Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 1.8 na 2.3 wolnossace. Da sie?
Autor Wiadomość
krejzolek272

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Cze 2014
Posty: 32
Skąd: janowiczki
Wysłany: 14 Sierpień 2014, 21:28   swap silnika

witam mam takie pytanie mam mercedesa w202 c220 2200cm benzyna+lpg 1993r 150 km.
czy podejdzie do niego silnik z c230 kompresor albo z c280
z którym silnikiem będzie więcej roboty

Dopisujemy sie do istniejacych tematów



zna ktoś odpowiedź na moje pytanie ?
Ostatnio zmieniony przez krejzolek272 15 Sierpień 2014, 16:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 16 Sierpień 2014, 22:23   

krejzolek272 z jednym wiecej mechaniki z drugim wiecej elektroniki :mrgreen:
ile masz kasy na swap :?:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
krejzolek272

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Cze 2014
Posty: 32
Skąd: janowiczki
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 09:49   

tom1245 napisał/a:
krejzolek272 z jednym wiecej mechaniki z drugim wiecej elektroniki :mrgreen:
ile masz kasy na swap :?:


z kasą nie ma problemów, chciałbym wrzucić ten od c280 jest trochę większy ale nie takie rzeczy ludzie robią.

A gdzie znajdę taki całkiem zdrowy silnik od c280 najlepiej z osprzętem ? , bo na allegro to chyba trochę lipa zamawiać
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 12:57   

krejzolek272 http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=346335#346335
popatrz po forum sprecyzuj co chcesz miec :wink: jaki silnik jaka skrzynia i przeznaczenie pojazdu :wink:
ja bym swapowal na m104 3.2 zamiast m104 2.8 :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
map8 
C180 Esprit '98

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Grudzień 2014, 22:33   

Camel- napisał/a:
duczez, jak nie masz automatu, to może być na skrzyni, wale i przekładni z C180.
Słupek wstawiasz z kompressorem, do tego sterownik silnika z wiązką bo musi obsługiwać kompresor.
Sterownik silnika musi być sparowany ze stacyjką i blokadą kierownicy, więc albo przekładasz komplet, albo robisz z dwóch sterowników silnika jeden.
Oprócz słupka przyda się trochę osprzetu, m. in. listwa wtryskowa, świece, alternator z łapą, kompresor, kółka, nowy pasek i kolektor wydechowy jeśli masz kolektor sprzed zmian.


Odgrzeję nieco temat. Czy wał i tylny most oraz półosie z c180 wytrzymają większy o 50 Nm moment z 2.3?
Wydech chyba też jest inny dla 2.3.
Czy mam rozumieć z cytowanego postu, że jak wezmę silnik 2.3 i sterownik silnika do niego to nie będzie to plug and play?
_________________
WDB2020181a621939
 
 
AS PIK 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 136
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20 Luty 2015, 21:15   

Odgrzewam.
Do C200 jaki silnik podejdzie bez wielkiego dłubania ? 2.3 wolnyssak ?
_________________
Sport&Skóra C200

C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022
 
 
Gibson 

Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 51
Skąd: Mielec
Wysłany: 20 Luty 2015, 21:54   

Map8 powinno wytrzymać zależy w jakim masz stanie. Wydech większy jest. AS PIK jak 2.3 wolnossak to jest w ogóle nie opłacalne dla kilku koni utopić kilka tysięcy bo w stówkach się nie zamkniesz na pewno i jak dłubać to już lepiej z 2.3 kompresor. kwestia elektroniki czyli wiązka + komputer. Są to silniki M111 więc są praktycznie takie same. Jak się mylę to mnie zabijcie ;)
_________________
W202 C200k Classic '96 + LPG. Przed liftem
WDB2020251F411159
GT2871
FMIC 550x140x65mm
Ecumaster Det 3
 
 
AS PIK 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 136
Skąd: Rybnik
Wysłany: 22 Luty 2015, 20:36   

Właśnie... wiązka. To już nie tak hop siup.. inaczej miał bym już dawno sprężarkę mechaniczną pod maską ;)

Zastanawiam się czy można jeszcze jakiś "nowy" silnik dorwać do w202 hmmm?!
_________________
Sport&Skóra C200

C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 22 Luty 2015, 22:09   

AS PIK, w aso na pewno jeszcze mają, cena to jakieś 40k zł :mrgreen:
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
AS PIK 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 136
Skąd: Rybnik
Wysłany: 23 Luty 2015, 15:26   

kamil_0793, haaa, gdyby tak za dyche nowy silnik i skrzynia... Mozna by sie zastanowic ;-)
_________________
Sport&Skóra C200

C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 23 Luty 2015, 19:06   

Aż z ciekawości sprawdziłem: goły blok z głowicą o numerze A1110108445, tzn. M111 941 to koszt niemal 25 000 zł.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
AS PIK 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 136
Skąd: Rybnik
Wysłany: 23 Luty 2015, 21:07   

Masakra. Kurde, szkoda, zainwestować o 100% większą kwotę w nowy silnik - Jak najbardziej ale nie 2500% :/

Wracając do tematu. Jakie części z 2.2 czy 2.3. Będą Plug&Play z moim silnikiem?
Chodzi bardziej o części które poprawią właściwości jezdne ;)
_________________
Sport&Skóra C200

C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022
 
 
marcinos121 

Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 2
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 30 Marzec 2015, 17:46   

Witam. Przejrzałem kilkanaście stron i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi więc podłączam się do tematu. Planuje zeswapować swoją gwiazdę z 1.8 na 2.3 kompresor. Może ktoś już to robił i wie co i jak. Głównie chodzi mi o instalacje elektryczną. Silnik ja i cały osprzęt pochodzi z angola, wiązka elektryczna też z anglika. No i co tu teraz robić ? Czy da się podłączyć sterownik silnika z kompresora pod instalacje 180tki czy łatwiej przerobić instalacje z anglika. Co do drugiej opcji słyszałem że trzeba przedłużać niektóre kable. Może ktoś to już robił i jest chętny do podzielenia się swoją wiedzą :)
 
 
celedrin 

Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 32
Skąd: koszalin
Wysłany: 15 Sierpień 2015, 22:18   SWAP silnika

Witam
Pytanie- mam obecnie 2.2D i zastanawiam sie na co moge go zamienic, czy da rade zrobic swapa na benzyne? co latwiej i taniej swap na 2.5d czy 2.2 cdi??(dodam ze samochod z konca 1997roku.) Chcialbym najjlepiej mojego mietka na benzyne z gazem przerobic ale nie wiem czy to jest mozliwe. dodam ze mam automat 5 biegowy. z tego co sie orientuje najlatwiej byloby swap na 2.5d, ale prosze o opinie.
 
 
magicwojtek 


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 462
Skąd: znikąd
Wysłany: 15 Sierpień 2015, 22:28   

2.5 D lub TD. najłatwiej raczej.
_________________
W210 2.0 186 km 1997

WDB2100451A577890
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,199 sekundy. Zapytań do SQL: 10