisk aby nie wystrzelił) sprężonym powietrzem jeśli ręcznie nie uda Ci się go wyciągnąć. Od razu zaopatrz się w zestaw naprawczy (guma i uszczelka tłoczka). Warto to od razu wymienić tym bardziej, że koszt niewielki.
Możliwe, że uszczelka nie trzyma i dostaje się do środka pył, piach itp który przyblokowuje tłoczek. Jak tłoczek nie będzie mocno porysowany, nie będzie miał wżerów, mocnych nalotów rdzy itp to przypuszczam, że wystarczy porządne oczyszczenie cylindra i tłoka i wymiana uszczelnień.

Podczas składania hamulca przesmaruj też powierzchnie po której ślizgają się klocki smarem ceramicznym do układów hamulcowych (tubka która spokojnie wystarczy na jedną oś kosztuje ok 5zł w motoryzacyjnym)
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
Ostatnio zmieniony przez Piotrek1401 10 Kwiecień 2013, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 19:57   

http://allegro.pl/zestaw-...3060027484.html taki zestaw będzie odpowiedni ?

mam zacisk tego typu:

http://img825.imageshack....44/dsc06623.jpg

rozumiem że po wymianie tłoczka trzeba odpowietrzyć cały układ ?


dodam że po wciśnięciu pedału hamulca zewnętrzny tłoczek wyszedł a wewnętrzny nie drgnął, dopiero po przytrzymaniu zewnętrznego żabką wewnętrzny zaczął się wysuwać a wbicie go było trudne nawet z użyciem przecinaka i młotka, dopiero w pewnym momencie "puścił" i wszedł więc zapieka się w pewnym momencie i chyba nie wraca
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 20:04   

Co do zestawu - trzeba sprawdzić czy zgadzają się wymiary tłoka. Najlepiej niech Ci sprawdzą po numerze VIN.
O ile faktycznie potrzebujesz nowego... Bo jeśli nie to kup tylko uszczelnienia.
W 'sam naprawiam' kiedyś wyczytałem, że przy naprawie jednego zacisku zasadniczo wystarczy tylko to koło odpowietrzyć. Osobiście jednak wolałbym "dmuchać na zimne" i odpowietrzyć cały układ. Nie zajmie to dużo czasu i pracy a będziesz pewny że wszystko jest w porządku.

PS. Co do wbijania przecinakiem i młotkiem radzę uważać, tłoczek też potrafi pęknąć. Bezpieczniej przez drewno wbijać. (np. trzonek młotka)
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 20:23   

Piotrek1401, wiem, bo ukruszył się rancik tłoczka, potem wbijałem przez stare klocki, gumka wygląda na całą więc to na pewno coś z tłoczkiem jest nie tak, kupię nowy dla spokoju wyczyszczę gniazdo i zamontuje, a czy przewód hamulcowy ma normalny gwint ? tzn odkręcany w lewo bo nie chciałbym go ukręcić?

i jeszcze co do odpowietrzania, rozumiem że mając abs odpowietrzam od najbliższego koła czyli kolejno przednie lewe, prawe, potem lewe tylne i prawe tylne na zgaszonym silniku tak ? czynność powtarzam najlepiej 2 razy ? przepraszam za pytania, ale to moje pierwsze autko przy którym chciałbym troszkę sam podłubać i dużo rzeczy robię metoda prób i błędów, często nie do końca wg technologii naprawy, ale przednie hamulce sam zrobiłem tysiąc km temu i jak narazie działają.

Jeszcze mam do was pytanie, zwłaszcza do posiadaczy 2,2d, jak głęboko wpada wam pedał hamulca bo mi wydaje się że pomimo wymiany tarcz i klocków na obu osiach wpada zbyt głęboko w podłogę
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 20:30   

Z tego co pamiętam na wężu gwint jest normalny (prawy). Najlepiej przy odkręcaniu nie pchaj klucza z dużą siłą lecz puknij w niego z wyczuciem młotkiem jak jest mocno dokręcony. Chodzi o to żeby nie działała na śrubę ciągła siła skręcająca lecz aby dostała "udaru". Wiele łatwiej i bezpieczniej tak odkręcać.
Kolejność odpowietrzania jest następująca: Prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
Odpowietrzasz aż zobaczysz, że nie ma już pęcherzyków powietrza w spuszczanym płynie hamulcowym. Pilnuj aby w zbiorniku płyn nie zszedł za bardzo poniżej minimum. Zbiornik nie może się opróżnić.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 21:02   

