Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:32
Wtryskiwacze w CDI
Autor Wiadomość
Goliad 

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 160
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 10:45   

Myśle że aż tak źle to nie będzie:P
_________________
W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT
 
 
Gri 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 235
Skąd: Płock
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 12:53   

Robiłem to kilka razy.
Śrubę odkręcić - no problem.
Wtryskiwacz wyjąć - to już sztuka, zwłaszcza jak jest przedmuch to między wtryskiwacz a obudowę dostało się ropki z której robi się taka smoła, która "trzyma" wtryskiwacz. Trzeba nim delikatnie ruszać w jedną i drugą stronę, jednocześnie podważając czymś do góry. Z początku ruchy sa minimalne, bo się "trzyma" a i miejsca nie ma za bardzo (ruchy skrętne blokuje ta część wtryskiwacza do której dochodzi paliwo z szyny (tak na marginesie - trzeba pamiętać aby metalową rurkę odkręcić od wtryskiwacza. Delikatnie też trzeba zdejmować wtycznę z gniazdka, lekko podważając na jej środku taka zapadkę).
Po wyjęciu trzeba uważać żeby resztki "smoły" nie wpadły do cylindra. Ja zawsze miałem sporo tej smoły wokół otworu na wtryskiwacz.
Dobrze jest obejrzeć podkładkę po której stronie jest przedmuch - czy od strony wtryskiwacza, czy silnika. Ja miałem minimalnie pękniętą końcówkę wtryskiwacza (taki naparstek nakręcany od dołu na wtryskiwacz) Zanim to dojrzałem wymianialem chyba 4 uszczelki.

Uszczelki dostępne w ASO, chyba 2,5 do 3,5 zł za sztukę.
Można też kupić śrubę trzymającą wtryskiwacz w ASO - cena kilka złotych. Ma ona na gwincie nałożony jakiś środek.

Trzeba też uważać aby w otwór po śrubie nic nie wpadło bo może być problem z jej dokręceniem do samego końca. I absolutnie nie zakładać innej śruby.

Pozdrowienia.
_________________
W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487
 
 
Tony J.

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 196
Skąd: Kutno
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 22:24   

Do wyciągania wtryskiwaczy jest specjalny przyrząd (jak będę miał czas to zrobię zdjęcie).
Śrubę i podkładkę uszczelniającą wymienia się za każdym razem a przylgnię w głowicy dociera specjalną szczotką.
_________________
WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść.
 
 
Goliad 

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 160
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Lipiec 2010, 06:49   

Tony J., masz na mysli podkładke miedzianą i śrubę trzymającą wtryskiwacz??
Generalnie to mam trochę fefry się za to zabierać - muszę poszukac jakis fotek w necie jak się za to zabrac od początku do końca
_________________
W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT
 
 
Gri 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 235
Skąd: Płock
Wysłany: 1 Lipiec 2010, 07:33   

Tony J.
O co z ta szczotką chodzi? Który element się czyści i na czym polega specjalność tej szczotki?
_________________
W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487
 
 
Tony J.

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 196
Skąd: Kutno
Wysłany: 1 Lipiec 2010, 09:30   

Specjalność szczotki polega na tym, że jest to narzędzie specjalne Mercedes Benz.
_________________
WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść.
 
 
karporz

Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 15 Sierpień 2010, 13:48   

Witam. Mam taki problem: wyjeżdżając z garażu słyszałem dziwne cykanie wie maska do góry. Na pierwszym wtryskiwaczu widoczna mgiełka z paliwa, zgasiłem silnik i do garażu po klucze, przy próbie dokręcenia wtrysku okazało się że śruba jest urwana, w głowicy zostało około 1-1,5 cm śruby i tera pytanie. Czy dużo jest pracy przy usuwaniu urwanego kawałka śruby i czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia? Czy w ogóle jest sens zabierać się za to i zlecić mechanikowi? Mam dosyć duże pojęcie o mechanice, większość napraw wykonuje sam.
_________________
C 220 CDI 99 Classic
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 15 Sierpień 2010, 16:10   

Było o tym na forum po drugie na youtube są filmiki jak to zrobic ale z profesionalnymi narzędziami które można kupic na allegro :)
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 16 Sierpień 2010, 18:30   

karporz napisał/a:
Mam taki problem: wyjeżdżając z garażu słyszałem dziwne cykanie wie maska do góry. Na pierwszym wtryskiwaczu widoczna mgiełka z paliwa, zgasiłem silnik i do garażu po klucze, przy próbie dokręcenia wtrysku okazało się że śruba jest urwana, w głowicy zostało około 1-1,5 cm śruby i tera pytanie.

Bo trzeba było wykręcić wtrysk i zmienić podkładkę wtrysku :P
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
karporz

Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 17 Sierpień 2010, 19:36   

Teraz to nawet ja wiem :D . Czy wykręcając wtryski do wymiany są wszystkie podkładki i śruby mocujące? Przeglądając forum natrafiłem na info że śruby mocujące są jednorazowe? Czy to prawda :?: Przy montażu nowych śrub jest potrzeba smarowania ich tą samą pastą co wtryski?
_________________
C 220 CDI 99 Classic
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 17 Sierpień 2010, 20:39   

Hmm nigdy nie słyszałem, że śruby się wymienia jeżeli nic z nimi nie jest, a podkładki pod wszystkimi wymieniałem i to prawie każdą u innego mechaniora :) Żaden o śrubach nic nie wspominał.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 17 Sierpień 2010, 22:42   

karporz napisał/a:
Przy montażu nowych śrub jest potrzeba smarowania ich tą samą pastą co wtryski?
Ze względu na miejsce montażu i warunki tam panujące, lepiej posmarować, bo te szpilki tak samo łatwo się urywają, jak świece żarowe... w końcu to stal wkręcana w aluminium, a to ostatnie bardzo lubi "kleszczyć"...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Tony J.

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 196
Skąd: Kutno
Wysłany: 20 Sierpień 2010, 21:46   

Śruby są smarowane fabrycznie żółtym szczeliwem. Niedługo to będziecie opony smarować miedzianką, żeby nie piszczały :(
_________________
WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść.
 
 
rangiz9 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 38
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 23:17   

Cytat:
Trzeba też uważać aby w otwór po śrubie nic nie wpadło bo może być problem z jej dokręceniem do samego końca. I absolutnie nie zakładać innej śruby


No właśnie mam z problem z dokręceniem nowej śruby. Próbowałem oczyścić otwór i sprężonym powietrzem i niestety bez efektów. Ma ktoś jakiś pomysł bądź sposób?
 
 
zbiju

Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: szczecin
Wysłany: 18 Marzec 2011, 18:35   

podlacze sie do watku:
bylem w ASO, podłączyli do kompa dla sprawdzenia bledow.
wyszlo ze jest blad na pompie recyrukalcji spalin (myslalem ze to zawor a nie pompa ale tak podal pan za lada :) czy jest to i to?? ), czy moze byc to powode ze na wysokich obrotach moja celinka mocno kopci na czarno?? czy to raczej wtryski??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,198 sekundy. Zapytań do SQL: 10