Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze szczękami
Autor Wiadomość
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 23:00   

nie do końca możesz spróbować wyjąć klocek i zmierzysz zawsze trochę mniej rozbierania :wink:
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 23:15   

mlody21989, wybijanie sworzni, wyciąganie klocków, potem pewnie tłoczek zapieczony znowu wyjdzie i nie będzie chciał wejść :D coś czuję, że będę miał tłoczek 35 mm bo w końcu to 2,2d i chyba nie potrzebuje duże tłoczka, trochę szkoda, że nie można nigdzie tego sprawdzić
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 00:31   

Jeśli mam być szczery to 45zł za dwa tłoczki i komplet uszczelnień to chyba dość mała kwota. Nie wiem czy nie byłoby lepiej gdybyś kupił coś pewniejszego... W końcu to hamulce - od nich zależy Twoje i innych bezpieczeństwo/zdrowie/życie a tu nie powinno być miejsca na oszczędzanie... Ale to tylko moje prywatne zdanie.

PS. co do rozmiaru tłoczka - telefon w rękę, dzwoń do jakiegokolwiek ASO podaj VIN i poproś o informację o rozmiarze tłoczka i (choćby dla pozorów) ewentualnej jego cenie. Myślę, że bez problemu udzielą Ci informacji.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 13:36   

Przesmarowanie tłoczków nie zaszkodzi.
Jak dobrze pamiętam to u mnie tłoczek miał 35mm, ale po południu się upewnie jeszcze.
Piotrek1401 napisał/a:
poproś o informację o rozmiarze tłoczka i (choćby dla pozorów) ewentualnej jego cenie.

Wydaje mi się że tłoczków nie sprzedają osobno- tylko cały zacisk. W serwisie zestaw naprawczy obejmuje tylko gumki (ponad 100zł jak dobrze pamietam)
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 16:17   

http://allegro.pl/reperat...3135932465.html napisałem do sprzedawcy z tej aukcji i podałem nr VIN, okazało się jednak mam ten co wyżej tzn 35 mm, jutro pojadę go kupić, a powinienem jeszcze zaopatrzyć się w jakąś pastę do smarowania go ? oczywiście nie kupię najtańszego możliwego zamiennika, zawsze idę do sklepu i proszę o część dobrej jakości, aukcja wyżej jest tylko poglądowa.

pastę do smarowania tłoczków już kupiłem, całe 3,5 zł w motoryzacyjnym ;)
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 06:21   

U mnie tez jest 35mm
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 12:26   

Tylko jestem ciekaw jak się będę trzymać te gumki po między tłoczkiem a cylinderkiem za pomocą tego zabezpieczenia metalowego. Kupiłem podobny zestaw ale bez cylinderków i mocowanie za pomocą tego metalowego pierścienia nie było za bardzo szczelne. I założyłem oryginalne używane.

[ Dodano: 12 Kwiecień 2013, 12:37 ]
gumki dla porównania 8)
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 16:05   

Odwiedziłem sklepy w całym mieście i nigdzie tego nie mają, pozostanie serwis lub allegro, ile w aso może kosztować ten tloczek?
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 17:28   

marcinns1991 a co tak Ci się stało dokładnie z tym tłoczkiem że chcesz go wymieniać na nowy?
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 18:09   

asasyn18, koło się grzeje, nie mogę dotknąc tarczy bo jest gorąca, podejrzewam że to tłoczek, w 1 sklepie udało mi się znaleźć na zamówienie tylko że mają 1 sztukę na magazynie i mam pytać koło wtorku, z tym, że to jest od W124 jednak średnica się zgadza i podobno to będzie to, wszędzie mają tylko przednie tłoczki lub do tylnych uszczelki a co mi pomoże uszczelka przy zapieczonym klocku w dodatku na rancie styku z klockiem jest odłupany przez moją głupotę:/

nie jest to wyłupane na całą grubość tłoczka a jedynie odprysk, czy demontaż tego zeszlifowanie tej krawędzi i rozruszanie tłoczków aby się nie zapiekały załatwi sprawę? może faktycznie tłoczki są ok tylko w środku jest jakis brud lub w zacisku powstała rdza która wystarczy usunąć, boje się że jak to rozbiorę to uszkodzę tłoczek i będę musiał kupić nowy więc chce zabezpieczyć się na zapas, może wystarczy nowe uszczelnienie i oczyczczenie tłoczka i zacisku w gnieździe tłoczka ?

