Problem ze szczękami |
Autor |
Wiadomość |
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 23:00
|
|
|
nie do końca możesz spróbować wyjąć klocek i zmierzysz zawsze trochę mniej rozbierania |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 23:15
|
|
|
mlody21989, wybijanie sworzni, wyciąganie klocków, potem pewnie tłoczek zapieczony znowu wyjdzie i nie będzie chciał wejść coś czuję, że będę miał tłoczek 35 mm bo w końcu to 2,2d i chyba nie potrzebuje duże tłoczka, trochę szkoda, że nie można nigdzie tego sprawdzić |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 00:31
|
|
|
Jeśli mam być szczery to 45zł za dwa tłoczki i komplet uszczelnień to chyba dość mała kwota. Nie wiem czy nie byłoby lepiej gdybyś kupił coś pewniejszego... W końcu to hamulce - od nich zależy Twoje i innych bezpieczeństwo/zdrowie/życie a tu nie powinno być miejsca na oszczędzanie... Ale to tylko moje prywatne zdanie.
PS. co do rozmiaru tłoczka - telefon w rękę, dzwoń do jakiegokolwiek ASO podaj VIN i poproś o informację o rozmiarze tłoczka i (choćby dla pozorów) ewentualnej jego cenie. Myślę, że bez problemu udzielą Ci informacji. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 13:36
|
|
|
Przesmarowanie tłoczków nie zaszkodzi.
Jak dobrze pamiętam to u mnie tłoczek miał 35mm, ale po południu się upewnie jeszcze.
Piotrek1401 napisał/a: | poproś o informację o rozmiarze tłoczka i (choćby dla pozorów) ewentualnej jego cenie. |
Wydaje mi się że tłoczków nie sprzedają osobno- tylko cały zacisk. W serwisie zestaw naprawczy obejmuje tylko gumki (ponad 100zł jak dobrze pamietam) |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 16:17
|
|
|
http://allegro.pl/reperat...3135932465.html napisałem do sprzedawcy z tej aukcji i podałem nr VIN, okazało się jednak mam ten co wyżej tzn 35 mm, jutro pojadę go kupić, a powinienem jeszcze zaopatrzyć się w jakąś pastę do smarowania go ? oczywiście nie kupię najtańszego możliwego zamiennika, zawsze idę do sklepu i proszę o część dobrej jakości, aukcja wyżej jest tylko poglądowa.
pastę do smarowania tłoczków już kupiłem, całe 3,5 zł w motoryzacyjnym |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 12:26
|
|
|
Tylko jestem ciekaw jak się będę trzymać te gumki po między tłoczkiem a cylinderkiem za pomocą tego zabezpieczenia metalowego. Kupiłem podobny zestaw ale bez cylinderków i mocowanie za pomocą tego metalowego pierścienia nie było za bardzo szczelne. I założyłem oryginalne używane.
[ Dodano: 12 Kwiecień 2013, 12:37 ]
gumki dla porównania |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 16:05
|
|
|
Odwiedziłem sklepy w całym mieście i nigdzie tego nie mają, pozostanie serwis lub allegro, ile w aso może kosztować ten tloczek? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 17:28
|
|
|
marcinns1991 a co tak Ci się stało dokładnie z tym tłoczkiem że chcesz go wymieniać na nowy? |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 18:09
|
|
|
asasyn18, koło się grzeje, nie mogę dotknąc tarczy bo jest gorąca, podejrzewam że to tłoczek, w 1 sklepie udało mi się znaleźć na zamówienie tylko że mają 1 sztukę na magazynie i mam pytać koło wtorku, z tym, że to jest od W124 jednak średnica się zgadza i podobno to będzie to, wszędzie mają tylko przednie tłoczki lub do tylnych uszczelki a co mi pomoże uszczelka przy zapieczonym klocku w dodatku na rancie styku z klockiem jest odłupany przez moją głupotę:/
nie jest to wyłupane na całą grubość tłoczka a jedynie odprysk, czy demontaż tego zeszlifowanie tej krawędzi i rozruszanie tłoczków aby się nie zapiekały załatwi sprawę? może faktycznie tłoczki są ok tylko w środku jest jakis brud lub w zacisku powstała rdza która wystarczy usunąć, boje się że jak to rozbiorę to uszkodzę tłoczek i będę musiał kupić nowy więc chce zabezpieczyć się na zapas, może wystarczy nowe uszczelnienie i oczyczczenie tłoczka i zacisku w gnieździe tłoczka ?
