SWAP 1.8 na 2.3 wolnossace. Da sie? |
Autor |
Wiadomość |
krejzolek272
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Cze 2014 Posty: 32 Skąd: janowiczki
|
Wysłany: 14 Sierpień 2014, 21:28 swap silnika
|
|
|
witam mam takie pytanie mam mercedesa w202 c220 2200cm benzyna+lpg 1993r 150 km.
czy podejdzie do niego silnik z c230 kompresor albo z c280
z którym silnikiem będzie więcej roboty
Dopisujemy sie do istniejacych tematów
zna ktoś odpowiedź na moje pytanie ? |
Ostatnio zmieniony przez krejzolek272 15 Sierpień 2014, 16:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 16 Sierpień 2014, 22:23
|
|
|
krejzolek272 z jednym wiecej mechaniki z drugim wiecej elektroniki
ile masz kasy na swap |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
krejzolek272
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Cze 2014 Posty: 32 Skąd: janowiczki
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 09:49
|
|
|
tom1245 napisał/a: | krejzolek272 z jednym wiecej mechaniki z drugim wiecej elektroniki
ile masz kasy na swap |
z kasą nie ma problemów, chciałbym wrzucić ten od c280 jest trochę większy ale nie takie rzeczy ludzie robią.
A gdzie znajdę taki całkiem zdrowy silnik od c280 najlepiej z osprzętem ? , bo na allegro to chyba trochę lipa zamawiać |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 12:57
|
|
|
krejzolek272 http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=346335#346335
popatrz po forum sprecyzuj co chcesz miec jaki silnik jaka skrzynia i przeznaczenie pojazdu
ja bym swapowal na m104 3.2 zamiast m104 2.8 |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
map8
C180 Esprit '98
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 200 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Grudzień 2014, 22:33
|
|
|
Camel- napisał/a: | duczez, jak nie masz automatu, to może być na skrzyni, wale i przekładni z C180.
Słupek wstawiasz z kompressorem, do tego sterownik silnika z wiązką bo musi obsługiwać kompresor.
Sterownik silnika musi być sparowany ze stacyjką i blokadą kierownicy, więc albo przekładasz komplet, albo robisz z dwóch sterowników silnika jeden.
Oprócz słupka przyda się trochę osprzetu, m. in. listwa wtryskowa, świece, alternator z łapą, kompresor, kółka, nowy pasek i kolektor wydechowy jeśli masz kolektor sprzed zmian. |
Odgrzeję nieco temat. Czy wał i tylny most oraz półosie z c180 wytrzymają większy o 50 Nm moment z 2.3?
Wydech chyba też jest inny dla 2.3.
Czy mam rozumieć z cytowanego postu, że jak wezmę silnik 2.3 i sterownik silnika do niego to nie będzie to plug and play? |
_________________ WDB2020181a621939 |
|
|
|
|
AS PIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 136 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20 Luty 2015, 21:15
|
|
|
Odgrzewam.
Do C200 jaki silnik podejdzie bez wielkiego dłubania ? 2.3 wolnyssak ? |
_________________ Sport&Skóra C200
C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022 |
|
|
|
|
Gibson
Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 51 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 20 Luty 2015, 21:54
|
|
|
Map8 powinno wytrzymać zależy w jakim masz stanie. Wydech większy jest. AS PIK jak 2.3 wolnossak to jest w ogóle nie opłacalne dla kilku koni utopić kilka tysięcy bo w stówkach się nie zamkniesz na pewno i jak dłubać to już lepiej z 2.3 kompresor. kwestia elektroniki czyli wiązka + komputer. Są to silniki M111 więc są praktycznie takie same. Jak się mylę to mnie zabijcie |
_________________ W202 C200k Classic '96 + LPG. Przed liftem
WDB2020251F411159
GT2871
FMIC 550x140x65mm
Ecumaster Det 3 |
|
|
|
|
AS PIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 136 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 22 Luty 2015, 20:36
|
|
|
Właśnie... wiązka. To już nie tak hop siup.. inaczej miał bym już dawno sprężarkę mechaniczną pod maską
Zastanawiam się czy można jeszcze jakiś "nowy" silnik dorwać do w202 hmmm?! |
_________________ Sport&Skóra C200
C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
AS PIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 136 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 23 Luty 2015, 15:26
|
|
|
kamil_0793, haaa, gdyby tak za dyche nowy silnik i skrzynia... Mozna by sie zastanowic |
_________________ Sport&Skóra C200
C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
AS PIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 136 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 23 Luty 2015, 21:07
|
|
|
Masakra. Kurde, szkoda, zainwestować o 100% większą kwotę w nowy silnik - Jak najbardziej ale nie 2500% :/
Wracając do tematu. Jakie części z 2.2 czy 2.3. Będą Plug&Play z moim silnikiem?
Chodzi bardziej o części które poprawią właściwości jezdne |
_________________ Sport&Skóra C200
C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022 |
|
|
|
|
marcinos121
Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 2 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30 Marzec 2015, 17:46
|
|
|
Witam. Przejrzałem kilkanaście stron i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi więc podłączam się do tematu. Planuje zeswapować swoją gwiazdę z 1.8 na 2.3 kompresor. Może ktoś już to robił i wie co i jak. Głównie chodzi mi o instalacje elektryczną. Silnik ja i cały osprzęt pochodzi z angola, wiązka elektryczna też z anglika. No i co tu teraz robić ? Czy da się podłączyć sterownik silnika z kompresora pod instalacje 180tki czy łatwiej przerobić instalacje z anglika. Co do drugiej opcji słyszałem że trzeba przedłużać niektóre kable. Może ktoś to już robił i jest chętny do podzielenia się swoją wiedzą |
|
|
|
|
celedrin
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 32 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 15 Sierpień 2015, 22:18 SWAP silnika
|
|
|
Witam
Pytanie- mam obecnie 2.2D i zastanawiam sie na co moge go zamienic, czy da rade zrobic swapa na benzyne? co latwiej i taniej swap na 2.5d czy 2.2 cdi??(dodam ze samochod z konca 1997roku.) Chcialbym najjlepiej mojego mietka na benzyne z gazem przerobic ale nie wiem czy to jest mozliwe. dodam ze mam automat 5 biegowy. z tego co sie orientuje najlatwiej byloby swap na 2.5d, ale prosze o opinie. |
|
|
|
|
magicwojtek
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 462 Skąd: znikąd
|
Wysłany: 15 Sierpień 2015, 22:28
|
|
|
2.5 D lub TD. najłatwiej raczej. |
_________________ W210 2.0 186 km 1997
WDB2100451A577890 |
|
|
|
|
|