Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Klekotanie tylnego koła
Autor Wiadomość
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2013, 17:48   Klekotanie tylnego koła

Cześć.

Wolałem uniknąć zakładania tematu, ale żyć (jeździć) mi to nie daje.

W trasie majówkowej zacząłem słyszeć miarowe klekotanie (czy tam traktorzenie) z tyłu samochodu. Na początku myślałem, że niedokręcone koło. Dokręcone. Łożysko podpory i most cichy. Sprawdzane u mechanika. Jedyna rzecz którą słyszał mechanik, to łożysko lewego koła. Wymienione. Z tym, że odgłosy idą od prawej z tyłu i przy 75-100 km/h. Myślałem, że wymienienie łożyska coś dało, ale chyba nasłuchiwał przy zbyt małej prędkości.

Ogólnie odgłos przypomina wolne obroty diesla, ew. opony traktora. Przyspiesza razem z prędkością auta. Im dłużej się jedzie, tym bardziej uporczywy jest problem i mam wrażenie że nie jest to związane z rosnącą irytacją.

Defekt ma charakter (na razie) tylko dźwiękowy. Wibracje nie przenoszą się na budę / kierownicę.

Dodam jeszcze, że (być może to nie związane) przy szybkiej jeździe na prostej, równej drodze, podczas "podskoków" na łagodnych wybojach słychać lekkie piłowanie od spodu.

Moje domysły:
1. Jednak drugie łożysko.
2. Zaciski ręcznego? Wątpię. Nie wiem...
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 30 Maj 2013, 17:59   

Może szpilki za długie, odkręć i sprawdź czy któraś czasami od czoła nie jest lekko szlifowana. Łatwo dojrzysz, z reguły są okopcone.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
schemeck 
na razie 410410 km

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 2723
Skąd: Jaworzyna Śl./ Alzey
Wysłany: 30 Maj 2013, 18:06   

Jeszcze brałbym pod uwagę półosie (przeguby), (np. przy wieloklinie) ale to tylko moja opinia, gościa od wyważarki, nie od machaniki :wink:
_________________
MB W202C180 Elegance 1993
MB W124 200E 1990,

 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:04   

A oponę brałeś pod uwagę? Poza tym łożysko huczy, a nie stuka.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:27   

kamil_0793 napisał/a:
huczy, a nie stuka


Pozwolę sobie podjąć próbę naśladowania dźwięku literkami:
"ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-ło-"
Jakoś tak to leci 8)

kamil_0793, jutro może zamienię koła z tyłu i przetestuję w każdym razie Twoją hipotezę
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
schemeck 
na razie 410410 km

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 2723
Skąd: Jaworzyna Śl./ Alzey
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:37   

kamil_0793 napisał/a:
A oponę brałeś pod uwagę? Poza tym łożysko huczy, a nie stuka.

Opona może być też "wyząbkowana" i może akurat. BTW łożyska to niekoniecznie te przy kołach, ale te przy wieloklinie, tam też masz łożyska.

A to pisemne naśladowanie dźwięku to :mrgreen: ja bym tego lepiej nie wymyślił :P
_________________
MB W202C180 Elegance 1993
MB W124 200E 1990,

 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:42   

schemeck napisał/a:
Opona może być też "wyząbkowana"


Wtedy zawsze by buczało. To buczy jakoś po przejechaniu 10-15 km.
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
schemeck 
na razie 410410 km

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 2723
Skąd: Jaworzyna Śl./ Alzey
Wysłany: 30 Maj 2013, 20:57   

BTW łożyska to niekoniecznie te przy kołach, ale te przy wieloklinie, tam też masz łożyska.

Zerknij tam jeszcze.

Ja miałem wywalone w 406 z tym że efekt był trochę inny bo mi przez to trzepało skrzynią co było odczuwalne na całym samochodzie i też w pewnym zakresie prędkości i obrotów, ale to przy skrzyni z tym że w Mietku masz tylny napęd i może to się przekładać na "łołołoło..."
_________________
MB W202C180 Elegance 1993
MB W124 200E 1990,

 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2013, 21:38   

schemeck, To ma sens. Jak sprawdzić czy to o to chodzi?
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
schemeck 
na razie 410410 km

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 2723
Skąd: Jaworzyna Śl./ Alzey
Wysłany: 31 Maj 2013, 00:15   

Krzyś, wejdź pod samochód i sprawdź czy nie ma lekkiego luzu przy wieloklinie, to jest adekwatne do koła, jak masz sypnięte łożysko koła to ruszając kołem wyczuwasz luz, to samo przy wejściu półośki w most.
_________________
MB W202C180 Elegance 1993
MB W124 200E 1990,

 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Maj 2013, 10:13   

schemeck, Dzięki za zaangażowanie :) Nie mam za bardzo jak wejść pod auto. Podniosę dziś na żabie, zdejmę koło i przynajmniej pomajtam jakoś ośką.
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
schemeck 
na razie 410410 km

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 2723
Skąd: Jaworzyna Śl./ Alzey
Wysłany: 31 Maj 2013, 17:24   

Krzyś, jak będziesz majtał półośką to patrz uważnie czy jest luz przy wieloklinie czy przy przegubie, bo może być jeszcze przegub walnięty, co dla ciebie byłoby lepiej :wink:
_________________
MB W202C180 Elegance 1993
MB W124 200E 1990,

 
 
lisek 

Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 71
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Czerwiec 2013, 08:36   

Mogą to byc łozyska ale za nim chodzily by jak traktor to z pewnoscią usłyszał byś ich chuczenie. Więc tu bym nie szukał. Nie mówię o tych co pisze schemeck. Ja bym szukał w samej piaście ale i tak bez wejścia pod auto i poruszania częściami metolowo gumowymi się nie obędzie.
 
 
mbsly 
Sylwester Zabadała

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 428
Skąd: Gdansk
Wysłany: 1 Czerwiec 2013, 09:29   

A może sprawdz stan oleju w dyfrze...
_________________
C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Czerwiec 2013, 18:01   

mbsly napisał/a:
A może sprawdz stan oleju w dyfrze...


Pierwszy podejrzany. Sprawdzone. Olej jest.

Będę musiał pojechać do mechanika, żeby sprawdził napęd z tyłu itp. Chyba sam nic nie poradzę. Szczególnie bez kanału / podnośnika.
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,123 sekundy. Zapytań do SQL: 9