Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:32
Wtryskiwacze w CDI
Autor Wiadomość
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 11:47   

Decyduje - w funkcji pozostałych parametrów pracy silnika... nie zmienia to faktu, że ciśnienie otwarcia wtrysku się zmienia...
Chociaż - zapewne jest jakaś wartość referencyjna, uśredniona lub pełnego otwarcia dla danego rodzaju wtrysku...
Musiałby wypowiedzieć się taki, co naprawia/regeneruje wtryski CDI na przyrządach...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 14:33   

jjankiello, a przypadkiem ciśnienie nie jest cały czas to samo o czym "decyduje" generacja CR? Z tego co mnie uczono, to w CR decyduje się tylko o ilości i wielkości podawanych dawek bez regulacji ciśnienia wtrysku.
Zatem jeśli mowa o W202 czyli CR 1 generacji, to ciśnienie powinno wynosić 1350 bar (135 MPa).
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 14:35   

Do wtrysku owszem, dochodzi jednakowe ciśnienie... ale na iglicę już nie... widać w filmiku powyżej dlaczego...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 15:56   

jjankiello napisał/a:
Do wtrysku owszem, dochodzi jednakowe ciśnienie...

nie zgadzam sie :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 18:33   

tom1245 napisał/a:
nie zgadzam sie :wink:
A to dlaczemu, skoro mowa o CDI :?: :twisted:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 20:02   

jjankiello ciśnienie na szynie CR jest zależne od obrotów i stopnia wciśnięcia pedału gazu :) maksymalna wartość dla w202 jest 1350 bar :wink:
otwarcie wtrysków przy odpalaniu minimalna wartość ok.120bar zależne od temperatury silnika
na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku ok. 700bar
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 20:07   

A to jednak ciśnienie pływa. Nie wiedziałem...
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 22:28   

tom1245 napisał/a:
ciśnienie na szynie CR jest zależne od obrotów


Sory, ale piszesz bzdury :!: Pompa wysokiego ciśnienia już przy obrotach rozrusznika wytwarza ciśnienie ponad 130 MPa (inaczej nie uruchomił byś silnika) a w silnikach od 2003 160MPa, CR jest niczym innym jak akumulatorem ciśnienia paliwa (stałego ciśnienia) i rozdziela go do poszczególnych wtryskiwaczy pod stałym ciśnieniem. Natomiast dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy elektromagnetycznych, o wielkości i wielokrotności (tak wielokrotności dawek w czasie jednego cyklu) decyduje sterownik silnika i jest dostosowane do "potrzeb" silnika. W silnikach do 2003r są to dwie dawki, po 2003r trzy dawki na cykl. W obu wersjach występuje wtrysk wstępny niewielkiej dawki paliwa, ułatwia to zapłon drugiej, głównej dawki paliwa. Ot i cała tajemnica CDI :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
góral 
góral

Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: gniezno
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 22:34   

ok. Ale sprawdzić czy wtryskiwacz ładnie rozpyla czy leje się da?
_________________
MERCEDES S202 2.2CDI 102KM
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 22:37   

Się da, ale trzeba wiedzieć jak :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
góral 
góral

Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: gniezno
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 23:10   

wiem jak. znajomy ma przyrząd do sprawdzania wtrysków właśnie w taki sposób że się przygląda jak rozpylają wtryskiwacze
_________________
MERCEDES S202 2.2CDI 102KM
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 4 Kwiecień 2012, 00:07   

informacja dla Jary i jjankiello :mrgreen:
im wyżej punkt na mapie tym większa wartość ciśnienia którym steruje ECU

przyznacie mi racje czy dalej nie :?:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 4 Kwiecień 2012, 14:38   

tom1245 napisał/a:
przyznacie mi racje czy dalej nie :?:

Nie. Brak źródła pochodzenia oraz opis wykresu niekompletny :twisted:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Kwiecień 2012, 17:24   

Po lewej niby ciśnienie, ale co to za jednostki?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 4 Kwiecień 2012, 20:28   

jjankiello napisał/a:
Brak źródła pochodzenia

własne :wink:
jjankiello napisał/a:
opis wykresu niekompletny :twisted:

czego ci brakuje
tom1245 napisał/a:

Po lewej niby ciśnienie, ale co to za jednostki?

tak zgadza się po lewej ciśnienie. zapomniałem przestawić mnożnika na 0.1 liczba 1000 odpowiada wartości 100 bar :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,187 sekundy. Zapytań do SQL: 11