marcinns1991, u mnie po wymianie płynu i klocków też tak trochę niżej jest ale bierze ładnie od początku, a przy odkręcaniu przewodów uważaj żeby śruby nie obślizgać, zwykłym płaskim kluczem może być ciężko odkręcić, wciskać tłoczek najprościej ściskiem stolarskim i na pewno bezpieczniej niż młotkiem :wink:
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 21:50   

marcinns1991 napisał/a:
dodam że po wciśnięciu pedału hamulca zewnętrzny tłoczek wyszedł a wewnętrzny nie drgnął, dopiero po przytrzymaniu zewnętrznego żabką wewnętrzny zaczął się wysuwać a wbicie go było trudne nawet z użyciem przecinaka i młotka, dopiero w pewnym momencie "puścił" i wszedł więc zapieka się w pewnym momencie i chyba nie wraca

Najlepiej wyciągnąc go trzymając ściskiem ten dobry a osoba w aucie niech naciska hamulec i w ten spsoób go wypchniesz. U mnie powodem blokowania sie tłoczków jak narazie była powierzchnia w zacisku- tuz przy wyjściu tłoczka. Już chyba 3 razy z tyłu to robiłem- średnio raz do roku. Na Twoim miejscu jeśli tłoczek jest nie zniszczony i nie zeżarty to zostawiłbym oryginał, bo napewno będzie trwalszy.

[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 21:51 ]
marcinns1991 napisał/a:
a czy przewód hamulcowy ma normalny gwint ?

Tak ma normalny gwint

[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 21:53 ]
mlody21989 napisał/a:
wciskać tłoczek najprościej ściskiem stolarskim i na pewno bezpieczniej niż młotkiem

Jeśli wszystko będzie wyczyszczone, to tłoczek wsuniesz ręką bez problemu.
Piotrek1401 napisał/a:
Podczas składania hamulca przesmaruj też powierzchnie po której ślizgają się klocki smarem ceramicznym do układów hamulcowych (tubka która spokojnie wystarczy na jedną oś kosztuje ok 5zł w motoryzacyjnym)

Tez to polecam, ewentualnie inny smar odporny na wysokie temperatury

[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 21:53 ]
marcinns1991 napisał/a:
Jeszcze mam do was pytanie, zwłaszcza do posiadaczy 2,2d, jak głęboko wpada wam pedał hamulca bo mi wydaje się że pomimo wymiany tarcz i klocków na obu osiach wpada zbyt głęboko w podłogę
_________________

U mnie chodzi z oporem
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 21:54   

Piotrek1401, czyli jednak od tylnego koła ? gdzieś znalazłem że hamulce z abs odpowietrza się od najbliższego koła przy pompie, ale dzięki za informację

Jutro chcę jechać kupić ten tłoczek, czy z Vin-u jest możliwość wyciągnięcia informacji jaki tłoczek potrzebuję ? czy może wystarczy informacja o roczniku i silniku (zawsze jak coś kupuję to tylko te dane podaję) oraz jako informację dodatkową że zaciski są na dwa sworznie, podobno to najprostszy standardowy układ, na zacisku nie mam informacji co to za typ hamulców bo jest tylko wytłoczona gwiazda

[ Dodano: 10 Kwiecień 2013, 21:58 ]
perzu126, tłoczek niestety uszkodziłem przy ostatniej próbie wciskania go, delikatnie rant wykruszyłem, w zestawie mam 2 tłoczki w zacisku to wymienię je oba bo stare maja już 18 lat, w lewym kole były już wymieniane bo ktoś zamiast opaski użył miedzianego druta do zamocowania gumki ochronnej, kolejna pracowita sobota się zapowiada, przy okazji kupić jakąś pastę do smarowania tłoczków ? jest coś takiego żeby od razu przesmarować?
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 22:31   

marcinns1991, w sklepie Ci sie jeszcze spytają o średnice tłoczka wiem po sobie
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 22:49   

mlody21989, no wlasnie i pytanie jaka ta średnica jest :/
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 22:55   

niestety suwmiarka w dłoń, i wtedy będziesz miał pewność są dwa rozmiary jak dobrze pamiętam
http://moto.allegro.pl/re...3119803474.html
http://moto.allegro.pl/re...3119803518.html

dobrze pamiętałem oba do zacisków ATE
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 22:58   

mlody21989, no tak 35 i 38mm :/ nie mam suwmiarki, będę musiał to rozebrać zmierzyć, znowu złożyć jechać kupić i znowu rozebrać żeby założyć, no cóż.
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,168 sekundy. Zapytań do SQL: 11