pastę do smarowania tłoczków już kupiłem, wd40 tez mam, benzynę ekstrakcyjna też więc może uratuje ten tłoczek ? tylko to wyszczerbienie mnie martwi |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 18:57
|
|
|
tłoczek wymienia się wtedy gdy rdzy jest dużo/ głębsze rysy. Jeśli tłoczek jest wyczyszczony i wchodzi ciężko to znaczy że musisz wymontować gumkę [uszczelkę tłoczka] i i wymyć rowek właśnie pod nią. tam jest brud. Jeśli gumka jest dobra i niezniszczona poprzez wyciąganie, to można ją włożyć spowrotem. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 18:58
|
|
|
marcinns1991 napisał/a: | nie jest to wyłupane na całą grubość tłoczka a jedynie odprysk, czy demontaż tego zeszlifowanie tej krawędzi i rozruszanie tłoczków aby się nie zapiekały załatwi sprawę? może faktycznie tłoczki są ok tylko w środku jest jakis brud lub w zacisku powstała rdza która wystarczy usunąć, boje się że jak to rozbiorę to uszkodzę tłoczek i będę musiał kupić nowy więc chce zabezpieczyć się na zapas, może wystarczy nowe uszczelnienie i oczyczczenie tłoczka i zacisku w gnieździe tłoczka ? |
Wyciągnij tłoczek, zobacz jak wygląda powierzchnia pracująca wewnątrz. Jak jest nie zardzewiała to przeszlifuj papierem ściernym otwór w zacisku, tuż przy samym wejsćiu tłoczka. U mnie tylko tu rdzewieje i blokuje tłoczek. Jak zeszlifujesz trochę tłoczek to napewno nie wpłynie na bezpieczeństwo jazdy. Musisz mieć tylko w miarę grubę klocki |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 18:59
|
|
|
polofix, czyli jest szansa że tłoczek po 18 latach po prostu się zabrudził i wystarczy oczyszczenie go + nowe uszczelnienie dla pewności ? jutro chyba kupię samo uszczelnienie bo mają od ręki |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 19:24
|
|
|
To jest mój zacisk, z którym miałem taki sam problem jak Ty. Tłoczek siedział tak mocno, że wykruszył sie przy próbie wysunięci, więc kupiłem używany.
Najlepsza metoda wysunięcia tłoczka to zostawienie klocka z dobrej strony i naciskanie hamulca aż tłoczek prawie cały nie wyjdzie z drugiej
Tłoczek był zapieczony dlatego,, że obudowa zacisku w miejscu zaznaczonym była zardzewiała. Po prostu wyciągnij tłoczek i wyczysć miejsce zaznaczone naz zdjęciu. Ja u siebie to robiłem już z dwóch stron i problem zawsze był w zardzewiałej obudowie.
|
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 19:38
|
|
|
perzu126, hmm no to prawdopodobnie mam ten sam problem, rozumiem że tłoczek to jedynie ten mały pierścień a ten większy z czarnym obramowaniem od góry jest nieruchomy razem z zaciskiem ? nie będzie problemu z założeniem osłonki tłoczka bo tu jest praktycznie niewidoczne, użyłem twojego zdjęcia do pokazania w którym miejscu mój tłoczek się delikatnie wyszczerbił i raczej nie będzie haczył:
a nie mogę pompować do momentu aż cały tłoczek wyjdzie ? ktoś wyżej pisał że najlepiej kompresorem go wypchnąć
mój wychodzi na ok 1 cm po czym się zapieka, dopiero przytrzymanie drugiego tłoczka kluczem aby nie wypadł i ponownym wciśięciu hamulca z trudem wysuwa się dalej, wbijanie tak samo, pod koniec się zatrzymuje |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
|