pastę do smarowania tłoczków już kupiłem, wd40 tez mam, benzynę ekstrakcyjna też więc może uratuje ten tłoczek ? tylko to wyszczerbienie mnie martwi
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 18:57   

tłoczek wymienia się wtedy gdy rdzy jest dużo/ głębsze rysy. Jeśli tłoczek jest wyczyszczony i wchodzi ciężko to znaczy że musisz wymontować gumkę [uszczelkę tłoczka] i i wymyć rowek właśnie pod nią. tam jest brud. Jeśli gumka jest dobra i niezniszczona poprzez wyciąganie, to można ją włożyć spowrotem.
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 18:58   

marcinns1991 napisał/a:
nie jest to wyłupane na całą grubość tłoczka a jedynie odprysk, czy demontaż tego zeszlifowanie tej krawędzi i rozruszanie tłoczków aby się nie zapiekały załatwi sprawę? może faktycznie tłoczki są ok tylko w środku jest jakis brud lub w zacisku powstała rdza która wystarczy usunąć, boje się że jak to rozbiorę to uszkodzę tłoczek i będę musiał kupić nowy więc chce zabezpieczyć się na zapas, może wystarczy nowe uszczelnienie i oczyczczenie tłoczka i zacisku w gnieździe tłoczka ?

Wyciągnij tłoczek, zobacz jak wygląda powierzchnia pracująca wewnątrz. Jak jest nie zardzewiała to przeszlifuj papierem ściernym otwór w zacisku, tuż przy samym wejsćiu tłoczka. U mnie tylko tu rdzewieje i blokuje tłoczek. Jak zeszlifujesz trochę tłoczek to napewno nie wpłynie na bezpieczeństwo jazdy. Musisz mieć tylko w miarę grubę klocki
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 18:59   

polofix, czyli jest szansa że tłoczek po 18 latach po prostu się zabrudził i wystarczy oczyszczenie go + nowe uszczelnienie dla pewności ? jutro chyba kupię samo uszczelnienie bo mają od ręki
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 19:24   

To jest mój zacisk, z którym miałem taki sam problem jak Ty. Tłoczek siedział tak mocno, że wykruszył sie przy próbie wysunięci, więc kupiłem używany.
Najlepsza metoda wysunięcia tłoczka to zostawienie klocka z dobrej strony i naciskanie hamulca aż tłoczek prawie cały nie wyjdzie z drugiej

Tłoczek był zapieczony dlatego,, że obudowa zacisku w miejscu zaznaczonym była zardzewiała. Po prostu wyciągnij tłoczek i wyczysć miejsce zaznaczone naz zdjęciu. Ja u siebie to robiłem już z dwóch stron i problem zawsze był w zardzewiałej obudowie.

_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 12 Kwiecień 2013, 19:38   

perzu126, hmm no to prawdopodobnie mam ten sam problem, rozumiem że tłoczek to jedynie ten mały pierścień a ten większy z czarnym obramowaniem od góry jest nieruchomy razem z zaciskiem ? nie będzie problemu z założeniem osłonki tłoczka bo tu jest praktycznie niewidoczne, użyłem twojego zdjęcia do pokazania w którym miejscu mój tłoczek się delikatnie wyszczerbił i raczej nie będzie haczył:



a nie mogę pompować do momentu aż cały tłoczek wyjdzie ? ktoś wyżej pisał że najlepiej kompresorem go wypchnąć

mój wychodzi na ok 1 cm po czym się zapieka, dopiero przytrzymanie drugiego tłoczka kluczem aby nie wypadł i ponownym wciśięciu hamulca z trudem wysuwa się dalej, wbijanie tak samo, pod koniec się zatrzymuje
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,134 sekundy. Zapytań do SQL: 9